Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Epic zmienia model dystrybucji Unreal Engine, nie ma planów na Unreal Tournament

Opublikowano nową wersję silnika.

Epic Games zapowiedziało wczoraj nowy model dystrybucji silnika Unreal Engine, z miesięczną opłatą. Potwierdzono także, że studio nie ma planów na przygotowanie nowej odsłony klasycznej strzelanki Unreal Tournament.

Unreal Tournament 3

Nowa wersja popularnego silnika dostępna będzie dla wszystkich deweloperów, ale z miesiącznym abonamentem na poziomie 19 dolarów (ok. 58 zł). Co więcej, twórcy korzystający z technologii będą musieli oddać 5 procent przychodów osiągniętych ze sprzedaży danej gry.

Ponadto, subskrybenci otrzymają cały kod źródłowy, napisany w języku C++. Prawa autorskie nadal należą jednak do Epic, więc modyfikacje wprowadzać można jedynie w ograniczonym zakresie - tu przeszkodą jest szerokie wykorzystanie rozwiązań od firm zewnętrznych, co znacznie skomplikowałoby kwestie prawne.

Potrzebne narzędzia pobrać można z oficjalnej strony.

Część graczy miała nadzieję, że wraz z zapowiedzią nowej wersji silnika, studio zdecyduje się ogłosić jakąś produkcję - być może kolejną odsłonę Unreal Tournament. Na GDC przewidywania te rozwiał Tim Sweeney, założyciel Epic - informuje serwis CVG.

- Nie planujemy wydania gry z serii Unreal Tournament - przyznał. - Podchodzimy do tego tytułu z dużą nostalgią, ale obecnie nie pracujemy nad żadnym projektem w uniwersum Unreala.

Jedynymi potwierdzonymi produkcjami Epic pozostają więc Fortnight, z akcją rozgrywającą się w świecie opanowanym przez zombie, oraz całkiem nowa licencja, rzekomo podobna w założeniach do dema technologicznego Samaritan (widoczne poniżej), oba na UE4. Jest też eksperymantalne Couch Knight, tworzone z myślą o Oculus Rift.

Unreal Engine 3 zdominował rynek gier wideo w generacji PlayStation 3 i Xbox 360, ale teraz stoi przed większą konkurencją - więcej wydawców decyduje się na tworzenie własnych, autorskich rozwiązań, a wśród twórcom niezależnych dominuje Unity.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze