Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fatalna jakość konwersji The Marvel: Ultimate Alliance na PC

AKTUALIZACJA: Łatki w planach.

Aktualizacja (31.07.2016): Dyrektor kreatywny w Marvel Games - Bill Rosemann - obiecał na Twitterze, że pierwsze Marvel: Ultimate Alliance otrzyma brakujące DLC, a w planach dla wersji PC są także łatki reperujące błędy. Menedżer nie podał niestety konkretów czy dokładnych dat.

***

Oryginalna widomość (28.07.2016): Activision zaskoczyło kilka dni temu, informując o rychłej premierze Marvel: Ultimate Alliance wraz z sequelem na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Produkcje są juz dostępne, lecz jakość konwersji spotkała się z ogromną krytyką - przynajmniej na komputerach osobistych.

Negatywne opinie potęguje fakt, że każdą z gier wyceniono na 40 euro (ok. 175 zł). Tytuły można kupić także w zestawie, kosztującym 60 euro (ok. 262 zł).

Pierwsza odsłona cyklu ukazała się oryginalnie w 2006, zaś kontynuacja trzy lata później. Obie części są grami akcji z elementami RPG. Wydarzenia obserwujemy w rzucie izometrycznym.

Zapowiadało się więc całkiem interesująco, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że sequel nie był dotychczas dostępny na PC. Jeśli jednak wierzyć opiniom graczy, z zakupem lepiej się wstrzymać.

Na PlayStation 4 i komputerach osobistych brakuje dodatków DLC, ale to właśnie na tej drugiej platformie sprzętowej problemów jest znacznie więcej.

Gracze donoszą o braku opcji zmiany obłożeń klawiszy, opóźnieniu przy używaniu klawiatury, frustrującej nawigacji w menu, czy opcjach graficznych, które nie zmieniają absolutnie nic.

Co więcej, nie pomaga nawet podłączenie pada. Ten z Xbox One nie działa podobno wcale, a wskazania kontrolerów X360 są rozpoznawane błędnie.

„Najbardziej bezczelna premiera w moim życiu. Nawet Batman: Arkham Knight miał mniej problemów. Dźwięk nie działa poprawnie” - czytamy w jednej z recenzji na Steamie.

„Co sobie myśleli? Sterowanie na klawiaturze nie ma sensu i nie można nawet użyć kontrolera, ponieważ gra nie zna różnicy między A i X, czy Start i R3” - napisał inny gracz.

Dostało się także przerywnikom filmowym, które zostały przeniesione bez żadnych usprawnień prosto z oryginału, prezentując się raczej marnie.

Deweloperzy zadbali za to o możliwość zabawy w czteroosobowym trybie kooperacji - lokalnie lub przez internet. Na obecną chwilę kluczową funkcją wersji PC na Steamie wydaje się jednak być opcja zwrotu pieniędzy.

Tematy w tym artykule

Obserwuj, by otrzymywać szybkie powiadomienia na e-mail, gdy pojawią się nowe materiały na wybrane tematy.  Zarządzaj powiadomieniami. .

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze