The Elder Scrolls V: Skyrim Artykuły

ArtykułTrudne życie twórców modów

Historia zespołu SureAI, przebudowującego Skyrim za darmo.

W 2006 roku liczący trzysta osób zespół Bethesda Games Studios przygotował The Elder Scrolls 4: Oblivion. W 2013 roku, na krótko przed debiutem Watch Dogs, menedżer zarządzająca w Ubisofcie - Pauline Jacquey - przyznała, że produkcja typowej gry akcji w otwartym świecie wymaga od 400 do 600 pracowników. W 2012 roku Warren Spector zapewniał, że produkcją Epic Mickey 2 zajmuje się „ponad 700 osób na całym świecie”. Wygląda na to, że duże projekty wymagają dużych firm.

ArtykułCD Projekt RED: Nie unikniemy porównań Wiedźmina 3 ze Skyrimem

Czy polskie studio może już nawiązać bezpośrednią rywalizację z Bethesdą?

Dwa tygodnie temu w rozmowie z amerykańskim czasopismem Game Informer, Konrad Tomaszkiewicz z CD Projekt RED nie szczędził krytycznych uwag pod adresem The Elder Scrolls V: Skyrim. Wbrew pozorom, dla warszawskiego studia to jeden z przełomowych momentów w historii. Twórcy nie mają już kompleksów i zakładają ambitne cele. Czy mogą nawiązać bezpośrednią rywalizację z Bethesdą?