Wiedźmin 3: Dziki Gon

Ambitny, piękny i bezkompromisowy projekt. Jedna z najwspanialszych gier wideo w historii.

Spotlight

Najważniejsze

Powstanie kolejna powieść o wiedźminie

Andrzej Sapkowski pracuje nad nową książką.

Andrzej Sapkowski poinformował, że obecnie pisze nową powieść w wykreowanym przez siebie wiedźminskim uniwersum, w którym osadzona jest też seria gier od studia CD Projekt Red.

Wiedźmin 3: Dziki Gon odniósł niesamowity sukces. To pierwsza gra z Polski, na którą cały świat zwrócił tak dużą uwagę. Geralt z Rivii stał się dzięki tej produkcji jedną z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów gier - wiedźmin trafi nawet do bijatyki SoulCalibur 6.

Wiedźmin od Netflixa na bazie sagi? Znamy bohaterów serialu

Aktualizacja: Opisy postaci to tylko zabawa?

Aktualizacja: Opisywani przez producentkę bohaterowie nie muszą ostatecznie znaleźć się w serialu o łowcy potworów. Okazuje się, że po opublikowaniu wpisów dotyczących różnych postaci, Hissrich zadała na Twitterze pytanie: „Kto następny?” z kolejnymi bohaterami do wyboru.

CD Projekt, targi E3 i Cyberpunk 2077 - szanse i zagrożenia

„Naszym celem jest robienie najlepszych gier na świecie.”

Wiemy już, że CD Projekt pojawi się na czerwcowych targach E3 w Los Angeles, a z nieoficjalnych informacji wynika, że studio zaprezentuje długo oczekiwany materiał z Cyberpunk 2077. To dla warszawskiej firmy jedno z najważniejszych wydarzeń od czasu premiery Wiedźmina 3.

Digital Foundry i Wiedźmin 3 na Xbox One X - najlepsza wersja konsolowa

Aktualizacja wprowadzająca wsparcie Xbox One X w Wiedźminie 3 oferuje więcej niż oczekiwaliśmy. Dodano dwie opcje: tryb 4K z naciskiem na natywne 3840 × 2160 oraz 30 klatek na sekundę, ale z zastosowaniem dynamicznego skalowania rozdzielczości. Zaskakującym dodatkiem jest za to tryb wydajności, celujący w zabawę w 60 FPS, choć przy znacznie niższej liczbie pikseli. Na papierze łatka wygląda więc bardzo obiecująco, ale jak w rzeczywistości wypada w zestawieniu z PS4 Pro?

Zacznijmy od cyfr. 4K to ambitne założenie, jeśli wziąć pod uwagę, że na oryginalnym Xbox One obserwujemy 1600 × 900. Na modelu X otrzymujemy znaczną poprawę sytuacji. Przy blokadzie na poziomie 30 klatek na sekundę silnik jest w stanie uzyskać pełne ultra HD w mniej wymagających obszarach: przy spojrzeniu w niebo, podczas eksploracji wnętrz i spokojniejszych zakątków otwartego świata. Takiego poziomu nie udaje się oczywiście uzyskać w całej grze i wymagające Krzywouchowe Moczary to już 3200 × 1800.

Pomimo tego efekty są imponujące. Nie możemy oczywiście sprawdzić każdego zakątka ogromnej gry i możliwe, że gdzie indziej spadki rozdzielczości będą jeszcze większe, ale ogólny poziom 1800p - 2160p nadal prezentuje się świetnie na ekranie 4K. Dla porównania, PS4 Pro stawia na szachownicowe skalowanie, które w bezpośrednim zestawieniu nadal prezentuje się dobrze, a jedynym minusem są drobne artefakty na krawędziach znajdujących się w ruchu, co ukrywa jednak efekt rozmycia obrazu.

Czytaj więcej...

Assassin's Creed Origins to jedno z największych pozytywnych zaskoczeń tego roku. Popularna seria miała swoje wzloty i upadki, ale narzucony wiele lat temu katorżniczy tryb wydawania kolejnych odsłon co roku przestał działać. Wystarczyła nieco dłuższa przerwa - dwa lata - by studia Ubisoftu stworzyły dopracowaną, ciekawą i znajdującą uznanie grę.

Seria Wiedźmin świętuje 10. urodziny

Opublikowano okolicznościowy materiał wideo z Wiedźmina 3.

Najnowszy materiał wideo przygotowany przez studio CD Projekt powraca do serii Wiedźmin - Geralt wspomina stare, dobre czasy w swojej winnicy w Toussaint.

Filmowy trailer Wiedźmina 3 odtworzony w programie MS Paint

Co robi utalentowany fan Wiedźmina 3, gdy tylko ma kilka chwil wolnego czasu? Oczywiście odtwarza słynny, filmowy trailer produkcji w programie graficznym MS Paint.

Mowa o materiale zatytułowanym „Zabijając potwory”, w którym to Geralt wraz z Vesemirem natykają się na parę rzezimieszków napastujących kobietę.

Oryginalny trailer - przygotowany przez polskie studio Platige Image - wygląda imponująco, ale chyba nie aż tak imponująco, jak wersja MS Paint od niejakiego Kubstoffa.

Czytaj więcej...

A gdyby tak Wiedźmin 3 miał otrzymać trzecie rozszerzenie i przenieść akcję z bajkowego Toussaint do orientalnego Ofiru, gdzie na koniach maluje się paski? Taki pomysł przyszedł do głowy Aleksandrze Tokariuk, która przekuła go w zestaw grafik koncepcyjnych.

Od premiery Dzikiego Gonu minęło już sporo czasu, a to oznacza, że powstało mnóstwo modyfikacji do gry od CD Projekt RED. Choć stworzenie modów mocno ingerujących w rozgrywkę (choćby nowych misji) jest na tę chwilę niemożliwe, to warto się tematem zainteresować i nieco zmienić doświadczenia płynące z Wiedźmina 3.

Tworząc Cyberpunk 2077 - rozmowa z autorem uniwersum

Mike Pondsmith o pierwszym spotkaniu z CD Projektem.

Sukces wydanej w 1988 roku papierowej gry fabularnej Cyberpunk przeniósł wydawnictwo R. Talsorian Games oraz jego szefa - Mike'a Pondsmitha - z pokoju w domu do wynajętego biura. Futurystyczne uniwersum zdominowało prace firmy w następnych latach. Powstawały kolejne dodatki, a wkrótce druga edycja - Cyberpunk 2020. Trzecia ukazała się w 2005 roku.

W serwisach społecznościowych doszło do interesującej wymiany uprzejmości między rywalami z branży wirtualnej rozrywki. Twórcy Wiedźmina 3: Dziki Gon pogratulowali kolegom z Guerilla Games wydania Horizon Zero Dawn i wysokich ocen, które zdobyła gra.

Życie po Wiedźminie 3

Nie jest łatwe.

Wiedźmin 3 ukazał się dwa lata temu. Przygody Geralta zaskoczyły nawet największych sceptyków: CD Projekt przygotował ogromny, piękny i intrygujący świat, ze świetnymi bohaterami, doskonałymi dialogami i porządną fabułą. Od tego czasu żadnej innej grze wysokobudżetowej nie udało się choćby zbliżyć do poziomu realizacji polskiego przeboju.

CD Projekt chce utrudnić ewentualne przejęcie firmy

Przez potencjalnego, dużego inwestora.

CD Projekt, jako spółka akcyjna notowana na warszawskiej giełdzie, jest narażony na próby przejęcia przez inne podmioty. Świetne wyniki finansowe, związane z sukcesem gry Wiedźmin 3, z pewnością zwróciły na polską firmę oczy zagranicznych inwestorów. Studio planuje więc pewne kroki, które mają utrudnić ewentualne przejęcie kontroli w wyniku skupu akcji.

Niemal na samym początku Wiedźmina 3 nasz bohater wkracza do karczmy w Białym Sadzie, rozpoczynając kolejny rozdział poszukiwań Yennefer. Właśnie tutaj po raz pierwszy pojawia się Gaunter O'Dimm. Na pierwszy rzut oka - zwykły bywalec przybytku, opisujący samego siebie jako „parszywy włóczęga”. Były sprzedawca luster wyjawia, że przylgnął do niego pseudonim Pan Lusterko lub też Szklany Człowiek.

Wraz z premierę PS4 Pro, wiele tytułów dostępnych już na PlayStation 4 otrzyma łatki, które wprowadzą dodatkowe ulepszenia graficzne, wykorzystujące możliwości nowego sprzętu. Wśród tych produkcji zabraknie jednak Wiedźmina 3.

Toussaint wygląda przepięknie na PC, ale nowa kraina z rozszerzenia Krew i Wino do Wiedźmina 3 dotychczas była tajemnicą na konsolach. Na korzyść PlayStation 4 i Xbox One przemawia nowa technika zarządzania pamięcią i ładowania danych, co w teorii powinno poprawić wydajność. Jak jest jednak w rzeczywistości i w porównaniu z komputerami osobistymi?

Nadchodzące rozszerzenie Krew i Wino do Wiedźmina 3 generuje jedne z najładniejszych widoków, jakie widzieliśmy na silniku REDengine 3, a osoby narzekające jeszcze na jakość oprawy z pierwszych zapowiedzi mogą poczuć się nieco lepiej. Akcja toczy się w bogatym w detale, kwiecistym Toussaint, ze stolicą pod niektórymi względami przypominającą Novigrad. W Dzikim Gonie miasto to służyło właśnie za jeden z głównych przykładów, jak zmieniła się wizja w porównaniu z trailerami. Czy CD Projekt znajdzie w Toussaint odkupienie?

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Recenzja

Wiedźmin 3 zabiera nas w ostatnią podróż. Choć sama opowieść może pod koniec troszkę rozczarować, Krew i Wino należy uznać za wybitne dzieło nieco zapomnianej już sztuki tworzenia dodatków. To wspaniałe pożegnanie jednej z najlepszych gier ostatnich lat.

Jak to często w świecie Geralta bywa, przygoda zaczyna się od niepozornego zlecenia. Misję otrzymujemy jednak nie od byle kogo, bo od samej Anny Henrietty, księżnej bajkowego Toussaint. Wiedźmin nie może oczywiście oprzeć się perspektywie powrotu do kolorowej krainy, którą przecież tak dobrze pamięta jako bohater ostatniego tomu sagi Andrzeja Sapkowskiego. Jak można się jednak spodziewać - to tylko wierzchołek góry lodowej, a zadanie szybko się komplikuje.

Jeśli dodatek Serca z Kamienia był swego rodzaju jednorazową, zamkniętą opowieścią z kilkoma ciekawostkami dookoła, to Krew i Wino jest po prostu kolejną - sporą - porcją Wiedźmina 3. Wjeżdżamy do ogromnej krainy, gotowej na gorące powitanie: na mapie pełno jest znaków zapytania, na ukończenie czekają wielopoziomowe, szalenie interesujące zadania poboczne, do znalezienia jest nowa klasa rynsztunku z każdej szkoły, a tablice ogłoszeń niemalże uginają się od zleceń, które tylko na pierwszy rzut oka są tak proste, jak wynika z opisu.

Czytaj więcej...

Graliśmy w Krew i Wino - fascynujące pożegnanie Wiedźmina 3

Dodatek jeszcze lepszy niż Serca z Kamienia?

Serca z Kamienia okazało się świetnym dodatkiem zapewniającym co najmniej kilkanaście godzin satysfakcjonującej przygody. Można było się spodziewać, że kolejne rozszerzenie Wiedźmina 3 będzie reprezentować ten sam poziom jakości. Jest jednak inaczej - Krew i Wino zapowiada się jeszcze lepiej.

Bang! Budzę się z głębokiego snu podczas pierwszej nocy w Szkole Wiedźminów, słysząc wybuchy na zamkowym dziedzińcu. Wiedźmińscy mistrzowie krzyczą, wchodząc po schodach i szeroko otwierają ciężkie drewniane drzwi do sali sypialnej, przepędzając resztki snu. Znajduję swój strój - liche, skórkowane spodnie i koszulę oraz brązową przeszywanicę - i zakładam go na siebie. Jest bardzo zimno.

Wirtualna rzeczywistość i nagrody Wiedźmina

Przegląd najciekawszych wydarzeń.

Włodarze Sony z pewnością czytają polską edycję Eurogamera. Wystarczyło trochę ponarzekać w zeszłym tygodniu na liczbę gier tworzonych z myślą o PlayStation VR, a na paryskim Games Week zostaliśmy uraczeni kilkoma prezentacjami tytułów wykorzystujących gogle wirtualnej rzeczywistości. Przypadek? Nie sądzę.

Gwiezdne testy i kamienne serca

Krótkie spojrzenie na miniony tydzień.

Cały świat z zapartym tchem czeka na debiut siódmego epizodu Gwiezdnych Wojen. Komercyjna machina towarzysząca filmowej premierze powoli się rozpędza, co zaobserwować może każdy, kto w ostatnim czasie odwiedził najbliższą galerię handlową - odzież i buty z podobiznami bohaterów Star Wars coraz częściej pojawiają się na półkach, a sklepy z zabawkami pękają wprost w szwach od zestawów klocków, maskotek i gier planszowych sygnowanych logiem sagi George'a Lucasa.

Wiedźmin 3 - Geralt ścigany przez urząd skarbowy

Przed fiskusem nikt nie ucieknie.

Wkrótce po premierze Wiedźmina 3 gracze znaleźli lokację, w której można było w łatwy sposób się wzbogacić, zabijając raz po raz stado krów i sprzedając ich skóry. Całość rozwiązano za sprawą łatki, a krówki doczekały się nawet groteskowego obrońcy.

Aktualizacja 1.10 to największa z dotychczasowych łatek do Wiedźmina 3, obejmująca na PlayStation 4 około 15 GB danych. Lista ponad 600 zmian wymienia głównie błędy w zadaniach i mniejsze modyfikacje, bez poprawek w wydajności na konsolach. Każdy patch niesie jednak ze sobą spore oczekiwania w kwestii liczby klatek na sekundę - czy coś zmienia się w przypadku wersji 1.10?

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - Recenzja

Pierwsze rozszerzenie Wiedźmina 3 to intrygująca opowieść i świetna okazja do powrotu do Królestw Północy. Dodatek Serca z Kamienia utrzymuje naszą uwagę od samego początku, aż po finałowe sceny.

Fabułę rozpoczyna kolejne, z pozoru niczym nie wyróżniające się wiedźmińskie zlecenie, ale już wizyta u niejakiego Olgierda von Evereca - chcącego pozbyć się pewnej bestii - zdaje się sugerować, że Geralt pakuje się w bardziej skomplikowaną historię.

Wkrótce okazuje się, że przeczucie nas nie myliło. Zaczyna się właściwy wątek główny, podzielony na kilka mniejszych rozdziałów - każdy z nich jest równie interesujący, co pozostałe.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3: Serca z Kamienia - premierowy trailer tydzień przed debiutem dodatku

Przedstawiciele CD Projekt RED opublikowali dziś nowy zwiastun dodatku Serca z Kamienia do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Trailer przypomina o premierze zaplanowanej na 13 października.

Materiał zawiera kilka scen, które można uznać za lekkie spoilery.

„Dodatek to, jak można było się spodziewać, nowa porcja świetnej historii z intrygującą atmosferą i ciekawymi inspiracjami” - pisaliśmy po zapoznaniu się z wczesną wersją rozszerzenia.

Czytaj więcej...

Każdy duży projekt gry wideo to nie tylko realizacja fantastycznych pomysłów całego zespołu twórców. Bardzo często to także rezygnacja z koncepcji, które z jakiegoś powodu trzeba wykasować.

Za kulisami premiery Wiedźmina 3

O powstaniu i wydaniu gry.

Majowa premiera Wiedźmina 3 to z pewnością największe tego typu wydarzenie w historii polskich studiów deweloperskich. Dla nas, graczy w Polsce i miłośników prozy Sapkowskiego, gra CD Projektu to spełnienie marzeń. Jednak nie tylko my, w kraju, uważamy warszawską firmę za wyjątkowe miejsce, w którym rodzą się wyjątkowe rzeczy. Ciekawe jest także to, w jaki sposób odbierana jest działalność CD Projektu zagranicą.

Patch 1.08 do Wiedźmina 3 poprawia wydajność na konsolach

Wśród licznych zmian w opublikowanej w ubiegłym tygodniu aktualizacji 1.08 do Wiedźmina 3 znalazła się także wiele mówiąca pozycja: „poprawiono ogólną wydajność gry i usunięto problemy, które mogły pojawić się w aktualizacji 1.07”. Przypomnijmy: wcześniejszy patch pogorszył działanie gry u części osób, zwłaszcza przez wprowadzenie blokady 20 FPS na bagnach w wersji Xbox One, gdzie wcześniej notowano około 28 klatek na sekundę. Na szczęście nasze testy potwierdzają, że nowa łatka poprawia wydajność na konsolach.

Na sprzęcie Microsoftu oznacza to usunięte spadków do 20 FPS. Płynność działania przypomina bardziej tą z wersji 1.05, gdzie gra działała w bagiennej lokacji w przedziale 20-30 FPS. Innymi słowy, deweloperzy dotrzymali słowa, a wprowadzona blokada 20 FPS została zastąpiona zmienną, ale zawsze wyższą liczbą klatek na sekundę. Tym samym powraca też przewaga Xbox One nad PlayStation 4 w bardziej wymagających sekcjach - platforma Sony nadal nie pozbyła się tej samej blokady.

Jednak PS4 także zyskuje na 1.08. Konna przejażdżka przez Novigrad nadal generuje rzadkie zacinanie (nieobecne na Xbox One), ale zniknął stały spadek do 25 FPS na placu targowym, zauważalny w 1.07. Notujemy tutaj teraz 30 klatek na sekundę, a ogólna wydajność jest ponownie podobna do tej z wersji 1.05. Usunięto negatywne efekty i na dobrą sprawę powracamy do punktu wyjściowego.

Czytaj więcej...

CD Projekt nie myśli jeszcze o Wiedźminie 4

Seria „zasługuje na odpoczynek”.

Wiedźmin 3 doczeka się jeszcze dwóch sporych rozszerzeń, ale po ogromnym sukcesie gry naturalnym krokiem dla CD Projektu wydaje się być rozważenie rozpoczęcia prac nad kolejną częścią. Polskie studio ma jednak inne plany.

Ostatnie darmowe DLC do Wiedźmina 3: tryb Nowa Gra Plus

AKTUALIZACJA: Dostępne na Xbox One, PC i PlayStation 4.

Aktualizacja (17.08.2015): Tryb Nowej Gry Plus jest już dostępny do pobrania na Xbox One, z poziomu Xbox Store (9,51 MB), na PlayStation 4 (1,3 MB) oraz na PC: na Steamie lub na GOG Galaxy, po wybraniu panelu z dodatkami w blibliotece apalikacji.

Czy warto instalować konsolowy patch 1.07 do Wiedźmina 3?

Patch 1.07 to największa z dotychczasowych aktualizacji Wiedźmina 3, obejmująca na PlayStation 4 i Xbox One około 7,3 GB danych. Równie imponująca jest jednak lista zmian i poprawek, zawierająca między innymi oczekiwane schowki na przedmioty i alternatywny system animacji, z Geraltem szybciej reagującym na polecenia. Jednak - pomimo zapowiedzi - ulepszenie płynności działania gry nie jest widoczne na pierwszy rzut oka. Co więcej, w wielu przypadkach liczba klatek na sekundę jest niższa niż przed instalacją łatki. Tego się nie spodziewaliśmy.

Zacznijmy od Xbox One. Nasza analiza pokazuje, że sprzęt Microsoftu zachował przewagę nad konsolą Sony, ale przejście z 1.05 na 1.07 wprowadza też pewne zmiany na gorsze. Przejażdżka po Novigradzie obywa się bez większych spadków - tak jak poprzednio. Jednak już szybki galop po bagnie podczas deszczu to już całkiem inna historia.

Wygląda na to, że na Xbox One dodano metodę podwójnego buforowania z PS4 - podczas dużych spadków wydajności, liczba klatek na sekundę blokowana jest na 20 FPS. Oznacza to, że wskazania naszego wykresu są ogólnie niższe niż w 1.05, gdzie silnik nie był w ten sposób blokowany i osiągał wartości pomiędzy 20-30 FPS. W tym samym fragmencie bagien wynik na 1.07 może być teraz nawet o 8 klatek gorszy niż na poprzedniej łatce.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 - aktualizacja 1.07 już dostępna na PC

AKTUALIZACJA: Patch już na wszystkich platformach.

Aktualizacja: Twórcy poinformowali, że łatka jest już dostępna na wszystkich platformach, a więc trafiła także na Xbox One i na PS4, choć w przypadku tej drugiej platformy bywa różnie - deweloperzy informują, że w niektórych regionach aktualizacja nie pojawia się w PS Store.

Kolejny patch do Wiedźmina 3 wprowadzi schowek na przedmioty

Studio CD Projekt Red poinformowało, że „wkrótce” na PC, PlayStation 4 i Xbox One ukaże się „bardzo duża” aktualizacja Wiedźmina 3, wprowadzająca między innymi możliwość przechowywania przedmiotów w specjalnych schowkach.

Opcja umożliwiająca przeniesienie części wyposażenia z ekwipunku to jedna z najczęściej wymienianych przez graczy próśb - stosowne miejsca pojawią się w kilku miejscach na mapie świata.

Inne wprowadzane w aktualizacji zmiany to alternatywna, opcjonalna mechanika poruszania się Geralta - mowa tutaj o tempie reakcji na polecenia graczy.

Czytaj więcej...

Kodeks poprawności Wiedźmina 3

Różnorodność kontra autentyczność.

Wśród wielu pozytywnych recenzji, zachwytów i wzruszeń związanych z Wiedźminem 3, pojawiły się też głosy krytyki, że produkcja CD Projekt RED nie jest idealna, bo dyskryminuje wszystkich, którzy nie urodzili się z białą skórą. Pytanie: czy aby na pewno?

Czy patch do Wiedźmina 3 poprawia wydajność na konsolach?

Aktualizacja 1.03 do Wiedźmina 3 powinna znaleźć się na dyskach twardych konsol, ponieważ poprawia płynność rozgrywki na PlayStation 4 i Xbox One w porównaniu z wydaniem premierowym. Łatka obejmuje 500 MB plików i wprowadza kluczową blokadę 30 FPS na sprzęcie Microsoftu, eliminując problemy z synchronizacją klatek. Jak poprawia się jednak ogólna wydajność?

Czym jest Digital Foundry?

Wyspecjalizowana komórka Eurogamer Network. Zajmuje się analizą gier pod kątem technicznym, oprawy graficznej i wydajności. Przygotowuje również testy i opinie na temat sprzętu. Zobacz wszystkie materiały Digital Foundry.

Czytaj więcej...

Czego brakuje w Wiedźminie 3

Lista, lista, lista przebojów.

Każdy, kto ma okazję zagłębić się w świat Wiedźmina 3, z pewnością nie żałuje poświęconego czasu. To gra wielu możliwości. Zaczynamy przecież spokojnie, od Białego Sadu, a później świat potrafi przytłoczyć swym ogromem: wspaniałym scenariuszem, dialogami, walką i mnóstwem sekretnych, pięknych miejsc, o których nawet byśmy nie pomyśleli, że istnieją.

Na kilka tygodni przed E3 deweloperzy pracują w pocie czoła, przygotowując się na imprezę swojego życia. Doczekamy się nowych zapowiedzi, niespodzianek i oczekiwanych powrotów. W wielu przypadkach po raz pierwszy zobaczymy największe premiery tego i następnego roku. Można spodziewać się wspaniałych materiałów z PC i konsol, ale jednocześnie nie zabraknie na pewno pokazów, które w małym stopniu przypominać będą ostateczne wersje. Nawet przy najlepszych intencjach kwestia ta może boleśnie odbić się na wizerunku studia, o czym na własnej skórze przekonał się CD Projekt Red.

Digital Foundry kontra Wiedźmin 3

Digital FoundryDigital Foundry kontra Wiedźmin 3

W jakim stopniu PS4 i Xbox One dorównują maksymalnym detalom z PC?

Wiedźmin 3 to gra wielu debiutów. Najważniejszy z nich to jednoczesna premiera na trzech platformach, po raz pierwszy w historii CD Projekt Red. Nowością jest także łamiący schematy, bardziej otwarty projekt świata, poszerzający spektrum możliwości. Wstępnie przyjrzeliśmy się już wydajności wersji konsolowych, ale jak wyglądają one w porównaniu z PC, oferującym wiele wizualnych bonusów?

Czym jest Digital Foundry?

Wyspecjalizowana komórka Eurogamer Network. Zajmuje się analizą gier pod kątem technicznym, oprawy graficznej i wydajności. Przygotowuje również testy i opinie na temat sprzętu. Zobacz wszystkie materiały Digital Foundry.

Czytaj więcej...

Digital FoundryAnaliza wydajności Wiedźmina 3

Testy wersji PS4 i Xbox One oraz ich mieszane wyniki.

Wiedźmin 3 to ogromny sukces wśród krytyków i jedna z najlepszych gier RPG obecnej generacji, pomimo kilku problemów natury technicznej. Jednak zarówno PlayStation 4, jak i Xbox One zaskakują w niektórych kwestiach, zwłaszcza w sferze wydajności. Osoby nadal zastanawiające się na wyborem wersji konsolowej możemy zapewnić, że oba systemy oferują identyczne szczegóły świata, cienie, oświetlenie i efekty przezroczystości. Inna jest rozdzielczość i - co ważniejsze - liczba klatek na sekundę.

Dziś premiera Wiedźmina 3

Trzy lata pracy i półtora miliona zamówień przedpremierowych.

Po ponad trzech latach pracy i półtora miliona zamówień przedpremierowych, Wiedźmin 3: Dziki Gon debiutuje oficjalnie na półkach sklepowych na całym świecie.

Digital FoundryJak działa Wiedźmin 3 z premierową aktualizacją na Xbox One

AKTUALIZACJA: Wstępny test łatki 1.01 na PlayStation 4.

Aktualizacja (19.05.2015): Mieliśmy szansę przetestować aktualizację 1.01 na PlayStation 4 i możemy potwierdzić, że problemy z odtwarzaniem filmów - obecne na Xbox One - są dużo mniej zauważalne na sprzęcie Sony. Ustawienia grafiki wydają się być podobne na obu konsolach, ale - co ciekawe - na PS4 zastosowano najwyraźniej blokadę 30 FPS, co przekłada się na większą płynność obrazu niż w wersji Xbox One. Możemy także potwierdzić natywną rozdzielczość 1080p.

Gameplay z Wiedźmina 3 na PC: maksymalne i minimalne ustawienia; rozdzielczość 4K

Serwis PC Games Hardware opublikował interesujący materiał z Wiedźmina 3, prezentujący grę w wersji PC, na maksymalnych ustawieniach i w rozdzielczości 4K.

W ten sposób gracze oczekujący na wtorkową premierę mogą ocenić wygląd lokacji z prologu, w różnych warunkach pogodowych i porach dnia. Całość okraszona jest komentarzem dziennikarzy - po niemiecku.

Jak wynika z opisu filmu, do uruchomienia polskiej produkcji w tak wysokiej jakości potrzebny jest równie imponujący komputer - w tym przypadku wyposażony w kartę graficzną Titan X.

Czytaj więcej...

Nowy trailer Wiedźmina 3 - widowiskowa animacja na premierę

CD Projekt nie zwalania tempa promocji Wiedźmina 3, publikując kolejny zwiastun dla tej ambitnej produkcji RPG.

Tym razem nie otrzymujemy jednak nowych scen z rozgrywki, lecz w pełni animowany materiał wideo, prezentujący Geralta wykonującego nietypowe zlecenie.

Nie brakuje wiedźmińskich eliksirów i znaków, potyczki przy świetle księżyca oraz imponujących efektów cząsteczkowych. Nie trzeba obawiać się też spoilerów - trailer ma za zadanie zaprezentować ogólną atmosferę i założenia produkcji.

Czytaj więcej...

Czy Wiedźmin 3 to gra z otwartym światem?

Mapa świata i dostępne krainy.

Wiemy już, że Wiedźmin 3 przedstawia intrygujący, barwny i bogaty świat, który odgrywa istotną rolę w całej przygodzie. Wątpliwości może budzić fakt, że nie wszędzie dotrzemy pieszo. Niektóre, znaczące obszary dostępne są tylko dzięki systemowi szybkiej podróży. Jak to działa? Czy w związku z tym Dziki Gon nie ma „otwartego świata”?

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Recenzja

Nie warto przebierać w słowach. Wiedźmin 3 to arcydzieło, a pod wieloma względami po prostu najlepsza i najbardziej fascynująca gra ostatnich lat. Urzeka wizją artystyczną, zniewala ogromnym światem, pochłania opowieścią. Twórcy nie szukają taniego poklasku. Ich projekt jest bezkompromisowy i konsekwentny. Przemyślany i dopracowany.

Akcja dzieje się krótko po wydarzeniach z drugiej odsłony. Nilfgaard podbił Temerię i za chwilę rusza do ataku na pozostałe ziemie Północy. Geralt i Vesemir przeczesują pole niedawnej bitwy, natrafiając na ślady czarodziejki Yennefer. Wiedźmini udają się więc do pobliskiej wioski Biały Sad, by dowiedzieć się czegoś więcej.

To dość rozbudowana forma prologu. Trafiamy do rozległej, na początku zamkniętej krainy, po której możemy się swobodnie poruszać. Nieśpiesznie oswajamy się ze światem, wykonujemy pierwsze zadania, poznajemy poszczególne aspekty rozgrywki i toczymy pierwsze walki.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 - gameplay z Xbox One

Wiedźmin 3 - gameplay z Xbox One

Obraz skalowany dynamicznie między 900p i 1080p.

Studio CD Projekt opublikowało kolejny materiał z rozgrywki w Wiedźminie 3, tym razem prezentując w akcji wersję Xbox One, która dotychczas traktowana była nieco po macoszemu.

Pierwotnie informowano, że polska produkcja zadziała na sprzęcie Microsoftu w natywnej rozdzielczości 900p, ale teraz dowiedzieliśmy się, że deweloperzy przygotowali system dynamicznego skalowania, podnoszący rozmiar obrazu do 1080p w niektórych scenach.

Sam zwiastun to kolejne sześć minut scen z początkowych etapów rozgrywki. Geralt zwiedza okolicę na koniu, brodzi w wodzie i rozprawia się z kilkoma wilkami. Są nawet osiągnięcia.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 debiutuje dopiero w następny wtorek - 19 maja - ale dziennikarze z całego świata już od ponad tygodnia mieli okazję testować ambitny projekt CD Projektu. Efektem są pierwsze recenzje, które w skrócie przeglądamy poniżej.

Wiedźmin 3 - gameplay z wersji PS4

Wiedźmin 3 - gameplay z wersji PS4

Ponad pięć minut rozgrywki z konsoli Sony.

Gracze oczekujący na konsolową wersję Wiedźmina 3 muszą uzbroić się w cierpliwość, oczekując materiałów z rozgrywki na sprzęt nowej generacji. Pierwszy krok wykonało Sony, prezentując ponad pięć minut scen z PlayStation 4.

Nowy trailer z polskiej wersji językowej przedstawia Geralta przemierzającego okolicę z prologu na koniu, rozprawiającego się z grupą bandytów w lesie, przejeżdżającego przez urokliwy mostek (bez trolla) czy wysadzającego beczkę (czerwoną).

Posiadacze Xbox One muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Opublikowany ostatnio materiał z wersji na sprzęt Microsoftu szybko okazał się być ujęciami z PC.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 - nowe screeny

Obrazki z rozgrywki i „pozowane” ilustracje.

CD Projekt ujawnił w ostatnich dniach kilka nowych screenshotów z Wiedźmina 3, oferując między innymi spojrzenie na interfejs podczas rozgrywki.

Nowy trailer Wiedźmina 3 na Xbox One bazuje na rozgrywce z wersji PC

Microsoft przeprosił za opublikowanie mylącego materiału wideo z Wiedźmina 3. Film miał reklamować wersję Xbox One, ale został nagrany w wersji PC.

Gracze szybko dostrzegli, że wideo dostępne jest w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. Tymczasem Wiedźmin 3 zadziała na Xbox One w 900p, przy 30 FPS (wartości te wynoszą 1080p i 30 FPS na PlayStation 4).

Producent konsoli zareagował na te doniesienia, wystosowując przeprosiny za wprowadzenie zamieszania.

Czytaj więcej...

Ile czasu spędzimy w Wiedźminie 3?

„Mamy problem z dokładnym określeniem.”

Przedstawiciel CD Projektu poinformował niedawno, że dokładne sprawdzenie każdego kamienia w Wiedźminie 3 może przełożyć się nawet na 200 godzin rozgrywki. Wkrótce potem dowiedzieliśmy się, że najszybsze nawet przejście głównej linii fabularnej to 25 godzin. Ale ile czasu w świecie Geralta spędzi „zwykły” gracz?

Nowy gameplay z Wiedźmina 3

Nowy gameplay z Wiedźmina 3

Śledztwo na szlaku i walka z wywerną.

Deweloperzy z CD Projekt RED opublikowali nowy materiał prezentujący rozgrywkę z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. To nieprezentowane do tej pory sceny.

Wiedźmin rusza w poszukiwaniu zaginionych mieszkańców wioski. Na szlaku używa swoich zmysłów przy przewróconym wozie, by wytropić mężczyzn. Idąc po ich śladach trafia do jaskiń.

Okazuje się, że chłopi schronili się przed niebezpieczną wywerną. Jak na wiedźmina przystało, Geralt postanawia definitywnie rozwiązać kwestię groźnego potwora.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 - gameplay z wersji PC

Wiedźmin 3 - gameplay z wersji PC

„To nie są nawet najwyższe ustawienia grafiki.”

Na konferencji GDC w San Francisco obecni są także przedstawiciele CD Projektu, prezentując nowe fragmenty rozgrywki z Wiedźmina 3.

Poniżej znaleźć można materiał z wersji PC, pokazany na konferencji Nvidii. Wideo zaczyna się od spojrzenia na imponujące, poranne oświetlenie. Cienie padają na poszczególne źdźbła trawy, a Geralt obserwuje zamek w oddali.

- To nie są nawet najwyższe ustawienia - mówi jeden z deweloperów. - Te zachowujemy na moment, gdy kupicie grę.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3 w 30 FPS na konsolach

Twórcy wyjaśniają, że koncentrują się na przygodzie, a nie grafice.

Wiedźmin 3 zapowiada się na tytuł imponujący pod względem oprawy graficznej, ale - zgodnie z obecnym trendem - na konsolach nowej generacji zadziała w 30 klatkach na sekundę.

Zachwycający Wiedźmin 3. Graliśmy w demo, zobacz gameplay

Zrobiło mi się szkoda pracującego jako kowal krasnoluda. Spalono mu nie tylko kuźnię, ale przy okazji dom. Wytropiłem więc sprawcę i postanowiłem odprowadzić go do poszkodowanego. Podpalacz - niezbyt bystry młodzieniec - działał pod wpływem alkoholu; żałował tego, co zrobił. Krasnolud nie był jednak litościwy i oddał nieszczęśnika w ręce żołnierzy, którzy szybko powiesili chłopaka na drzewie.

Gdybym domyślił się takiego finału historii, zostawiłbym młodzika w spokoju. Nie domyśliłem się jednak - i to właśnie jest specyficzne piękno świata gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Spędziliśmy z trzecią częścią serii CD Projektu prawie trzy godziny - w wersji na PlayStation 4. To niewiele jak na ogromną grę RPG z otwartym światem, choć przygotowane przez twórców demo nastraja do finalnego produktu bardzo optymistycznie.

Czytaj więcej...

Magiczne, wiedźmińskie DLC

Dodatki przeznaczenia.

Pogadajmy o tym, co właśnie zrobił CD Projekt. Warszawskie studio „wycina” z Wiedźmina 3 określoną zawartość i zaoferuje ją w postaci szesnastu DLC. Gdy inne podmioty życzą sobie za tego rodzaju praktykę dodatkowe pieniądze, wszystkie cyfrowe mini-dodatki do Dzikiego Gonu będą udostępniane „za darmo”. Są tacy, którym się to nie podoba.

Wiedźmin 3 - gameplay z polskim dubbingiem

Wiedźmin 3 - gameplay z polskim dubbingiem

Pół godziny akcji i dialogów.

Studio CD Projekt Red opublikowało pierwsze fragmenty rozgrywki z Wiedźmina 3 z polskim dubbingiem - wcześniej ujawniano jedynie angielską oprawę dźwiękową.

Oczywiście należy uważać na niewielkie spoilery.

Przygotowany materiał wideo składa się z dobrze już znanych ujęć w Novigradzie i okolicach, a pierwsze przekleństwo pada już na początku drugiej minuty nagrania.

Czytaj więcej...

VideoVideo: Rzecz o Wiedźminie 3

Geralt coraz bliżej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon to finał trylogii Geralta, bez wątpienia największy do tej pory tytuł CD Projekt RED. Otwarty świat, przebudowany system walki i bardziej osobista historia to tylko część najważniejszych zmian.

Muzyka w Wiedźminie 3: Odejście Rozenberga, zaangażowanie zespołu Percival

Folk, seriale i poprzednie części serii inspirują kompozytorów ścieżki dźwiękowej do Dzikiego Gonu.

Gene Rozenberg nie kieruje już pracami nad ścieżką dźwiękową Wiedźmina 3. - Po konsultacjach doszliśmy do wniosku, że choć jego kompozycje były fajne, to nie pasowały swoim klimatem do naszej gry - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Gry-Online.pl Marcin Przybyłowicz, który od dłuższego czasu odpowiada za całokształt oprawy muzycznej w nadchodzącej produkcji warszawskiego CD Projektu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - wszystko, co wiemy

Otwarty świat, powrót bohaterów z sagi, polowanie na potwory.

Najpopularniejszy wiedźmin świata powróci w trzeciej odsłonie uznanego cyklu od CD Projekt RED. Dziki Gon będzie „zakończeniem trylogii Geralta”, ale deweloperzy nie mają zamiaru porzucić uniwersum. Niewykluczone, że w przyszłości doczekamy się gry z nowym bohaterem.

Digital FoundryAnaliza techniczna Wiedźmina 3

Digital Foundry przygląda się silnikowi i planom studia, by wszystkich graczy traktować równo.

Kwalifikująca się do ścisłej czołówki pecetowych deweloperów firma CD Projekt Red znana jest z bezkompromisowego podejścia do swoich kolejnych projektów. Za przykład może posłużyć świetna wersja Wiedźmina 2 na Xboksa 360, w której twórcy nie ograniczyli się jedynie do przycięcia oryginalnego kodu, a przepisali go na nowo, wykorzystując zasoby konsoli do uwydatnienia w ich mniemaniu poprawionych aspektów graficznych gry. Skoro jednak Wiedźmin 3 powstaje jednocześnie na Xbox One i PlayStation 4, to czy i tym razem powinniśmy spodziewać się osobnej wersji, czy deweloperzy zrównają ze sobą edycje na wszystkie trzy platformy docelowe?

Wiedźmin 3 - nowy film z rozgrywki

Odwiedziny w Novigradzie.

Serwis IGN miał okazję zobaczyć Wiedźmina 3: Dziki Gon w akcji podczas tegorocznego E3, a efektem jest kilkuminutowy zapis rozgrywki, przedstawiający głównie Geralta zwiedzającego Novigrad.

Wiedźmin 3 - premiera 24 lutego

CD Projekt precyzuje datę debiutu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się 24 lutego 2015 roku. CD Projekt potwierdził wcześniej ogłoszoną datę premiery na konferencji w Los Angeles i doprecyzował dzień debiutu.

Nowy gameplay z Wiedźmina 3

Nowy gameplay z Wiedźmina 3

AKTUALIZACJA: Ukryta wiadomość potwierdza obecność Ciri oraz Yennefer.

CD Projekt - w trakcie konferencji w Los Angeles - zaprezentował nowe fragmenty rozgrywki z Wiedźmina 3. Zwiastun został opublikowany z okazji zbliżających się targów E3.

„Kiedyś było ich wielu - teraz zostało kilku. Łowcy, pogromcy brudów świata. Wiedźmini - stworzeni do zabijania.”

Zwiastun zapowiada też zalążek fabularny. Pojawia się Ciri.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3: Dziki Gon bez ekskluzywnej zawartości na konsolach

„Jest to niezgodne z naszymi wartościami.”

W ubiegłym roku Wiedźmin 3: Dziki Gon pojawił się na konferencji Microsoftu na targach E3. Producent Xbox One zaprezentował wtedy kontrowersyjne pomysły na zabezpieczenia DRM, z czego polskie studio musiało się potem tłumaczyć, ale jedno było pewne - trzecia część serii Wiedźmin dołączyła do światowej czołówki.

Wiedźmin 3 może działać lepiej na PS4

Ale CD Projekt RED zastanawia się, czy gracze zauważą różnicę.

Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projektu przyznał w rozmowie z Eurogamerem, że jest cień czasy, iż trzecia część serii Wiedźmin będzie działała lepiej na PlayStation 4 niż na Xbox One.

Opóźnienie premiery Wiedźmina 3 bez negatywnego wpływu na Cyberpunk 2077

„Wiedźmin 3 został zaplanowany jako większy ciąg wydarzeń biznesowych.”

Ostatnie opóźnienie premiery Wiedźmina 3 sprowokowało fanów do zastanowienia się nad losem innej produkcji CD Projekt Red - Cyberpunk 2077. Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy przyznał jednak, że przełożenie terminu wydania nie wpłynie negatywnie na futurystyczne RPG.

Pociąg pośpieszny opóźniony

Zalety i wady opóźnienia premiery Wiedźmina 3.

Przesunięcia w planach wydawniczych gier wysokobudżetowych to nie nowość. Wystarczy wspomnieć ubiegłoroczne opóźnienie GTA 5 czy choćby świeższy przykład - Watch Dogs studia Ubisoft Montreal. Wiedźmin 3 to z pewnością jedna z najbardziej oczekiwanych gier. Przełożenie premiery na luty otwiera przed twórcami nowe możliwości udoskonalenia projektu, ale stanowi też pewne zagrożenie.

Wiedźmin 3: Czym jest RPG nowej generacji?

Odpowiada zespół CD Projekt RED.

Robert Purchese, dziennikarz brytyjskiego Eurogamera, jakiś czas temu odwiedził warszawskie studio CD Projektu. Robert to wielki miłośnik fantasy i gier RPG, a Wiedźmin pozostaje jedną z jego ulubionych serii. To ciekawa perspektywa poobserwować, jak zagraniczni dziennikarze z zainteresowaniem przyglądają się produkcji gier w Polsce.

Wiedźmin 3 „absolutnie bez DRM” na PC

Jeśli kupujemy na GOG lub w pudełku.

Marcin Iwiński po raz kolejny zapewnił, że Wiedźmin 3: Dziki Gon nie będzie w żaden sposób ograniczony zabezpieczeniami DRM w przypadku zakupu w sklepie GOG (wersja na Steamie obarczona jest własnymi obostrzeniami).

Dark Horse wyda komiks na licencji Wiedźmina

Premiera 19 marca przyszłego roku.

„Podróżując na skraju Czarnego Lasu na terenie Angren, łowca potworów Geralt spotyka owdowiałego mężczyznę, którego martwa żona nawiedza opuszczoną posiadłość, znaną jako Dom Szkła. Niekończące się pokoje i horror za każdym rogiem spowodują, że Geralt będzie musiał skorzystać z całego arsenału wiedźmińskich umiejętności, by rozwiązać tajemnicę posiadłości i przetrwać.”

Ponowne spotkanie z Wiedźminem 3

Wrażenia z pokazu w Warszawie.

- Chcemy, by gracz w każdym momencie widział przed sobą kilka interesujących miejsc, które w jakiś sposób przyciągną jego uwagę - powiedział Marek Ziemak, producent rozgrywki i animacji w CD Projekt RED podczas prezentacji Wiedźmina 3 w Warszawie.

Wiedźmin 3: Twórcy o kwestiach technicznych

Za wcześnie na podawanie wymagań sprzętowych.

Serwis DSOGaming przeprowadził obszerny wywiad z dwójką deweloperów z CD Projekt RED. Grzegorz Rdzany i Balazs Torok tłumaczą między innymi dlaczego nie zdecydowano się skorzystać z gotowego silnika.

Film o produkcji nowego trailera Wiedźmina 3

Film o produkcji nowego trailera Wiedźmina 3

Od sesji motion capture do efektu końcowego.

Animator Sebastian Kalemba, który współpracował ze studiem Platige Image przy najnowszym zwiastunie Wiedźmina 3, opublikował w serwisie Vimeo film „zza kulis” produkcji.

Nagranie zaczyna się od prezentacji sesji motion capture, wykonanej w Alvernia Studios. Profesjonalni aktorzy odtworzyli całą scenę walki, którą następnie przeniesiono na komputery. Osobno zarejestrowano także mimikę twarzy bohaterów.

Kalemba pisze o swoich obowiązkach przy projekcie. Reżyser zwiastuna wpadł na kilka pomysłów, których nie nagrano w studiu. Animator musiał więc „ręcznie” wykonać scenę ze zdejmowanym płaszczem, ulepszyć znak Aard, zmienić zachowanie jednej z postaci czy przyśpieszyć ciosy nożem.

Czytaj więcej...

Gry RPG kontra Xbox One

Phil Spencer o liście startowej nowej konsoli i potencjalnych hitach.

Wśród dwudziestu trzech tytułów startowych na Xbox One zabrakło choćby jednego wysokobudżetowego RPG-a.

CD Projekt zarabia w I połowie roku

Dobre wyniki GOG. Strata CDP.pl.

Grupa CD Projekt opublikowała sprawozdanie finansowe za I połowę roku. Polska firma wypracowała 7,7 mln zł zysków, głównie dzięki dużemu zainteresowaniu sklepem GOG.

Nowy zwiastun Wiedźmina 3

Geralt obija rzezimieszków.

W sieci pojawił się nowy zwiastun Wiedźmina 3. Trailer prezentuje Geralta, który nie pozostaje neutralny w obliczy krzywdy bliźniego.

CD Projekt Red opowiada o Red Engine

Silnik powstawał początkowo wyłącznie z myślą o trzeciej części Wiedźmina.

Silnik Red Engine powstawał początkowo wyłącznie z myślą o Wiedźminie 3, ale deweloperzy z CD Projekt Red zdecydowali się skorzystać z możliwości technologii także w drugiej części serii - zdradzili Balazs Torok i Krzysztof Krzyścin.

Deweloperzy z BioWare wypowiedzieli się na temat kolejnej odsłony Dragon Age. Gra opatrzona podtytułem Inquisition, na pewno będzie powiązana z poprzednimi częściami, a nasze decyzje zostaną do niej przeniesione. Twórcy opowiedzieli także m.in. o swoim stosunku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon od polskiego studia CD Projekt RED.

VideoWiedźmin 3: Dziki Gon - Video

Film prezentujący kulisy powstawania dziennika deweloperskiego „Początek”.

Film prezentujący kulisy powstawania dziennika deweloperskiego „Początek”.

Dodatkowe animacje i lepszy balans rozgrywki w nowym patchu do Wiedźmina 2

Andrzej Kwiatkowski, projektant rozgrywki w CD Projekt Red poświęcił swój wolny czas, by przygotować sporych rozmiarów poprawkę do wydanego w zeszłym roku Wiedźmina 2.

Zobacz także: Wiedźmin 2 - Poradnik do gry

Patch powinien zostać opublikowany jeszcze dzisiaj. Poprawka znacząco usprawni szereg elementów rozgrywki. O 80 procent przyśpieszono reakcje Geralta w walce, wiedźmin będzie mógł także wykonywać bloki podczas poruszania się. Na potrzeby tej zmiany przygotowano nawet kilka nowych animacji.

Czytaj więcej...

Wiedźmin 3: Świat, wybory i konsekwencje

Demonstracja gry podczas zamkniętego pokazu odsłoniła skalę wiedźmińskiego świata.

Podczas targów E3 na zamkniętym pokazie CD Projekt przedstawił dalsze fragmenty Wiedźmina 3. W rolę Geralta wcielili się sami twórcy i poprowadzili głównego bohatera przez mroźną krainę Skellige.

VideoWiedźmin 3: Dziki Gon - E3-Teaser

„Początek” - film z wypowiedziami twórców promujący grę na E3. Plus polskie napisy.

„Początek” - film z wypowiedziami twórców promujący grę na E3. Plus polskie napisy.

Głównym tematem najnowszego wydania brytyjskiego miesięcznika o grach - Edge - jest Wiedźmin 3. CD Projekt „celuje” w 30 klatek na sekundę na konsolach - to w zasadzie jedyna nowa informacja z obszernej zapowiedzi, która podsumowuje znane dotąd doniesienia.

CD Projekt RED ostatecznie rezygnuje z trybu sieciowego w Wiedźminie 3

Zmiany w walce: „Piruety wyglądają dużo fajniej niż turlanie się po ziemi jak beczka”.

Studio CD Projekt RED ostatecznie postanowiło nie umieszczać elementów sieciowych w trzeciej części serii Wiedźmin. „Nie ma miejsca” na takie rozwiązania w „grze koncentrującej się na fabule” - potwierdził Michał Platkow-Gilewski.

Wyniki finansowe CD Projekt za rok 2012, strategia na lata 2013-16

Oprócz Wiedźmina 3 i Cyberpunk 2077 możemy oczekiwać jeszcze trzech mniejszych gier.

Spółka CD Projekt S.A., w skład której wchodzi studio produkcyjne CD Projekt RED (seria Wiedźmin, Cyberpunk 2077), światowa platforma cyfrowej dystrybucji GOG.com oraz lokalne CDP.pl wraz z dystrybucją gier, filmów, cyfrowych książek i komiksów, opublikowała wyniki finansowe za rok 2012 oraz przedstawiła aktualizację strategii rynkowej na lata 2013-16.

Cyberpunk 2077 otrzyma tryb multiplayer

Nowe konsole? „Chcemy zaoferować dojrzałe i ambitne produkcje szerszemu gronu odbiorców.”

Wcześniejsze gry CD Projekt Red koncentrowały się na rozgrywce dla pojedynczego gracza. Inaczej będzie w przypadku Cyberpunk 2077 - polskie studio planuje wprowadzenie „elementów multiplayer”.

CD Projekt RED: Nie unikniemy porównań Wiedźmina 3 ze Skyrimem

Czy polskie studio może już nawiązać bezpośrednią rywalizację z Bethesdą?

Dwa tygodnie temu w rozmowie z amerykańskim czasopismem Game Informer, Konrad Tomaszkiewicz z CD Projekt RED nie szczędził krytycznych uwag pod adresem The Elder Scrolls V: Skyrim. Wbrew pozorom, dla warszawskiego studia to jeden z przełomowych momentów w historii. Twórcy nie mają już kompleksów i zakładają ambitne cele. Czy mogą nawiązać bezpośrednią rywalizację z Bethesdą?

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Nowe informacje

Około 100 godzin rozgrywki, zmieniony system walki i interfejs dedykowany PC i konsolom.

W dwóch niemieckich magazynach o grach wideo - PC Games i Gamestar - pojawiły się zapowiedzi trzeciej części serii Wiedźmin. Poza wcześniej opublikowanymi informacjami, czasopisma dotarły do kilku nowych faktów.

Reżyser Wiedźmina 3 uważa, że zadania w Skyrim były „generyczne”

Tomaszkiewicz: dzięki naszemu doświadczeniu, Dziki Gon może stać się „idealnym RPG”.

Reżyser trzeciej części serii Wiedźmin, Konrad Tomaszkiewiecz starał się zapamiętać imiona pięciu postaci ze Skyrim, ale mu się nie udało. Według twórcy, fabuła i zadania w najnowszej części serii The Elder Scrolls były „generyczne”, a więc odtwórcze i powtarzalne.

Adam Kiciński dla PAP: sprzedaż serii Wiedźmin osiągnęła 5 mln sztuk

Wiedźmin 3: „ukaże się na PC i na nowe, mocne sprzętowo konsole nowej generacji.”

W rozmowie z Polską Agencją Prasową, Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED poinformował, że łączna sprzedaż obu części Wiedźmina osiągnęła pułap 5 mln egzemplarzy. Kiciński potwierdził również, że zapowiedziany dziś Wiedźmin 3 ukaże się na konsole nowej generacji. To ostatnia część trylogii, ale seria będzie kontynuowana.

Wiedźmin 3: Dziki Gon oficjalnie zapowiedziany

AKTUALIZACJA: CD Projekt potwierdził, że gra zostanie wydana na PlayStation 4.

Aktualizacja #2 (21.02.2013): CD Projekt RED potwierdził, że Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na PlayStation 4 w 2014 roku. Gra zostanie wydana w tym samym czasie na wszystkie konsole nowej generacji, więc również na następcę Xboksa 360.

CD Projekt: nasz silnik jest gotowy na następną generację

REDengine 3 zostanie wykorzystany w Cyberpunk 2077 oraz prawdopodobnie w Wiedźminie 3.

CD Projekt RED opisuje możliwości trzeciej wersji silnika graficznego REDengine 3, który zostanie wykorzystany do stworzenia Cyberpunk 2077 oraz, prawdopodobnie, niezapowiedzianego jeszcze Wiedźmina 3. Nowe technologie wyświetlania terenu i oświetlenia „są gotowe na następną generację i pozwolą zatrzeć granicę między przerywnikami filmowymi, opracowanymi na silniku gry a grafiką renderowaną w czasie rzeczywistym”.

Krakowski Sąd Okręgowy poczeka na uzupełnione opinie biegłego, zanim wyda wyrok w sprawie ewentualnego odszkodowania dla CD Projekt RED. Sprawa dotyczy działań fiskusa wobec firmy Optimus, która dwa lata temu połączyła się z polskiem producentem gier.

Gry na giełdzie

City Interactive i CD Projekt RED wygenerowały dla inwestorów gigantyczne zyski. Czy dla spółek wejście na parkiet było równie korzystne?

Produkcja gier może być dobrym biznesem. Wymagającym jest zawsze. Gdy deweloper gier wchodzi na odpowiednio wysoki poziom wtajemniczenia i zechce mierzyć się na światowym rynku w kategorii „gry najwyższej jakości” zazwyczaj pojawia się problem przyziemny - gotówka. Jednym ze sposobów jego pokonania jest podzielenie się biznesem z inwestorami giełdowymi.

Wiedźmin 3: oficjalna zapowiedź 5 lutego?

Ukryta wiadomość w zwiastunie Cyberpunk 2077.

Pierwszy zwiastun Cyberpunk 2077 to nie jedyna dzisiejsza informacja od CD Projekt RED. Użytkownik forum NeoGAF dostrzegł w filmie ukrytą wiadomość, według której 5 lutego zostanie zapowiedziana kolejna gra studia - najprawdopodobniej Wiedźmin 3.