Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Greg Zeschuk: firmy muszą być silne, by przetrwać „uścisk EA”

Producent twierdzi, że BioWare się udało.

Greg Zeschuk, który wraz z Rayem Muzyką założył w 1995 roku BioWare, rozmawiał o swojej karierze z serwisem Polygon. Stwierdził, że jego firmie udało się przetrwać „uścisk EA”, bo miała ugruntowaną pozycję rynkową.

Greg Zeschuk w wersji z długimi włosami

„Udało nam się przetrwać «uścisk EA», bo firma była dojrzała i pracowało w niej wystarczająco dużo doświadczonych pracowników” - mówił Zeschuk, który opuścił BioWare i branżę gier wideo we wrześniu 2012 roku. „Uścisk EA”, jak opisuje producent, jest pełen dobrych zamiarów, ale przy tym bardzo energiczny.

BioWare, twórcy m.in. serii Baldurs Gate i Neverwinter Nights, zostało przejęte przez Electronic Arts w październiku 2007 roku. Pod nowym przywództwem - już jako studio zależne - firma wyprodukowała Dragon Age i największy hit ostatnich lat - Mass Effect.

W zeszłym roku obaj współzałożyciele ogłosili, że żegnają się z branżą gier i odchodzą na emeryturę. Greg Zeschuk przynał, że czuje się wypalony. Obecnie prowadzi stronę The Beer Diaries, gdzie promuje własnoręczną produkcję piwa.

Tematy w tym artykule

Obserwuj, by otrzymywać szybkie powiadomienia na e-mail, gdy pojawią się nowe materiały na wybrane tematy.  Zarządzaj powiadomieniami. .

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze