Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gra karciana Gwint przyczyną dobrych wyników finansowych CD Projekt

Raport za pierwsze półrocze.

CD Projekt opublikował raport finansowy za pierwsze półrocze bieżącego roku. Z udostępnionych danych wynika, że grupa nadal radzi sobie bardzo dobrze, co zawdzięcza między innymi grze karcianej Gwint.

Od początku stycznia do końca czerwca właściciel CD Projekt RED i GOG.com osiągnął zysk w wysokości 118,64 mln zł. Rezultat jest nieco gorszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, gdy wygenerowano 134,68 mln zł.

Gwint odpowiada za część wyników grupy CD Projekt

Należy jednak zaznaczyć, że wówczas wydano Krew i Wino, czyli drugie rozszerzenie do Wiedźmina 3. Sprzedaż dodatki miała zapewne duży wpływ na wyniki finansowe CD Projektu.

Poza tym grupa bezustannie inwestuje w rozwój kolejnych produkcji, w tym między innymi Cyberpunk 2077. W pierwszym półroczu na prace nad nowymi projektami przeznaczono 33 mln zł.

Spadły nie tylko zyski, ale również przychody ze sprzedaży, które wyniosły 254,82 mln zł (poprzednio: 318,99 mln zł).

Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych w CD Projekt, podkreśla, że za część rezultatów odpowiada gra karciana Gwint. Wpływ tytułu widoczny jest szczególnie w wynikach usługi GOG.com.

Cyfrowy sklep wygenerował więcej pieniędzy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, osiągając zysk w wysokości 12,56 mln zł oraz przychody na poziomie 96,16 mln zł. Dla porównania, dwanaście miesięcy temu było to odpowiednio 5,30 mln zł i 69,26 mln zł.

Natomiast Gwint zaczął niedawno ekspansję na rynek chiński. Pod koniec ubiegłego miesiąca - 29 sierpnia - rozpoczęto zamknięte testy beta w Państwie Środka, co w następnych tygodniach powinno przynieść grupie dodatkowe pieniądze.

Zobacz na YouTube

Gorzej względem pierwszego półrocza 2016 roku poradziło sobie studio CD Projekt RED. Zyski zespołu wyniosły 106 mln zł (poprzednio: 129,38 mln zł), a przychody 184,83 mln zł (wcześniej: 266,5 mln zł).

Warto jednak zwrócić uwagę, że ekipa opiera swoje wyniki wyłącznie na sprzedaży gier z serii Wiedźmin. Poza tym pracuje nadal nad Cyberpunkiem 2077 i karcianką Gwint, których rozwój - jak wspomniano - w omawianym okresie kosztował kolejne 33 mln zł.

Read this next