Anthem Poradniki

Anthem - endgame: akty (sezony), rozwój gry, nowe aktywności

Czyli co robić po zakończeniu głównego wątku fabularnego.

Dla wielu graczy, którzy dłużej planują pozostać z danym tytułem, endgame jest nierzadko ważniejszy od głównego wątku fabularnego, który traktują raczej jako rozgrzewkę przed właściwą rozgrywką. Stworzenie ciekawych aktywności dla wysokopoziomowych postaci, w takiej grze jaką jest Anthem, jest kluczowym czynnikiem w kwestii stałego utrzymania zainteresowania graczy.

Anthem - szybkie zdobywanie doświadczenia i monet, system sojuszu

Za jakie czynności otrzymujemy punkty doświadczenia i monety (złoto). Jak działa system sojuszu.

W grach, takich jaką jest właśnie Anthem, powtarzanie tych samych czynności, czyli wyruszenie na misje, osiągnięcie celu zadaniu, a następnie powrót z łupami do bazy, jest naturalną koleją rzeczy. Każdy gracz, który chce zainwestować swój czas, musi być wynagradzany za swój trud. Dlatego nagrody, które zdobywamy podczas i po zakończeniu misji, powinny nam dawać satysfakcję - i przełożyć się na kolejne godziny spędzone z grą.

Anthem - crafting: tworzenie przedmiotów, plany, materiały

Wszystko o wytwarzaniu przedmiotów, planach, schematach, materiałach i składnikach.

W Anthemie, jak na grę z gatunku loot shooter przystało, zbieramy wiele przedmiotów w trakcie i po zakończeniu misji. Naszym łupem są głównie bronie, a także moduły i sprzęt. Wyposażenie możemy również wytworzyć, a na tej stronie wyjaśniamy, jak to zrobić.

Anthem - reputacja i frakcje: Freelancerzy, Gwardziści, Arkaniści

Jak poprawić poziom reputacji oraz jakie nagrody zdobędziemy za osiągnięcie kolejnego progu renomy.

W Forcie Tarsis stacjonują trzy frakcje - Freelancerzy, Gwardziści i Arkaniści. Nad każdą z nich trzyma pieczę inna postać. W przypadku Freelancerów jest nim Yarrow, z kolei u Arkanistów jest nim Matthias Sumner, a u Gwardzistów - Brin.

Anthem - zmiana wyglądu i personalizacja javelina

Malowanie i ozdabianie pancerzy.

Javelin podlega nie tylko modyfikacjom sprzętowym, dzięki którym nasz pancerz bojowy staje się coraz bardziej wytrzymalszy i zadaje większe obrażenia, ale możemy go również upiększać, zmieniając kolory, motywy, a także poszczególne części egzopancerza.

Anthem - Śmigacz: zdolności, umiejętności i ataki kombo

Opis wszystkich zdolności Śmigacza, z podziałem na umiejętności inicjujące i wyzwalające kombo.

Na tej stronie opisaliśmy wszystkie zdolności ofensywne i defensywne, które może posiadać Śmigacz, w tym umiejętność specjalną oraz atak wręcz. Co więcej, wskazaliśmy, które talenty inicjują, a które wyzwalają atak kombo.

Anthem - Łowca: zdolności, umiejętności i ataki kombo

Opis wszystkich zdolności Łowcy, z podziałem na umiejętności inicjujące i wyzwalające kombo.

Na tej stronie opisaliśmy wszystkie zdolności ofensywne i defensywne, które może posiadać Łowca, w tym umiejętność specjalną oraz atak wręcz. Co więcej, wskazaliśmy, które talenty inicjują, a które wyzwalają atak kombo.

Anthem - zagadka: uruchamiamy mechanizmy (Elizejskie tajemnice)

Rozwiązujemy liczne zagadki w misji: Elizejskie tajemnice.

Podobnie jak we wcześniejszych zadaniach zleconych przez Matthiasa Sumnera - lub jego duplikatów - poszukujesz tajemnego i zaginionego artefaktu, reliktu bądź innego ważnego przedmiotu. Nie obędzie się przy tym bez rozwiązywania mniej lub bardziej skomplikowanych zagadek.

Anthem - Sztorm: zdolności, umiejętności i ataki kombo

Opis wszystkich zdolności klasy Sztorm, z podziałem na umiejętności inicjujące i wyzwalające kombo.

Na tej stronie opisaliśmy wszystkie zdolności ofensywne i defensywne, które może posiadać Sztorm, w tym umiejętność specjalną oraz atak wręcz. Co więcej, wskazaliśmy, które talenty inicjują, a które wyzwalają atak kombo.

Anthem - zagadka: wyłączenie bariery (Potrójne zagrożenie)

Wyłączamy barierę i zdobywamy Powielacz w misji: Potrójne zagrożenie.

Matthias Sumner w ramach misji głównej - Potrójne zagrożenie - zleci ci poszukanie reliktu, który nazywa się Powielacz. Pod koniec tego zadania trafisz do sali, w której ukryty jest ten przedmiot. Zanim jednak go zdobędziesz, musisz wyłączyć barierę chroniącą dostęp do skarbu.

Anthem - rozwój javelina: sprzęt, moduły, stymulanty

Wszystko o doświadczeniu oraz przedmiotach, które wpływają ogólną moc javelina.

W Anthem rozwijamy przede wszystkim javelin, który zakładamy przed każdą misją. W trakcie zadania i po jego zakończeniu, w ramach nagrody, otrzymujemy łup (loot) w postaci wyposażania do naszego kombinezonu bojowego. To właśnie dzięki nowym przedmiotom ulepszamy javelin, wzmacniając go i sprawiając, że możemy walczyć z coraz to potężniejszymi wrogami.

Anthem - ataki kombo: jak wykonać

Wszystko o atakach kombo.

Kombo (z ang. combo) to połączenie ataków, które w efekcie zadają większe - dodatkowe - obrażenia. Tylko odpowiednia kombinacja zdolności - użyta przez nas lub naszych towarzyszy - przyniesie zamierzone działanie w postaci specjalnej premii.

Podczas niektórych zadań musimy zebrać echa, fragmenty lub inne przedmioty, a następnie przenieść je do wyznaczonego punktu. Gra nie wskazuje nam dokładnej lokalizacji tych celów. Przy pomocy radaru musimy sami je odnaleźć i umieścić we wskazane miejsca.

Anthem - tryby gry: misje, fortyfikacje, gra swobodna

Rodzaje ekspedycji i aktywności, które wykonujemy w Anthem.

W Anthem wykonujemy różne rodzaje aktywności, od tych związanych z bezpośrednio z fabułą, po zadania poboczne i kończąc na swobodnym zwiedzaniu świata. Na tej stronie poradnika opisaliśmy każdy tryb gry, który możemy wykonać. Niektóre z ekspedycji możemy realizować w pojedynkę, a w innych muszą uczestniczyć inni gracze (nie mamy wpływu kto dołączy do naszej gry).

Anthem - bronie: najlepsze rodzaje uzbrojenia

Opis wszystkich typów broni dostępnych w grze.

Broń - obok Zdolności - to najważniejszy atrybut ofensywny każdego javelina. Podczas gry w Anthem z pewnością zużyjemy niezliczoną liczbę nabojów. Dopasowanie uzbrojenia do naszego stylu gry oraz klasy postaci, w którą się wcielamy, ma kluczowe znaczenie.

Anthem - zagadka: odblokowanie drzwi (Kuszący cel)

Otwieramy wrota prowadzące do badaczy w misji: Kuszący cel.

Podczas misji Kuszący cel, wykonywanej dla Yarrowa, natkniesz się zamknięte drzwi, za którymi znajdują się poszukiwani przez freelancerów badacze. Aby je otworzyć, musisz rozwiązać zagadkę.

Anthem - javelin Sztorm: jak grać

Wszystkie informacje o klasie Sztorm w jednym miejscu.

Na tej stronie poradnika omawiamy klasę Sztorm (Storm). Jest to jeden z czterech javelinów, z których można skorzystać, grając w Anthem. Pozostałe ezgopancerze to:

Anthem - javelin Kolos: wskazówki i talenty

Wszystkie informacje o klasie Kolosa w jednym miejscu.

Poniżej zamieściliśmy informacje na temat egzopancerza Kolos (Collosus), najcięższego javelina w grze. Znajdziesz tutaj wiele podstawowych informacji o tej klasie, a także wskazówki, jak grać Kolosem.

Anthem - sterowanie na PC, PS4 i Xbox One

Wszystkie funkcje i przyciski.

Sterowanie bohaterem - korzystającego z egzopancerza klasy javelin - sprowadza się do trzech zakresów: poruszania się na ziemi, latania oraz walki. Dlatego należy odpowiednio skoordynować nasze ruchy, aby przyniosły one najlepsze efekty podczas potyczek.

Anthem - wybór javelina, klasa postaci

Łowca, Kolos, Sztorm czy Śmiagacz?

W Anthem podczas walki i eksploracji świata korzystamy z javelinów, czyli egzopancerzy, które mają funkcje bojowe. Dzięki nim potrafimy latać, walczyć, wykonywać uniki i korzystamy z czterech unikalnych zdolności.

Interfejs to integralna część ekranu gry, a tak się składa, że w Arthem twórcy gry zamieścili wiele ważnych informacji, które pojawiają się na naszym monitorze. W zależności od miejsca, w którym przebywamy, interfejs będzie się różnił. Inne informacje ujrzymy na ekranie w Forcie Tarsis, czyli mieście, który jest naszą bazą wypadową pomiędzy misjami, a jeszcze inne komunikaty zobaczymy podczas wykonywania zadań.

Anthem - poziomy trudności

Opis sześciu poziomów trudności w grze.

W Anthem dostępnych jest aż 6 poziomów trudności. Na początku rozgrywki będą dostępne tylko trzy, a dopiero po osiągnięciu 30. rangi doświadczenia odblokujemy kolejne trzy.

Anthem - długie latanie, jak dłużej latać

Dłuższe utrzymywanie się w powietrzu.

Latanie to podstawa w Anthem. Dlatego warto nauczyć się poruszać się w powietrzu i manewrować, by jak najlepiej kontrolować postać w locie. Zaprocentuje to podczas intensywnych walki, podczas których powinniśmy być cały czas w ruchu. Uchronimy się przed pociskami wrogów, a co więcej, możemy także zaskoczyć przeciwników, przelatując nad ich głowami i atakując ich od tyłu.

Anthem - walka: jak walczyć w powietrzu

Wszystko o strzelaniu, broni, lataniu, unoszeniu się, unikach i zdolnościach.

Strzelanie oraz latanie - to fundament rozgrywki w Anthem. Jedną i drugą czynność twórcy gry zaprojektowali tak, aby sprawiała masę przyjemności. O ile strzelanie nie powinno sprawić problemów, to warto poświecić chwilę, aby przyswoić sztukę latania w javelinie.