Bloodborne Artykuły

Od zarania dziejów ludzie patrzyli w niebo i zastanawiali się nad swoim miejscem we wszechświecie. The Legend of Zelda: Breath of the Wild również oferuje sugestywne obrazy chmur, gwiazd, słońca oraz księżyca. Niebo jest istotną częścią tego oraz wielu innych tytułów, pozwalając stworzyć iluzję nieskończonej przestrzeni kosmicznej, rozciągającej się poza doświadczenia płynące z zamkniętego obszaru gry.

ArtykułDark Souls i wybór poziomu trudności

Czy łatwy tryb zaszkodziłby grze?

Cykl Souls od studia From Software to nie najtrudniejsze gry w historii, ale nie da się ukryć, że są to tytuły wymagające - szczególnie, jeżeli porównamy je do większości współczesnych, wysokobudżetowych produkcji.

ArtykułCzego oczekujemy po następnej grze From Software

Bloodborne ukazało się niedawno, ale warto spojrzeć w przyszłość.

Wielu graczy miało już okazję w pełni zanurzyć się w uniwersum Bloodborne i poznać większość sekretów produkcji. Dark Souls w edycji Scholar of the First Sin pozwoli tymczasem zapełnić lukę do następnego tytułu From Software, ale warto zastanowić się, jakie zmiany i usprawnienia może przynieść kolejna odsłona brutalnego cyklu.

Digital FoundryAnaliza wydajności Bloodborne

Testy FPS oraz porównanie czasów ładowania HDD vs SSD.

W końcu. Dla wielu posiadaczy PlayStation 4, będących jednocześnie fanami serii Souls, premiera Bloodborne to ważny moment. Ukończenie pierwszych obszarów miasta Yarnham sugeruje kolejny triumf studia From Software, a my możemy zaoferować wstępną analizę, bez żadnych spoilerów. Piękny świat, pełen mroku i horroru, to na pewno mocna strona gry, ale - jak w poprzednich tytułach - nie brakuje oczywistych problemów technicznych, towarzyszących ambicji deweloperów z Japonii.

Graliśmy w Bloodborne - wrażenia i gameplay

Bloodborne brutalnie rozprawia się z graczem zbyt pewnym swych umiejętności. Przekonałem się o tym na własnej skórze podczas czterdziestominutowej sesji z wczesną wersją gry w warszawskiej siedzibie Sony Computer Entertainment.

Do dyspozycji dziennikarzy oddano początek przygody - fragment od stworzenia bohatera do spotkania z pierwszym bossem. To niewiele, jak na tak rozbudowany tytuł, jednak wystarczająco, by zapoznać się z podstawowymi systemami i formułą rozgrywki.

W kreatorze łowcy - w przeciwieństwie do Dark Souls - nie wprowadzono klas postaci. Wybieramy natomiast pochodzenie. Co ciekawe, nasza decyzja wpływa tylko na początkowe statystyki, a nie na startową broń. Tę zdobywamy później.

Czytaj więcej...

ArtykułBloodborne - wszystko, co wiemy

Czy nowa gra studia From Software zaoferuje coś więcej niż Dark Souls?

Bloodborne od studia From Software było jednym z gorzej strzeżonych sekretów Sony przed czerwcowymi targami E3. Do sieci wyciekły obrazki prezentujące grę, znaną jeszcze wtedy pod roboczym tytułem Project Beast. Po oficjalnej zapowiedzi było już oczywiste, że mamy do czynienia z produkcją w stylu Demon's Souls i Dark Souls, a gra trafi na PlayStation 4.

Pierwsze przejęcie kontroli nad bohaterem w Bloodborne pozwala poczuć się jak w domu, co może jednak szybko doprowadzić do śmierci. Poruszanie się postaci, oznaczanie celów, system ataków - mamy do czynienia z równie przyjemnych połączeniem, co w Demon's Souls z 2009 roku. Do tego dochodzi mroczna, gotycka atmosfera; ciemne uliczki i groteskowe dekoracje z gargulcami w roli głównej zdobią drogę przed nami.