Wiedźmin 3: Dziki Gon Poradniki

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Lista misji dodatkowych dostępnych w dodatku. Sprawdź czy wykonałeś je wszystkie.

Poniżej znajduje się alfabetyczny spis zadań misji pobocznych, jakich możesz się podjąć w trakcie gry w dodatek do Wiedźmina 3. Linki przy nazwach prowadzą do stron z opisem danej misji, natomiast w niektórych przypadkach z prawej strony znajdują się informacje dodatkowe.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Gwint - Wielki turniej w Beauclair, Talia Skellige

Poznaj nowo opracowane karty do gwinta i weź z nimi udział w rozgrywkach o najlepszego gracza.

Zadanie stanie się dostępne po przeczytaniu odpowiedniej wiadomości (Wielki turniej gry w gwinta) na jednej z licznych tablic ogłoszeniowych. Z notatki dowiesz się szczegółów na temat organizowanej imprezy. Aby wziąć w niej udział musisz udać się do organizatora turnieju (#1 na mapie) czekającego na zachodzie Beauclair.

God mode - mod do Wiedźmina 3

Nowe menu kodów.

Początkowo będący jedynie sposobem na oszukanie śmierci, mod daje nam cały ogrom ułatwień, uproszczeń oraz oszustw, które zastosować możemy w trakcie rozgrywki w Wiedźmina 3. Ponadto wszystkie opcje dostępne są z zaimplementowanego do menu gry systemu, dzięki czemu wszystkie zmiany wprowadzimy w sposób szybki i prosty, a także łatwo będziemy mogli monitorować używane ułatwienia.

Narzędzie do scalania skryptów - mod do Wiedźmina 3

Naprawa niekompatybilnych modów.

Jeżeli korzystamy z modów, na trochę bardziej skomplikowanym poziomie niż wgranie nowych skórek dla bohatera, prawdopodobnie nieraz napotkaliśmy błąd związany z brakiem kompatybilności. Dwa różne pliki wprowadzające zmiany w tym samym aspekcie gry, starają się jednocześnie robić podobne rzeczy związane z tymi samymi plikami. W najlepszym przypadku wczytany zostanie ostatni plik z kolejki, jednak nigdy oba.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poszukiwania skarbów

Zobacz, gdzie należy szukać drogocennych rzeczy poukrywanych w Toussaint.

W dodatku Krew i wino autorzy przygotowali kolejny zestaw krótkich misji dodatkowych znanych pod nazwą Poszukiwania. Ich cel jest prosty i w większości przypadków zadania mają podobny przebieg. Najpierw należy odnaleźć wskazówki związane z ukrytym skarbem (najczęściej dziennik przy zwłokach), a następnie udać się we wskazane miejsce i odszukać drogocenny skarb. Odkrycie danego miejsca związanego z Poszukiwaniami spowoduje, że na mapie pojawi się odpowiednia ikona.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Barwniki: kolorowanie rynsztunku

Sprawdź nowość, jaką w dodatku jest opcja zabarwiania zestawów na różne kolory.

Barwniki stanowią jedną z nowości wprowadzonych w dodatku Krew i Wino. Umożliwiają graczowi nadanie elementom ekwipunku (pancerzowi, butom, rękawicom oraz spodniom) określone przez dany barwnik koloru. Spełniają więc głównie funkcję estetyczną, ponieważ nie wiążą się z nimi żadne dodatkowe bonusy.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Zlecenia winiarzy

Pomóż właścicielom winnic pozbyć się potworów w misjach dodatkowych: Wzgórze Dun Tynne, Magazyn na cichym brzegu, Jaskinia szept, Koci grzbiet, Szara grota.

Jest to cykl krótkich zadań, w których naszym celem jest udzielenie pomocy lokalnym robotnikom w pozbyciu się potworów zamieszkujących jaskinie. Z ich powodu nie mogą skupić się na produkcji wina.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Zlecenie - Monstrum z Tufo

Misja dodatkowa, w której odkrywamy przyczynę silnych wstrząsów w piwnicy pewnego szlachcica.

Zadanie możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia (Zlecenie: Monstrum z Tufo) znajdującego się na tablicy ogłoszeniowej we wiosce Flovie (#1 na mapie). Dowiesz się z niego o problemach pewnego zarządcy winnicy Tufo, do którego się udaj (przebywa w swoich włościach na północ od wioski).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Zlecenie - Łaciate kłopoty

Misja dodatkowa, w której wyjaśniamy zagadkę człowieka zabitego przez spadającą z nieba krasulę.

W celu rozpoczęcia tej misji udaj się do kamieniołomu Ardaiso (#1 na mapie), gdzie rozpraw się z kilkoma ghulami. Następnie podejdź do tablicy informacyjnej i przeczytaj informację (Zlecenie: Zagadka krowy z nieba), po czym misja pojawi się w dzienniku. Udaj się do zarządcy kamieniołomu, aby poznać szczegóły zlecenia.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: O damie i jej rycerzu

Misja dodatkowa, w której na prośbę drwala Jacoba odczarowujemy ducha zaklętego w drzewie.

Zadanie stanie się dostępne po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy informacyjnej w Castel Ravello (#1 na mapie) o nazwie „Potrzebny specjalista od czarów". Dowiesz się z niego o drwalu Jacobie poszukującym pomocy, który będzie na ciebie czekał na zachód od winnicy (#2 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Rekonstrukcja

Misja dodatkowa, w której odtwarzamy przebieg elfiego rytuału.

Na drodze na południu mapy (#1 na mapie) natkniesz się na zwłoki człowieka oraz Gastona, który chciał udzielić mu pierwszej pomocy. Po krótkim dochodzeniu Geralt dojdzie do wniosku, że za śmierć nieszczęśnika odpowiada jakiś stwór. Aby to potwierdzić musisz udać się do pobliskiego domu, do którego prowadzą ślady.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Ścieżki przeznaczenia

Zadanie dodatkowe, w którym Geralt musi wykazać się pięcioma cnotami, które odblokują mu cenny miecz.

Misję możesz rozpocząć po przeczytaniu odpowiedniej wiadomości (Wezwanie na próby cnoty) na jednej z tablic ogłoszeniowych. Aby rozpocząć zadanie musisz udać się na wyspę znajdującą się na środku jeziora na zachodzie (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wszystkie zakończenia

Sprawdź, na jakie sposoby może skończyć przygoda Geralta w Toussaint.

W dodatku Krew i Wino znajdują się trzy zakończenia, które są uzależnione od kilku kluczowych decyzji, podejmowanych w trakcie przygody. Jeden z najważniejszych wyborów zapada podczas misji głównej o nazwie Długa Noc, gdzie musisz wybrać jedną z dwóch ścieżek prowadzących do fabularnego finału.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Ceremonia

Misja główna, w której na Geralta czeka odznaczenie za swoje zasługi.

Zadanie włączy się automatycznie po ukończeniu misji Tesham Mutna, tylko w przypadku gdy Syanna przeżyła spotkanie z Bestią lub jeśli wybrałeś wariant z odwiedzeniem Ukrytego w ramach zadania Między światami.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Za żelazną kratą

Zadanie główne, w którym Geralt musi poradzić sobie w warunkach więziennych.

Jeśli zdecydowałeś się na wariant spotkania z Syanną, a w zadaniu Tesham Mutna pozwoliłeś Dettlaffowi zabić kobietę, to wylądujesz w więzieniu (bez względu na to czy go potem pokonałeś czy puściłeś wolno). Na placu natkniesz się na innego więźnia, który będzie sporo wiedział na twój temat. Możesz z nim porozmawiać pytając o jego sposób na życie oraz przypuszczenia co do wyroku na Geralta.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Tesham Mutna

Zadanie główne, w którym dochodzi do spotkania z Bestią.

To zadanie to ogółem spotkanie z Dettlaffem, które w zależności od podjętych wcześniej decyzji może mieć różny przebieg. Jeżeli podążyłeś drogą spotkania z Syanną (misja Dawno, dawno temu...), to cała trójka będzie oczekiwać na przybycie Dettlaffa. Kiedy się pojawi rozpocznie rozmowę z Syanną i w zależności od decyzji podjętych w krainie bajek zabije ją lub nie. W pierwszym przypadku będziesz mógł go zabić lub puścić wolno, a w drugim będziesz musiał stanąć do walki.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Między światami

Zadanie główne, w którym docieramy do potężnego wampira.

Jeżeli finalnie w misji Zew krwi zdecydowałeś się udać do Ukrytego, to po odwiedzeniu Oriany trafisz na przystań z Regisem (#1 na mapie). Po rozmowie z nim, będziesz mógł po raz ostatni zdecydować czy chcesz dążyć do spotkania z potężnym wampirem czy jednak wybierzesz wariant z Syanną.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zew krwi

Zadanie główne, w którym pomagamy Orianie ochronić dzieci z sierocińca.

Jeśli w misji Długa noc zdecydowałeś się odnaleźć Ukrytego, to udaj się do Oriany (#1 na mapie). W trakcie przemierzania miasta, co chwila będziesz natykał się na różnego rodzaju atakujące cię wampiry. Możesz z nimi walczyć lub po prostu omijać.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Długa noc

Misja główna, w której musimy dokonać wyboru jednej z dwóch kluczowych ścieżek fabularnych.

Po rozmowie z księżną zostaniecie w pałacu (#1 na mapie) zaatakowani przez bruxę. Jak zwykle w walce z tym szybkim wampirem uważaj na zdolność błyskawicznego przemieszczania się przeciwnika oraz wydawania „okrzyku", który może powalić cię na ziemię. Gdy widzisz, że potwór się do niego szykuje odskakuj na bok, aby nie stać przed nim.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Mapa: odkrywamy znaki zapytania

Nowości: szkodniki, kryjówki Hanzy, błędny rycerz, a także schowek i Miejsca Mocy.

Słoneczne Toussaint, jak na Wiedźmina 3 przystało, obok wątku fabularnego i zadań pobocznych, oferuje także wiele miejsc do odwiedzenia i wrogów do pokonania. Nasza kompleta mapa krainy z dodatku Krwi i Wina pozwoli szybko odszukać najważniejsze, a przede wszystkim kompletnie nowe miejsca, których nie było we wcześniejszych krainach.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Szturm na Dun Tynne

Misja głównej, w której bierzemy udział w ataku na twierdzę razem z wojskami księżnej.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji Szlachcic z Cintry. Twoim celem będzie udanie się do młyna hrabiego de la Croix, gdzie o północy będzie oczekiwał na ciebie Damien z wojskiem. Jeśli do tej pory brakuje ci sporo czasu, to skorzystaj z medytacji, aby nie czekać zbyt długo.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Szlachcic z Cintry

Zadanie główne, w którym udaje się na zabawę w poszukiwaniu tajemniczego cintryjczyka.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Wino rzecz święta. Twoim celem będzie udanie się z księżną na zabawę, gdzie macie odszukać podejrzanego Cintryjczyka. Zanim się tam wybierzesz możesz spełnić cel opcjonalny, czyli ubrać się w odpowiedni strój, który zatwierdzi Anna.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Mutacje: co warto wiedzieć

Sprawdź nowość wprowadzoną w dodatku.

Nowością w dodatku Krew i Wino są tak zwane mutacje, czyli specjalne zdolności zwiększające możliwości Geralta. Aby odblokować do nich dostęp musisz najpierw wykonać zadanie dodatkowe o nazwie Przemiana. Dotrzesz w nim do laboratorium doktora Moreau, gdzie po przeprowadzeniu eksperymentu uzyskasz dostęp do mutacji.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wino rzecz święta

Misja główna, w której odwiedzamy królewską winnicę.

Misja uruchomi się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania o nazwie Leże Bestii. Twoim celem będzie złożenie raportu księżnej przebywającej w pałacowej części miasta Toussaint (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Jak zacząć dodatek

Uruchamiamy dodatek z gotową postacią lub z zapisanego stanu gry.

Istnieją dwie możliwości rozpoczęcia dodatku Krew i Wino - wybierając gotową postać, którą graliśmy w wersję podstawową (plus ewentualnie drugie rozszerzenie - Serca z Kamienia) lub zaczynając zupełnie nową, przygotowaną przez twórców postacią Geralta. W przypadku pierwszego rozwiązania musimy posiadać zapisy gry, dzięki którym możesz zaimportować do rozszerzenia wykreowanego przez siebie wcześniej bohatera.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Leże Bestii

Misja głównej, w której Geralt odkrywa sekret poszukiwanej osoby.

Zadanie uruchomi się automatycznie po zakończeniu poprzedniej misji fabularnej o nazwie Pogłos. Po ujrzeniu wizji z Dettlaffem udaj się do wschodniej części Toussaint (#1 na mapie) i postaraj się zlokalizować młodego pucybuta, którego odwiedzał wampir.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Pogłos

Misja fabularna, w której poznajemy ważne wydarzenia z przeszłości Dettlaffa.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu poprzedniej misji fabularnej o nazwie Na tropie... . Twoim celem będzie spotkanie się z wampirem Regisem na cmentarzu Mere Lachaise (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Rycerz do wynajęcia

Misja dodatkowa, w której Geralt musisz oczyścić 15 miejsc z potworów i bandytów.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie podczas wypełniania innych misji. Otrzymasz informację, żeby sprawdzić którąś z tablic informacyjnych i zobaczyć czy nie ma dla Geralta żadnych interesujących zleceń. Chodzi konkretnie o notatkę o nazwie Ogłoszenie królewskiego kamerariusa.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Awantura o wino - Belgaard

Misja dodatkowa, w której pomagasz nowemu właścicielowi lub właścicielom zaprowadzić porządek w zakupionej winnicy.

Zadanie to pojawi się po rozwiązaniu problemów Matyldy lub Liama w misji Awantura o wino. Rozpoczniesz je również, jeśli udało ci się rozwiązać zagadkę tego, kto stoi za sabotowaniem winnic w zadaniu Awantura o wino: Nieczysta gra. Warto dodać, że jeśli udało ci się pogodzić obydwie strony konfliktu, to otrzymasz zapłatę od Liama i Matyldy, a za udzielenie im pomocy w tym przypadku będziesz mógł wytargować kolejną zapłatę.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Awantura o wino - Nieczysta gra

Misja dodatkowa, w której odkrywasz kto stoi za sabotowaniem poczynań Matyldy i Liama.

Zadanie to pojawi się w dzienniku, jeśli podczas misji Awantura o wino odnalazłeś dwa listy przy ciałach znajdujących się na placach z archesporami. Chodzi o notatki, które można znaleźć pomagając Matyldzie (#1 na mapie) oraz Liamowi (#2 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Awantura o wino

Misja dodatkowa, w której pomagasz rozwiązać konflikt między Matyldą i Liamem - właścicielami winnic.

Misję możesz rozpoczęciu po przeczytaniu wiadomości o tytule „Ogłoszenie prokuratorii generalnej księstwa Touissant", którą znajdziesz na jednej z wielu tablic informacyjnych. Po przyjęciu zlecenia udaj się do miejsca aukcji (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Beauclairskie Safari

Misja dodatkowa, w której eskortujemy hrabiego w trakcie jego egzotycznej podróży.

Zadanie możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia (Biały wilk poszukiwany!) na którejś z tablic ogłoszeniowych. Dowiesz się z niego o hrabim Beledalu, który poszukuje wiedźmina do roli przewodnika. Po przeczytaniu ogłoszenia skieruj się do wyznaczonego w nim miejsca (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Wieczne odpoczywanie

Misja dodatkowa, w której rozwiązujesz konflikt małżeński dwóch duchów.

Aby rozpocząć to zadanie udaj się do gospody (#1 na mapie) w Toussaint i skieruj się po schodach na górę. Spotkasz tu siedzącego przy stole Charlesa Lanzano, z którym rozpocznij rozmowę. Mężczyzna opowie ci o dziwnych hałasach, które pojawiają się od pewnego czasu i bardzo go niepokoją.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: W służbie muzy

Misja dodatkowa, w której Geralt weźmie udział w wydarzeniach, jakie zapewnią mu stałe miejsce w pieśni pewnego barda.

W Toussaint w pobliżu nilfgaardzkiej ambasady (#1 na mapie) spotkasz Le Papillona - trubadura, który zapowiadał wszystkie wydarzenia na turnieju rycerskim (misja fabularna Bestia z Toussaint). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że zaginął fryzjer, niejaki Jean Louis Ludovic. Jak nietrudno się domyślić zadaniem Geralta będzie jego odnalezienie.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: O czym szepczą grzyby

Misja dodatkowa, w której mamy niepowtarzalną możliwość porozmawiania z Płotką.

W celu rozpoczęcia tego zadania udaj się do małej wioski (#1 na mapie) i porozmawiaj z Pinastri, którą spotkasz. Opowie ci o pewnym demonie, który ją prześladuje. Kobieta widzi go kiedy zażyje odwar, o który ją wypytaj.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Bohater narodowy

Misja dodatkowa, w której rozwiązujemy sprawę zaginionych "klejnotów" z posągu ważnej persony.

Zadanie pojawi się w dzienniku po przeczytaniu ogłoszenia na jednej z wielu tablic informacyjnych stojących w miastach i wsiach. Twoim pierwszym celem będzie porozmawianie z kuratorem sztuki (#1 na mapie), który przebywa Toussaint

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadania poboczne: Turniej pięściarski, Mistrz pięściarski

Dwie misje dodatkowe, w których możesz zarobić sporo pieniędzy na pojedynkach bokserskich.

W pobliżu ambasady Nilfgaardu w Toussaint znajdziesz pomnik konia i stojącego przy nim bukmachera (#1 na mapie). Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę. Zaproponuje ci udział w walkach na pięści na pieniądze. Twoim celem będzie pokonanie trzech przeciwników, co odblokuje dostęp do walki z mistrzem.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Portrecista

Misja dodatkowa, w której Geralt zostaje... modelem pewnego malarza.

W Toussaint w pobliżu pracowni płatnerza i miecznika znajdziesz stojącego na ulicy malarza (#1 na mapie). Łatwo go poznasz, ponieważ maluje obraz umieszczony na sztaludze. Kiedy podejdziesz zawoła cię i poprosi o rozmowę. Okaże się, że artysta pragnie stworzyć portret Geralta.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Klient ma zawsze rację

Misja dodatkowa, w której spotykamy byłego zleceniodawcę mającego dla nas niespodziankę do odebrania w banku.

W Toussaint na placu przed wejściami do miecznika i płatnerza natkniesz się na właściciela winnicy (#1 na mapie). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że wykonywałeś kiedyś dla niego zadanie, ale nie posiadał wtedy pieniędzy, żeby ci zapłacić. Nie zapomniał jednak o długu i założył dla Geralta lokatę w pobliskim banku.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Przemiana

Misja dodatkowa, w której poznajesz sekret mutacji podnoszących zdolności Geralta.

Po ukończeniu misji głównej Bestia z Toussaint znajdziesz się w mieście. Po opuszczeniu miejsca, gdzie walczyłeś z przeciwnikiem, udaj się na plac (#1 na mapie) z lewej (na mini mapie pojawi się wykrzyknik). Kiedy się tam zbliżysz podbiegnie do ciebie chłopiec, który wręczy ci list od Yennefer, dotyczący pewnego zmarłego profesora Moreau, który prowadził prace nad mutagenami wiedźmińskimi. Chłopcu możesz zapłacić 5 koron, za co otrzymasz cnotę hojności związaną z zadaniem dodatkowym Ścieżki przeznaczenia.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Corvo Bianco

Geralt staje się właścicielem podupadającej winnicy. Czy przywróci jej dawny blask?

Zadanie stanie się dostępne w trakcie wykonywania misji głównej o nazwie Bestia z Toussaint, a konkretnie po otrzymaniu od Księżnej Anny prawa własności do winnicy. Po jego zdobyciu udaj się do swojego nowego nabytku (#1 na mapie).

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Zadanie poboczne: Pieśń rycerskiego serca

Misja dodatkowa, w której pomagamy młodemu rycerzowi w zdobyciu ukochanej dworki.

Zadanie udostępni się w trakcie wykonywania misji głównej o nazwie Bestia z Toussaint, po tym, jak uratujesz młodego rycerza Guillaumle'a przed szarlejem na arenie. Twoim kolejnym celem będzie odwiedzenie go w lazarecie, gdzie trafił po feralnym pojedynku.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Na tropie...

Po pościgu udaje ci się dotrzeć do Bestii i uchylić rąbka tajemnicy na jej temat.

Misja rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania, czyli Bestia z Toussaint. Po pościgu, który przeniesie się z ogrodów królewskich do miasta, Wiedźmin w końcu dotrze do poszukiwanej bestii. Po dialogu rozpocznie się walka.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Bestia z Toussaint

Przybywamy do krainy winem płynącej, gdzie od razu jesteśmy rzucani na głęboką wodę walk z potworami i pojedynków rycerskich.

