Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracze sądzą, że znaleźli poważny błąd w FIFA Ultimate Team

Zgranie nie działa?

Społeczność fanów serii FIFA uważa, że odkryła błąd związany ze statystyką zgrania, co już od wielu lat być źródłem kłopotów w popularnym trybie Ultimate Team.

Ten trick ujawnił problem

Użytkownicy serwisu Reddit rozłożyli mechanikę gry na czynniki pierwsze i sądzą, że potwierdzili osłabianie statystyk zespołów złożonych z piłkarzy w najlepszych wersjach, poprzez błędne obliczanie bonusów.

Źródłem kłopotu jest właśnie zgranie. W trybie Ultimate Team gracze mogą podnieść statystyki, dobierając odpowiednich kopaczy - z tego samego kraju czy klubu. Wysokie zgranie - czy też „chemia” - może dać przewagę podczas meczu. Teoretycznie.

Gracze sugerują teraz, że najdroższe karty z piłkarzami nie uwzględniają zgrania, przez co zawodnicy tacy wydają się być wolniejsi i mniej zręczni od tańszych i słabszych futbolistów, w przypadku których zgranie naliczane jest poprawnie.

Według obecnej teorii, zwykłe karty działają poprawnie, ale już ich droższe odpowiedniki - nie. Stąd opinia, że wydawanie większej sumy pieniędzy może przełożyć się na słabszy zespół.

Są już nawet materiały wideo. W tym kluczowym, użytkownik „RighteousOnix” pokazuje, jak zawodnik z mniej niż 86 punktami dryblingu nie może wykonać zwodu wymagającego 86 punktów dryblingu. Na razie wszystko w porządku.

Następnie gracz za pomocą zgrania podniósł statystyki powyżej 86 punktów i zdołał wykonać zagranie - nadal bez żadnych kłopotów.

Jeśli jednak skorzystał z tego samego zawodnika w droższej wersji, także z dryblingiem poniżej 86, po czym podniósł tę cechę za pomocą zgrania, nadal nie mógł wykonać określonego ruchu - zwiększenie „chemii” nie miało więc znaczenia.

Jak można się domyślać, społeczność fanów Fify nie jest zadowolona z takiego odkrycia. Electronic Arts nie skomentowało jeszcze sytuacji, ale gracze wzywają do bojkotu transakcji cyfrowych w grze.

Warto wyjaśnić, czym są „droższe” wersje tych samych kart. Społeczność dzieli bowiem zawodników na day-1, czyli „normalne wersje”, dostępne standardowo. Jeśli jednak dany piłkarz radzi sobie szczególnie dobrze w prawdziwym świecie, EA może wydać okolicznościową wersję, określaną jako non-day 1.

Te drugie są oczywiście droższe w zakupie, ale zapewniają wyższe statystyki. Problemem jest właśnie fakt, że - jak odkryli gracze - nie są brane pod uwagę podczas obliczania bonusów za zgranie. Co więcej, sytuacja może trwać od samego początku Ultimate Team, czyli od siedmiu lat.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

FIFA 16

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

FIFA 17

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze