Cyberpunk 2077 Artykuły

Cyberpunk często bywa szary i ponury. Night City w Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED nie jest może kwintesencją optymizmu i radości, ale przede wszystkim sprawia wrażenie miasta punkowego - a dopiero w drugiej kolejności mrocznego i niebezpiecznego. Ten świat naprawdę fascynuje, tak jak praktycznie całe, godzinne demo, które obejrzeliśmy kilka dni temu.

Cyberpunk 2077 - trailer kontra uniwersum

ArtykułCyberpunk 2077 - trailer kontra uniwersum

Jak odzwierciedlono świat Pondsmitha w zwiastunie gry.

Po pięciu latach oczekiwania ujrzeliśmy pierwszy pełny zwiastun Cyberpunka 2077, w dodatku wygenerowany na silniku gry. Nie wiem, jak w waszych bańkach informacyjnych, ale w mojej wyraźnie dały się słyszeć albo krzyki euforii, albo jęki kompletnego rozczarowania - i rzadko cokolwiek pomiędzy.

Błyskawicznie zabrano się za rozbieranie trailera na czynniki pierwsze, pojawiły się też różne krytyczne uwagi. Mówiono na przykład o tym, że zwiastun jest za kolorowy, za słoneczny, ma nijakiego bohatera, nie opowiada żadnej historii i stoi w sprzeczności do owego pamiętnego teasera sprzed pięciu lat.

Zwiastun należy traktować, rzecz jasna, jako materiał reklamowy, przygotowany specjalnie na prezentację; finalny produkt może się znacznie różnić. Dlatego trudno o ocenę gry, której jeszcze nie wydano. Warto skupić się jedynie na dotychczas opublikowanych materiałach wideo.

Czytaj więcej...

Po niedawnych informacjach sugerujących, że Cyberpunk 2077 może być grą FPP, część graczy wyraziła lekkie niezadowolenie czy obawy związane z ewentualnym obserwowaniem świata z oczu bohatera. Czy jest to jednak uzasadnione?

Cyberpunk 2077 rozbudza wyobraźnię graczy na całym świecie - nie tylko w naszym kraju. Dziś już każdy kojarzy CD Projekt RED z produkcją gier na najwyższym poziomie. Nie da się też zaprzeczyć, że futurystyczny projekt został ujawniony zdecydowanie zbyt wcześnie, bo w 2013 roku. Dlatego niewiele trzeba, by pojawiły się emocje.

Po październikowych doniesieniach o rzekomych problemach CD Projektu, wczoraj opublikowano kolejny film, w którym byli pracownicy anonimowo ujawniają wiele szczegółów na temat działań firmy i prac nad grą Cyberpunk 2077. Nasze własne źródło potwierdza, że niektóre wydarzenia są prawdziwe, lecz skala zarzutów jest przesadzona.

ArtykułTworząc Cyberpunk 2077 - rozmowa z autorem uniwersum

Mike Pondsmith o pierwszym spotkaniu z CD Projektem.

Sukces wydanej w 1988 roku papierowej gry fabularnej Cyberpunk przeniósł wydawnictwo R. Talsorian Games oraz jego szefa - Mike'a Pondsmitha - z pokoju w domu do wynajętego biura. Futurystyczne uniwersum zdominowało prace firmy w następnych latach. Powstawały kolejne dodatki, a wkrótce druga edycja - Cyberpunk 2020. Trzecia ukazała się w 2005 roku.

Wiedźmin 3 ukazał się dwa lata temu. Przygody Geralta zaskoczyły nawet największych sceptyków: CD Projekt przygotował ogromny, piękny i intrygujący świat, ze świetnymi bohaterami, doskonałymi dialogami i porządną fabułą. Od tego czasu żadnej innej grze wysokobudżetowej nie udało się choćby zbliżyć do poziomu realizacji polskiego przeboju.

ArtykułGry na giełdzie

City Interactive i CD Projekt RED wygenerowały dla inwestorów gigantyczne zyski. Czy dla spółek wejście na parkiet było równie korzystne?

Produkcja gier może być dobrym biznesem. Wymagającym jest zawsze. Gdy deweloper gier wchodzi na odpowiednio wysoki poziom wtajemniczenia i zechce mierzyć się na światowym rynku w kategorii „gry najwyższej jakości” zazwyczaj pojawia się problem przyziemny - gotówka. Jednym ze sposobów jego pokonania jest podzielenie się biznesem z inwestorami giełdowymi.