Kingdom Come: Deliverance Poradniki

Kingdom Come Deliverance - Pod osłoną nocy

Misja główna: zakradamy się do zamku w Talmberku nocą.

Zaraz po zakończeniu zadania Z deszczu pod rynnę rozpocznie się aktualna misja. Aby ją zainicjować, po prostu porozmawiaj z panem Borzkiem. Po wprowadzeniu, którego warto nie pomijać, zmierzaj za kompanami niosącymi długą drabinę. Jest to misja skradankowa, dlatego dobrze jest zdjąć wszelkie odzienie z metalowymi elementami, aby nie zdradzić swojej pozycji.

Kingdom Come Deliverance - Kości zostały rzucone

Misja główna: infiltrujemy obóz wroga.

Po wyjątkowo oryginalnym zadaniu Igła w stogu siana, w którym wcieliliśmy się w początkującego mnicha i odnaleźliśmy, a także zabiliśmy (lub nie) Świętoszka, musimy spotkać się z bandytami. W tym celu zmierzaj na północny wschód od Sazawy, gdzie znajdziesz niewielką polankę.

Kingdom Come Deliverance - Igła w stogu siana, W klauzurze

Misja główna: odnajdujemy Świętoszka i żyjemy jak mnich.

Po pozbyciu się całkowicie - ale tymczasowo! - swojego majątku w ramach zadania Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo, czas wstąpić do zakonu, podszywając się pod Karola. Zadanie Igła w stogu siana jest bezpośrednio związane z poboczną, ale konieczną do wykonania misją W klauzurze.

Kingdom Come Deliverance - Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo

Misja główna: zdobywamy dokumenty potrzebne do wstąpienia do klasztoru.

W momencie zakończenia zadania Jeśli nie siłą pięści, będziesz musiał wydostać się z kościoła. Aby to zrobić, po prostu podnieś klucz wsunięty przez szparę pod drzwiami. Dzięki temu nie będziesz musiał ryzykować złamania wytrycha - o ile w ogóle taki posiadasz.

Kingdom Come Deliverance - Jeśli nie siłą pięści

Misja główna: wcielamy się do „naganiaczy”.

Aktywacja tego zadania następuje automatycznie, tuż po zakończeniu poprzedniej misji głównego wątku fabularnego, czyli Nie wszystko złoto. Co ciekawe, zadanie to można zakończyć na trzy różne sposoby, ale poniżej prezentujemy te, które z perspektywy ekonomicznej (zarobione grosze) jest najatrakcyjniejsze.

Kingdom Come Deliverance - Nie wszystko złoto

Misja główna: dowiadujemy się szczegółów na temat fałszerzy.

Jeśli chodzi o zadanie Nie wszystko złoto, jest to dość długa misja związana z głównym wątkiem fabularnym. Może mieć też różny początek, w zależności od tego, jak zrealizowałeś poprzednie zadanie, czyli Przesłuchanie.

Kingdom Come Deliverance - Poradnik, Solucja

Porady, opis przejścia, kompletne rozwiązania.

Witamy w solucji i poradniku do Kingdom Come Deliverance. Czeskie studio odpowiedzialne za grę, firma Warhorse, postawiła sobie za cel stworzenie najbardziej autentycznej gry RPG w historii. I chociaż zadanie brzmi bardzo ambitnie nawet z perspektywy doświadczonych i dużych ekip deweloperskich, nasi południowi sąsiedzi podeszli do sprawy bardzo poważnie.

Kingdom Come Deliverance - Przesłuchanie

Misja główna: wyciągamy informacje od pojmanego bandyty.

Przesłuchanie to jedna z ważniejszych misji głównych w Kingdom Come Deliverance. Następuje automatycznie po zakończeniu poprzedniej, czyli Próba ognia. Aktywując to zadanie musisz zdawać sobie sprawę, że jest silnie związanie z misją poboczną, która rozpocznie się sama w ramach postępu.

Kingdom Come Deliverance - Zaraza

Zadanie dodatkowe: pomagamy mieszkańcom Merchojedów.

Tę bardzo ważną misję poboczną w Kingdom Come Deliverance odblokujemy wraz z postępem w zadaniu głównym Przesłuchanie. Chociaż zakończyć można je na kilka różnych - pozytywnych lub nie - sposobów, w poniższym opisie proponujemy rozwiązanie najbardziej optymistyczne i korzystne z perspektywy gracza.

Kingdom Come Deliverance - Potężniejsze niż miecz

Zadanie dodatkowe: jak nauczyć się czytać?

Średniowiecze to okres, w którym nie każdy był w stanie pochwalić się umiejętnością czytania. Także Henryk nie posiadł jeszcze tej zdolności, lecz w grze możemy to bardzo łatwo zmienić. Co bardzo ważne, umiejętność czytania pozwoli na ukończenie niektórych misji, a także rozszerzy wachlarz umiejętności. Przykładowo, bez umiejętności czytania utrudniona jest alchemia.

Kingdom Come Deliverance - Próba ognia

Misja główna: pierwsza wielka bitwa.

Zaraz po ukończeniu zadania Gniazdo żmij i wyrażeniu gotowości do bitwy, zostaniesz automatycznie przeniesiony na pole bitwy pod obóz, który odkryłeś w poprzedniej misji lub także zinfiltrowałeś i sabotowałeś.

Kingdom Come Deliverance - Z całą pobożnością

Zadanie dodatkowe: zdobywamy sympatię Jana Ptaszka.

Ta misja poboczna będzie dostępna dopiero po ukończeniu zadania głównego Zdobycz. Udaj się do południowej części miasta Rataje, gdzie na zamkowym placu lub w którymś z pomieszczeń powinieneś odnaleźć Jana Ptaszka. W zależności od pory dnia i codziennych zajęć może być gdziekolwiek, ale najczęściej przebywa w swoich komnatach na samej górze.

Kingdom Come Deliverance - Nosiwody

Zadanie dodatkowe: poszukujemy chętnych do pracy w Ratajach.

Tę misję dodatkową odblokujesz dopiero po dostaniu się do miejscowości Rataje. Zanim więc otrzymasz do niej dostęp, musisz ukończyć pierwsze trzy zadania z głównego wątku fabularnego. Misję możesz podjąć praktycznie od razu - chociaż jest dość długa, nie wymaga wysokich statystyk postaci.

Kingdom Come Deliverance - Gniazdo żmij

Misja główna: infiltracja i sabotaż obozu wroga.

Posiadając już ogólne informacje dotyczące obozu przeciwnika, które zdobyliśmy w ramach zadania Mój koleżka Tymek, musimy zinfiltrować obóz wroga. Zanim jednak udasz się do punktu „A” na mapie, gdzie znajduje się obóz drwali, udaj się do kilku handlarzy w poszukiwaniu trucizny.

Kingdom Come Deliverance - Mój koleżka Tymek

Misja główna: poszukujemy bandytów przy młynie.

Wraz z zakończeniem poprzedniego zadania, Na tropie, uruchamiamy kolejny. Dzięki informacjom uzyskanym od Śmierdziela możemy udać się do kolejnego punktu, z którym związani są bandyci odpowiedzialni za rzeź w Neuhofie. Ruszamy więc na północ od miejsca, w którym zakończyliśmy poprzednią misję.

Kingdom Come Deliverance - Na tropie

Misja główna: odnalezienie Śmierdziela.

Początek tego zadania następuje automatycznie po zakończeniu poprzedniego, czyli Tajemnicze drogi. Zapoznaliśmy się wówczas ze specyficznym proboszczem niewielkiej miejscowości. Tym razem nasze drogi wiodą jednak do Ledeczka, dokąd prowadzi trop Śmierdziela.

Kingdom Come Deliverance - Tajemnicze drogi

Misja główna: pijemy z proboszczem i głosimy kazanie podczas mszy.

W poprzednim zadaniu głównym w Kingdom Come Deliverance, Rudzielec w tarapatach, poznaliśmy kolejną poszlakę dotyczącą rzezi koni i ludzi w Neuhofie. Ślad prowadzi do miejscowości Użyce, gdzie udajemy się od razu po rozpoczęciu misji.

Kingdom Come Deliverance - Rudzielec w tarapatach

Misja główna: odnajdujemy Rudzielca, stajennego z Neuhofu.

W poprzednim zadaniu próbowałeś odkryć tajemnicę zabitych koni w Neuhofie. Była to misja Pogoń się zaczęła, której koniec to jednocześnie początek poszukiwań Rudzielca. Rudowłosy stajenny zniknął z Neuhofu w tajemniczych okolicznościach, ale ślad prowadzi do górników na południe od miasta.

Kingdom Come Deliverance - Pogoń się zaczęła

Misja główna: badamy tajemnicę zabitych koni.

Początek tego zadania nastąpi automatycznie po zakończeniu poprzedniego, czyli Zdobycz. Właściwie to już po zakończeniu możesz od razu przejść do rzeczy i zejść po schodach w kierunku dziedzińca, gdzie porozmawiasz z kapitanem Bernardem. Znajdziesz go przy koniach.

Kingdom Come Deliverance - Zdobycz

Misja główna: polowanie z Janem Ptaszkiem.

To zadanie jest konsekwencją wydarzeń z poprzedniej misji z głównego wątku fabularnego, Utrzymanie porządku, w której doszło do niemiłej sytuacji. Zostałeś „ukarany” koniecznością pomocy panu Ptaszkowi w polowaniu. Będzie to jednak doskonała okazja do lepszego poznania przyszłego władycy miasta.

Kingdom Come Deliverance - Dobry złodziej

Zadanie dodatkowe: jak odzyskać pierścień dla młynarza.

To pierwsze zadanie dodatkowe odblokujesz automatycznie podczas misji głównej Przebudzenie. Gdy tylko wstaniesz z łóżka i wyjdziesz na zewnątrz, powinieneś zauważyć przechadzającego się w najbliższym otoczeniu mężczyznę ubranego na biało. To miejscowy młynarz, któremu jesteś dłużny pieniądze za opiekę nad tobą.

Kingdom Come Deliverance - umiejętności: picie, zielarstwo, skradanie się

Rozwój postaci związany z alkoholem, roślinami i skradaniem.

Opinie o alkoholu często bywają skrajne. Jeśli jednak spojrzeć na sprawę możliwie obiektywnie, to picie alkoholu ma swoje dobre i złe strony. W ciekawy sposób przedstawia to Kingdom Come Deliverance. Na tej stronie znajdziesz także umiejętności związane z zielarstwem oraz skradaniem się.

Kingdom Come Deliverance - umiejętności: jazda konna, łowy, konserwacja

Rozwój postaci związany z jeździectwem, polowaniami i naprawą przedmiotów.

Jeśli zawsze czułeś się samowystarczalny, powinny ci się spodobać umiejętności związane z konserwacją, czyli naprawianiem różnych przedmiotów, a także łowami, czyli polowaniem. Zaczynamy jednak od jazdy konnej, która niedługo po rozpoczęciu gry staje się naprawdę istotna.

Kingdom Come Deliverance - umiejętności: alchemia, czytanie

Tworzenie mikstur i pogłębianie wiedzy.

Umiejętności są trzecią, po atrybutach oraz zdolnościach walki, i ostatnią kategorią czynności, które może rozwijać główny bohater. Podobnie, jak w dwóch poprzednich przypadkach, również i tutaj biegłość w danej czynności zdobywamy poprzez jak najczęstsze jej wykonywanie.

Kingdom Come Deliverance - statystyki postaci: zdrowie, energia, strawa

Wszystko o codziennych potrzebach i dbaniu o formę.

Sam rozwój postaci w grze i dbanie o umiejętności to nie wszystko. Jeszcze ważniejsze, a może nawet najważniejsze, jest kontrolowanie codziennych potrzeb i stanu zdrowia. Nasz bohater musi się więc wysypiać, regularnie spożywać posiłki (uwaga na zepsute jedzenie!), a także dbać o leczenie.

Zabawę w średniowiecznym świecie Czech rozpoczynasz jako młody syn kowala z małej miejscowości. Nie jesteś żadnym bohaterem, wojownikiem, ani nawet złodziejem. Początkowo nie posiadasz praktycznie żadnych umiejętności, jednak podejmowane podczas przygody decyzje i sposób prowadzenia głównej postaci będzie determinował to, kim stanie się w przyszłości.

Kingdom Come Deliverance - Utrzymanie porządku

Misja główna: wykonujemy obchód w mieście.

Po zakończeniu zadania Trening czyni mistrza mamy jeden dodatkowy cel (zaznaczony literą „B”) - jest to odebranie swojego ekwipunku ze zbrojowni. Jeśli wcześniej pozyskałeś lepsze przedmioty, to i tak warto się tam udać. Niepotrzebny sprzęt możesz bowiem sprzedać u któregoś z handlarzy, zyskując tym samym nieco grosza.

Kingdom Come Deliverance - Trening czyni mistrza

Misja główna: nauka fechtunku i łucznictwa.

To zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego, czyli Przebudzenie. Twój obecny obowiązek to udanie się na przeszkolenie do dowódcy Bernarda. Znajduje się on na placu bojowym przy Górnym Zamku w Ratajach, czyli na północny wschód od miasteczka.

Kingdom Come Deliverance - Przebudzenie, cz. 2

Misja główna: rozmowa z panem Radzikiem.

Jest to kontynuacja zadania rozpoczętego automatycznie wcześniej, tuż po zakończeniu misji Powrót do domu. Po znalezieniu się w obcym miejscu i przeprowadzeniu kilku dialogów, będziesz mógł w końcu wyjść na zewnątrz. Zanim jednak to zrobisz, zabierz swoje rzeczy ze skrzyni przy łóżku. Możesz sprawdzić dziennik misji, w którym pojawiły się kolejne misje główne i pierwsze poboczne.

Kingdom Come Delivererance - Powrót do domu, Przebudzenie

Misja główna: jak pochować rodziców Henryka.

W ramach poprzednio opisywanego zadania musieliśmy uciec z Talmberka, aby wrócić do Skalicy, gdzie musimy pochować rodziców. Koniec zadania Uciekaj! nastąpi wraz ze zbliżeniem się - najlepiej konno - do Skalicy. Wówczas uruchomi się automatycznie kolejne zadanie główne.

Alkohol towarzyszył człowiekowi od niepamiętnych czasów i zajmuje również ważne miejsce w średniowiecznych Czechach. Teoretycznie większość osób, które spotkamy podczas przygody w Kingdom Come Deliverance to chrześcijanie i cytując zawarty w grze kodeks „alkohol to przekleństwo ludzkości i dobry chrześcijanin powinien unikać go jak ognia”, mogłoby się wydawać, że niemal wszyscy są abstynentami.

Kingdom Come Deliverance - otwieranie zamków, wytrychy

Jak otwierać zamki, plus mod na automatyczne otwieranie.

Jak przystało na rozbudowaną grę fabularną, Kingdom Come: Deliverence oferuje możliwość podjęcia wielu różnych rodzajów czynności. Jedną z nich jest możliwość włamywania się do zamków, co jest szczególne przydatne, jeśli preferujemy cichy styl gry i skupiamy się bardziej na cichym rozwiązywaniu problemów, niż korzystaniu z siły.

Kingdom Come Deliverance - Uciekaj!

Misja główna: ucieczka ze zniszczonej osady i wydostanie się z Talmberka.

To zadanie główne rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego, czyli Niespodziewana wizyta. Zaraz po zakończonym przerywniku biegnij ile sił przed siebie po wąskiej ścieżce. Dla pewności możesz przeskakiwać nad kamieniami. Pod żadnym pozorem się nie oglądaj. Możesz mieć pewność, że jesteś ścigany.

Kingdom Come Deliverance - Niespodziewana wizyta

Zadanie główne: zdobywamy węgiel i odzyskujemy dług.

Po scenie wprowadzającej do gry rozpoczniesz od pierwszego dialogu. Rozmawiając z matką możesz wybrać jedną z czterech opcji, które będą miały nieznaczny wpływ na pewne atrybuty postaci. Może to być retoryka, zręczność, witalność lub siła.

Kingdom Come Deliverance - handel i targowanie się

Jak tanio kupić i drogo sprzedać.

W trakcie przygody wielokrotnie spotkasz się z kupcami oraz zwykłymi ludźmi, z którymi będziesz mógł pohandlować. Będzie to możliwe, jeśli w trakcie dialogu pojawi się opcja handlu. Skorzystaj z niej, a przejdziesz do kolejnego menu kupna i sprzedaży.

Kingdom Come Deliverance - regeneracja: zdrowie, wytrzymałość, głód i sen

Jak zadbać o własną kondycję i podstawowe potrzeby.

W trakcie gry należy zwracać uwagę na wiele czynników mających wpływ na bohatera. Jednym z nich jest pasek wytrzymałości oznaczony kolorem żółtym. Jeśli główna postać biega lub walczy, to zamienia on kolor na niebieski i stopniowo się skraca. Kiedy zejdzie do zera, bohater musi na chwilę przystanąć i poczekać, aż pasek znów się zregeneruje.