God of War Poradniki

God of War - Poradnik, Solucja

Wszystkie sekrety, porady ogólne, opis przejścia, rozwój postaci.

Przedstawiamy solucję i poradnik do God of War, w którym znajdziecie informacje dotyczące wielu różnych aspektów rozgrywki. W naszej publikacji znajdziecie między innymi porady i wskazówki ogólne, ułatwiające zrozumienie zasad gry. Poradnik zawiera również wiadomości związane z mechaniką gry, czyli opis takich elementów, jak interfejs, sterowanie czy rozwój postaci.

God of War - Walkirie

Jak walczyć z Eir, Geirdriful, Gondul, Gunnr, Hildr, Kara, Olrun, Rota, Sigrun.

Walkirie to potężne wojowniczki, które najczęściej możemy spotkać w ukrytych komnatach w wielu różnych miejscach w trakcie gry. Pokonywanie walkirii w rzeczywistości wyzwala ich dusze, o czym przekonasz się za każdym razem po pokonaniu wojowniczki.

God of War - przysługi, zadania dodatkowe

Opis misji pobocznych dostępnych w grze.

Przysługi to coś w rodzaju zadań dodatkowych, które możesz wykonać w celu zdobycia nagród materialnych oraz doświadczenia, przydatnego przy rozwijaniu bohaterów.

God of War - szybka podróż, odblokowanie portali

Jak szybko przemieszczać się po świecie Kratosa.

W trakcie przygody w God of War natkniesz się na tak zwane Mistyczne Bramy. Są to charakterystyczne, magiczne portale o niebieskiej poświacie, które może aktywować poprzez wchodzenie z nimi w interakcję. Kiedy to nastąpi otrzymasz możliwość podróżowania między tego typu punktami.

God of War - Skrzynie Norn: Helheim

Poznaj lokację, w której znajdziesz sarkofag z cennym przedmiotem.

Skrzynie Norn, to specjalne sarkofagi, w których znajdują się przedmioty zwiększające atrybuty Kratosa. Przykładowo znajdywane w nich Jabłka Idunn pozwalają na zwiększenie maksymalnego poziomu zdrowia głównego bohatera (warunkiem jest otworzenie trzech skrzyń i zdobycie trzech jabłek).

God of War - Kruki Odyna: Helheim

Lokalizacje ptaków w świecie umarłych.

Kruki Odyna, to zielone ptaki, które możesz spotkać podczas wędrówki w God of War. Są to zwierzęta wysłane przez jednookiego boga, które pełnią rolę szpiegów.

God of War - Niflheim

Zadanie dodatkowe Świat mgły. Odnajdujemy 4 fragmenty szyfru.

Niflheim jest jednym z wielu światów w mitologii nordyckiej oraz miejscem, które możesz odwiedzić podczas rozgrywki w God of War. Dotarcie do niego jest związane z wykonaniem zadania dodatkowego o nazwie Świat mgły.

God of War - Ucieknij z Helheimu: łódź, ogniska

Opuszczamy krainę umarłych korzystając z latającej łodzi.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy moment, w którym Kratos z Atreusem docierają do najwyższego szczytu w Midgardzie, gdzie, dzięki czarnej runie, aktywują portal prowadzący do Jotunheimu, czyli świata gigantów.

God of War - Mapy skarbów

Odnajdź cenne, poukrywane łupy.

Jest to kolejny rodzaj sekretów znajdujących się w God of War. Szukanie skarbów polega na odnajdywaniu rozrzuconych w różnych miejscach map, a następnie dotarcie do skarbu według niejasnych wskazówek zawartych na mapach.

God of War - Znaczniki informacji: Alfheim

Poznaj lokalizacje miejsc, gdzie możesz zdobyć wiadomości o świecie elfów.

Znaczniki informacji to rodzaj znajdziek w postaci magicznych run, które po odnalezieniu mogą zostać odczytane przez Atreusa.

God of War - Artefakty: Do dna (Midgard)

Miejsca występowania kielichów w lokacji Góra.

Artefakty to jedne z sekretów pojawiających się w God of War. Można się na nie natknąć w różnych krainach i świata podczas eksploracji. Artefakty wchodzą w skład różnych kolekcji.

God of War - Muspelheim

Zadanie dodatkowe Świat ognia. Odnajdujemy 4 fragmenty szyfru.

Muspelheim jest jednym z wielu światów w mitologii nordyckiej oraz miejscem, które możesz odwiedzić podczas rozgrywki w God of War. Dotarcie do niego jest związane z wykonaniem zadania dodatkowego o nazwie Świat ognia.

God of War - wszystkie sekrety i znajdźki

Odnajdź wszystkie sekrety znajdujące się w grze.

Nowy God of War zawiera sporą liczbę sekretów i znajdziek, na które możemy trafić podczas naszej przygody. Przedmioty te dzielą się na wiele kategorii i zadań. Część z nich ogranicza się do informacji na temat świata gry, inne zapewniają dodatkowe punkty doświadczenia, ale nie brakuje też sekretów wpływających bezpośrednio na rozgrywkę na przykład poprzez możliwość rozwijania głównego bohatera.

God of War - umiejętności: Szpon (ataki eksperckie)

Zwiększenie siły strzałów, szybkości przeładowania oraz ataków bezpośrednich Atreusa.

Po zapoznaniu się z atakami magicznymi, które były związane ze specyficznymi rodzajami strzał Atreusa, czyli syna Kratosa, przyszedł czas opis pozostałych umiejętności z wachlarza młodego chłopaka.

God of War - umiejętności: Szpon (ataki magiczne)

Poznaj zdolności Atreusa związane ze strzałami światłości i porażenia.

Po umiejętnościach związanych z Lewiatanem oraz tarczą i spartańskim szale, czyli trybie tak zwanego Strażnika, przyszedł czas na trzecią i ostatnią część umiejętności występujących w God of War.

God of War - umiejętności: Strażnik (walka z tarczą)

Defensywne zdolności opierające się na tarczy i atakach pięściami.

Kolejną grupą, po walce Lewiatanem na dystans i w zwarciu, umiejętności Kratosa są te oznaczone, jako Strażnik. Jest to nic innego, jak defensywny styl gry opierający się głównie na korzystaniu z tarczy.

God of War - Skrzynie Norn: Alfheim

Sarkofagi z cennymi łupami w świecie elfów.

Skrzynie Norn, to specjalny rodzaj sekretów, w których można odnaleźć cenne przedmioty rozwijające postać głównego bohatera. Przykładowo znajdywane w nich Jabłka Idunn pozwalają na zwiększenie maksymalnego poziomu zdrowia głównego bohatera (warunkiem jest otworzenie trzech skrzyń i zdobycie trzech jabłek).

God of War - Artefakty: Łupy wojenne (Alfheim)

Sekrety z częściami statków, które znajdujemy w świecie elfów.

Artefakty to przedmioty znajdowane w trakcie eksploracji świata, które można zaliczyć do sekretów w grze. Zbiory artefaktów tworzą różne kolekcje. Zazwyczaj w danym świecie znajduje się jeden lub więcej takich zbiorów.

God of War - Prace

Zadania, za które możesz otrzymać punkty doświadczenia.

Są to różnego rodzaju zadania dodatkowe, najczęściej związane z eliminacją przeciwników, ale również ze sprawnościami.

God of War - Legendarne skrzynie: Midgard

Sarkofagi z cennymi rzeczami, które wzmacniają bohaterów.

Jest to specjalny rodzaj skrzyń, które zawierają cenne wyposażenie na przykład w postaci ataków runicznych zwiększających wartość bojową noszonej przez bohaterów broni lub też specjalnych talizmanów, zapewniających różne bonusy.

God of War - Ukryte komnaty

Sekrety z drzwiami do odblokowania.

W świecie gry znajduje się 7 ukrytych komnat, czyli specjalnych miejscówek, do których nie da się wejść z przysłowiowego marszu.

God of War - Ołtarze

Sekrety z historiami gigantów.

Ołtarze Jotunów to specjalny rodzaj sekretów związanych z pracą o nazwie Nie tylko legendy.

God of War - Skrzynie Norn: Midgard

Sekrety w formie sarkofagów z ulepszeniami dla Kratosa.

Są to magiczne sarkofagi, w których można odnaleźć przedmioty specjalne. Większość z nich jest związana z rozwojem Kratosa. Przykładowo znajdywane w nich Jabłka Idunn pozwalają na zwiększenie maksymalnego poziomu zdrowia głównego bohatera (warunkiem jest otworzenie trzech skrzyń i zdobycie trzech jabłek).

God of War - umiejętności

Zobacz, jak odblokowywać nowe zdolności bohaterów.

W God of War istnieje kilka możliwych ścieżek rozwoju Kratosa oraz jego syna Atreusa. Umiejętności są podzielone na kilka drzewek, o których więcej dowiesz się powyżej oraz na kolejnych stronach poradnika.