Sekiro: Shadows Die Twice Poradniki

Sekiro - Handlarz Anayama, Kotaro

Zadanie poboczne: wykonujemy cykl misji dla Anayamy.

Na tej stronie opisaliśmy zadania, jakie możesz wykonać dla Handlarza Anyamy z Podzamcza Ashiny. Pomagając mu w jego sprawach, możesz na tym skorzystać. Otóż za każdym razem, gdy zrealizujesz jego prośbę, oferta w jego sklepie powiększy się.

Sekiro: Shadows Die Twice - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, walki z bossami, wszystkie sekrety, porady ogólne.

Witamy w solucji i poradniku Sekiro: Shadows Die Twice. Gra zabiera nas do szesnastowiecznej Japonii, pełnej tajemnic i wyzwań, które czekają na odkrycie przez głównego bohatera.

Sekiro - boss: Bezgłowy

Wolny i bez głowy.

Walka z tym bossem jest opcjonalna. Bezgłowego spotkasz w przejściu pomiędzy regionami: Podzamczem Ashiny a Świątynią Senpou, górą Kongo. Znajduje się on w dość dobrze ukrytej jaskini, do której możesz dostać się dwóch stron:

Sekiro - Tereny świątyni, Główna sala

Docieramy do świątyni oraz do Komnat Iluzji.

Dostęp do tej lokacji odblokowałeś, pokonując Opancerzonego wojownika. Teraz twoim zadaniem będzie przejście po terenach świątyni, by przedostać się do Głównej sali świątyni Senpou.

Sekiro - Shugendo, Świątynia demona dzwonu

Docieramy do głównej świątyni i dzwonu demona.

Po trudnej i męczącej drodze, którą przebyłeś idąc od strony posążka rzeźbiarza: Świątynia Senpou, góra Kongo, w końcu odkryłeś kolejną figurę, przy której możesz odpocząć.

Sekiro - Świątynia Senpou, góra Kongo

Startowa lokacja w rejencie: Świątynia Senpou, góra Kongo.

Posążek rzeźbiarza Świątynia Senpou, góra Kongo to lokacja startowa w rejonie o tej samej nazwie. Trafiłeś tutaj odnajdując przejście w Opuszczonym lochu, idąc od strony posążka rzeźbiarza: Podziemny kanał wodny.

Sekiro - Podziemny kanał wodny

Droga w kierunku Świątyni Senpou, góry Kongo.

Dotarłeś do tego posążka rzeźbiarza od strony Zamku w Ashinie, czyli od strony Wejścia do opuszczonego lochu lub od strony areny walki z bossem, Wojownikiem Shichimenem.

Sekiro - boss: Wojownik Shichimen

Przerażający przeciwnik.

Wojownik Shichimen to jedyny boss, którego spotkasz w Opuszczonym lochu. Jest to opcjonalny przeciwnik. Co prawda, blokuje on przejście do Przepastnej głębiny od strony posążka rzeźbiarza Wejście do opuszczonego lochu, ale do tej lokacji również możesz dostać się od strony Zbiornika w w Ashinie.

Sekiro - Wejście do opuszczonego lochu

Zwiedzamy Opuszczony loch.

Formalnie posążek rzeźbiarza o nazwie: Wejście do opuszczonego lochu zalicza się do posążków, które wchodzą w skład Zamku w Ashinie. Ze względu na to, że tuż za figurą znajduje się wejście do Opuszczonego lochu, kolejnego regionu w grze, można uznać, że jest to punkt „startowy” na tym obszarze.

Sekiro - Notatka o pagodzie, Mglisty kruk: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

Od Handlarza wiedzą Fujioki można zakupić Notatkę o pagodzie, która kosztuje 500 senów. Kryje ona informację o lokalizacji skarbu - Mglistym kruku, który można używać jako narzędzie protezy.Tę postać po raz pierwszy spotkasz w Zamku w Ashinie.

Sekiro - Notatka o Sabimaru: gdzie znaleźć

Zadanie poboczne: odnajdujemy nowe narzędzie protezy shinobi.