Po ukończeniu zadania Poselstwo z krainy wina rozpocznie się animacja, w której dotrzesz do nowej lokacji. Od razu będziesz musiał stawić czoła niebezpiecznemu rywalowi - Goliatowi (obrazek poniżej). Jest to olbrzym zaopatrzony w mechanizm z młyna służący mu za maczugę. Oprócz zwykłych ciosów musisz uważać też na wykonywany przez niego młynek (najlepiej oddalić się wtedy szybko od niego) oraz tąpnięcie w ziemię wywołujące falę, która może powalić Geralta na dystans.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poselstwo z krainy wina

Początek przygody, w trakcie której spotykamy znajomych rycerzy i wyruszamy z nimi do Toussaint.

Zadanie to pojawi się w dzienniku automatycznie po rozpoczęciu dodatku Krew i Wino. Podjedź do najbliższej tablicy ogłoszeniowej i przeczytaj wiadomość o nazwie „Odezwa do Geralta z Rivii herbu Most". Na mapie, na południowy zachód od Novigradu zostanie zaznaczona wieś Debrza, do której się udaj.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Mantikory

Nowy rynsztunek z dodatku i od razu w wersji arcymistrzowskiej.

Rynsztunek szkoły Mantikory to jedyny kompletnie nowy rynsztunek w dodatku Krew i Wino do Wiedźmina 3. W tym przypadku oczywiście nie musisz posiadać żadnych elementów mistrzowskich rynsztunków z podstawowej wersji gry - tak jak to jest w przypadku wszystkich pozostałych arcymistrzowskich rynsztunków.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Niedźwiedzia

Kompletujemy ostateczną wersję rynsztunku szkoły Niedźwiedzia.

Dzięki mistrzowskiemu rynsztunkowi szkoły Niedźwiedzia z podstawowej wersji gry mogliśmy poczuć prawdziwą siłę Geralta, gdy zadawał wrogom ciężkie ciosy. Tymczasem dodatek Krew i Wino umożliwia nam odszukanie i wykonanie ostatecznej wersji tego rynsztunku. Został on określony jako arcymistrzowski.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Kota

Za tym zestawem czeka cię trochę biegania - należy odwiedzić willę, zamek oraz jaskinię.

Najzwinniejszy i najszybszy - taki jest Geralt, gdy założy rynsztunek szkoły Kota. W podstawowej wersji Wiedźmina 3 mogliśmy odnaleźć i wykonać mistrzowski rynsztunek, ale dodatek Krew i Wino zaoferował ostateczną wersję zbroi, butów, spodni i rękawic Kota. Poziom został określony jako arcymistrzowski.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Gryfa

Kompletujemy ostateczną wersję rynsztunku szkoły Gryfa.

Wiedźmin 3 oferował poszukiwania wiedźmińskich rynsztunków. Mogliśmy je rozwijać od poziomu podstawowego aż do mistrzowskiego - oczywiście po żmudnych poszukiwaniach nie tylko schematów, ale i surowców niezbędnych do wykonania elementów. Dodatek Krew i Wino umożliwia zdobycie ostatecznego rynsztunku każdej ze szkół. Poziom został określony jako arcymistrzowski.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Wilka

Kompletujemy ostateczną wersję rynsztunku szkoły Wilka.

Podstawowa opowieść Wiedźmina 3 oferowała poszukiwania wiedźmińskich rynsztunków, które następnie można było rozwinąć aż do poziomu mistrzowskiego - najwyższego. Dodatek Krew i Wino umożliwia zdobycie ostatecznego rynsztunku każdej ze szkół. Poziom został określony jako arcymistrzowski.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poszukiwania: Rynsztunki arcymistrzowskie

Jak zacząć poszukiwania rynsztunków w dodatku.

Dodatek Krew i Wino oferuje kolejny poziom wiedźmińskich rynsztunków - arcymistrzowski. W celu rozpoczęcia poszukiwań arcymistrzowskich rynsztunków udaj się do warsztatu Zdravko Fertnera w Toussaint (#1 na mapie poniżej), który jest zbrojmistrzem poszukującym arcymistrzowskich schematów wiedźmińskich zbroi. Zdravko opowie ci swoją historię oraz zdradzi szczegóły pięciu wiedźminów ze szkół: Wilka, Gryfa, Kota, Niedźwiedzia i Mantikory, przy ciałach których powinieneś znaleźć poszukiwane schematy.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Opis przejścia, wszystkie zadania, sekrety, mapa i rynsztunki.

W poradniku i solucji do drugiego dodatku do Wiedźmina 3 o podtytule Krew i Wino znajdziesz informacje związane z nową przygodą w zupełnie odmiennej, bajecznej na pierwszy rzut oka krainie Toussaint. Przygotowaliśmy opis wszystkich misji fabularnych z uwzględnieniem kluczowych decyzji mających odbicie na losy Geralta. Znajdziecie tu także opisy zadań dodatkowych i poszukiwań.

Mroczniejsza ciemność - mod do Wiedźmina 3

Lepsza ciemność i kontrastujące, jaśniejsze efekty płomieni.

Atmosfera nocy w Dzikim Gonie jest mroczna. Według autora moda najwyraźniej niewystarczająco. Stworzył bowiem modyfikację oświetlenia i cieniowania, która ma spotęgować odczucie mrocznego świata fantasy Wiedźmina. Świata w którym, jak pisze, „nic nie jest czarne i białe, a w którym są jedynie czyny i ich konsekwencje”. Tak zbudowany klimat zasługuje więc na trochę mroczniejsze traktowanie.

Większe stawki w Gwincie - mod do Wiedźmina 3

Zwiększenie stawek i doświadczenia za wygrane partie.

Gwint jest jedną z gier hazardowych ze świata Wiedźmina. Posługując się talią kart określających różne postacie i efekty, stawiamy czoła i staramy się pokonać przeciwników. Zwycięstwo nagradzane jest najczęściej gotówką. Niezbyt kuszące nagrody sprawiają jednak, że nieczęsto sięgamy po karty, a gracze pomijają hazardowy aspekt.

Wiedźmin 3, jedna z najgłodniejszych polskich produkcji, nie obeszła się bez niedopatrzeń lub niedostatecznych testów w procesie tworzenia. Niektóre mechanizmy, nie odznaczające się może jawnymi uchybieniami, można poprawić. W tym przypadku mówimy o wybieraniu celu w trakcie walki. Jeżeli coś może być ulepszone, z pewnością znajdzie się osoba, która załata i wypełni lukę niedopatrzeń.

Wiedźmin 3: Krew i wino - premiera, fabuła, edycje i cena

Wszystkie informacje o drugim dodatku do gry.

Krew i Wino to drugi duży dodatek do polskiej gry RPG - Wiedźmin 3: Dziki Gon. Podobnie jak w przypadku poprzedniego rozszerzenia fabularnego - Serca z kamienia - tak i tutaj mamy do czynienia z wieloma nowymi zadaniami, postaciami oraz niespotykanym wcześniej ekwipunkiem.

Gwint zamiast walki - mod do Wiedźmina 3

Mod zmieniający starcia w partię gwinta.

Jak wyglądałby Wiedźmin 3, gdyby stał się grą w stylu TCG (Trading Card Game)? Wgrywając opisanego tu moda całkowicie zmienimy przebieg walk, czyli istotnej części rozgrywki. Zamiast wojować mieczem, przysiądziemy z bandytami na głazie i rozegramy partię w gwinta.

Pochwy na miecze dla NPC - mod do Wiedźmina 3

Koniec z nagimi mieczami postaci niezależnych.

Wiedźmin 3 słynie z wyjątkowych projektów postaci, przedmiotów i miejsc. Oryginalne stroje i świetnie odwzorowane średniowieczne klimaty to wizytówka największej słowiańskiej gry. Pewne kwestie jednak zostały pominięte. Przykładowo postaciom drugoplanowym nie dodano futerałów na broń.

Mody do Wiedźmina 3 - baza modów

Zaawansowane ustawienia, szybka podróż, konsola komend i wiele innych przydatnych modyfikacji.

Dzięki narzędziom REDkit - udostępnionym przez CD Projekt - poprzednie odsłony Wiedźmina doczekały się szeregu modyfikacji, które pozwalały ulepszyć nie tylko oprawę graficzną, ale nawet mechanikę walki. Podobnie jest w przypadku Wiedźmina 3 - fani mogą dokonywać wielu niesamowitych zmian.

Szybka podróż z każdego miejsca - mod do Wiedźmina 3

To jak najbardziej możliwe, dzięki tej modyfikacji.

Wiedźmin 3 to gra, w której najważniejsza jest eksploracja i odkrywanie. Trzy wielkie mapy, które przeczesujemy z radością to dziesiątki, jeśli nie setki lokacji. Większość z nich jest oznaczona drogowskazami, dzięki którym możemy się przenieść do odwiedzonych już wcześniej miejsc. Nie zawsze jednak jest nam po drodze do drogowskazu i niekiedy odnajdziemy się w zupełnej dziczy, gdzie w każdą stronę jest daleko.

Galopowanie w miastach - mod do Wiedźmina 3

Dzięki temu modowi Płotka może galopować po miastach.

Jak powszechnie wiadomo, koń Geralta często buntuje się i nie pozwala nam pędzić z pełną prędkością. Oto modyfikacja, która ułatwi i przyśpieszy poruszanie się po ulicach Novigradu, Oxenfurtu i wszystkich miejscach, w których Płotka nie może przejść w galop. Ten mod to idealny przykład jak coś tak małego, może mocno poprawić grę.

Konsola komend - mod do Wiedźmina 3

Dostęp do interesujących poleceń.

Debug Console Enabler jest modyfikacją odblokowującą możliwość korzystania z konsoli komend w grze. Jest to narzędzie wykorzystywane przez twórców i testerów gry. Za pomocą komend możemy znacząco ułatwić sobie zabawę, zabijając wszystkich przeciwników wokół lub uruchamiając tryb nieśmiertelności. Dodamy sobie przedmioty, pomieszamy w statystykach Geralta i zmienimy mu fryzurę.

AutoLoot - mod do Wiedźmina 3

Modyfikacja pozwalająca szybkie zbierać przedmioty i rośliny.

Wiedźmin 3 jak każda dobra gra RPG, daje nam masę możliwości. Jedną z nich jest gromadzenie wszelkiego rodzaju rupieci, znalezionych po drodze. „A może się przyda” jest chyba najczęściej wypowiadaną frazą w głowach zbieraczy. Problem jednak w tym, że niektórych rzeczy nie chce się zbierać, bo jest to czasochłonne i nieprzyjemne. Przykładem są chociażby zioła. Za każdym razem kiedy podejdziemy do roślinki, „otwieramy” ją i wyciągamy składniki.

Wyłączenie intra i filmów początkowych - mod do Wiedźmina 3

Modyfikacja pozwala wyłączyć najbardziej irytujące filmiki w grze.

Irytuje cię, kiedy po raz setny wysłuchujemy Jaskra opowiadającego dotychczasowe wydarzenia z gry? Disable Intro and storybook videos, jak sama nazwa wskazuje, jest modyfikacją do gry Wiedźmin 3, wyłączającą intra i/lub powtarzające się filmiki w ekranach ładowania.

W3HC: Witcher 3 Hunter's Config - mod do Wiedźmina 3

Mod zwiększa zakres ustawień w Wiedźminie 3.

W3HC - Witcher 3 Hunter's Config jest modem dającym nam szerszy dostęp do ustawień gry. Dzięki zawartym w nim opcjom, zyskamy dostęp do zakresu ustawień o wiele większego niż z menu gry. Przy jego pomocy będziemy mieli większy wpływ na to, jak finalnie gra będzie wyglądała na naszym komputerze i w łatwy sposób zedytujemy pliki *.ini, które definiują ustawienia.

E3FX - mod do Wiedźmina 3

Wszystko o modyfikacji: aktualna wersja, sposób instalacji, problemy i ich rozwiązanie.

Wiedźmin 3 w czasie premiery mógł rozczarować graczy, oczekujących jakości grafiki znanej z wcześniejszych prezentacji. Mimo że gra wygląda świetnie, scena moddingowa wzięła sprawy w swoje ręce i przygotowała E3FX - modyfikację wizualną do gry Wiedźmin 3 (do wersji 1.09) sprawiającą, że gra wygląda podobnie do osławionej prezentacji na E3 z 2012 roku.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Karty do Gwinta

Zobacz, gdzie znaleźć 10 nowych kart do Gwinta.

Dodatek Serca z Kamienia wprowadza dziesięć nowych kart, które mogą uzupełnić twoją talię do gry w gwinta. Nowe karty są związane z postaciami, z jakimi przyjdzie ci się spotkać w dodatku. Niektóre musisz wykupić, a w posiadanie innych wejdziesz tylko wtedy, gdy uda ci się wygrać partię z daną osobą. Poniżej znajdziesz listę graczy oraz karty, jakie możesz przy nich zdobyć.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Romans z Shani

W jaki sposób nawiązać bliską relację z medyczką?

W trakcie wykonywania misji Hulaj Dusza! wejdziesz do mieszkania dziewczyny, gdzie spotkasz żołnierzy. Podczas rozmowy ich dowódca zapyta cię czy Shani ci się podoba. Możesz odpowiedzieć, że jest piękną kobietą lub, że nie jest w twoim typie.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Kto sieje wiatr...

Finał przygody i różne zakończenia.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie, po zakończeniu zadania głównego Żyli długo i szczęśliwie, a konkretnie po opuszczenie świata wspomnień i powrocie do rezydencji Evereców (mapa #1).

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Żyli długo i szczęśliwie

Geralt pomaga w zwalczeniu demonów przeszłości.

Zadanie to pojawi się po wypełnieniu dwóch poprzednich misji, a zatem Sezamie, otwórz się oraz Hulaj dusza! Wróć do Olgierda przebywającego w karczmie w Oxenfurcie (mapa #1) i porozmawiaj z nim na temat trzeciego życzenia. Mężczyzna powie ci, że pragnie zobaczyć pewien kwiat, który podarował swojej żonie Iris w trakcie ostatniego spotkania.

Misję tą rozpoczniesz automatycznie w trakcie wykonywania zadania głównego Sezamie, otwórz się, po naradzie z tajemniczym nieznajomym w piwnicy w chacie u zielarza (mapa #1). Potrzebujesz eksperta, który włamie się do środka i otworzy przejście do skarbca od wewnątrz.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Sezamie, otwórz się!

Spełniamy kolejne życzenie szlachcica.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu zadania głównego Miłe złego początki..., a konkretnie po opuszczeniu rezydencji Olgierda (mapa #1). Kiedy z niej wyjdziesz udaj się do Oxenfurtu (mapa #2).

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Zadanie: Kolekcjoner

Zadanie poboczne, w którym ubijamy dobry interes.

Zadanie to będziesz mógł rozpocząć w trakcie wykonywania misji głównej o nazwie Sezamie, otwórz się. Podczas aukcji w domu Borsodych (mapa #1) musisz wylicytować obraz van Rogha, który będzie sprzedawany, jako drugi.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Hulaj dusza!

Spełniamy jedno z życzeń szlachcica.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu zadania głównego Miłe złego początki... . Po wyjściu z posiadłości Olgierda (mapa #1) udaj się do Oxenfurtu (mapa #2), gdzie masz spotkać się z Shani. Wejdź do wskazanego domu i skieruj się na górę, gdzie spotkasz dziewczynę oraz redańskich żołnierzy.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Poradnik do dodatku

Opis przejścia, wszystkie zadania i rynsztunek.

Witajcie w poradniku i solucji do pierwszego dodatku dla Wiedźmina 3, zatytułowanego Serca z Kamienia. Znajdziecie tutaj kompletny opis przejścia zadań głównych, wszystkich misji pobocznych oraz oczywiście sekretów, w tym miejsce na zdobycie schematów nowego wiedźmińskiego rynsztunku.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Zadanie: Róża na czerwonym polu

Zadanie poboczne, w którym pomagamy pewnej dziewczynie.

Po wyjściu domu w ramach misji Dobre złego początki... zaczepi cię pewna dziewczyna o imieniu Adela (mapa #1), która będzie chciała pomścić śmierć swojego znajomego Kluiverta. Porozmawiaj z nią chwilę, a jeśli jesteś zainteresowany zleceniem, to przyjmij je.

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Miłe złego początki...

Zaskakujące rozpoczęcie przygody.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie, po rozpoczęciu przygody z dodatkiem. Pierwszym celem będzie skierowanie się do tablicy ogłoszeń przy karczmie Siedem Kotów, położonej na wysepce na południowy wschód od Velen (mapa #1).

Wiedźmin 3 - Gwint, wszystkie karty i zadania, poradnik

Zobacz, jak zdobyć karty, talie i wykonać zadania związane z gwintem.

Przemierzając świat Wiedźmina 3 można znaleźć prawie 200 kart do gry karcianej zwanej gwintem. Jej popularność znacznie przerosła oczekiwania CD Projekt Red, które od czasu premiery najnowszej części serii gier o wiedźminie Geralcie jest zasypywane prośbami o udostępnienie tej gry na urządzenia mobilne, dodanie do niej trybu multiplayer, czy nawet wydanie jej w wersji papierowej, którą każdy mógłby zakupić.

Wiedźmin 3 - Zlecenie (DLC): Zaginieni górnicy

Zobacz, jak zacząć i wykonać zadanie w tajemniczej kopalni.

Opisywane zadanie jest jednym z 16 darmowych DLC (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Złoto głupców

Zobacz, jak zacząć i wykonać zadanie ze świnkami.

Opisywane zadanie jest jednym z 16 darmowych DLC (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Wiedźmin 3 - Zadanie (DLC): Jak kot z wilkiem

Zobacz, jak zacząć i wykonać dodatkowe zadanie.

Opisywane zadanie jest jednym z 16 darmowych DLC (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Wiedźmin 3 - Skellige: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Krótkie misje związane z poszukiwaniem skarbów w Skellige.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych z serii Poszukiwania. To krótkie zadania polegające na odnalezieniu informacji o skarbie, a następnie dotarciu do niego. Najczęściej nagrodą za ten rodzaj misji są cenne przedmioty.

Wiedźmin 3 - Novigrad: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Krótkie misje związane z poszukiwaniem skarbów w Novigradzie.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych z serii Poszukiwania. To krótkie zadania polegające na odnalezieniu informacji o skarbie, a następnie dotarciu do niego. Najczęściej nagrodą za ten rodzaj misji są cenne przedmioty.

Wiedźmin 3 - Wszystkie romanse i seks

Zobacz, z kim Geralt może nawiązać bliższe stosunki i jakie są tego konsekwencje.

W Wiedźminie 3, podobnie, jak w poprzednich częściach, istnieje możliwość nawiązywania romansów z napotkanymi przedstawicielkami płci pięknej. Miłostki Geralta można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza dotyczy odwiecznego wyboru między czarodziejkami Triss Merigold oraz Yennefer. Podjęte w trakcie gry wybory mogą wpłynąć na to, z którą kobietą Geralt zwiąże się na stałe. Istnieje też możliwość nie wiązania się z żadną z kobiet.

Wiedźmin 3 - Wszystkie dodatki DLC

Lista darmowych, bonusowych dodatków do Wiedźmina 3.

Twórcy Wiedźmina 3 postarali się o to, by po premierze podtrzymać zainteresowanie swoją produkcją. Efektem jest zestaw 16 darmowych dodatków DLC, oferujących nową zawartość: misje, stroje czy elementy ekwipunku.

Wiedźmin 3 - Zlecenie (DLC): Najgroźniejszy potwór na Skellige

Zobacz, jak zacząć i wykonać dodatkowe zadanie.

Zadanie to jest jednym z 16 darmowych DLC do gry (zobacz wszystkie), które pobrać można z platformy cyfrowej dystrybucji, do której przypisana jest gra. Dla wersji PC są to GOG lub Steam, a dla konsol Xbox One i Playstation 4 są to odpowiednio Xbox Store i Playstation Store.

Wiedźmin 3 - Kaer Morhen: zadania poboczne

Opis zadania: Miecz Berengara, Efekt cieplarniany, Bastion, Echa przeszłości, Sąsiedzka sprzeczka, Wiedźmińska kuźnia.

Poniżej znajdziesz opisy zadań dodatkowych, których wykonania możesz się podjąć w trakcie pobytu w twierdzy Kaer Morhen. Najlepiej dokonać tego podczas misji Najbrzydszy Człowieka na świecie. Wprawdzie istnieje możliwość wykonania misji później, ale po bitwie jedno z zadań będzie niedostępne.

Wiedźmin 3 - Velen: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Krótkie misje związane z poszukiwaniem skarbów w Velen.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych z serii Poszukiwania. To krótkie zadania polegające na odnalezieniu informacji o skarbie, a następnie dotarciu do niego. Najczęściej nagrodą za ten rodzaj misji są cenne przedmioty

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 8)

Opis zadania: Wieża znikąd, Opuszczony tartak, Złe wieści, Mistrz areny, Znalezione nie kradzione, Zbrodnia i kara, Obcy w obcym kraju, Jaskinia Snów.

Poniżej znajdziesz opisy kilku zadań dodatkowych, w których między innymi będziesz musiał rozwiązać pewnej tajemniczej wieży oraz dostarczyć smutną wiadomość pewnej postaci w Kaer Trolde.

Wiedźmin 3 - Zadania poboczne (spis alfabetyczny)

Lista wszystkich zadań pobocznych, wraz z opisem ich przejścia i mapami.

Poniżej znajduje się alfabetyczny spis zadań misji pobocznych, jakich możesz się podjąć w trakcie Wiedźmina 3. Linki przy nazwach prowadzą do stron z opisem danej misji, natomiast z prawej strony za myślnikiem podano, w jakiej krainie dane zadanie się rozpoczyna i najczęściej również rozgrywa.

Wiedźmin 3 - Wszystkie zakończenia poboczne

Twoje decyzje mają wpływ na ludzi i i wydarzenia związane ze światem gry.

Poniżej znajdziesz kluczowe decyzje podejmowane w trakcie całej gry, które mają wpływ na ostateczny obraz zakończenia w kontekście wątków pobocznych - efekty swoich wyborów w misjach zobaczysz na końcu gry w animowanych filmach.

Wiedźmin 3 - Akt III - Tedd Deireadh, Czas Końca

Zadanie główne: Docieramy do finałowej sekwencji z Ciri.

Misja rozpocznie się automatycznie po zabiciu Eredina w zadaniu głównym Na cienkim lodzie. Zacznij podążać za Yennefer unikając kul ognia spadających z nieba na ziemię. Miejsca, w które uderzą poznasz po pomarańczowych okręgach. Uważaj, bo jeśli zostaniesz trafiony przez kulę, to stracisz sporo życia. W pewnej chwili dotrzecie do koni. Zacznij jechać za Yen omijając wychodzące z portali potwory.

Wiedźmin 3 - Akt III - Na cienkim lodzie

Zadanie główne: Finalna walka z dowódcą Dzikiego Gonu.

Misja rozpocznie się automatycznie po zakończeniu zadania głównego Przygotowania do bitwy. Zostaniesz przeniesiony na wyspę Undvik, gdzie rozpocznie się narada wojenna Avallac'ha oraz czarodziejek i Ciri. Nie ma znaczenia, jakie odpowiedzi będziesz wybierał w trakcie rozmowy.

Wiedźmin 3 - Akt III - Dziecko Starszej Krwi

Zadanie główne: Odkrywamy korzenie Ciri.

Zadanie aktywuje się automatycznie podczas wykonywania misji głównej Słoneczny Kamień, a konkretnie po rozmowie z czarodziejkami i Ciri. Twoim celem będzie dotarcie do laboratorium elfa Avalacca, które znajduje się na małej, zachodniej wysepce (Mapa #1).

Wiedźmin 3 - Akt III - Fringilla Vigo

Zadanie główne: Pomagamy wyjść na wolność czarodziejce.

Misja aktywuje się automatycznie w trakcie zadania głównego Przygotowania do bitwy. Twoim celem będzie niepostrzeżone wdarcie się na pokład cesarskiego okrętu (Mapa #1). Pamiętaj, aby próbę podjąć w nocy, ponieważ w dzień będziesz łatwym celem dla kuszników stojących na okrętach.

Wiedźmin 3 - Akt III - Słoneczny Kamień

Zadanie główne: Wyruszamy po artefakt mający przywołać Dziki Gon.

Misja aktywuje się automatycznie w trakcie zadania głównego Przygotowania do bitwy. Twoim celem będzie odnalezienie Myszołowa. Od tego momentu sporo będzie zależeć od twoich poprzednich decyzji dotyczących chociażby wyboru władcy na Skellige. Może nim być Cerys lub Hjalmar (jeśli wykonałeś zadanie dla kogoś z rodzeństwa) lub Bran, jeśli nie pomogłeś żadnemu z dzieci Cracha.

Wiedźmin 3 - Akt III - Przygotowania do bitwy

Zadanie główne: Ostatnie przygotowania przed morską wyprawą.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Ostatnie przygotowania. Skieruj się na pokład statku w dzielnicy portowej, gdzie czeka na ciebie elf Avallac (zanim się do niego skierujesz odbędziesz jeszcze rozmowę z Yennefer). Po dialogu przepłyniesz na Skellige, gdzie czeka cię następna rozmowa z elfem, Ciri i czarodziejkami.

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Wilka [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Wilka.

Z pewnością wiesz już, że w świecie gry znajdziemy trzy niezwykłe komplety: cechu Gryfa, Kota i Niedźwiedzia. Tymczasem jedno z wielu DLC, które możesz pobrać za darmo na PC i konsole, dodaje do gry także rynsztunek szkoły Wilka.

Wiedźmin 3 - Akt III - Serce nie sługa

Zadanie główne: Czy spełni się męskie marzenie Geralta?

Zadanie aktywuje się tylko wtedy, gdy w trakcie misji Teraz albo nigdy oraz podczas zadania Ostatnie życzenie wyznałeś miłość zarówno Triss, jak i Yennefer. Misja włączy się podczas zadania głównego Ostatnie przygotowania, a konkretnie po rozmowie Ciri z Margaritą i Philippą.

Wiedźmin 3 - Akt III - Wyrównanie rachunków

Zadanie główne: Wraz z Ciri odwiedzamy kilku jej znajomych z przeszłości.

Misja rozpocznie się w trakcie zadania Ostatnie przygotowania, a konkretnie po zakończeniu misji Przez czas i przestrzeń, po której Ciri poprosi cię o pomoc w załatwieniu kilku spraw. Porozmawiaj z dziewczyną na rynku na północy Novigradu (Mapa #1), po czym wyrusz z nią do Skurwiela Juniora.

Wiedźmin 3 - Akt III - Wielka ucieczka

Zadanie główne: Wydobywamy z więzienia znajomą czarodziejkę.

Zadanie rozpocznie się w ramach misji głównej Ostatnie przygotowania, a konkretnie w trakcie rozmowy z Yennefer w karczmie Kuternoga Katarzyna (Mapa #1), w której się umówicie. Czarodziejka opowie ci o swojej znajomej Margaricie, która mogłaby pomóc w przygotowaniach. Niestety została złapana przez łowców czarownic i przebywa w więzieniu. Tym samym, z którego uciekł człowiek, na którego właśnie czekacie.

Wiedźmin 3 - Akt III - Przez czas i przestrzeń

Zadanie główne: Przechodzimy z elfim towarzyszem przez kilka światów i wymiarów.

Zadanie aktywuje się automatycznie po rozmowie z elfem Avallac'hem (Mapa #1) w ramach misji głównej Ostatnie przygotowania. Powie ci o planie przeciągnięcia na waszą stronę generała Eredina o imieniu Ge'els.

Wiedźmin 3 - Akt III - Najciemniej jest pod latarnią

Zadanie główne: Pomagamy Triss odnaleźć znaną czarodziejkę.

Misja uruchomi się w trakcie rozmowy z Triss podczas zadania Ostatnie przygotowania. Możesz od razu przenieść się z karczmy do czarodziejki albo powiedzieć, że musisz jeszcze się przygotować. Kiedy będziesz gotów udaj się do Triss czekającej przy fontannie (Mapa #1) na północy miasta.

Wiedźmin 3 - Akt III - Ostatnie przygotowania

Zadanie główne: Organizujemy drużynę przed wielkim finałem.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji Łysa góra. Twoim celem będzie zwerbowanie kilku pomocników, którzy pomogą ci w ostatecznej rozgrywce. O tym, kto do ciebie dołączy w trakcie tej misji w sporej mierze zadecydują wybory, jakie podjąłeś w trakcie gry.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Smok (Skellige)

Zlecenia wiedźmińskie, w którym polujemy na potwora atakującego krowy i ludzi.

Zlecenie jest dostępna na tablicy ogłoszeń (Mapa #1) we wsi na południu centralnej wyspy. Po jego przyjęciu porozmawiaj ze starszym wioski, który powie ci o dwóch braciach zabitych przez bestię. Skieruj się do chaty, gdzie ciała oczekują na pochówek.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Zaginiony syn (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie, w którym zrozpaczony ojciec prosi nas o odnalezienie syna.

Zadanie zleci ci Odhen (Mapa #1) stojący w centrum wioski. Powie ci o swoim synu, który zaginął. Jak nietrudno się domyślić twoim celem będzie dowiedzenie się, co stało się z poszukiwaną osobą.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 12)

Opisy zadań: Ostatnia przysługa, Statuetka żołnierza, Racja stanu.

Poniżej znajdziesz opis trzech zadań dodatkowych związanych często z wyborami, które podejmuje się we wcześniejszym etapie gry. Część z nich może nawet nie być dostępna, jeśli postąpiłeś w inny sposób, niż zakłada to "aktywator" zadania.

Wiedźmin 3 - Akt III - Łysa góra

Zadanie główne: Bierzemy udział w szabacie.

Misja rozpocznie się automatycznie po ukończeniu zadania Krajobraz po bitwie. Wyrusz za Ciri kierującą się na górę, na której ma się odbyć szabat. Po dotarciu do wioski odbądź rozmowę z jej gospodarzem. W jej trakcie dowiesz się więcej na temat zlotu czarownic oraz jego genezą.

Wiedźmin 3 - Akt III - Krajobraz po bitwie

Zadanie główne: Wyruszamy z Ciri na szabat.

Po ukończeniu misji Bitwa w Kaer Morhen udaj się do Avallaca przebywającego w pobliżu twierdzy. Rozpocznie się dość długa scena, po której Geralt zostanie sam na sam z Ciri. Od wyborów podjętych w trakcie rozmów będzie zależało zakończenie.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Bitwa w Kaer Morhen

Zadanie główne: Czy wiedźmińska twierdza padnie pod naporem wrogów?

Misja włączy się automatycznie po ukończeniu zadania głównego Wyspa mgieł. Przeniesiesz się wraz z Ciri do wiedźmińskiej twierdzy, gdzie zostaniecie gorąco przywitani przez mieszkańców. Po scence z Ciri, Vesemirem, Yennefer oraz Triss możesz nieco pogadać z napotkanymi postaciami.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Wyspa mgieł

Zadanie główne: Wyprawa na wyspę, której nie ma na żadnej mapie.

Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania fabularnego Va faill, Elaine. Warto do niego przystąpić po zebraniu sojuszników, którzy wspomogą cię w walce z Gonem (patrz zadania z serii Towarzysze broni). Udaj się wtedy do jednego z portów (Mapa #1) w Skellige i wsiądź tam na łódź.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Towarzysze broni

Zadanie główne: Zobacz, którzy sojusznicy okażą się nimi naprawdę.

Poniżej znajdziesz opisy kilku zadań, których celem jest pozyskanie sojuszników przed zbliżającą się, ważną bitwą. Sugerowany poziom doświadczenia dla wszystkich zadań to 22. Wszystkie misje pojawią się w dzienniku automatycznie po zakończeniu zadania fabularnego Va faill, Elaine.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Va faill, Elaine

Zadanie główne: Bierzemy udział w ciężkim rytuale.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu misji Nie ma jak w domu. Okaże się, że Vesmir nie odmienił Umy, ale zauważył w niej oznaki świadomości. Kolejnym celem będzie wykonanie planu Yennefer. Aby to uczynić trzeba sporządzić eliksiry, ale najpierw należy zebrać niezbędne składniki.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Zakłócenia

Zadanie główne: Geralt dostaje nietypowy, magiczny przedmiot.

Zadanie aktywuje się po rozmowie z Yennefer na szczycie wieży w Kaer Morhen. Dobrze, jeśli wcześniej zaliczyłeś dwa pozostałe zadania związane z Eskelem (Ażeby widłogona zwabić...) i Lambertem (Ostatnia próba). Czarodziejka powie ci, że stale pękają jej kryształy, ponieważ w pobliżu znajduje się źródło zakłócające przepływ energii.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Ostatnia próba

Zadanie główne: wyruszamy z Lambertem do magicznego miejsca.

Misję rozpoczniesz po rozmowie z Lambertem przebywającym w głównym budynku twierdzy Kaer Morhen. Powie ci, że Yennefer wysłała go do kręgu żywiołów, aby napełnił filakterium. Kiedy będziesz gotów wyrusz z przyjacielem w stronę jeziora na północy. Po drodze odeprzyj atak harpii, które zwalaj na ziemię przy pomocy znaku Aard.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Ażeby widłogona zwabić...

Zadanie główne: pomagamy Eskielowi w pozbyciu się małego kłopotu.

Aby odnaleźć Eskela skieruj się przed bramę twierdzy i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów odnajdź ślady kopyt prowadzące wzdłuż drogi. Wyrusz po nich przed siebie. W pewnej chwili, już za strumieniem, ślady skręcą w las. Kontynuuj śledztwo, aż dotrzesz na wzniesienie, gdzie znajduje się koń Eskela. Przypatrz się rozbitemu obozowi i podnieś ulepszony olej na drakonoidy.

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Najbrzydszy człowiek na świecie

Zadanie główne: Bierzemy pod opiekę zagadkową postać, a potem urządzamy "przyjęcie".

Opis dwóch zadań rozgrywanych w Kaer Morhen, które są ściśle powiązane z tajemniczym Umą. Co kryje za sobą najbrzydsza istota stąpającą po ziemi? Czy uda się ją odczarować i sprawdzić czy potwierdzą się przypuszczenia wiedźminów?

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 7)

Opis zadania: Kredyt zaufania, Smutna historia braci Grossbart, Porwana za młodu, Żelazna dziewica, Cena honoru.

Poniżej znajdziesz opisu kilku zadań pobocznych, które są do wykonania na wyspach Skellige. W ich trakcie rozprawisz się z groźnymi bandytami, poznasz pewnego oszusta oraz spróbujesz odszukać zaginioną dziewczynę.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 6)

Opis zadania: Ostatnie życzenie, Nithing, Bardzo cenny róg.

Opisy trzech zadań dodatkowych pojawiających się na wyspach Skellige. Jedna z nich wpłynie na naszą przyszłość z czarodziejką Yennefer, druga jest związana z groźną klątwą, a trzecia polega na odzyskaniu pewnego cennego przedmiotu.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 5)

Opis zadania: W wilczej skórze, Dla sławy i chwały.

Dwie misje, których możemy podjąć się na północno-wschodniej wyspie Skellige. W pierwszej musimy uporać się z wilkołakiem przebywającym w ogrodzie Freyji, a w drugiej pomóc żołnierzom w walce z ghulami.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 11)

Opisy zadań: Czarna perła, Po nitce do kłębka.

Tym razem czekają cię dwa zadania, w których musisz kursować między Novigradem i wyspami Skellige. W pierwszej pomagamy pewnego żołnierzowi piechoty zdobyć czarną perłę dla ukochanej. Wbrew pozorom nie chodzi o zwyczajny podarunek, ale coś znacznie ważniejszego. W drugiej pomagamy naszemu przyjacielowi Lambertowi.

Wiedźmin 3 - Akt I: Skellige - Bezimienny

Zadanie główne: Eksplorujemy magiczny ogród.

Misja rozpocznie się automatycznie po zakończeniu zadania Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Zaczniesz przed wejście do świętego ogrodu Freyji (Mapa #1) na północy wyspy Hindarsfjall.

Wiedźmin 3 - Akt I: Skellige - Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

Zadanie główne: Docieramy na wyspę z tajemniczym ogrodem.

Misję rozpoczniesz automatycznie w miejscu (Mapa #1), w którym znalazłeś się po ukończeniu poprzedniego zadania Echa przeszłości. Twoim celem będzie dotarcie do wyspy Hindarsfjall znajdujące się na północnym wschodzie. Najszybciej dostaniesz się tam korzystając z łodzi.

Wiedźmin 3 - Akt I: Skellige - Echa przeszłości

Zadanie główne: Pomagamy Yennefer w eksperymencie.

Zadanie aktywuje się automatycznie po ukończeniu poprzedniej misji fabularnej Umarł król, niech żyje król. Pierwszym krokiem będzie udanie się na południowy wschód wyspy (Mapa #1), gdzie czeka na ciebie Yennfer.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu (Novigrad)

Zlecenie wiedźmińskie potwora mającego niecodzienne zainteresowania.

Zadanie pojawia się na tablicy ogłoszeń w Oxenfurcie (Mapa #1). Po jego przeczytaniu udaj się do portu na północnym zachodzi i porozmawiaj z oficerem. Powie ci o pewnej bestii zabijającej ludzi.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Opiekun lasu (Novigrad)

Zlecenie wiedźmińskie, gdzie rozwiązujemy problem drwali.

Zadanie pojawi się w dzienniku po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy informacyjnej (Mapa #1) we wsi. Aby zdobyć więcej informacji na jego temat udaj się do niziołka Breta Hotsche'a przebywającego w okolicznej karczmie.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Upiór z Eldbergu (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie związane z latarnią morską.

Zlecenie pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu misji fabularnej Umarł król, niech żyje król w trakcie przechodzenia przez umocnienia twierdzy, gdzie usłyszysz rozmowę żołnierzy.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Morskie diabły (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie z utopcami w roli głównej.

Zlecenie aktywujesz po przeczytaniu odpowiedniego ogłoszenia na tablicy w porcie (Mapa #1). Po jego przyjęciu porozmawiaj ze szkutnikiem Bjorgiem (#2) stojącym przy łodziach. Opowie ci o problemach z utopcami.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: W sercu lasu (Skellige)

Zlecenie wiedźmińskie z rytuałem w tle.

Zadanie możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia znajdującego się na tablicy (Mapa #1) w porcie. Kiedy się z nim zapoznasz udaj się do wioski Ferlund (#2) na południe od twierdzy, gdzie porozmawiaj o szczegółach ze Svenem oraz innymi chłopami.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 4)

Opis zadania: Egzamin z alchemii, Terapia szokowa.

Opisy dwóch zadań dodatkowych. W jednym pomagamy pewnego druidowi w przeprowadzeniu tajemniczego rytuału. Jego przebieg i efekty przejdą najśmielsze oczekiwania Geralta. W drugim pomagamy innemu druidowi odzyskać głos.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 3)

Opisy zadań: Królewski gambit, Koronacja.

Poniżej znajdziesz opisy dwóch zadań związanych z rodziną Cracha, które będą miały wpływ na wybór nowego króla Skellige. Podejmując pewien wybór mimowolnie wpłyniesz na to, który z kandydatów zasiądzie na tronie.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 2)

Opis zadania: Władca Undvik.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie po rozmowie z Crachem (Mapa #1) w ramach misji fabularnej Umarł król, niech żyje król. Twoim celem będzie ustalenie, co stało się z synem wpływowego Skelligejczyka, który wyruszył zapolować na olbrzyma.

Wiedźmin 3 - Skellige: zadania poboczne (cz. 1)

Opisy zadań: Miecz rodowy, Wybraniec bogów.

Poniżej znajdziesz opisy dwóch zadań dodatkowych związanych z postacią Cracha. Pierwsze polega na odzyskaniu dla niego skradzionego miecza, a w drugim będziesz musiał odkryć, co stało się z jego córką Cerys.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Kierunek Skellige

Zadanie główne: Wybieramy się w morską podróż.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie w trakcie wykonywania zadań fabularnych. Twoim celem będzie dotarcie do statku odpływającego do Skellige. Na mapie zostaną zaznaczone trzy statki (Mapa #1) znajdujące się w novigradzkim porcie.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 10)

Opisy zadań: Przeklęty magazyn, Miecze i pierogi, Poszukiwacze zaginionej krypty.

Opis dwóch misji pobocznych, których możesz się podjąć w trakcie pobytu w Novigradzie. Pierwsza z nich, to krótkie zadanie polegające na oczyszczeniu magazynu z pewnego potwora. W drugiej pomagamy kowalowi wrócić do interesu, w którym ktoś próbuje zgarnąć monopol. Nagrodą jest miecz Zerwikaptur - oręż używany przez Podbipiętę, jednego z bohaterów sienkiewiczowskiego "Ogniem i Mieczem".

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Nawiedzony dom (Novigrad)

Zlecenie wiedźmińskie, w którym rozwiązujemy zagadkę pewnej posiadłości.

Zadanie pojawia się na tablicy ogłoszeń w centrum miasta (Mapa #1). Po jego przyjęciu udaj się do pobliskiej gospody i wejdź po schodach na górę. Na jednej z kanap znajdziesz Kurta Dysarta, z którym rozpocznij rozmowę.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Tajemnica wsi Stegny (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie, w którym odkrywamy sekret pewnej wioski.

Misję możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy ogłoszeń we wsi Rudnik (Mapa #1). Po jej przyjęciu porozmawiaj z komendantem na temat zaginionego patrolu. Następnie skieruj się do wsi Stegny (#2), która leży na południowym zachodzie. Zanim do niej wkroczysz przygotuj się do walki.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Nieuchwytny złodziejaszek (Novigrad)

Zlecenie wiedźmińskie, gdzie odkrywamy tożsamość pewnego chochlika.

Zadanie pojawia się na tablicy ogłoszeń w centrum miasta (Mapa #1). Po jego przyjęciu udaj się w trakcie dnia na rynek (#2) i porozmawiaj z Sylwestrem Amello, który opowie ci o problemach z pewnym chochlikiem.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 9)

Opis zadań: Ostatnia posługa, Wróżbita prawdę ci powie, Wiedźmin jak malowany.

Opisy kilku zadań dodatkowych, które są dostępne w Velen. W ich trakcie pomożemy pewnej staruszce, poznamy własną przyszłość wywróżoną przez wróżbitę oraz poznamy nowego "wiedźmina".

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 9)

Opisy zadań: Kabaret, Śmiertelne grzechy.

Na tej stronie znajdziesz opisy dwóch misji pobocznych związanych bezpośrednio ze starym znajomym Jaskrem. W pierwszej pomagasz uzbierać mu fundusze na pewien projekt. W drugiej wyruszysz w pościg za okrutnym mordercą. Uważaj, bo nie wszystko w tym zadaniu widać na pierwszy rzut oka i można w jego trakcie wyciągnąć błędne wnioski.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 8)

Opisy zadań: Niebezpieczna gra, Wyścig - Gonitwa Erazma Vegelbuda.

Poniżej znajdziesz opisy dwóch zadań. W pierwszym musisz pomóc znajomemu Zoltanowi w uporaniu się z długami. Drugie umożliwia zarobienie sporej ilości pieniędzy w trakcie startów w wyścigach konnych.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie na wywernę królewską.

Zadanie możesz rozpocząć na dwa sposoby. Pierwszy to udanie się do wioski (Mapa #1) na wschodzie Velen. Od okolicznego chłopa dowiesz się o kilku ludziach, którzy wybrali się na północ i nie powrócili. Twoim celem będzie dotarcie na miejsce i sprawdzenie, co się z nimi stało.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Tajemnicze ślady (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie, w którym dochodzi do walki między potworami.

Misję możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy informacyjnej we wsi Zalipie (Mapa #1). Po jego przeczytaniu udaj się do łowcy siedzącego na ławce przy jednej z chat i wypytaj o szczegóły zlecenia.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 7)

Opisy zadań: Spisek, Ochotnik, Wykidajło.

Poniżej znajdziesz opisy kilku zadań dodatkowych z Novigradu i okolic. W ich trakcie weźmiesz udział w spisku przeciwko królowi Radowidowi, spotkasz trolla z pasjami malowniczymi oraz pobawisz się w ochroniarza kurtyzan.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Poeta w opałach

Zadanie główne: Pomagamy pewnemu znanemu bardowi.

Zadanie uruchomi się automatycznie po zakończeniu misji fabularnej o nazwie Niech żyje sztuka, a konkretnie po rozmowie z Priscillą po spektaklu teatralnym. Tym razem weźmiesz udział w zasadzce, w której pomoże ci Zoltan (Mapa #1) przebywający na trakcie na wschodzie.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Niech żyje sztuka

Zadanie główne: Przygotowania do występu teatralnego.

Zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji fabularnej Dorwać Juniora. Aby ją rozpocząć udaj się do Priscilli (Mapa #1) przebywającej w karczmie Zimorodek w centrum Novigradu i poinformuj ją o tym, co udało ci się ustalić na temat Dudu.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Przysługa dla Radowida

Zadanie główne: Rozmawiamy z królem na temat pewnej misji do wykonania.

Zadanie włączy się automatycznie po ukończeniu misji fabularnej Dorwać Juniora. W trakcie pobytu w Oxenfurcie zaczepią cię strażnicy, który zabiorą cię na statek, a potem od króla Radowida. Wiedźmin nie będzie miał w tej kwestii nic do powiedzenia.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 6)

Opisy zadań: Drób w opałach, Nawiedzony dom, Przesyłka kurierska, Sprzedawca fisstechu.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych, których wykonania możesz podjąć się w trakcie pobytu w Novigradzie i jego okolicy. Tym razem Geralt będzie próbował między innymi rozwiązać zagadkę porywanych kur i sprawdzić, co dzieje się w pewnym nawiedzonym domu.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Śmiertelne rozkosze (Novigrad)

Zlecenia wiedźmińskie z dochodzeniem o śmierci kilku żołnierzy.

Zlecenie pojawia się na tablicy informacyjnej (Mapa #1) w południowej części miasta. Po jego przeczytaniu udaj się do strażnika stojącego na pobliskim moście i omów z nim jego szczegóły. Wartownik powie ci o nocnym patrolu, który został rozbity przez jakiegoś potwora. Więcej na temat znalezionych zwłok dowiesz się od medyka (#2) przebywającego na północny zachód od twojej pozycji.

Wiedźmin 3 - Zlecenia: Barciowe Widziadło, Biała Dama (Novigrad)

Zlecenia wiedźmińskie, gdzie musimy zabić pewnego potwora i upiorzycę.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zleceń wiedźmińskich. W pierwszym pomagamy grupie niziołków rozprawić się z problemem nawiedzającym ich pasieki, a w drugim rozprawiamy się z upiorem dziewczyny nawiedzającym pola chłopów.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 5)

Opisy zadań: Teraz albo nigdy, Represje w Novigradzie.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zadań. W jednym pomagamy Triss w dostarczeniu magów na statek, którym mają uciec przed łowcami czarownic. W drugim pomagamy bandytom, którzy szukają swojego kompana.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 4)

Opis zadań: Oko za oko, Gangi Novigradu, Wróg publiczny.

Na tej stronie znajdziesz opisy zadań dodatkowych w Novigradzie. Dotyczą one między innymi odkrycia kryjówki Filippy Eilhart, skorzystanie z pomocy ludzi Tasaka w dotarciu do Juniora oraz udzielenie pomocy dziewczynie z oddziału Roche'a.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 3)

Opis zadań: Kwestia życia i śmierci, Lekcja szermierki, Honor złodzieja.

Poniżej znajdują się opisy trzech zadań dodatkowych. W jednym musimy pomóc pewnej szlachciance uchronić syna przed łowcami czarownic, w drugiej możemy dać lekcję fechtunku młodej arystokratce, a w trzeciej będziemy mieli możliwość wyciągnięcia pomocnej ręki do pewnego złodzieja.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Dorwać Juniora

Zadanie główne: Docieramy do kolejnej osoby mającej związek z Ciri.

Misja aktywuje się automatycznie po zakończeniu zadania fabularnego Spis Cudzołożnic. Jej początek pokrywa się z misją Skarb Hrabiego Reuvena. Na początku musisz się udać do łaźni (Mapa #1), gdzie spotkasz się z Dijkstrą oraz krasnoludem Tasakiem. Rozmowę przerwą zbiry, których zabij buzdyganem. Następnie będziesz musiał przeprowadzić śledztwo w kanałach, które zostało dokładnie opisane we wspomnianej wyżej misji.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Skarb Hrabiego Reuvena

Zadanie główne: Dochodzenie w sprawie pewnej kradzieży.

Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania Spis Cudzołożnic. Udaj się do łaźni (Mapa #1) w centrum miasta, gdzie masz się spotkać z Sigim Reuvenem. Po dotarciu na miejsce zapukaj w drzwi i przekonaj człowieka za nimi, aby ci otworzył

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Spis cudzołożnic

Zadanie główne: Poszukujemy Jaskra odwiedzając jego kobiety.

Zadanie aktywuje się automatycznie po zakończeniu misji Sen w wielkim mieście. Skieruj się do zamtuza (Mapa #1) Jaskra. Po wejściu do środka natkniesz się na krasnoluda Zoltana, któremu pomóż w walce na pięści rozprawić się z kilkoma włóczęgami.

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 2)

Opis zadań: Nabiał i ciemne siły, Kaznodzieja.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zadań pobocznych, których możesz podjąć się w Novigradzie. W jednej odkryjesz niecodzienny sekret domu pewnego czarodzieja, a raczej tego co z niego pozostało. W drugiej będziesz miał możliwość rozprawić się z pewnym nadgorliwym kaznodzieją.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Sen w wielkim mieście

Zadanie główne: Docieramy do śniączki Corine, która pomoże namierzyć Ciri.

Misja rozpocznie się automatycznie po ukończeniu zadania Stosy Novigradu. Skieruj się do budynku, w którym przebywa śniączka Corine (Mapa #1). Na miejscu zastaniesz Rudolfa, który rozpocznie z tobą rozmowę.

Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Stosy Novigradu

Zadanie główne: Pomagamy Triss w usunięciu szczurów z magazynu.

Misja aktywuje się automatycznie w trakcie wykonywania wątku głównego. Twoim pierwszym zadaniem będzie dotarcie do domu Triss (Mapa #1) w centrum Novigradu. W celu dostania się do miasta musisz zdobyć glejt, który można uzyskać na kilka sposobów (m.in. w trakcie wykonywania misji fabularnej dla Krwawego Barona).

Wiedźmin 3 - Novigrad: zadania poboczne (cz. 1)

Opis zadań: Wilczyca, Nieproszeni goście, Bazyliszek, Nasza szkapa.

Poniżej znajdują się opisy czterech zadań, których możesz się podjąć w pobliżu Novigradu. Zlecenia są różne - od sprowadzenia ukradzionego konia, poprzez walki z wilkołakiem i wiverną, kończąc na pomocy chłopom pozbyć się ghuli ze stodoły.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 8)

Opis zadań: Gwint - rozgrywki w Velen, Wściekłe pięści - Velen, Wyścigi Wrońce.

Poniżej znajdziesz opisy zadań, w których możesz zarobić nieco gotówki. Chodzi tutaj o grę w karciankę Gwint, walki na pięści i wyścigi konne. Pokonanie w nich przeciwników zapewni ci sławę i zapełni mieszek.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 7)

Opis zadań: Pieskie życie, Więzy krwi.

Poniżej znajdziesz opisy dwóch zadań. W jednym możesz pomóc biednemu psiakowi atakowanemu przez stado wilków, a w drugim odkryć, co stało się z synem zrozpaczonej matki.

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Niedźwiedzia.

Z pewnością wiesz już, że w świecie gry znajdziemy trzy niezwykłe komplety: cechu Gryfa, Kota i Niedźwiedzia. Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na tej stronie zajmiemy się rynsztunkiem Niedźwiedzia - przygodę rozpoczynamy w Skellige.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Zaginiony patrol (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie polegające na odszukanie zaginionych wojowników.

Misję możesz przyjąć po przeczytaniu komunikatu na tablicy ogłoszeń (Mapa #1) w obozie Nilfgaardu na południowym wschodzie. Po zapoznaniu się z treścią informacji udaj się do kwatermistrza Eggebrachta przebywającego w okolicznym namiocie, aby zdobyć więcej wiadomości.

Digital FoundryNajlepszy sprzęt PC dla Wiedźmina 3

Karty graficzne, procesory i ustawienia na każdy budżet.

Wiedźmin 3 to nie tylko sukces w sklepach i w oczach krytyków, ale także fenomenalne dokonanie inżynierów z CD Projekt Red, powstałe wyraźnie z myślą o konsolach obecnej generacji, ale skalujące się sprawnie na różne konfiguracje PC. Podczas ostatnich testów zauważyliśmy, że względnie budżetowe komputery mogą dorównać, a w niektórych przypadkach przekroczyć wydajność z PS4 i Xbox One, przy takiej samej oprawie. Chcieliśmy pójść jednak dalej i przetestować te ustawienia na większej liczbie konfiguracji.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Potwór z bagien (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie na mglaka korzystającego z iluzji.

Misję zleca przebywający na moczarach, przerażony chłop imieniem Lesław (Mapa #1). Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę, a dowiesz się o pewnym potworze grasującym na bagnach, który prawdopodobnie zabił dwóch znajomych zleceniodawcy.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Kłopoty grabarza (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie na cmentarną babę.

Misję możesz rozpocząć po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy informacyjnej we wsi Zalipie (Mapa #1). Po przeczytaniu go udaj się do pobliskiego grabarza, z którym rozpocznij rozmowę. Dowiesz się, że jakaś bestia porwała dziecko i rozkopuje groby na okolicznym cmentarzu (#2) na który udaj się po rozmowie.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Leśnica (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie, w którym pozbywamy się upiora zakochanej kobiety.

Misja znajduje się na tablicy ogłoszeń w Podgajach (Mapa #1). Po podjęciu się go udaj się do stojącego w pobliżu sołtysa Bolko, z którym porozmawiaj o problemie. Możesz z nim również wynegocjować wyższą cenę za zlecenie. Na koniec rozmowy sołtys powie ci, abyś odwiedził Agnetę, która dysponuje informacjami o Leśnicy. Kobietę znajdziesz w pobliżu.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Skrzekacz (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie na latającą bestię w Velen.

Misja pojawia się na tablicy informacyjnej w kasztelu Krwawego Barona (Mapa #1). Po jego przyjęciu udaj się do domu na południu, gdzie znajdziesz zleceniodawcę misji - Ciesława. Przed przyjęciem zlecenia możesz nieco potargować się o lepszą cenę.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 6)

Opis zadań: Szepczące wzgórze, Powrót na Krzywouchowe Moczary.

Poniżej znajdują się opisy dwóch zadań dodatkowych. Jedno związane jest z pewnym "drzewem", natomiast drugie zwieńczy los rodziny Krwawego Barona. Warto mieć na uwadze, że jedna misja ma spory wpływ na drugą.

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Gryfa [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Gryfa.

Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na komplet wiedźmińskiego rynsztunku składają się dwa miecze, zbroja, spodnie, buty i rękawice. W Wiedźminie 3 napotkacie na przedmioty z cechu Żmii w Białym Sadzie, ale kluczowe są trzy pozostałe szkoły: Gryfa, Kota oraz Niedźwiedzia. Te bowiem możesz udoskonalać aż do poziomu mistrzowskiego, przez co zmieniają swój wygląd i właściwości.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 5)

Opis zadań: Pokój Ciri, Obrońca wiary, Dziady.

Poniżej znajdują się opisy trzech zadań dodatkowych, których możesz podjąć się w Velen. Jedno z nich związane jest poszukiwaną Ciri i małą dziewczynką imieniem Małgosia, drugie polega na pomocy pewnej wierzącej staruszce, a trzecie odwołuje się do Dziadów Adama Mickiewicza. Tyle, że w wiedźmińskim wydaniu.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 4)

Opis zadań: Opium dla ludu, Zagłada domu Reardonów.

Kolejna część misji pobocznych związanych z Velen. Tym razem pomagamy chłopom w rozwiązaniu problemów z pewnym bóstwem. Następnie rozprawiamy się z upiorami, które nawiedziły folwark starszej kobiety imieniem Dolores.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 3)

Opis zadań: Przyjacielska przysługa, Dla dobra nauki.

Poniżej znajduje się opis kolejnych zadań dodatkowych, których możesz się podjąć w Velen. Są związane ze starą znajomą Keirą, z którą będziesz mógł przy okazji nawiązać romans.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 2)

Opis zadań: Dzikość serca, Magiczny kaganek, Zaproszenie od Keiry Metz, Mysia wieża.

Poniżej znajdziesz kolejną część opisów zadań dodatkowych, jakich możesz podjąć się w Velen. Tym razem pomagamy w odnalezieniu żony myśliwego Niellana, a także udzielamy pomocy czarodziejce Kairze Metz, która nie jest Geraltowi obca.

Wiedźmin 3 - Kowale, płatnerzy, zielarze i inni [mapa]

Zobacz, gdzie znajdziesz rzemieślników, sprzedawców i fryzjerów.

W Wiedźminie 3 znajdziesz wielu rzemieślników i sprzedawców, u których możesz zaopatrzyć się w rozmaite rzeczy - od broni, zbroi, przez składniki alchemiczne, po manuskrypty z przepisami na mikstury czy petardy. U kowala i płatnerza naprawisz także broń oraz wykonasz własny rynsztunek.

Wiedźmin 3 - Zlecenie: Potwór z lasu (Velen)

Zlecenie wiedźmińskie na potwora w krainie Velen.

Misję możesz aktywować po przeczytaniu ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w północnej części Velen (Mapa #1). Dowiesz się z niego o potworze grasującym w okolicy. Aby zdobyć więcej informacji na jego temat skieruj się do pobliskiego kapitana straży strażnika (#2) i wypytaj go o szczegóły.

Wiedźmin 3 - Velen: zadania poboczne (cz. 1)

Opis zadań: Stosy pogrzebowe, Przejścia nie ma, Hieny cmentarne, Fałszywe papiery

Po dotarciu do Velen będziesz mógł rozpocząć wykonywanie zadań dodatkowych, których w okolicy jest sporo. Należy jednak mieć na uwadze, że niektóre z nich wymagają wysoko rozwiniętej postaci i skończą się prawdopodobnie śmiercią Geralta, jeśli weźmiesz się za ich wykonywanie zbyt wcześnie.

Wiedźmin 3 - Skrzynie, skarby, łupy i sekrety [mapa]

Szukasz przedmiotów? Zerknij na nasze mapy.

Świat Wiedźmina 3 aż kipi od znajdziek i sekretów. W nieodkrytych miejscach, symbolizowanych przez znak zapytania, znajdziesz m.in. gniazda potworów (po zniszczeniu gniazda możesz z niego wyciągnąć przedmioty!), strzeżone skarby, kontrabandę czy łupy pozostałe po wojnie.

Wiedźmin 3 - Sterowanie na PC

Funkcje sterowania na PC: jak kierować Geraltem, walczyć, jazda konno, łodzią i nurkowanie.

Poniższe funkcje związane ze sterowaniem postacią w grze Wiedźmin 3 dotyczą klasycznego duetu klawiatura i mysz.

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Kota [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Kota.

Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na komplet wiedźmińskiego rynsztunku składają się dwa miecze, zbroja, spodnie, buty, rękawice, a nawet kusza. Na rynsztunek Żmii natrafiamy w Białym Sadzie (nie można go dalej rozwijać), w Velen na cech Gryfa, a w Skellige - Niedźwiedzia. Tymczasem w okolicach Novigradu i Oxenfurtu możemy rozpocząć kompletowanie rynsztunku szkoły Kota.

Wiedźmin 3 - Biały Sad: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Kilka pomniejszych zadań w Białym Sadzie.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych z serii Poszukiwania. Te opcjonalne do wykonania misje polegają najczęściej na znalezieniu wskazówki związanej ze skarbem, a następnie odszukanie go. Często są bronione przez różnych przeciwników np. bandytów lub zjawy. Nagrodą za ten typ zadań są najczęściej cenne przedmioty oraz bronie.

Wiedźmin 3 - Biały Sad: zlecenia wiedźmińskie

Zlecenie na Południcę w Białym Sadzie.

Zlecenia wiedźmińskie to, obok misji pobocznych, dodatkowe zadania do wykonania w wiedźmińskim świecie. Jak sama nazwa wskazuje, tego rodzaju zlecenia oferowane są wiedźminom i najczęściej wiążą się z zabiciem potworów, nękających okolicznych mieszkańców. Oczywiście, nie zawsze rozwiązanie jest tak proste, jak w poniższym przypadku. Na marginesie: w Białym Sadzie odnajdziecie tylko jedno zlecenie, ale w dalszym etapie gry jest ich naprawdę wiele.

Wiedźmin 3 - Biały Sad: zadania poboczne

Wszystkie zadania, które możesz wykonać w Białym Sadzie.

Poniżej znajdziesz opisy zadań pobocznych, jakich możesz podjąć się w Białym Sadzie. Niektóre z nich znajdziesz na tablicy informacyjnej, natomiast pozostałe wymagają odwiedzenia pewnych miejsc i osób. Warto podjąć się ich wykonania, żeby rozwinąć Geralta i przygotować go lepiej do niebezpieczeństw czyhających w misjach głównych.

Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Opis wszystkich zadań wątku głównego, mapy oraz wskazówki.

Witamy w sekcji naszego poradnika do Wiedźmina 3 skupiającym się przede wszystkim na opisie przejścia zadań głównych - kampanii fabularnej. Początek zabawy przeniesie nas do Kaen Morhen, gdzie poznamy podstawowe zasady związane z rozgrywką, sterowaniem, eksploracją oraz walką. Następnie wyruszymy na szlak przygody prowadzący nas przez trzy akty, aż do finału.

Wiedźmin 3 - Ustawienia i opcje grafiki na PC

Jak polepszyć jakość lub zwiększyć płynność. Plus dodatkowe opcje.

Na niniejszej stronie przybliżymy wszystkie ustawienia graficzne dotyczące pecetowej wersji gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Warto zapoznać się z informacją, które opcje mogą przyczyniać się do zmian w płynności gry, i wybrać te ustawienia, które odpowiadają nam najbardziej.

Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, misje i zadania, mapy, wszystkie sekrety.

Witajcie w obszernym, darmowym poradniku i solucji do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. W naszym opracowaniu znajdziecie kompletny opis przejścia gry, ze wszystkim zadaniami głównymi oraz pobocznymi - także z uwzględnieniem różnych ścieżek ukończenia misji oraz całej gry. Przygotowaliśmy także porady z zakresu rozwoju postaci, walki, umiejętności oraz innych elementów z najnowszych przygód Geralta.