Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Elex 2 - Propaganda Baxtera

Poszukujemy Banitów w Forcie, którzy przeprowadzają działania dywersyjne.

Propaganda Baxtera to jedno z zadań, które ukończysz w Elex 2 w ramach misji Zaufanie Berserków. Jego wykonanie przybliży cię do zdobycia zaufania frakcji Berserków i pomoże przedostać się do Górnej Dzielnicy.


Na tej stronie:


Porozmawiaj z Chloe i Lasse

Aby rozpocząć to zadanie, odnajdź Wulfa (A na mapie; 1 na zdjęciu) w Forcie, który przekaże ci dalsze instrukcje. Znajdziesz go przed domem w zachodniej części miasta. Pod koniec rozmowy przekaże ci ulotkę propagandową Banitów (Pobudka!) oraz gwóźdź, którym przybito dokument.

Zbadaj przedmioty, przechodząc do ekwipunku (gwóźdź) i zapisków dzienniku (Pobudka!). Następnie ponownie porozmawiaj z Wulfem. Niezależnie od twojej odpowiedzi, dowiesz się, że w zamieszani w tę sprawę mogą być kowal Lasse i barmanka Chloe.

Udaj się do Chloe (B) i Lassego (C), by z nimi porozmawiać. Przepytaj jedną i drugą postać. Chloe pokaż agitkę, a Lassemu - gwoździe. Okaże się, że nie są zamieszani w tę sprawę i nie współpracują z Banitami.

Wróć więc do Wulfa (A) i przekaż mu to, czego się dowiedziałeś. Wówczas będzie chciał z tobą przeprowadzić nocny patrol, aby wyśledzić osoby odpowiedzialne za rozwieszanie ulotek.

Nagrody: 200 + 200 PD


Nocny patrol z Wulfem

Następnie poczekaj do nocy (w tym celu prześpij się w łóżku do nocy) i ponownie porozmawiaj z Wulfem, aby rozpocząć patrol.

Podążaj za Wulfem. Kiedy Wulf zauważy coś podejrzanego, poinformuje cię, wówczas zaproponuj mu, że sam to sprawdzisz.

Zauważysz przed sobą mężczyznę oddającego mocz na ścianę budynku (2) - porozmawiaj z nim. Okaże się, że podejrzany nie jest związany z tą sprawą.

Następnie znowu biegnij za Wulfem. Kiedy się zatrzyma, będzie chciał podsłuchać rozmowę kobiety i mężczyzny (3). Zakradnij się i spróbuj podsłuchaj ich konwersację. Jeśli cię zauważą, nie przejmuj się, gdyż po kilku chwilach wkroczy Wulf i przepyta mężczyznę.

Po tym wydarzeniu ponownie podążaj za Wulfem do kolejnego punktu - kuźni - gdzie zauważycie kolejnego podejrzanego (4), który nad czymś pracuje. Porozmawiaj z nim. Dojedzie pomiędzy wami do sprzeczki. Możesz spróbować go przekupić (150 kryształków) lub postraszyć (budowa na poziomie minimum 30). Jeśli nie chcesz tracisz kryształków, a nie masz wystarczającego współczynnika budowy, wówczas musisz rozpocząć z nim walkę.

Po tym jak przekonałeś trzeciego podejrzanego przekupstwem lub siłą, otworzy się i wyjawi ci, że tak naprawdę nie robił nic złego. Wówczas Wulf zaproponuje, abyś udali się do tawerny.

Kiedy dotrzecie do baru Chloe, nocny patrol zakończy się.

Nagrody 200 + 400 PD


Kradzież dla Chudzielca

Jax i Wulf stoją w martwym punkcie i nie mają pomysłu, jak rozwiązać tę sprawę. Wulf pójdzie do baru Chloe, a ty musisz poszukać rozwiązania na własną rękę. W tym celu musisz poszukać Chudzielca (D na mapie; 5 na poniższym obrazku), najlepiej jeszcze tej samej nocy. Przebywa on miejscu, w którym na co dzień pracuje. Kiedy będziesz przechodził obok niego, zaczepi cię.

Będzie chciał z tobą porozmawiać, więc udaj się za nim. Kiedy znajdzie ustronne miejsce, wyjawi prawdę i opowie o Szponach, tajnej organizacji, która znajduje się w mieście. Następnie musisz z nim ponownie porozmawiać, ale tym razem w jego kuchni (miejscu pracy). Idź za nin.

Ponownie z nim porozmawiaj i powiedz mu, że jesteś gotowy, by dołączyć do Szponów. Wówczas będzie chciał, abyś dowiódł swojej wartości i ukradł sygnet w Górnej Dzielnicy. Otrzymasz od niego klucz do mechanizmu.

Nie masz jeszcze dostępu do Górnej Dzielnicy, więc musisz otworzyć tajne przejście (E) kluczem, który otrzymałeś do Chudzielca.

Na lewo od strażnika, który pilnuje przejście do Górnej Dzielnicy, znajduje się tylne przejście (6).

Odnajdź drzwi z mechanizmem (7), które otworzysz kluczem Chudzielca.

Kiedy wejdziesz do środka, przejdź w tryb skradania i poruszaj się po cichu. Sygnet (8) leży na szafce obok śpiącego Berserka. Zabierz go i po cichu opuść budynek tym samymi drzwiami, którymi to wszedłeś. Pamiętaj o tym, aby zamknąć drzwi.

Wróć do Chudzielca i przekaż mu sygnet. Będziesz mógł go zatrzymać. Podczas rozmowy powiedz, że zamknąłeś drzwi. Jeśli rzeczywiście to zrobiłeś, otrzymasz dodatkowe punkty doświadczenia (50 PD).

Nagrody: 500 kryształków + 400 + 400 PD


Leże kreta

Chudzielec zaprowadzi cię do siedziby Szponów. Otwórz właz i zejdź po drabinie. Wewnątrz spotkasz Yasmę (9).

Dowódczyni Szponów będzie chciała, abyś oddał jej sygnet. Twoja reakcja wiąże się z wyborem zakończenia całego wątku Propaganda Baxtera.

Nagrody: 800 PD


Zakończenie zadania Propaganda Baxtera

Na zakończenie zadania Propaganda Baxtera musisz wykonać jeden z dwóch wyborów:

  • Nie oddając sygnet Yasmie, dojdzie do walki, a w konsekwencji zabijesz członków organizacji Szponów. Porozmawiaj z Wulfem, który przebywa w barze Chloe, i donieść mu o tajnej organizacji. To zakończenie spowoduje poważny wzrost Zniszczenia; otrzymasz 1000 kryształków
  • Oddając Yasmie sygnet, wiąże się to z tym, że spadnie poziom Zniszczenia. Yasma powie, co masz zrobić, by zwieść Berserków. Udaj się więc do Wulfa (przebywa w barze Chloe) i okłam go w sprawie położenia kryjówki Banitów/Szponów. Otrzymasz od niego tylko 100 kryształków.

Niezależnie, które zakończenie wybierzesz, Wulf udzieli ci wsparcia u Fenrisa. Sugerujemy, aby nie zdradzać położenia kryjówki Szponów i chronić ich, gdyż potem otrzymasz dostęp do dodatkowych zadań.

Nagrody: 2000 PD

Następnie: Elex 2 - Audiencja u Szczura

Spis treści: Elex 2 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Elex 2 - Uczeń Tilasa

O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze