Obcy: Izolacja

Najważniejsze

ArtykułNietypowe początki studia Creative Assembly

Historia powstania i działalności.

Szkolna sala gimnastyczna w Anglii, połowa lat 90. Dwóch zawodników rugby czeka na polecenia. Jeden jest niski i szeroki, o imieniu Adrian. Drugi jest wysoki i ważny pewnie ponad 120 kilogramów - to Big Dave. Adrian co chwilę ląduje na ziemi po atakach kolegi, lecz zawsze się podnosi. Tego nauczył go trening - wstajesz albo przegrywasz. Ale takie podejście zaczyna irytować inne osoby na sali gimnastycznej, starające się pracować nad sportową grą wideo. Trwają próby zarejestrowania animacji motion-capture dla produkcji rugby i twórcy woleliby, żeby Adrian nie wstawał.

Digital Foundry kontra Obcy: Izolacja

Wstępna analiza gry Obcy: Izolacja na PlayStation 4 i Xbox One sugerowała, że obie wersje zrównano pod względem rozdzielczości, wykorzystanych zasobów i efektów. Okazało się jednak, że kluczowe znaczenie dla porównania ma wydajność - i na tym polu PS4 zyskało znaczną przewagę, dzięki stałej płynności animacji i wyeliminowaniu tearingu.

Wygląda zatem na to, że to platformie Sony należałoby przyznać laur zwycięzcy, ale skoro gra pojawiła się łącznie aż na pięciu platformach, bardzo ciekawiło nas jak studio The Creative Assembly poradziło sobie na nadszarpniętych już zębem czasu Xboksie 360 i PS3 oraz - oczywiście - jakich niespodzianek możemy spodziewać się po wersji PC. I jeszcze jedno - skąd ten irytujący stuttering w scenkach przerywnikowych?

Czym jest Digital Foundry?

Czytaj więcej...

Obcy: Izolacja - Recenzja

Obcy: Izolacja - Recenzja

Fascynujący horror.

Obcy: Izolacja z miejsca trafia do ścisłej czołówki najlepszych gier z popularnym kosmitą, który na ekranach kin pojawił się po raz pierwszy w kultowym dziele Ridleya Scotta z 1979 roku. Twórcy nie zrealizowali wszystkich aspektów idealnie, ale wykreowany przez nich świat sprawia, że mamy do czynienia z fascynującym tytułem.

Poradnik do gry

W naszym poradniku do gry Obcy: Izolacja znajdziecie pełen opis przejścia, mapy każdego poziomu, a także lokalizację wszystkich znajdziek i sekretów. Bez strachu!

Czytaj więcej...

Obcy: Izolacja (Alien: Isolation) - wymagania sprzętowe PC

Wymagania sprzętowe gry Obcy: Izolacja (Alien: Isolation) na PC.

W Obcy: Izolacja wcielamy się w córkę Ellen Ripley. Jako pracownik korporacji Weyland-Yutani, wyruszamy po czarną skrzynkę opuszczonego statku USCSS Nostromo. Przy okazji Amanda będzie chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat zniknięcia swojej matki.

Obcy: Izolacja - trailer z ksenomorfem i przerażoną Amandą Ripley

Obcy: Izolacja - trailer z ksenomorfem i przerażoną Amandą Ripley

Zwiastun renderowany, bez fragmentów rozgrywki.

Przedstawiciele Creative Assembly opublikowali nowy zwiastun horroru Obcy: Izolacja. Materiał nie zawiera fragmentów rozgrywki.

Trailer skupia się na postaci Amandy Ripley. Bohaterka ucieka przed ksenomorfem i konstruuje charakterystyczny wykrywacz ruchu.

W grze wcielimy się w córkę Ellen Ripley. Jako pracownik korporacji Weyland-Yutani, wyruszymy po czarną skrzynkę opuszczonego statku USCSS Nostromo. Przy okazji Amanda będzie chciała dowiedzieć się czegoś więcej na temat zniknięcia swojej matki.

Czytaj więcej...

ArtykułJeden dzień z grą Obcy: Izolacja

Czy atmosfera grozy nie zanika po kilku godzinach?

Horror Obcy: Izolacja od momentu oficjalnej zapowiedzi robił na nas duże wrażenie zawsze, gdy mieliśmy okazję spędzić z nim trochę czasu. Tym razem sytuacja wyglądała jednak inaczej - to nie testowanie wersji demonstracyjnej na pokazie w siedzibie twórców czy na targach branżowych. Jestem sam na sam z grą, z wczesną wersją produkcji. Światła są wyłączone, mam słuchawki na uszach. I jestem przerażony.

Obcy: Izolacja ze wsparciem dla Oculus Rift i nowym trailerem

Obcy: Izolacja ze wsparciem dla Oculus Rift i nowym trailerem

Oraz: założyciel Naughty Dog dołączył do firmy Oculus VR.

Obcy: Izolacja wkracza w rzeczywistość wirtualną - horror od studia The Creative Assembly zadziała także na Oculus Rift.

Twórcy zestawu VR przygotowują kilka wersji demonstracyjnych na E3, w tym właśnie Obcego, a także Eve: Valkyrie od CCP Games, przygodowe Lucky's Tale czy polską strzelankę Superhot.

Dowiedzieliśmy się także, że do Oculus VR dołączył Jason Rubin, w przeszłości założyciel zasłużonego studia Naughty Dog oraz ostatni dyrektor generalny THQ. Menedżer zostanie szefem zespołów deweloperskich.

Czytaj więcej...

ArtykułAlien: Isolation - czy pechowa ostatnio marka ma szansę na rehabilitację?

Rozmawiamy z Alem Hope'em ze studia Creative Assembly.

Jeśli na sekundę zapomnimy o gęsto uzębionej paszczy i przepalającej metal krwi, dostrzeżemy inną płaszczyznę serii Alien - coś bardziej pierwotnego. Tykający dla ciężarnej kobiety zegar, wiedza o czymś rosnącym i potężnym, przygotowującym się do wyrwania na świat - to właśnie daje ksenomorfom prawdziwą moc. Uczucia te podziela Al Hope, odpowiedzialny w studiu The Creative Assembly za produkcje gier konsolowych.

PC i sprzedaż cyfrowa napędzają wyniki Segi

Spada zainteresowanie pudełkami na konsolach.

Sega poinformowała w najnowszym raporcie finansowym, że zarobki ze sprzedaży gier w wersjach pudełkowych niemal wyrównały się już z dochodami z zawartości cyfrowej. Najlepiej w tej sytuacji radzą sobie tytuły na PC, które znikają z półek już dwa razy częściej niż w przypadku produkcji konsolowych.

ArtykułAlien: Isolation odtworzy klimat filmu Ridleya Scotta

Wrażenia z pokazu gry i rozmowa z twórcami.

Coś czai się w rogu pokoju. Coś dużego, brzydkiego i groteskowego. Przemyka w cieniu, ocenia zdobycz i każdy obawia się spustoszenia, jakie sieje - ale nikt nie spojrzy temu prosto w oczy. Podczas pierwszego kontaktu z Alien: Isolation, niezbyt tajemniczą produkcją studia Creative Assembly na licencji przejętej przez Segę w 2005 roku, skupiamy się na pojedynczym ksenomorfie, czyhającym w mrocznych korytarzach.

Pierwsze screeny z Alien: Isolation

Bez obcych, ale z czujnikiem ruchu.

W Internecie pojawiły się kolejne ujęcia z niezapowiedzianego jeszcze oficjalnie Alien: Isolation. Po grafikach koncepcyjnych nadszedł czas na zrzuty z rozgrywki.