Shadow of the Tomb Raider Digital Foundry

Shadow of the Tomb Raider to piękny pokaz możliwości konsol

Istniejący od ponad dwóch dekad i tworzony przez kolejne pokolenia utalentowanych programistów cykl Tomb Raider służy nam niemal za barometr wskazujący postęp grafiki 3D. Od początków w latach 90., poprzez problemy w latach ery PS2, aż do restartu z 2013 roku, seria ewoluowała oraz zmieniała się, aby sprostać coraz bardziej wygórowanym wymaganiom. Shadow of the Tomb Raider kontynuuje tradycję, prezentując nie tylko ewolucję technologiczną - ale również subtelne zmiany w gameplayu.

Podczas gdy Crystal Dynamics jest zajęte pracą nad grą o Avengers, obowiązki związane z tworzeniem Shadow spadły na Eidos Montreal - studio, które stało za ostatnimi odsłonami DeusEx. Crystal wspierało rozwój projektu, ale większość obowiązków leżała po stronie Eidos Montreal.

To dobra wiadomość z technologicznego punktu widzenia: Eidos posiada duże doświadczenie w tworzeniu oraz rozwoju silników do gier - studio stworzyło oszałamiający Dawn Engine, który został użyty w DeusEx: Rozłam Ludzkości. Silnik ten był doskonały dla pierwszoosobowej, immersyjnej symulacji, jednak w przypadku Tomb Raider, ponowne wynalezienie koła nie miało większego sensu - dlatego powraca Foundation Engine autorstwa Crystal Dynamics, jednak z szeregiem ulepszeń od inżynierów z Montrealu.

Czytaj więcej...