Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Game Passowi daleko do miana najpopularniejszej subskrypcji dla graczy

Która usługa ma najwięcej abonentów?

Kiedy mówimy o subskrypcjach z grami, myślimy o Xbox Game Pass, ale okazuje się, że abonament Microsoftu wcale nie jest największą tego typu usługą na rynku. Ba! Nie jest nawet blisko.

Dzięki jednemu z twórców Footbal Manager 2023 Touch poznaliśmy przybliżoną liczbę subkrybentów Apple Arcade. Zdaniem Milesa Jacobsona ze Sports Interactive Games, Apple może poszczycić się „dziewięciocyfrową liczbą abonentów”, co oznacza, że jest ich co najmniej 100 milionów. Zważywszy na popularność gier mobilnych, taki wynik nie wydaje się wcale nieprawdopodobny, ale należy wziąć pod uwagę, że nie są to oficjalne liczby, a samo Apple Arcade jest częścią znacznie popularniejszej subskrypcji Apple One.

Ponadto, liczba urządzeń obsługujących system iOS jest nieporównywalnie większa niż konsol. Dla jeszcze szerszego kontekstu - Switch Online oraz PS Plus dostępne są wyłącznie na konsolach, natomiast Game Pass oferuje gry zarówno na konsole Xbox, jak i na PC. Mimo to usługa Microsoftu nadal pozostaje daleko w tyle nie tylko za Apple, ale i za Sony oraz Nintendo.

Dane nabierają ciekawego wydźwięku w kontekście planowanego przejęcia Activision Blizzard oraz chęci otwarcia sklepu z grami mobilnymi przez Microsoft. Liczby nie pozostawiają wątpliwości i odbierają argumenty tym, którzy twierdzą, że Game Pass może zmonopolizować rynek. Ponadto pozwala to zrozumieć, dlaczego Microsoftowi tak bardzo zależy na głębszym wejściu w rynek gier mobilnych i dlaczego zamierza otworzyć własny sklep z tytułami dedykowanymi na urządzenia przenośne.

Read this next