The Elder Scrolls V: Skyrim Poradniki

Wysyłanie kompanów do miast - mod do Skyrima

Możliwość wysłania kompana do dowolnego miasta zamiast do domu.

Mechanizm, który pierwotnie ukazał się w Fallout 4, wraca ze wsteczną kompatybilnością do poprzednich gier Bethesdy. Tym razem będziemy mogli wysłać naszych kompanów do dowolnego miasta na mapie Skyrim. Członek naszej drużyny nie musi już więcej wracać do naszego domu, a odpocząć może w jednej z wielu tawern popijając piwko i snuć opowieści o naszych przygodach. Przynajmniej do momentu aż postanowimy, że musi iść z nami dalej.

Realistyczna trawa - mod do Skyrima

Nowe tekstury trawy w wysokiej rozdzielczości z paralaksą.

W miarę pojawiania się kolejnych modyfikacji czyniących oprawę Skyrima bardziej realistyczną, coraz bardziej rosła popularność takiego upiększania wirtualnego środowiska. By poprawić wygląd gry, należy wgrać cały szereg modów, które podmienią tekstury, dodadzą efekty i zmienią odbiór wizualny. Najprostszym zabiegiem i jednym z pierwszych kroków jest podmiana plików graficznych.

Lepszy system kradzieży - mod do Skyrima

Ułatwienie sprzedaży skradzionych dóbr.

Kradzież kieszonkowa to często wykorzystywany przez niektórych mechanizm. Co jednak jeżeli chcemy sprzedać skradzione przedmioty? Oznaczone jako skradzione, stają się dowodem zbrodni, a my odpowiedzieć musimy przed wymiarem sprawiedliwości. Mechanizm oznaczania przedmiotów jako skradzionych powinien działać inaczej, zwłaszcza kiedy w grę wchodzą drobne i bezwartościowe rzeczy. Teraz nie musimy już szukać pasera żeby sprzedać skradzioną słodką bułkę.

Skyrim - mody do gry

Nowe przedmioty, tekstury HD, łatki, poprawa interfejsu i wiele innych przydatnych modów.

Skyrim, zaraz obok Minecrafta, to najpopularniejsza produkcja przystosowana do obsługi modów. Tysiące modyfikacji stworzonych przez zakochanych w produkcji Bethesdy graczy, zostało zaprojektowanych dla urozmaicenia, rozbawienia i pokazania możliwości silnika gry. Mimo swoich lat jest nadal wspierana i dopracowywana w sposoby wykraczające poza wyobrażenie o modach wówczas, kiedy gra debiutowała na rynku.

Realistyczny ragdoll - mod do Skyrima

Mod sprawiający, że ciała postaci zachowują się bardziej realistycznie.

Ragdoll w Skyrimie jest elementem zabawnym ale nierealistycznym. Element może zostać poprawiony poprzez wykorzystanie modów. Jeden z nich sprawia, że ciała przeciwników będą zachowywały się w sposób bardziej naturalny. Kończyny wyginać się będą w odpowiednim kierunku, głowa przeciwnika nie będzie już taka sztywna po otrzymaniu ciosu, a upadek postaci nie będzie już komiczny.

Łatka edytora postaci - mod do Skyrima

Wyeliminowanie problemów po wgraniu nowych opcji wyglądu.

Prosta łatka poprawiająca błąd w generatorze postaci, to idealne rozwiązanie dla osób, które lubią wgrać wiele nowych fryzur, twarzy i modyfikacji postaci w ogóle. Jest także przydatnym narzędziem jeśli dopiero zaczynamy zabawę z modami poszerzającymi zakres możliwości edytora lub gdy często korzystamy z komendy „ShowRaceMenu”. W trakcie rozgrywki możemy edytować swoją postać za pomocą komendy właśnie.

Zaludnione drogi - mod do Skyrima

Dodatkowe postacie na traktach.

Skyrim to kraina znana z pięknych krajobrazów, mistycznych miejsc, wielkich przestrzeni i mrocznych zakamarków. Mnogość lokacji przyprawia o zawroty głowy. Każe jednak zastanowić się, dlaczego te miejsca są takie puste? Trakty świecą tu pustkami i w prawdziwym świecie przy identycznej eksploatacji szybko zarosłyby trawą i chwastami.

Nieoficjalny patch - mod do Skyrima

Nieoficjalny patch - mod do Skyrima

Poprawki setek błędów.

Jako jeden z podstawowych i najpopularniejszych modów do Skyrima, nieoficjalny patch jest zbiorem kilkuset poprawek błędów wyłapanych przez graczy z całego świata. „Gdzie deweloper nie może, tam moddera pośle”.

Skyrim - gra wydana w roku 2011 - nie jest wspierany tak dobrze, jak nowsze gry. Sprawę w swoje ręce wzięli gracze. Mimo swojego wieku, gra nadal szczyci się potężną popularnością, przez co ciągle wynajdowane błędy muszą być poprawiane.

Warto wspomnieć, że patch jako wielki zbiór poprawek obsługuje także wszystkie dodatki i wymaga ich do obsługi moda.

Czytaj więcej...

Zestaw broni - mod do Skyrima

Wiele nowych elementów uzbrojenia dla postaci i NPC.

Mając już wgranego moda dodającego ogrom nowych ubiorów, pancerzy i tarcz, pora na nowe bronie. Modyfikacja tego samego autora dodaje do świata Skyrima paręset nowych broni i kilka rodzajów strzał.

Tekstury HD - mod do Skyrima

Mod poprawiający i zwiększający rozdzielczość tekstur.

Możliwości modyfikowania Skyrima są wręcz legendarne. Fantastyczne widoki, klimatyczne podziemia, piękne postaci. Mody mogą zmienić grę nie do poznania. Chcąc sprawić, aby nasza gra prezentowała lepiej niż oryginał, zacząć musimy od tekstur w zwiększonej rozdzielczości.

Magiczne laski - mod do Skyrima

Jak zmienić przeciwników w różne przedmioty.

Scena Skyrima bogata jest w przedziwne mody. Tym razem otrzymujemy dostęp do zestawu magicznych lasek, które zamienią naszych przeciwników, lub niczego niespodziewających się przechodniów, w przeróżne przedmioty wywołując przy tym nierzadko śmieszne efekty.

Zestaw pancerzy - mod do Skyrima

Wiele nowych elementów pancerza i ubioru dla postaci i NPC.

Modyfikacja dodaje kilkadziesiąt zestawów nowych pancerzy, kilkaset tarcz i całą masę innych elementów ubioru, które pasują do gry.

Lepsza mapa - mod do Skyrima

Mod dodający drogi oraz polepszający wygląd mapy w grze.

Kto grał w Skyrima, ten wie jak irytująca potrafi być oryginalna mapa gry. Świat widziany od góry w środowisku 3D nie posiada naniesionych dróg. O ile pominiemy kwestie estetyczne, brak traktów i ścieżek sprawi, że często będziemy błądzić wokół jakiejś góry, szukając drogi wjazdowej lub strony, od której rzeczywiście powinniśmy dojść do celu.

SkyUI - mod do Skyrima

Świetna modyfikacja interfejsu i HUD.

SkyUI jest najczęściej wybieranym i wykorzystywanym modem w Skyrimie. Wprowadza liczne zmiany poprawiające rozgrywkę, sposób zarządzania ekwipunkiem, zmienia elementy HUDu i upraszcza korzystanie ze wszystkich menusów.

Skyrim - Poradnik, Solucja

Kompletny przewodnik: opis przejścia, misje główne i poboczne, sekrety.

Witamy w darmowym, obszernym poradniku i solucji do The Elder Scrolls V: Skyrim. Znajdziesz tutaj opis ukończenia wszystkich misji głównego wątku fabularnego oraz misji pobocznych, związanych z występującymi w grze gildiami, do których możesz wstąpić. Zebrano tu również spis wszystkich kodów.