Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

F1 22 - trening: strategia, zarządzanie oponami i paliwem, system ERS

Oraz aklimatyzacja na torze i szanse w kwalifikacjach.

Sesje treningowe przed każdym wyścigiem stanowią niezwykle ważny element rozgrywki w F1 2022. Nie tylko pozwalają zapoznać się z torem, ale też dają okazję naszemu zespołowi badawczemu do wykonania cennych pomiarów. Z naszej perspektywy oznacza to dodatkowy fundusz na ulepszenia oraz zniżkę na opracowanie nowych rozwiązań.

Przed każdym wyścigiem mamy dostęp do trzech sesji treningowych (1) z czego każda trwa po 30 minut czasu rzeczywistego. Musimy tak zaplanować swoje przejazdy, aby w tym czasie zdążyć z ukończeniem wszystkich lub chociaż najważniejszych programów treningowych.

Do wyboru mamy trzy programy treningowe (2) a w każdym z nich do zaliczenia mamy dwa cele główne (3) i trzy wyzwania poboczne (4).

Zaliczenie wyzwań głównych pozwala nam zarobić dodatkowe punkty ulepszeń, natomiast wyzwania poboczne zapewniają zniżkę na opracowanie nowych części. Programy treningowe opisujemy poniżej.


Na tej stronie:

Trening strategii wyścigu

Teoretycznie najprostszy cel. Mamy do przejechania pięć okrążeń na torze, z czego przynajmniej jedno musimy zaliczyć poniżej wyznaczonego czasu.

Zmieszczenie się w limicie czasowym przynajmniej zapewni wystarczającą ilość danych diagnostycznych, aby zakończyć trening wcześniej. Aby wykonać trening idealnie, musisz przejechać wszystkie pięć okrążeń w zakładanym limicie czasu.


Trening zarządzania oponami

Podczas zaliczania tego testu zobaczymy na ekranie graf (5) pokazujący zużycie opon. Musimy przejechać okrążenie toru w wyznaczonym czasie, jednocześnie nie dopuszczając, aby wskaźnik grafu znalazł się w czerwonym polu.

Aby to zrobić musimy unikać gwałtownego hamowania, wpadania w poślizg i wyjeżdżania poza trasę.


Trening zarządzania systemem ERS

Wyzwanie podobne do treningu zarządzania oponami. Zobaczymy podobny wykres (6), ale pokazuje on stan naładowania akumulatora naszego bolidu.

Wykres rośnie, kiedy ładujemy akumulator (przy hamowaniu i pokonywaniu zakrętów na puszczonym gazie) a spada przy włączeniu dopalacza. Musimy zmieścić się w zakładanym czasie okrążenia, jednocześnie mądrze zarządzając systemem ERS i utrzymując wskaźnik na zielonym polu.


Trening zużycia paliwa

Podczas wyścigów F1, do bolidu tankuje się tylko tyle paliwa, ile kierowca będzie potrzebował na dany wyścig - zbyt dużo benzyny w baku niepotrzebnie zwiększa ciężar bolidu. Podczas treningu zużycia paliwa zobaczysz na ekranie wykres (7) przedstawiający, jak efektywnie wykorzystujesz zapas w swoim baku.

Aby zaliczyć test, należy ukończyć wyścig w określonym czasie, jednocześnie zużywając jak najmniej paliwa. Najprostszą metodą na wykonanie tego ćwiczenia jest niewciskanie gazu do końca i jazda na połowie mocy. Jeśli nie popełnimy błędu, bolid wciąż będzie dostatecznie szybki, aby zmieścić się w czasie.


Szanse w kwalifikacjach

Również bardzo prosty trening, który ma sprawdzić nasze szanse w nadchodzących kwalifikacjach. Musimy po prostu przejechać jedno okrążenie w jak najszybszym czasie.

Problemem jest tu wyśrubowany limit czasowy i brak możliwości poprawy wyniku. Mamy tylko jedną próbę - w razie niepowodzenia musimy wrócić do boksu i rozpocząć trening ponownie, co kosztuje cenny czas podczas sesji treningowej.


Aklimatyzacja na torze

Trening zręczności i precyzji kierowcy. Podczas przejazdu, na torze pojawią się wirtualne bramki (8), przez które musimy przejeżdżać.

Punkty liczone są na podstawie tego, jak szybko przejedziemy przez bramkę oraz jak blisko środka w nią trafimy. Bramka nie zostanie zaliczona, jeśli przejedziemy przez nią za wolno lub miniemy ją całkowicie.

Następnie: F1 22 - trening w symulatorze

Spis treści: F1 22 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 22 - supersamochody: wyzwania Pirelli Hot Lap, rodzaje zawodów

Read this next