Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 76 - budowanie bazy CAMP

Jak i kiedy stworzyć obóz.

System budowania własnej bazy powraca w Fallout 76. Jest jednak zrealizowany lepiej niż w poprzedniej części cyklu z racji tego, że obóz możemy wybudować w dowolnym miejscu mapy.

Istnieją pewne drobne ograniczenia, ale w praktyce możemy mieć własną bazę w każdym obszarze - o ile jest odpowiednio oddalony od istniejących już w grze zabudowań.

Już na początku gry, w pierwszej misji, podnosimy w krypcie obiekt CAMP. Stanowi od centralny punkt bazy i wyznacza obszar, na którym możemy budować.

By rozstawić bazę, wystarczy otworzyć Pip-boya (Tab na PC lub kółko/B na padzie) i wybrać opcję Przenieś CAMP, a następnie ustawić obiekt w dowolnym miejscu. Zielone granice wyznaczą obszar do zabudowy.

Kiedy stworzyć bazę?

Teoretycznie możemy rozstawić pierwszą bazę zaraz po rozpoczęciu gry. Nie ma to jednak większego sensu, ponieważ Krypta 76 - z której wychodzimy na starcie - stanowi punkt szybkiej podróży.

Nasz CAMP to również punkt szybkiej podróży, dlatego nie warto ustawiać go zbyt blisko Krypty 76.

Zalecamy, żeby pierwszą bazę zbudować po ok. 2 godzinach zabawy, kiedy gra poprzez główny wątek zaprowadzi nas w okolice miasta Morgantown. Do tej pory zbierzemy też już odpowiednio dużo zasobów.

Pamiętaj, by regularnie szukać drewna.

Nasza baza może zostać czasem zaatakowana

Budowanie bazy

Bazę najlepiej zbudować na południowy-wschód lub północny-wschód od miasta Morgantown. W ten sposób jesteśmy w miarę daleko od Krypty 76. Dobrze znaleźć miejsce oddalone od zabudowań, ale jednocześnie takie, z którego spacer do różnych obszarów nie będzie zbyt długi.

Menu budowania otwieramy przytrzymując V na PC lub panelem dotykowym na PS4 i przyciskiem opcji na Xbox One. Widzimy wtedy na ekranie spis kategorii elementów do budowy - lista horyzontalna jest u góry ekranu.

Właśnie tu widzimy, że budować możemy ściany, schody, sufity, elementy ozdobne, dekoracyjne, skrytki, warsztaty, systemy obronne czy płoty i zasieki. Na początku trzeba jednak postawić fundamenty.

Fundamentami wytyczamy rozmiar naszej bazy, którą następnie obudujemy ścianami (dlatego też trzeba zadbać o drewno). Wbrew pozorom, wygląd bazy nie jest jednak najważniejszy.

Opcję przenoszenia CAMP widzimy w Pip-boyu

Możemy pozostawić bazę bez ścian czy sufitu i nie będzie to większym problemem, choć zawsze to jakaś forma ochrony przed ewentualnym atakiem mutantów. W każdym razie, najważniejsze są:

  • warsztat majsterkowicza (tworzysz tu amunicję, a także naprawiasz przedmioty z misji fabularnych i pobocznych)
  • pracownia rusznikarska (naprawa i modyfikacja broni, a także ich tworzenie)
  • pracownia płatnerska (naprawa pancerzy)

Istotny jest też warsztat chemiczny, ale można go wybudować w ostatniej kolejności. To właśnie dzięki wszystkim tym obiektom zapewnimy sobie możliwość wygodnej gry. Wystarczy regularnie zbierać śmieci i surowce podczas eksploracji, ponieważ są one zużywane podczas tworzenia pocisków, leków czy też podczas naprawy przedmiotów.

Po zbudowaniu tych elementów, warto pomyśleć o płotach, drutach kolczastych czy wieżyczkach ochronnych, które pomogą odgonić intruzów. Dopiero później można zacząć przejmować się wystrojem wnętrz, meblami i wyglądem bazy - to aspekt czysto wizualny i kosmetyczny.

Plany i schematy

Warto podkreślić, że w grze łatwo przegapić różne schematy i instrukcje budowy nowych przedmiotów. Zbieramy je i zdobywamy podczas eksploracji, czasem otrzymujemy je w nagrodę.

Schematy nigdy jednak nie są aktywowane automatycznie. Nasza postać nie uczy się ich, kiedy je zbierzemy.

By nauczyć się nowego planu czy przepisu, należy w Pip-boyu otworzyć zakładkę Notatki. To właśnie tu znajdziemy zdobyte schematy, na które należy po kolei kliknąć, by się ich nauczyć.


Komentarze