Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gracze Fortnite narzekają na nową mechanikę przeskakiwania przeszkód

Uwaga na schodach.

Czwarty rozdział zmagań w Fortnite wprowadził nie tylko silnik Unreal Engine 5.1, ale także sporo innych nowości. Wśród tych bardziej kontrowersyjnych jest system przeskakiwania przez przeszkody, który nie do końca przypadł graczom do gustu.

Epic Games w aktualizacji dodało między innymi motory, losowe perki, postać wiedźmina Geralta, ale także mechanikę - czy też animację - przeskakiwania przez mniejsze murki i inne obiekty. Część fanów darmowego battle royale narzeka jednak, że automatyczne rozwiązanie jest zbyt „czułe”, przez co łatwo niekiedy wykonać o jeden skok za daleko, spaść z dużej wysokości i zginąć.

Wystarczy bowiem przytrzymać przycisk sprintu, by prowadzona postać samodzielnie wykonała manewr. Brzmi niewinnie, lecz - jak zapewne wiedzą wszyscy miłośnicy Assassin’s Creed - takie zautomatyzowane wspinanie może przekładać się na pewne niedogodności, co potwierdza poniższy wpis z serwisu Reddit.

„Uwielbiam nowe animacje skakania!” - ironizuje autor. „Mechanika przeskakiwania jest zdecydowanie zbyt czuła. Przeskakuję nawet, jeśli tego nie chcę - zgadza się jeden z komentujących. „To samo cały czas przydarza się w moim przypadku. Czy jest jakaś opcja, którą mogę wyłączyć?” - zastanawia się inny gracz. Stosownej opcji nie ma, przynajmniej na razie.

Zdecydowana większość graczy wypowiada się w podobnym tonie. „Nie cierpię tej mechaniki przeskakiwania. Wcześniej trzeba było wcisnąć przycisk, co sprawdzało się dobrze. Nie trzeba było tego automatyzować” - dodaje niejaki „kindtheking9”.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze