Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

EA przyznaje się do błędu i wycofuje reklamę FIFA 21 z magazynu dla dzieci

Jest oświadczenie firmy.

Pod naporem krytyki ze strony internautów, Electronic Arts wycofało reklamę FIFA 21 z brytyjskiego katalogu zabawek sieci sklepów Smyths Toys. Materiał graficzny zachęcał do wydawania realnej gotówki na piłkarzy w trybie Ultimate Team.

W oświadczeniu przesłanym brytyjskiej redakcji Eurogamer, EA zapewniło, że natychmiast skontroluje, gdzie pojawią się w przyszłości materiały promocyjne FIFA 21. Firma przyznała też, że tego typu treści nie powinny znaleźć się w magazynie skierowanym do dzieci.

„Mamy świadomość, że reklamy FIFA Points pojawiły się w środowiskach, w których nie powinny się znaleźć. Współpracujemy ze Smyths, by upewnić się, że ta reklama nie będzie dystrybuowana w pozostałych egzemplarzach katalogu na 2020 rok” - napisało Electronic Arts.

FIFA Points to wewnętrzna waluta w serii, której można używać do kupowania paczek z losowymi zawodnikami, zasilającymi drużynę w trybie Ultimate Team. Im większa kwota, tym lepsi gwarantowani piłkarze, jednak nigdy nie wiadomo, na kogo dokładnie trafimy. Z tego względu wielu graczy i liczne organizacje doszukują się w systemie znamion hazardu.

Gdy informacja o kontrowersyjnej reklamie w piśmie dla najmłodszych obiegła świat, część internautów zadeklarowała chęć bojkotu FIFA 21, czyli rezygnacji z kupna gry, dopóki wydawca nie wycofa materiału zachęcającego do wydania pieniędzy. Być może to właśnie zdecydowana postawa graczy miała częściowy wpływ na reakcję EA.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze