Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dlaczego Portal 3 jeszcze nie powstał? Deweloper serii zasugerował powód

To nie takie proste.

Erik Wolpaw - scenarzysta gier Portal oraz Portal 2 - zdradził potencjalny powód, przez który studio Valve nie stworzyło do tej pory żadnej trylogii.

Deweloper ma na swoim koncie sporą liczbę niedokończonych serii, co w naturalny sposób przerodziło się już w mem, od lat żywy wśród społeczności graczy. Nowe spojrzenie na temat rzucił jednak Erik Wolpaw w wywiadzie dla kanału DidYouKnowGaming?. Zdaniem dewelopera, istnieje ogromna różnica między pracą nad drugą, a trzecią odsłoną cyklu.

- Studio kończy pracę nad pierwszą grą - tłumaczył Wolpaw. - Następnie analizuje ją i wypatruje wszystkich błędów. Dzięki temu do głowy wpadają kolejne pomysły i sposoby na usprawnienie rozgrywki. Każdy chce więc stworzyć kontynuację, żeby pozbyć się znalezionych problemów i stworzyć coś lepszego. Ostatecznie powstaje druga część, która satysfakcjonuje zespół. A kiedy pojawia się okazja do stworzenia trzeciej części, nikt nie chce się za to zabrać, bo przecież dopracowano już wszystko, co trzeba.

Omawiany fragment - 12:41.

Wolpaw zaznaczył oczywiście, że to jedynie osobista teoria, która prawdopodobnie sprawdzi się w przypadku wielu deweloperów. Dodał również, że studio Valve łatwo angażowało się w kolejne projekty, co znacznie utrudniało prace nad niedokończonymi seriami.

- Myślę, że Valve cały czas wciąga się w kolejne rzeczy. Mam jednak nadzieję, że pewnego dnia zobaczymy w końcu jakąś „trójkę” - mówił. Dodał również, że sam chętnie podjąłby się pracy nad zamknięciem serii Portal, jednak wymagałoby to dużych nakładów pracy.

Jeśli o Portalu mowa, już w przyszłym tygodniu - dokładnie 8 grudnia - zadebiutuje Portal with RTX, a więc pseudo remaster popularnego cyklu. Odświeżona wersja zaoferuje wsparcie systemu DLSS, nowe tekstury wysokiej rozdzielczości oraz rozbudowane modele postaci i otoczenia. Niedawno poznaliśmy także oficjalne wymagania sprzętowe gry.

O autorze
Awatar Nikodem Idziak

Nikodem Idziak

News Writer

Kolekcjonuje wszystko, co bezużyteczne - od platynowych trofeów, po butelki po winie. Zakochany w RPG-ach, ambiencie i twórczości Boba Rossa.

Komentarze