Call of Duty: WWII

Seria wraca do historycznych korzeni, oferując dobrą kampanię i udany tryb dla wielu graczy.

Najważniejsze

Activision zaprezentowało drugi zestaw DLC do Call of Duty: WW2. Dodatek The War Machine zadebiutuje 10 kwietnia na PS4. Jak zwykle, dopiero po miesiącu trafi na pozostałe platformy. Jedną z nowości jest możliwość sterowania samolotem na jednej z map.

Activision ujawniło, że w dniach 23 stycznia - 27 lutego w Call of Duty: WW2 odbędzie się wydarzenie The Resistance, organizowane z okazji premiery dodatku o tej samej nazwie. Wśród atrakcji pojawi się dywizja inspirowana polskim ruchem oporu.

Trailer Call of Duty: WW2 prezentuje nowy rozdział trybu Zombie

Już 30 stycznia na PS4 zadebiutuje pierwsze DLC do Call of Duty: WW2, zatytułowane The Resistance. Poza trzema mapami (w tym jedną w Polsce) twórcy szykują także kolejny rozdział kooperacyjnej kampanii Zombie.

Dalszy ciąg walk z nieumarłymi nazistami zatytułowano „Na brzegu mroku”, co nawiązuje do miejsca akcji.

„Zaledwie kilka dni po przerażających wydarzeniach w Mittelburgu drużyna otrzymuje informacje, z których wynika, że doktor Straub znajduje się na wyspie na północ od Niemiec” - czytamy w opisie.

Czytaj więcej...

Jak Call of Duty: WW2 wygląda na PS4 Pro i Xbox One X?

Co roku na rynek trafia nowa odsłona Call of Duty, oferując płynne 60 klatek na sekundę, a inżynierowie z zespołów Activision jakiś cudem mieszczą coraz więcej efektów i opcji w budżecie na poziomie 16,7 ms. Bazując na wstępnych testach, również WW2 jest takim małym technologicznym cudem. Poza drobnymi problemami, to piękna gra, raz jeszcze podnosząca poprzeczkę w cyklu.

Dopiero zaczynamy analizę, więc skupiliśmy się na konsolach „premium”, czyli PS4 Pro i Xbox One X. Włączamy kampanię, gdzie liniowość pozwala twórcom nieco lepiej zaplanować wrażenia i moce obliczeniowe, a więc przygotować najładniejszą możliwą oprawę. Nie trzeba jednak dodawać, że multiplayer oferuje często całkiem inne doświadczenia.

Fascynujące jest spojrzenie na to, jak estetyka i kluczowe zmiany w technologii wspierają powrót do bardziej realistycznych realiów. Oświetlenie w WW2 to gruntowne przeprojektowanie tego, co widzieliśmy w poprzednich częściach, a silnik CoD (w wydaniu Sledgehammer Games) oferuje po raz pierwszy piękną prezentację z pełnym HDR. Realizm dotyczy także powierzchni i modeli, a zauważyć można również większy nacisk na renderowanie postaci, które prezentują się szczególnie dobrze, z naturalną skórą i animacjami.

Czytaj więcej...

Call of Duty: WW2 - Recenzja

Call of Duty: WW2 - Recenzja

Dobra kampania i udany multiplayer.

Konflikt globalny w serii strzelanek od Activision oferował już wiele okresów historycznych. Po futurystycznych starciach, powrót do czasów II wojny światowej jest bezpośrednią odpowiedzią na wieloletnie prośby fanów. Choć kampania w kwestii oryginalności pozostawia nieco do życzenia, to tryb multiplayer udowadnia, że cykl może jeszcze zainteresować czymś nowym, przy okazji stanowiąc niezły test umiejętności.

W trybie dla jednego gracza poznajemy historię szeregowego Davisa. Rozpoczyna się dość sztampowo - inwazja aliantów na plażę w Normandii. Trupy ścielą się gęsto, a główny bohater wraz ze swoim oddziałem przedzierają się przez pole bitwy, powoli zdając sobie sprawę, że ich przetrwanie w dużej mierze zależne jest od szczęścia. Dowódca to psychopata, który rozkazy uznaje za wartość wyższą od życia swoich ludzi, a każda kolejna misja rozwija ten obraz, by ostatecznie wyjaśnić przyczynę takiego podejścia.

W całej zaprezentowanej opowieści nie ma nic, czego nie można by przewidzieć, a fabuła okazuje się raczej banalna. Nie oznacza to jednak, że ostatnie minuty nie potrafią wzruszyć i skłonić do refleksji na temat okrucieństw wojen globalnych. Po prostu brakuje tu czegoś więcej, co nie wydaje się już mocno oklepane przez popkulturę.

Czytaj więcej...

Call of Duty: WW2 - pierwsze recenzje

Udany powrót do przeszłości?

W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje debiutującej dzisiaj strzelanki Call of Duty: WW2. Większość redakcji nie miała zbyt wiele czasu na zapoznanie się z produkcją i wstrzymuje się jeszcze z oceną, lecz artykuły rysują pozytywny obraz produkcji.

Nowy trailer Call of Duty: WW2 ujawnia pierwsze DLC

Nowy trailer strzelanki Call of Duty: WW2, zaprezentowany podczas konferencji PlayStation na imprezie Paris Games Week, był nie tylko okazją na pokazanie kilku scen z rozgrywki, ale także na ujawnienie pierwszego DLC.

Na samym końcu materiału dowiadujemy się bowiem, że rozszerzenie zatytułowane The Resistance zadebiutuje już 30 stycznia, najpierw na PS4. Zgodnie z tradycją, posiadacze PC i Xbox One poczekają nieco dłużej - zapewne miesiąc.

Co bardziej interesujące, podkreślenie na prezentowanej mapie flag Francji, Czechosłowacji i Polski, a także sama tematyka - ruch oporu w okupowanych krajach - zdają się sugerować, że możemy spodziewać się także mapy umieszczonej w naszym kraju.

Czytaj więcej...

Nowe trailery Call of Duty: WW2 stawiają na prawdziwych aktorów

Activision przygotowało serię interesujących materiałów wideo, przypominając o nadchodzącej premierze strzelanki Call of Duty: WW2.

Produkcja powraca do II wojny światowej, więc motyw przewodni zwiastunów jest podobny - powrót ekipy znajomych do wspólnego grania.

Trailery tego typu nie są nowością w serii, lecz tym razem nie postawiono na największe hollywoodzkie gwiazdy. Jest za to kilka wersji, w zależności od regionu.

Czytaj więcej...

ArtykułZabawa w wojnę

Ile realizmu warto poświęcić w imię dobrej rozgrywki?

Otwarte testy Call of Duty: World War 2 wywołały otwartą falę krytyki. Poza całkiem uzasadnionym narzekaniem na ciasne mapy, gracze szeroko komentowali obecność wyprzedzających swoje czasy kolimatorów czy czarnoskórych żołnierzy obojga płci, których możemy wybrać niezależnie od strony konfliktu. Ten sam problem wytykano zresztą w Battlefield 1, lecz rok od premiery nikt zdaje się już o nim nie pamiętać.

Beta Call of Duty: WW2 na PC ze zmodyfikowanym działaniem broni

Sledgehammer Games ujawniło, że na podstawie uwag zebranych od graczy do trwającej właśnie na PC bety Call of Duty: WW2 studio wprowadziło kilka zmian związanych z uzbrojeniem. Twórcy szykują też kolejne poprawki.

Testy trybu wieloosobowego gry na komputerach osobistych rozpoczęły się w czwartek - dzień wcześniej niż planowano - i zakończą się 2 października. Produkcję mogą sprawdzić wszyscy zainteresowani.

We wpisie opublikowanym na forum Reddit szef Sledgehammer Games - Glen Schofield - poinformował, że zmniejszono między innymi obrażenia zadawane przez wszystkie pistolety maszynowe. Zredukowano także odrzut karabinku STG44 oraz nieznacznie zwiększono szybkostrzelność karabinu M1A1 oraz pistoletów Colt M1911 i P08.

Czytaj więcej...

Podczas minionych targów Gamescom mogliśmy przetestować tryb sieciowy w Call of Duty: WW2, by po powrocie do Polski spędzić z grą jeszcze więcej czasu dzięki zamkniętym testom beta na PlayStation 4. Nowa odsłona serii wcale nie jest idealna, ale z miejsca angażuje bardziej niż wieloosobowe potyczki w Infinite Warfare - głównie dzięki Wojnie.

Zamknięte testy beta Call of Duty: WW2 w szczegółach

Zamknięte testy beta trybu wieloosobowego Call of Duty: WW2 startują 25 sierpnia, tylko dla posiadaczy zamówień przedpremierowych. Twórcy ujawnili, jakie dokładnie atrakcje czekają na graczy.

We wpisie na oficjalnej stronie Sledgehammer Games czytamy, że użytkownicy sprawdzą jedne z dwóch największych nowości, a więc Dywizje i tryb Wojny.

Te pierwsze to nowy system awansowania postaci, zastępujących w Call of Duty: WW2 mechanikę klas i perków. Bronie będą dostępne bez żadnych ograniczeń, ale już niektóre umiejętności zarezerwowano dla określonych grup.

Czytaj więcej...

Trailer Call of Duty: WW2 ujawnia kooperacyjny tryb Zombie

Kooperacyjny tryb Zombie stał się już standardem w kolejnych odsłonach Call of Duty i nie inaczej będzie w najnowszej produkcji, przenoszącej akcję ponownie do czasów II wojny światowej.

Jak ujawnił opublikowany wczoraj wieczorem zwiastun, opcja zabawy otrzymała bardzo prostą nazwę - Nazi Zombies.

Całość nadal polega na eksterminowaniu kolejnych fal nieumarłych we współpracy z maksymalnie trójką znajomych. Powrót do II wojny światowej sprawia jednak, że wydarzenia przypominają nieco bardziej Wolfenstein: The Old Blood niż Call of Duty: Infinite Warfare z plecakami odrzutowymi.

Czytaj więcej...

Powrót serii Call of Duty do czasów II wojny światowej zmusza odpowiedzialne za prace Sledgehammer Games do poradzenia sobie z nazistowską filozofią oraz ikonografią. Studio postanowiło między innymi nakreślić wyraźną linię między kampanią fabularną oraz multiplayerem.

Podczas wczorajszego wysypu informacji na temat Call of Duty: WW2 twórcy mówili dużo o tym, że podczas prac kierują się „szacunkiem” dla materiałów źródłowych, stawiając także na nieco większy realizm. Jedną z oznak takiego podejścia może być rezygnacja z automatycznej regeneracji zdrowia.