Xbox One Artykuły

ArtykułProject Scorpio w pigułce

Bez specjalistycznej terminologii.

W ubiegłym tygodniu przedstawiciele Digital Foundry zostali zaproszeni do siedziby Microsoftu, by poznać najważniejsze informacje na temat Project Scorpio - najnowszego modelu konsoli Xbox One, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Przetłumaczyliśmy szczegółowy raport na temat urządzenia, a także artykuł na temat wstecznej kompatybilności.

ArtykułGry na Xbox One - premiery 2016 roku

Produkcje na wyłączność i tytuły multiplatformowe.

Xbox One zadebiutował na naszym rynku we wrześniu 2014 roku, niemalże rok po premierze w USA i kilkunastu innych krajach. Kiedy konsola trafiła nad Wisłę, na czele oddziału Xboksa stał już Phil Spencer, który rozpoczął intensywną pracę nad odzyskaniem zaufania graczy po kontrowersyjnym debiucie sprzętu.

Jeżeli śledzicie branżowe serwisy, z pewnością trafiliście na materiały, w których autor zastanawia się, kiedy zobaczymy PlayStation 5 i nowego Xboksa. Jest to pewna niewiadoma - i przez pewien czas nią pozostanie. Ostatnie ruchy Microsoftu pozwalają jednak wywnioskować, czego możemy się spodziewać.

Digital FoundryCo ujawniona dokumentacja deweloperska mówi o ewolucji Xbox One

Opowieść o miesiącach zakulisowych prac, Kinekcie i nowym kierunku, jaki Microsoft wyznaczył swojej konsoli.

Niedawny „wyciek” narzędzi deweloperskich dla Xbox One - włącznie z dokumentacją towarzyszącą oprogramowaniu - pozwolił nam bliżej przyjrzeć się procesowi tworzenia i rozwoju najnowszej konsoli Microsoftu. To z tego przecieku dowiedzieliśmy się o udostępnieniu deweloperom siódmego rdzenia CPU, ale dokumenty zawierają dużo więcej fascynujących informacji. Na dobrą sprawę zawierają bowiem dokładną rozpiskę zmian, jakie wprowadzono w oprogramowaniu od czasu pierwszych devkitów przekazanych deweloperom w kwietniu 2012 roku, aż po udoskonalenia dostępne w niedawnej aktualizacji z listopada 2014.

Oferowanie Kinecta w zestawie z Xbox One miało swój koszt, nie tylko finansowy. Podobnie jak w PlayStation 4, dwa rdzenie procesora są zarezerwowane na funkcje systemu, ale w przypadku sprzętu Microsoftu 10 procent z zasobów GPU przeznaczonych jest na radzenie sobie z poleceniami Kinecta. W obliczu ogłoszenia wersji konsoli bez zestawu czujników, warto zastanowić się, czy deweloperzy otrzymają dostęp do tych mocy przerobowych, i czy przełoży się to na korzyści w rozgrywce.

Digital FoundryXbox One - Test

Sprzęt do gier czy przyszłość domowej rozrywki?

Xbox One - konsola czy nowa wizja centrum domowej rozrywki? Po kilku dniach obcowania z urządzeniem Microsoftu pewne jest jedno: sprzęt może poszczycić się wieloma intrygującymi i unikalnymi rozwiązaniami, a tego rodzaju alternatywne podejście również ma swoje zalety. Tymczasem podchodząc do testów zastanawialiśmy się, czy nie mamy przypadkiem do czynienia z urządzeniem, służącym do wszystkiego, ale nie wyróżniającym się ponad przeciętność w żadnym z elementów składowych. Czy funkcje multimedialne rzeczywiście są tak ważne, i czy - to kluczowe pytanie - w ogóle zadziałają poza USA?