Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gran Turismo 7 pokazuje, jak wykorzystać moc PS5 - analiza Digital Foundry

Twórcy zrobili użytek z możliwości konsoli.

Zaprzyjaźniona redakcja Digital Foundry przygotowała analizę Gran Turismo 7 w wersji PS5. Według dziennikarzy, studio Polyphony Digital zrobiło dobry użytek z możliwości konsoli.

Jak podkreślają eksperci, twórcy wprowadzili szereg usprawnień względem poprzedniej odsłony cyklu. Przede wszystkim gra działa w natywnym 4K, ale to nie wszystko, ponieważ udoskonalono między innymi filtrowanie tekstur oraz jakość cieni i odbić.

Dziennikarze chwalą rozmycie w trakcie jazdy, dzięki któremu znacznie lepiej czuć wrażenie prędkości poruszającego się szybko wozu. Przyznają jednak, że Polyphony Digital mogło pokusić się o dodanie opcji zabawy w niższych rozdzielczościach, żeby móc korzystać z ray tracingu.

W trakcie jazdy produkcja działa w 60 klatkach na sekundę i wspomniany poziom gra utrzymuje przez większość czasu. Są jednak dwa wyjątki. Pierwszym to zawody na trasie Trial Mountain: z nieznanych przyczyn zaobserwowano nieznany spadek płynności. Przyczyna nie leży w liczbie uczestniczących w zmaganiach samochodów, a samym torze.

Liczba FPS spada także w ekstremalnej sytuacji, kiedy 20 pojazdów bierze udział w wyścigu rozgrywanym w deszczu oraz o zmierzchu lub świcie, a auto gracza startuje z ostatniej pozycji. Wówczas gra ma problem z utrzymaniem stabilności.

Porównanie toru Trial Mountain w różnych odsłonach serii (w GT Sport trasy zabrakło)

Twórcy zrobili również użytek z dysku SSD, co przekłada się na czasy wczytywania. W trakcie rozgrywki praktycznie nie występują ekrany ładowania - do wyścigów przechodzi się niemal natychmiastowo. Podobnie jest z przełączaniem samochodów w menu: wozy pojawiają się na ekranie błyskawicznie.

Jak wspomniano, gra oferuje ray tracing, ale technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym dostępna jest jedynie w powtórkach i menu oraz tylko w trybie, gdy nagrania z zawodów wyświetlane są w 30 FPS. Dzięki rozwiązaniu, pojazdy wyglądają bardziej realistycznie i odbijają się w karoseriach innych maszyn.

Produkcja ukaże się 4 marca na PS5 i PS4. Można już przeczytać naszą recenzję Gran Turismo 7.

Poczuj się jak prawdziwy kierowca!
Premiera Gran Turismo 7 już 4 marca.

Zobacz wszystkie edycje
Gran Turismo 7 w Media Expert

O autorze

Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Komentarze