Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

GameSpy obwinia wydawców o wyłączenie serwerów

„Nie możemy działać za darmo.”

Wydawcy są powodem wyłączenia serwerów wielu starszych gier na PC - twierdzi GameSpy. Oświadczenie w tej sprawie otrzymał Eurogamer.

O sprawie pisaliśmy 10 grudnia. GameSpy, firma wynajmująca serwery na potrzeby gier PC, wyłączyła dostęp do wielu trybów sieciowych bez konsultacji z twórcami.

„Pojawiło się sporo informacji na temat wyłączenia trybów wieloosobowych kilku produkcji. Zdajemy sobie sprawę, że decyzja wydawców - którzy zdecydowali się nie kontynuować współpracy - sfrustrowała wielu graczy. Jednak doniesienia, według których wyłączyliśmy usługi bez ostrzeżenia, są nieprawdziwe” - czytamy w oświadczeniu.

Wyłączono także serwery Star Wars: Battlefront, wydanego w 2004 roku

„Kilka firm zdecydowało się nie płacić za dalsze utrzymanie architektury, przez co umowy wygasły. W niektórych przypadkach GameSpy świadczyło usługę za darmo, nawet przez kilka lat. Wydawcy nie mogą jednak oczekiwać, że będziemy dalej wspierać tryby wieloosobowe, bez wcześniejszego uregulowania zobowiązań.”

Jedną z poszkodowanych firm był Rebellion Software, twórcy Sniper Elite. Sytuację komentował Steve Hart, który stwierdził, że GameSpy zażądało opłat zdecydowanie większych niż dotychczasowe. „Oskarżenia, według których podnieśliśmy ceny za utrzymanie serwerów są fałszywe. To godne pożałowania, że niektóre firmy zdecydowały nie przekazać fanom informacji, że usługi zostaną wyłączone.”

GameSpy - przejęte przez Glu w sierpniu tego roku - wyłączyło serwery m.in. dwóch części Neverwinter Nights, Microsoft Flight Simulator X, SWAT 4, Hidden & Dangerous 2 oraz Star Wars: Battlefront.

Read this next