Hand of Fate 2

Sequel wprowadza sporo usprawnień do świetnego oryginału. W efekcie otrzymujemy grę naprawdę wartą uwagi.

Hand of Fate 2 - Recenzja

W Hand of Fate przemierzaliśmy labirynty z kart, które rozkładał zamaskowany Rozdający, a do tego musieliśmy mierzyć się z jego komentarzami i docinkami - często nazbyt trafnie odnoszącymi się do naszych postępów. Do tego otrzymywaliśmy też system walki rodem z cyklu Batman Arkham, choć mniej rozbudowany. Sequel oferuje nieco inny ton, ale pozostaje grą równie ciekawą i angażującą, co pierwowzór.

Rzadko zdarza się, by jedna część serii przechodziła tak płynnie w kolejną, jak ma to miejsce w przypadku Hand of Fate. Wszystkie zmiany - nowe miejsce rozgrywki, dodatkowe zasady i ulepszenia, zostały wytłumaczone fabularnie, a wydarzenia z oryginału są tym, co ukształtowało obecny stan świata. Ta spójność daje sporo satysfakcji, sprawiając, że już przed początkowym rozdaniem wiemy, że lądujemy w znajomym, interesującym świecie, na który wywarliśmy wpływ.

Nie oznacza to, że gra jest nieprzystępna dla tych, którzy chcieliby zacząć przygodę od „dwójki” (choć naprawdę warto sięgnąć po oryginał, nie zestarzał się zbytnio). Dobrze zbudowane wprowadzenie i początkowe przygody, krok po kroku wprowadzające w kolejne elementy mechaniki, pozwalają zanurzyć się w świecie. Szczególnie, że to właśnie tutaj dostajemy solidne zbliżenie na jego mieszkańców, bezimienni dotychczas wrogowie otrzymują imiona, a historia nowego bohatera składa się z wyraźniej zarysowanych wydarzeń, opowiadając o Imperium, ludziach północy i tajemniczej zarazie.

Czytaj więcej...

Hand of Fate doczeka się kontynuacji

Karty, RPG i akcja w jednym. W przyszłym roku na PC.

Hand of Fate - udane połączenie gatunków z lutego ubiegłego roku - doczeka się kontynuacji, debiutującej w pierwszym kwartale 2017 r., na PC (Windows, Mac, Linux).