U Handlarza wiedzą Fujioki można nabyć za 500 senów Notatkę o Samaru. Jest to informacja o lokalizacji skarbu - Sabimaru, który można używać jako narzędzie protezy.

Sekiro - Handlarz wiedzą Fujioka

Zadanie poboczne: ratujemy handlarza przed bandytami.

Zleceniodawcę tego zadania odnajdziesz w lokacji na prawo od posążka rzeźbiarza Zamek w Ashinie, a dokładniej na drodze prowadzącej do wnętrza zamku.

To pierwszy boss, którego spotkasz na terenie zamku w Ashinie. Najpewniej miałeś okazję mierzyć się już z podobnym przeciwnikiem. Generał Naomori Kawarada oraz Generał Tenzen Yamauchi, których spotkałeś w Podzamczu Ashiny, reprezentują podobny styl walki, co Kuranosuke Matsumoto.

Sekiro - Zamek w Ashinie

Docieramy do zamku.

Gdy przejdziesz przez most i miniesz bramę umiejscowioną za posążkiem rzeźbiarza: Zamek w Ashinie. Zobaczysz przed sobą rozwidlenie dróg oraz schody prowadzące do zamku.

Sekiro - sekrety i znajdźki: Wspomnienia

Lokalizacja Wspomnień, niezbędnych do zwiększania siły ataku (zadawanych obrażeń).

W Sekiro: Shadows Die Twice nie ulepszamy broni, z których korzystamy podczas walki. Aby zwiększyć obrażenia, które zadajemy wrogom, należy pozyskać Wspomnienia. Te przedmioty zdobędziemy, pokonując najpotężniejszych bossów w grze.

Sekiro - boss: Pani Motyl

Finałowy boss w tym rejonie.

Do ukrytej świątyni, gdzie czeka cię starcie z bossem, Panią Motyl, wejdziesz od strony Sali audiencyjnej.

Sekiro - boss: Juzou Pijak

Plujący trucizną boss.

Juzou to bardzo ciekawy boss. Słowo „pijak” w nazwie nie wzięło się znikąd. Rywal podczas walki pije i wyrzuca z siebie trujące opary.

Sekiro - walka: najlepsze porady

Jak przetrwać w brutalnym świecie Sekiro.

Sekiro: Shadows Die Twice to tytuł o wysokim stopniu trudności, w którym starcia z wrogami stanowią główną część rozgrywki. Dlatego nauka sztuki walki kataną jest kluczem do sukcesu.

Do areny walki z bossem dostaniesz się od strony posążka rzeźbiarza: Brama zamku w Ashinie. Ta walka jest kluczowa dla przebiegu fabuły, gdyż odblokuje dostęp do nowego rejonu - Zamek w Ashinie.

Sekiro - Brama zamku w Ashinie

Docieramy do Zamku w Ashinie.

Po pokonaniu bossa, Gyoubu Oniwę, z którym walczyłeś na terenie Fortecy przy bramie zamku, odblokujesz posążek o nazwie Brama zamku w Ashinie, a także dostęp do ostatniej lokacji w tym rejonie.

Sekiro - smoczy mór: konsekwencje, leczenie

Esencja moru - czym jest i jak leczyć.

Smoczy mór to przypadłość, która dopadnie - prędzej czy później - główną postać, a w szczególności osoby, z którymi miał kontakt. Schorzenie dotyka bezpośrednio postacie niezależne. Objawia się dokuczliwym kaszlem, który osłabia ich kondycje. Mór wywołuje shinobi poprzez częste zgony. Każda jego śmierć przybliża do uaktywnienia się choroby.

Sekiro - Tengu z Ashiny: szczury, ezoteryczne teksty

Zadanie poboczne: udowadniamy swoją wartość i zabijamy szczury dla Tengu z Ashiny.

Tengu z Ahiny, postać, która zleci ci to zadanie, spotkać można w Fortecy przy bramie zamku. Ta część lokacji będzie niedostępna dopóki nie pokonasz bossa: Gyoubu Oniwę.

Sekiro - boss: Skuty Ogr

Jak pokonać rozszalałego przeciwnika.

Skuty Ogr, którego znajdziesz w lokacji: Mur podzamcza - schody jest obowiązkowym bossem do pokonania. Nie można go ominąć.

Sekiro - sekrety i znajdźki: Koraliki modlitewne, gdzie szukać

Lokalizacja Koralików modlitewnych, niezbędnych do zwiększania poziomu żywotności.

Koraliki modlitewne to bardzo ważne przedmioty. Dzięki nim zwiększamy Żywotność głównego bohatera, a co za tym idzie - zwiększamy jego poziom zdrowia. Shinobi jest w stanie przyjąć większe obrażenia za każdym razem, gdy powiększy się liczba punktów Żywotności.

Sekiro - Podzamcze Ashiny

Droga do posążka rzeźbiarza: Mur podzamcza - ścieżka do bramy. Znajdujemy pierwsze narzędzie do protezy shinobi.

Dotarłeś do tej lokacji z Zaniedbanej świątyni. Poniżej zobaczysz przeciwnika. Za pomocą linki z hakiem przedostań się na dach bramy, a następnie zabij z powietrza przeciwnika.

Sekiro - Zaniedbana świątynia

Wyjaśniamy, co znajduje się w Zaniedbanej świątyni oraz opisujemy drogę do Podzamcza Ashiny.

Po ukończeniu prologu, Wilk obudzi się w domu rzeźbiarza, w lokacji: Zaniedbana świątynia. Porozmawiaj z osobą, której zawdzięczasz życie. Wyjdź na zewnątrz.

Sekiro - linka z hakiem, skakanie, wspinanie się

Jak korzystać z gadżetu i pozostawać niezauważonym.

Główny bohater gry to bardzo zwinny shinobi, który przemierza lokacje nie tylko na pieszo. Dzięki lince z hakiem, którą otrzyma już na pierwszym etapie gry, przedostanie się bez problemów na wyżej położone obiekty, jak gałęzie drzew czy dachy budynków.

Sekiro - skradanie: podstawy, wykrycie, zabijanie po cichu

Jak nie dać się złapać i pozbawić szybko życia wrogów.

Sekiro: Shadows Die Twice to przede wszystkim gra akcji, w której większość problemów załatwiamy za pomocą kilku lub kilkunastu machnięć kataną. Aby ułatwić sobie zadanie, szczególnie gdy w danej lokacji znajduje się wiele przeciwników, możemy podejść bezszelestnie do wroga i pozbawić go życia, nie alarmując pozostałych oponentów.

Sekiro - posążki rzeźbiarza: szybka podróż, odpoczynek i inne funkcje

Miejsce, które służy do rozwijania postaci, odnawiania tykwy leczniczej i podróżowania.

Posążki rzeźbiarza w Sekiro: Shadows Die Twice to odpowiednik ognisk z Dark Souls. To jedno z nielicznych miejsc, w którym można poczuć się bezpiecznie. Można traktować ja jako checkpointy, gdyż gdy umrzemy, to właśnie przy ostatnio odwiedzonym posążku się odrodzimy.

Sekiro - leczenie: tykwa lecznicza, przedmioty leczące

Jak leczyć się, jak odnawiać tykwy lecznicze.

Leczenie w Sekiro: Shadows Die Twice odbywa się w dosyć tradycyjny sposób - głównie poprzez przedmioty leczące. Do dyspozycji mamy kilka możliwości, ale najczęściej używamy tykwy leczniczej i granulek.

Sekiro - interfejs, ekwipunek

Najważniejsze informacje, które pojawiają się na ekranie gry oraz w menu ekwipunku.

Interfejs to integralna część ekranu gry. W Sekiro: Shadows Die Twice twórcy gry zamieścili wiele ważnych informacji, które pojawiają się na naszym ekranie.