Assassin's Creed Odyssey Poradniki

Assassin's Creed Odyssey - Kithira: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Potrzeba drachm żeby zarobić drachmy, Bóg pośród ludzi, Kolor purpury, Schody na Olimp (Cyklop), Purpurowy ból, Ja Diona, Miejsce w Kosmosie, Wola bogów, Polowanie na idiotę.

Kithira to mała wysepka leżąca na południe od Lakonii. Po dotarciu na miejsce okaże się jednak, że znajduje się tam sporo zadań dodatkowych, których wykonanie pozwala zdobyć nagrody materialne oraz punkty doświadczenia.

Assassin's Creed Odyssey - Powstaniemy

Misja główna (rozdział Bitwa pod Amfipolis): bitwa w Macedonii i walka z Kleonem.

W poprzednim rozdziale o nazwie Opinia publiczna pomagaliśmy Sokratesowi oraz innym znajomym przeszkodzić Kleonowi w realizacji swoich politycznych celów, w których pragnął siłą powiększyć swoją władzę.

Assassin's Creed Odyssey - Odkrywając prawdę, Rycerze

Misje główne (rozdział Opinia publiczna): Sokrates, Kleon, dowody, Felos, przemowa.

Poniżej opisujemy misje główne wchodzące w skład rozdziału Opinia publiczna. Przypominamy, że rozpoczyna się go automatycznie po ucieczce z więzienia oraz dotarcia do domu Peryklesa w ramach misji głównych o nazwie Odsiadka oraz Opór.

Assassin's Creed Odyssey - Odsiadka

Misja główna (rozdział Powstanie), w którym wydostajemy się z więzienia i docieramy do Sokratesa (zadanie Opór).

W poprzednim rozdziale o nazwie Król Czcicieli bohater spotkał się z dwoma królami Sparty, gdzie okazało się, że jeden z nich - Pauzaniasz, należy do Czcicieli. Po jego wyeliminowaniu dochodzi do bitwy pod Pylos.

Assassin's Creed Odyssey - Macedonia: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Jeśli spojrzymy na mapę Grecji, to najbardziej wyróżniającym się miejscem w Macedonii jest półwysep Chalkidiki, który składa się z trzech mniejszych półwyspów, czyli Kassandry, Sithonii i Athosu.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Macedonia

Zagadki ostrakonów: Pozdrowienie Heliosa.

Macedonia - na mapie wirtualnej Grecji - to region wysunięty najbardziej na północ. Jest słabo zaludniony, nie ma tutaj też zbyt wielu miejsc, które warto odwiedzić. Stolicą regiony jest przepiękne Amfipolis.

Assassin's Creed Odyssey - Achaja: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Achaja, położona na Półwyspie Peloponeskim, nie jest regionem, którego zwiedzimy w ramach wątku głównego. To opcjonalna lokacja, którą można ominąć, choć warto tu przybyć, by wykonać zadania poboczne czy poszukać ostrakonów.

Assassin's Creed Odyssey - Arkadia: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Arkadia to największy region w grze, obfitujący w lokacje, w których znajdziemy enigmatyczne ostrakony, grobowce, starożytne tabliczki oraz legowisko legendarnego zwierzęcia.

Assassin's Creed Odyssey - Krwawa uczta, Bitwa pod Pylos

Misje główne (rozdział Król Czciceli): zabijamy Pauzaniasza i walczymy Dejmonem/Dejmonią.

Po zakończeniu rozdziału o nazwie Pomaluj to na czerwono, w której bohater pomógł zdobyć Sparcie panowanie nad Beocją i spotkał się ze Stentorem, w końcu przyjdzie czas na odwiedziny spartańskich królów.

Assassin's Creed Odyssey - Zdobywca

Misje główne (rozdział Pomaluj to na czerwono): Upadek Dejaniry, Ostatnie łowy Nesai, Ostatnia walka Aristajosa, Koniec Drakona

Misje związane z tym rozdziałem rozpoczną się pojawią się w dzienniku podczas wątku głównego, a konkretnie po zakończeniu misji związanych z Olimpiadą oraz Czcicielami i archontem Lagosem.

Assassin's Creed Odyssey - Beocja: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Grupa myśliwska, Wypuść moich pacjentów, Ubezpieczenie spadku, To aż nadto, Wiedza Sfinksa, Przebudzenie mitu, Poświęcenie życia, Język pradawnych, W pogoni za cieniami, Pochodzenie rytuału,

Beocja jest regionem położonym pomiędzy Fokidą, Megaris oraz Attyką. Chociaż możesz odkryć go stosunkowo wcześnie, to należy posiadać mocno rozwiniętą postać, aby sprostać czyhającym tu niebezpieczeństwom.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Elis

Zagadki ostrakonów: Zapobieganie przepowiedni, Pole centaura.

Elis to jeden z większych regionów, obfitujący w wiele ciekawych lokacji. Wśród nich znajdują się i enigmatyczne ostrakony, i grobowce, a także leże legendarnego zwierzęcia.

Assassin's Creed Odyssey - Elis: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Elis, inaczej Elida, to kraina, w której odbywały się igrzyska olimpijskie. Organizowano je w Olimpii, mieście położonym w centralnym punkcie regionu.

Assassin's Creed Odyssey - Mesenia: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Mesenia położona jest na Półwyspie Peloponeskim. Pasmo górskie Góry Tajget rozdziela ten region od Lakonii.

Assassin's Creed Odyssey - Elis: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Kallipatejra, Drachmy i romans, Wiadomość kij i artysta, Życie pełne sztuki, Na marginesie, Zakłady niesportowe.

Elis jest to region, do którego trafisz w trakcie kampanii fabularnej, a konkretnie podczas rozdziału związanego z igrzyskami olimpijskimi.

Assassin's Creed Odyssey - Mesara: misje poboczne cz. 2

Zadania dodatkowe: Kwiaty dla zmarłych, Gortyn poza kontrolą, Kieł za drachmy, Zemsta smakuje na zimno, Bez odzienia, To skomplikowane, Niepokoje, Powtórz to jeszcze raz.

Mesara jest jednym z dwóch regionów leżących na południowym-wschodzie mapy. W pierwszej części związanej z misjami pobocznymi skupiliśmy się na zadaniach powiązanych z Minotaurem.

Assassin's Creed Odyssey - Mesara: misje poboczne

Zadania dodatkowe (rozdział Zakręty i zakamarki): Mity i minotaury, Minotaury i ludzie, Sprzedawca wspomnień, Pełne koło, Krew w wodzie, Złów i wypuść, Zaginiony topór z Arkalochori, On czeka (Minotaur).

Mesara jest zachodnią częścią wyspy położonej w południowo-wschodniej części mapy. Na wschodzie sąsiaduje z regionem o nazwie Pephka, chociaż pod względem terenu jest to obszar dużo większy.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Beocja

Zagadki ostrakonów: Stadionowa miłość, Zasypywanie dziury, Ogień w brzuchu, Chlewik.

Miłośnicy zagadek enigmatycznych ostrakonów nie będą zawiedzeni ilością kamiennych tabliczek, które trzeba odszukać w Beocji. Wielkość regionu do czegoś zobowiązuje. Nie inaczej jest i tym razem.

Assassin's Creed Odyssey - Beocja: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Beocja, ze stolicą w Tebach, to jeden z największych regionów dostępnych w Assassin's Creed Odyssey. Graniczy od zachodu z Fokidą, a od wschodu z Attyką.

Assassin's Creed Odyssey - Lakonia: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Ambicja, Czas szkolenia, Braterstwo broni, To nie córka mojej matki, Bezbożna zaraza, Skarbnica legend, Święte przysługi, Koniec dnia.

Lakonia jest regionem położnym w południowej części kontynentalnej Grecji. Jest to główny ośrodek Spartan, a bohater dociera tu w ramach kampanii fabularnej podczas misji o nazwie Nie ma jak w domu.

Assassin's Creed Odyssey - Czciciele Kosmosa: Herosi Czcicieli

Kultyści: Okytos, Miecznik, Belos, Dejanira, Pallas, Egzekias.

Czciciele Kosmosa to tajne ugrupowanie, które odkryjesz podczas kampanii fabularnej. Po raz pierwszy trafisz na nich podczas misji głównej Legowisko węża, po której zyskasz możliwość odnajdywania kultystów i ich zabijania.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Lakonia

Zagadki ostrakonów: Ramię żołnierza, Prawowity król, Kartografia.

W Lakonii do odnalezienia są trzy enigmatyczne ostrakony. Mimo opisu zagadki wyrytego na kamiennej tabliczce, odnalezienie grawerunku może sprawić nie lada kłopot.

Assassin's Creed Odyssey - Lakonia: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Lakonia to region, którego stolicą jest jedno z najsłynniejszych greckich polis, czyli Sparta. Miasto-państwo rywalizowało z Atenami o wpływy w całej w Grecji, co wspaniale ukazuje historia opowiedziana w Assassin's Creed Odysssey. Konflikt ten jest tłem opowieści w najnowszej części asasyńskich przygód.

Assassin's Creed Odyssey - Czciciele Kosmosa: Wyznawcy Rodu

Kultyści: Chryzis, Diona, Melite, Zoisme, Harpalos, Jokasta.

Czciciele Kosmosa to specjalne, tajne ugrupowanie, na którego ślad trafiasz podczas kampanii fabularnej. Po raz pierwszy spotykasz się z nimi w trakcie zadania głównego o nazwie Legowisko węża. Po jego ukończeniu możesz odkrywać tożsamości kolejnych wyznawców i zabijać ich.

Assassin's Creed Odyssey - Pephka: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Pepkha graniczy tylko z Mesarą, gdyż oba te regiony znajdują się na tej samej wyspie. Mesara na zachodzie, a Pepkha na wschodzie.

Assassin's Creed Odyssey - Mesara: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Mesara to kraina geograficzna, która położona jest na Krecie. Graniczy z drugim region, który znajduje się na wschodzie wyspy, czyli z Pepkhą.

Assassin's Creed Odyssey - Wyspa Abantis (Eubea, Skiros): mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Eubea, która wchodzi w skład regionu Wyspy Abantis, jest jedną z największych wysp na mapie Grecji. Niedaleko niej znajduje się jeszcze jedna wyspa, Skiros, która także należy do opisywanego regionu.

Assassin's Creed Odyssey - Królowie Sparty

Misja główna (rozdział Tam dom twój, gdzie matka twoja) i zadania dodatkowe: Nękając nękających, Jeden zły Spartanin psuje wszystko.

W poprzedniej misji o nazwie Nie ma jak w domu docierasz z matką do domu, w którym główny bohater się wychował.

Assassin's Creed Odyssey - Nie ma jak w domu

Misja główna (rozdział Tam dom twój, gdzie matka twoja): Lakonia, Myrrine, wilki i chłopcy, Brazydas.

Jest to misja główna, która aktywuje się automatycznie po ukończeniu poprzedniego rozdziału fabularnego o nazwie Raj utracony, a konkretnie po przejściu misji o nazwie W jedności siła.

Assassin's Creed Odyssey - Pephka: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Rogata wycieczka, Minotaur na siłę, Dojna krowa, Co spoczywa pod powierzchnią, Koniec byczenia się, Odważna ucieczka, Chcą jedynie okrucieństwa.

Pephka jest wschodnim regionem terenów położonych na południowym wschodzie mapy. Jest to region dość biedny, gdzie najłatwiej spotkać złodziei oraz zostać okradzionym.

Assassin's Creed Odyssey - Dziedzictwo

Misja, w której ustalamy tożsamość prawdziwego ojca bohatera i odkrywamy Atlantydę.

W trakcie kampanii fabularnej, a konkretnie w rozdziale Spotkanie dotrzesz w ramach misji głównej Modlitwy matki na wyspę Naksos oraz poszukiwanej rodzicielki głównego bohatera.

Assassin's Creed Odyssey - Paros: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Nazwa regionu - Wyspa Paros - może być myląca, gdyż lokacja ta nie składa się tylko z jednej wyspy. Oprócz Paros, głównej wyspy, w tym regionie znajduje się również mniejsza wyspa - Atol.

Assassin's Creed Odyssey - Naksos: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Na Naksos trafisz - prędzej czy później - w ramach wykonywania szeregu misji głównych, takich jak: Modlitwy matki, Nadrabiając stracony czas, Śmierć i zniszczenie, Kłopoty w kamieniołomach, Upadek, Blokada Paros, W jedności siła.

Assassin's Creed Odyssey - Attyka: misje poboczne cz. 2

Zadania dodatkowe: Wyznaczony jeździec, Twardy jak kamień, Przez granicę, I żyli długo i szczęśliwie?

Attyka jest jednym z głównych regionów starożytnej Grecji, którego centrum stanowią Ateny. Na poprzedniej odsłonie poradnika (Attyka: misje poboczne) opisaliśmy pierwszy zestaw zadań dodatkowych do wykonania.

Assassin's Creed Odyssey - Wyspy Srebrne: misje poboczne

Zadania dodatkowe na Mykonos i Delos: Kłopoty w raju, Hadesie poznaj Poderkesa, Sposób Thaletasa, Pomaluj piasek na czerwono, Do broni, M jak morderstwo, Bogini łowów, Metoda Sokratesa, Znieś to z uśmiechem.

Wyspy Srebrne składają się z dwóch regionów: leżącej na wschodzie wyspy Mykonos oraz zachodniej Delos.

Assassin's Creed Odyssey - Poradnik, Solucja

AC Odyssey: opis przejścia, misje główne i poboczne, ostrakony, sekrety, znajdźki i porady ogólne.

Witamy w solucji i poradniku do Assassin's Creed Odyssey. W naszym poradniku znajdziecie wszystkie informacje związane z kampanią fabularną i misjami głównymi, a także zadaniami dodatkowymi. Oprócz tego zawarliśmy informacje związane z mechaniką gry, porady ogólne i opis sekretów i znajdziek.

Assassin's Creed Odyssey - Koryncja: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Koryncja to jeden z wielu regionów, na które składa się wirtualna mapa Grecji, stworzona na potrzeby gry Assasin's Creed Odyssey. Najbardziej znanym miastem tego terytorium jest Korynt, które nie miało dobrej sławy, ze wględu na hetery, czyli słynne córy Koryntu.

Assassin's Creed Odyssey - Lokryda: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Lokryda to jeden z najmniejszych regionów położonych na lądzie. Składa się z zaledwie z dwóch podregionów. Do odszukania mamy jedynie dziesięć lokacji, w tym kilka obozów, jedną twierdzę i tylko jeden punkt szybkiej podróży.

Assassin's Creed Odyssey - Kapłani Eskulapa

Misje główne i poboczne (rozdział Recepta na odkrycia): Dosyć tego, Wykute w kamieniu, Serce za głowę.

Jest to jedna z misji fabularnych składających się na rozdział Recepta na odkrycia, który pojawi się w dzienniku po ukończeniu zadania głównego o nazwie Sympozjon Peryklesa.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Koryncja

Zagadki ostrakonów: Zimny jak kamień, Kręty los, Zakołysz i zakręć.

W Koryncji, podobnie jak w innych regionach, można znaleźć kamienne tabliczki, na których widnieje tekst zagadki. Te tabliczki to enigmatyczne ostrakony. Rozwiązując łamigłówkę z nimi związanymi, odnajdziemy skarb - grawerunek, który możemy wykorzystać do ulepszenia broni lub elementów pancerza.

Assassin's Creed Odyssey - Wyspy Piratów: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Zdobywając przyjaciół, Serce w kamieniu, Agresywny werbunek, Czerwień we wraku, Nie jesteśmy złodziejami, Jesteśmy poszukiwaczami przygód, Biuro rzeczy znalezionych.

Wyspy Piratów to kilka wysepek leżących na południe od Attyki. Docieramy do nich wraz z postępami w kampanii fabularnej.

Assassin's Creed Odyssey - nagrody za ostrakony

Rodzaje grawerunków i gdzie je znaleźć.

Enigmatyczne ostrakony są odpowiednikiem zagadek papirusów z Assassin's Creed Origins. Każdy z nich zawiera swego rodzaju łamigłówkę wyrytą na kamiennej tabliczce, która po rozwiązaniu odblokowuje nowy grawerunek.

Assassin's Creed Odyssey - jakie zdolności rozwijać

Poznaj umiejętności, które przydają się na początku przygody oraz w dalszej części gry.

Wykonując różne zadania bohater będzie zdobywał punkty doświadczenie. Te pozwalają na awans na kolejne poziomy doświadczenia, co przekłada się na zdobywanie punktów zdolności.

Assassin's Creed Odyssey - jak leczyć bohatera

Poznaj sposoby przywracania postaci do pełni zdrowia.

Zdrowie jest podstawowym wskaźnikiem głównego bohatera. Kiedy jego wartość spadnie do zera, to nastąpi tak zwana desynchronizacja, co w praktyce oznacza śmierć postaci. W takim przypadku możliwe jest już tylko wczytanie jednego z zapisów gry.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Attyka

Zagadki ostrakonów: Przepustka za kulisy, Zabójczy widok, Nieuprzejma koza, Śmierdząca sprawa, Robotny niczym Grek, Wojenny orzeł.

Attyka, ze stolicą w Atenach, to obfitujący w enigmatyczne ostrakony region. Znajdziemy tutaj aż sześć kamiennych tabliczek, na których wyryte są słowa zagadki. Są rozsianie po całej mapie. Miejsc ich położenia należy szukać i w Atenach, i na peryferiach Attyki, i na wyspach, a także w wodzie.

Assassin's Creed Odyssey - Attyka: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Attyka to jeden z największych regionów dostępnych na mapie Grecji, stworzonej na potrzeby gry Assassin's Creed: Odyssey. Znajduje się tutaj ogrom miejsc historycznych - i nie tylko - do odwiedzenia. W końcu stolicą tego regionu są Ateny, gdzie ciekawych punktów do odhaczenia jest mnóstwo.

Assassin's Creed Odyssey - Attyka: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Dla ludu, Ten który przestaje, Wyzwolenie, Tworzenie okazji, Sprawdzian obywatelstwa, Bądź mu świadkiem, Wolność słowa, Z wysokiego konia, Wartość życia.

Attyka jest jedną z większych krain w Starożytnej Grecji, do której docierasz wraz z postępami w kampanii fabularnej, a konkretnie w trakcie wykonywania zadania Witaj w Atenach.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Wyspy Kefalońskie

Zagadki ostrakonów: Jezioro bez dna, Z prochu w proch, Fatalne zauroczenie.

Na Wyspach Kefalońskich Kassandra lub Alexios rozpocznie podróż po Grecji. I to właśnie tutaj gracz po raz pierwszy zetknie się ostrakonami, czyli kamiennymi tabliczkami z tekstem zagadki.

Assassin's Creed Odyssey - Malis: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Malis, w porównaniu do na przykład Fokidy, to region, na którym mieści się niewiele punktów.

Assassin's Creed Odyssey - Witaj w Atenach

Misja główna (rozdział Droga na sympozjon): Attyka, Perykles, Kleon.

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego o nazwie Przebudzone wspomnienia, w którym docierałeś na wyspę Andros.

Assassin's Creed Odyssey - Przebudzone wspomnienia

Misja główna (rozdział Stary wróg, nowy sojusznik): Herodot, Termopile, wyspa Andros, włócznia Leonidasa..

Zadanie to pojawi się w dzienniku po wypełnieniu misji głównej o nazwie Legowisko węża, w którym to dotarliśmy do członków Kultu Kosmosa.

Assassin's Creed Odyssey - Fokida: misje poboczne

Zadania dodatkowe: Pusty pokład, Życie pirata, Wiek to tylko liczba, Pre-merytura Fotiosa, Córy Artemidy, Pomagając uzdrowicielowi, Grzechy przeszłości, Najgorsze z cięć.

Fokida jest terenem na północy mapy, do którego docieramy wraz z postępami w kampanii fabularnej, a konkretnie podczas wykonywania szeregu misji głównych z Losem Wilka na czele.

Assassin's Creed Odyssey - wszystkie grobowce

Grobowce, starożytna stela, dodatkowy punkt zdolności.

Wirtualna Grecja stworzona na potrzeby gry Assassin's Creed Odyssey jest rozległa. Świat gry jest ogromny. Gracz, który zechce zwiedzić go w wzdłuż i wszerz musi zarezerwować sobie bardzo dużo czasu. A gdyby było mało lądowych lokacji, twórcy gry oddali do dyspozycji również te podziemne, takie jak groty, jaskinie i grobowce.

Assassin's Creed Odyssey - wszystkie ostrakony

Kamienne tabliczki z zagadkami oraz miejsca rozwiązania zagadek.

Ostrakony to jeden z rodzajów sekretów dostępnych w grze Assassin's Creed: Odyssey. Są to specjalne, kamienne odłamki, na których znajduje się zapisana informacja. Na jej podstawie możemy dotrzeć do skarbu.

Assassin's Creed Odyssey - pytania i odpowiedzi

Jak leczyć bohatera, jak zapisać grę, jak zdobywać doświadczenie.

Assassin's Creed: Odyssey jest grą posiadającą ogromną zawartość. I chociaż tytuł stopniowo zapoznaje gracza z kolejnymi elementami mechaniki oraz rozgrywki, to czasami w natłoku informacji można się nieco zagubić i zapomnieć o pewnych rzeczach.

Assassin's Creed Odyssey - Ostateczne uderzenie, Wilk ze Sparty

Misje główne (Polowanie na Wilka): podbijamy region wrogiej polis i podejmujemy ważną decyzję związaną z Nikolaosem.

W poprzedniej misji o nazwie Ateński dowódca poznaliśmy sposoby osłabiania wrogich polis, między innymi przez rabowanie skarbów, podpalanie zapasów wojskowych oraz zabijanie przywódców.

Assassin's Creed Odyssey - Ateński dowódca

Misja główna (Polowanie na Wilka): Jednoosobowa armia, Ateński skarb, Krusz się i płoń.

W poprzedniej misji o nazwie Podróż ku wojnie bohater bierze udział w przełamaniu morskiej blokady Ateńczyków i w końcu dociera do Megaris.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Fokida

Zagadki ostrakonów: Presja czasu, Koniuszek palca, Pewien generał.

Na podstawie krótkiej łamigłówki, opartej tylko na opisie lokacji, musimy odnaleźć skarb. O jego istnieniu dowiadujemy się z kamiennych tabliczek, poukrywanych w świecie gry. Aby odnaleźć ich położenie, warto wykorzystać Ikarosa, który będzie w stanie zlokalizować tak mały przedmiot jakim jest ostrakon.

Assassin's Creed Odyssey - Fokida: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, forty, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

Fokida to bardzo rozległy teren z wieloma punktami szybkiej podróży. Tym samym znajdziemy tutaj bardzo dużo miejsc do odkrycia. Są wśród nich miasta, wioski, obozy, a także ruiny i warownie.

Assassin's Creed Odyssey - Podróż ku wojnie

Misja główna (rozdział Polowanie na Wilka): bitwa morska z ateńskimi okrętami, Nikolaos, Stentor.

Po wykonaniu dwóch misji związanych z okrętem Adrestia - Podstawy żeglugi i Program równości zatrudnienia, kontynuujemy morską przygodę.

Assassin's Creed Odyssey - Mała Odyseja

Misja poboczna (Wyspy Kefaloni): uwolnienie dziewczyny, Odessa, flirt.

Jest to kolejna misja poboczna, której możesz podjąć się w pierwszej części gry. A konkretnie po dotarciu na wyspę Itakę, na którą trafiasz w trakcie wypełniania misji głównej o nazwie Całun Penelopy.

Assassin's Creed Odyssey - Wielki przełom

Misja główna (rozdział Dług do spłacenia): Telemanos, statek, pokonanie Cyklopa, Barnabas.

Jest to kolejne zadanie wchodzące w skład rozdziału Dług do spłacenia. W poprzedniej misji o nazwie Całun Penelopy Elpenor poprosił o udanie się do pałacu Odyseusza i odzyskanie legendarnego przedmiotu.

Assassin's Creed Odyssey - Całun Penelopy

Misja główna (Dług do spłacenia): Elpenor, pałac Odyseusza, łódź.

To misja główna z rozdziału Dług do spłacenia, która pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu poprzedniego zadania o nazwie Nieproszeni goście.

Assassin's Creed Odyssey - wybory i konsekwencje

Sprawdź, jakie skutki niosą za sobą poszczególne decyzje. Najlepsze zakończenie, najgorsze zakończenie.

W trakcie przygody wielokrotnie natkniesz się na ważne wybory, które będziesz musiał podejmować. Niektóre z nich są związane z wątkiem głównym, inne z różnymi zadaniami dodatkowymi lub innymi sytuacjami.

Assassin's Creed Odyssey - grobowce: Megaris (Alkathousa)

Docieramy do grobowców i plądrujemy je.

Jeśli podążasz za głównym wątkiem fabularnym, to grobowiec Alkathousa będzie prawdopodobnie pierwszym, do którego wejdziesz. Znajduje się on w Megaris, czyli pierwszym regionie, który odwiedzi Kasssandra lub Alexios, wypływając z Kefalonii.

Assassin's Creed Odyssey - ostrakony: Megaris

Zagadki ostrakonów: Schwytany ogar, Rekordowy promień, Szczęśliwa godzina

W regionie Megaris znajdują się trzy enigmatyczne ostrakony. Jeden, jak i drugi, ukryty jest w Lesie Tripodiskosa. Jeśli chcesz sam możesz spróbować odszukać ich położenie, wykorzystując Ikarosa. Jeżeli jednak oczekujesz w tym temacie pomocy, poniżej podajemy dokładną lokalizację kamiennych tabliczek.

Assassin's Creed Odyssey - Megaris: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, ruiny, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca.

W odróżnieniu od Kefalonii, czyli lokacji startowej, region Megaris położony jest w lądowej części Grecji. Podczas wędrówek po tym terytorium natkniesz się na nowe aktywności i nowy rodzaj miejsc, które możesz eksplorować.

Assassin's Creed Odyssey - ekwipunek, zmiana broni i pancerza, statystyki

Zobacz, jak zarządzać przedmiotami przenoszonymi przez główną postać.

Podczas przygody natkniesz się na całą gamę różnorodnych surowców i przedmiotów. Wśród tych pierwszych znajdziesz między innymi skóry, żelazo czy cenne kamienie. Do drugiej kategorii zaliczają się różne części pancerza, a także broń biała i dystansowa.

Assassin's Creed Odyssey - Gorączka krwi

Misja poboczna (Wyspy Kefaloni): poznajemy sprawę zarazy w wiosce Kausos.

Jest to zadanie dodatkowe, które będziesz mógł rozpocząć po wykonaniu kilku misji fabularnych, w tym po uwolnieniu dziewczynki o imieniu Febe w zadaniu Windykator.

Assassin's Creed Odyssey - Ciężki kawał drewna

Misja poboczna (Wyspy Kefaloni): pomagamy Druzylli odnaleźć transport drewna.

Jest to zadanie dodatkowe, które rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji głównej o nazwie Windykator i rozpoczęciu kolejnego zadania fabularnego o nazwie Oko za oko.

Assassin's Creed Odyssey - Śladami bogów

Misja poboczna (Wysypy Kefaloni): kapłanka, świątynia Zeusa, skradziona włócznia Kefalosa.

Jest to jedno z zadań dodatkowych, które możesz wykonać na początku przygody podczas pobytu na Wyspach Kefalońskich.

Assassin's Creed Odyssey - Oko za oko

Misja główna (rozdział Dług do spłacenia): Druzylla, oko, kryjówka Cyklopa.

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniej misji głównej o nazwie Windykator, w której uratowałeś z niewoli Febe oraz pomogłeś Markosowi odzyskać pieniądze.

Assassin's Creed Odyssey - Windykator

Misja główna (rozdział Kolejny dzień, kolejne drachmy): uwolnienie Febe, Markos, kupiec Duris.

W poprzedniej misji o nazwie A więc tak to się zaczyna kontynuowaliśmy poznawanie podstawowych mechanik oraz walki, a także korzystanie z orła Ikarosa.

Assassin's Creed Odyssey - początek, bitwa pod Termopilami i ustawienia

Rozpoczynamy przygodę od wcielenia się w Leonidasa.

Kampania fabularna w Assassin's Creed Odyssey rozpoczyna się podczas wprowadzenia do rozpoczynającej się bitwy pod Termopilami w 480 roku przed naszą erą. Pierwsza animacja przedstawia spartańskiego dowódcę, Leonidasa, szykującego się wraz z żołnierzami do starcia z Persami.

Assassin's Creed Odyssey - Wyspy Kefalońskie: mapa

Punkty widokowe (synchronizacji), obozy, legowiska zwierząt, jaskinie i inne ważne miejsca w regionie Wyspy Kefalońskie.

Wyspy Kefalońskie to startowa lokacja. To tutaj poznamy podstawowe mechaniki związane z grą, a także nauczymy się poruszać w świecie gry. Wirtualna Gracja ma do zaoferowanie wiele ciekawych miejsc do zwiedzenia oraz interesujących aktywności pobocznych.

Assassin's Creed Odyssey - Miłosierni bogowie

Misja poboczna (Wyspy Kefaloni): pomnik Hermesa, kobieta, modlitwa, zepsuty wóz.

Jest to zadanie dodatkowe, które będziesz mógł rozpocząć w jaskini Drogarati (A) po ukończeniu innej misji pobocznej o nazwie Głodni bogowie.

Assassin's Creed Odyssey - A więc tak to się zaczyna

Misja główna w rozdziale Kolejny dzień, kolejne drachmy. Orzeł Ikaros, Markos i koń.

W trakcie wprowadzenia do gry przez chwilę pokierowaliśmy losami Leonidasa, wojownika stojącego na czele Greków w walce z Persami w bitwie pod Termopilami. Następnie mogliśmy skonfigurować kilka opcji oraz wybrać postać głównego bohatera lub bohaterki.