Battlefield 5 Poradniki

Lotnictwo odegrało niebagatelną rolę podczas drugiej wojny światowej, praktycznie na każdym froncie. W Battlefield 5 siły powietrzne również są ważną częścią gry, choć nie ma co ukrywać, że to pojazdy pancerne mimo wszystko potrafią bardziej zdominować pole walki.

Battlefield 5 - czołgi: typy, specjalizacje, wskazówki

Czołgi i mniejsze pojazdy pancerne.

Seria Battlefield wyróżnia się tym, że oprócz piechoty, mamy do czynienia z pojazdami lądowymi i powietrznymi, które biorą czynny udział w starciach wojennych. Zwłaszcza na średnich i dużych mapach czołgi, bo o nich mowa na tej stronie, potrafią zmienić przebieg meczu, a nawet zdominować pole walki dzięki swej niszczącej sile.

Battlefield 5 - sterowanie na PC, PS4 i Xbox One

Wszystkie funkcje i przyciski.

Opanowanie sterowania to podstawa w grach wieloosobowych. Czas reakcji, by wykonać daną czynność, jest zazwyczaj krótki, więc należy zapamiętać, pod jakim przyciskiem znajduje się potrzebna funkcja.

Battlefield 5 - poradnik i najlepsze porady

Porady ogólne, wskazówki, taktyki, klasy, tryby i mapy.

Witamy w poradniku do Battlefield 5. Najnowsza odsłona militarnych strzelanek przenosi nas na fronty drugiej wojny światowej. W naszej publikacji skupimy się na trybie wieloosobowym, gdyż to on stanowi najważniejszą część tej gry.

Battlefield 5 - jak przyspieszyć grę, optymalizacja na PC

Co zrobić, aby gra działała płynniej.

W grach nastawionych na rozgrywkę wieloosobową bardzo ważnym czynnikiem jest płynność, który wpływa bezpośrednio na jakość doznań płynących z gry, ale przede wszystkim ma znaczenie w kontekście starć z innymi graczami. O ile w kampanii dla jednego gracza okazjonalne spadki FPS-ów można znieść, o tyle w trybie multiplayer nawet najmniejszy spadek klatek może mieć duże znaczenie.

Strzelanie to elementarna część rozgrywki każdego FPS-a. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej odsłony Battlefielda. Zabijanie przeciwników, jak okropnie to nie zabrzmi, jest kluczowym aspektem walki, a przejmowanie flag czy podkładanie ładunków wybuchowych nie obędzie się bez strzelania.

Battlefield 5 - personalizacja: mundury, bronie, pojazdy

Skórki do broni, wygląd żołnierza, płeć postaci.

Personalizacja to nowość w serii Battlefield. Po jej zapowiedzi wielu graczy skrytykowało ten pomysł, obawiając się, że wpłynie negatywnie na klimat gry, której tłem są przecież wydarzenia z drugiej wojny światowej. Twórcy opamiętali się i nie wprowadzili przedmiotów steampunkowych, skupiając się jedynie na elementach militarnych związanych bezpośrednio z globalnym konfliktem z lat 1939-45.

Battlefield 5 - Linia Frontu: opis i najważniejsze informacje

Zdobywamy bazę przeciwnika i podkładamy ładunki.

Linia Frontu to bardzo interesujący tryb. Przypomina nieco zabawę w przeciąganie liny. Punkty bowiem, które należy przejąć, są zawsze ustawione w linii. Zdobywając je wszystkie, docieramy do bazy wroga, gdzie trzeba zniszczyć dwa lub trzy cele (w zależności od mapy).

Battlefield 5 - Przełamanie: zasady i wskazówki

Tryby gry nastawione na atak lub obronę celów.

Przełamanie to bardzo dynamiczna rozgrywka, w której liczy się współpraca. Kluczowe dla tego trybu jest przejmowanie - albo bronienie - sektorów, w zależności, czy gramy stroną atakującą czy broniącą. Jest to jeden z niewielu trybów, w których nasza rola nie zmienia się aż do zakończenia meczu.

Battlefield 5 - szturmowiec: jak niszczyć pojazdy, porady

Zadania i rola szturmowca na polu bitwy.

Szturmowiec to najlepsza klasa dla osób, które lubią walczyć na pierwszej linii frontu i ścierać się z przeciwnikami w walce bezpośredniej. Aby jego praca było skuteczna musi polegać na pozostałych, w szczególności na medyku, który go wyleczy, oraz wsparciu, który dostarczy mu amunicji, choć i zwiadowca będzie dla niego przydatny, jeśli oczyści mu teren z wrogich snajperów.

Battlefield 5 - wsparcie: wskazówki, bronie i gadżety

Zadania i rola wparcia na polu bitwy.

Zadania klasy wsparcia bardzo przypominają te, które stawia się medykowi. Jeden i drugi typ żołnierza bowiem skupia się na pomaganiu sojusznikom. Z tym wyjątkiem, że zamiast leczyć rany, dostarczamy amunicje. Nawet ich gadżety są do siebie podobne. Ładownica zastępuje bandaże, a skrzynka amunicyjna - skrzynkę medyczną.

Battlefield 5 - zwiadowca: jak grać snajperem, taktyki

Zadania i rola zwiadowcy na polu bitwy.

Wydawać by się mogło, że granie snajperem jest bardzo proste. Że wystarczy ustawić się w odpowiednim miejscu, przymierzyć i strzelić. Nic bardziej mylnego. Jeśli wcześniej nie grałeś w żadną odsłonę Battlefielda, prawdopodobnie najwięcej czasu zajmie ci nauka gry klasą zwiadowcy.

Battlefield 5 - medyk: leczenie i wyposażenie

Zadania i rola medyka na polu bitwy.

Medyków nigdy nie jest za dużo na polu walki. Jest to bardzo wszechstronna klasa, której głównym celem jest leczenie i odradzanie sojuszników. Dodatkowo, dzięki szybkostrzelnym pistoletom maszynowym, dobrze radzą sobie w walce na bliski kontakt. Często wybierana przez początkujących graczy, jak i tych bardziej zaawansowanych.

Battlefield 5 - jaką klasę wybrać na początek

Szturmowiec, Medyk, Wsparcie czy Zwiadowca?

Wybór klasy bezpośrednio wpływa na rozgrywkę. Szturmowiec, medyk, wsparcie czy zwiadowca ma swoje mocne i słabe strony, a także inne bronie, które może używać. Co więcej, ich rola podczas gry online jest inna, ze względu na gadżety, które mają w ekwipunku. Cele gry jednak dla wszystkich klas pozostają niezmienne.

Battlefield 5 - Dominacja i Zespołowy DM (Deathmatch)

Najbardziej dynamiczne tryby gry wieloosobowej.

Gry z serii Battlefield 5 są nastawione na współpracę drużynową i wypełnianie założeń danego trybu głównie na dużych mapach. Jednak można znaleźć spośród nich tryby, w których walka jest jeszcze bardziej intensywna, ponieważ toczy się w mniejszych lokacjach. W Dominacji i Zespołowym DM, bo o nich mowa, możemy bardziej pozwolić sobie indywidualne poczynania.