Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

EA proponuje nowy system animacji twarzy. Ma być ultra realistyczny

Pozostaje czekać na efekty.

Stworzenie przekonujących ludzkich twarzy na potrzeby gry nie jest prostym zadaniem, o czym przekonało się wielu twórców. Electronic Arts postanowiło zająć się tą kwestią i złożyło wniosek patentowy na nową technologię.

System pozwoli grafikom łączyć obrazy 2D z mapami tekstur twarzy, co powinno pomóc w znacznej poprawie jakości modeli i animacji w przerywnikach filmowych, o czym informuje portal GameRant. Zaznaczamy, że technika niespecjalnie nadaje się do masowej produkcji realistycznych NPC, ponieważ wymaga skanowania żywej osoby, więc raczej stosowana będzie wybiórczo - prawdopodobnie w przypadku najważniejszych postaci.

Źródło: gamerant.com

Nie jest to pierwsze podejście EA do zagadnienia animacji - przed dwoma laty firma złożyła podobny patent, który skupiał się na lepszym przechwytywaniu mimiki i emocji aktorów oraz „przekładaniu” ich na modele 3D. Żadna z obu technik w pojedynkę nie zrewolucjonizuje branży, ale w połączeniu ze sobą oraz ze znaną z serii FIFA techniką renderowania włosów, mogą dać naprawdę dobre efekty.

Wielkim problemem dla twórców gier jest zjawisko „doliny niesamowitości”. Naukowcy jeszcze w latach 70. XX wieku zauważyli, że ludzie większą sympatią darzą bardziej realistyczne odzwierciedlenia ludzkiego wyglądu, ale istnieje pewna granica, po której przekroczeniu roboty - czy postaci z gier - zaczynają wywoływać dyskomfort. Kluczowe są tu animacje oraz mikroekspresje twarzy, nie dziwi więc chęć rozwijania technologii na tym polu.

EA zaliczyło w przeszłości kilka wpadek związanych z twarzami postaci, czego najgłośniejszym przykładem było chyba Mass Effect Andromeda - wyjątkowo nieudane animacje bohaterów gry BioWare do dziś straszą w internecie. Amerykańska korporacja zdaje się ciężko pracować, by w przyszłości nie dochodziło do podobnych sytuacji.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze