Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - klasy postaci: Skrytobójca (Shadowblade), Wędrowiec (Wayfarer), Czarownik (Witch), Czarodziej (Wizard)

Zapoznaj się z mocnymi i słabymi stronami poszczególnych klas postaci.

W trakcie tworzenia nowej postaci należy określić nie tylko jej rasę i wygląd, ale także klasę. Wpływają one między innymi na atrybuty bohatera oraz dostępne umiejętności i talenty. Dobrze jest dokładnie poznać wszystkie klasy i poświęcić nieco czasu na odpowiedni wybór, który będzie determinował styl rozgrywki.

Dobrze jest dopasować klasę do sposobu, w jaki zamierzamy prowadzić grę. Jeśli zależy nam na stworzeniu walecznej postaci, to dobrze pomyśleć na przykład o rycerzu (knight) lub kleryku (cleric), który z kolei może swoimi umiejętnościami pomagać sojusznikom na polu bitwy. Osoby preferujące walkę z dystansu mogą pomyśleć o zwiadowcy (ranger), gracze lubiący eksplorację i rozbrajanie pułapek zainteresują się pewnie klasą łotra (rogue).

Warto pamiętać, aby w drużynie znajdowały się postacie reprezentujące różne klasy. Przykładowo można pomyśleć o połączeniu wojownika (fighter), kleryka (cleric) z czarownikiem (witch) i łotrem (rogue). W ten sposób w trakcie walki uderzenie przejmą na siebie dwie pierwsze klasy walczące w zwarciu, a z tyłu wspomagać ich będzie czarami czarownik oraz łotr, który dodatkowo przyda się podczas eksploracji świata. Oczywiście to tylko jedno z przykładowych zestawień, których liczba jest niemal nieograniczona.

Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich klas dostępnych w grze wraz z ich atrybutami, umiejętnościami, talentami oraz zdolnościami specjalnymi. Trzy pierwsze w ostatniej kategorii zawsze odnoszą się do domyślnych ustawień klasy. Można je zmienić w trakcie tworzenia bohatera w zakładce Presets (Domyślne), Skills (Umiejętności), Edit (Edycja).


Shadowblade (skrytobójca) - zabójczy asasyn łączący w sobie sprawność operowania sztyletami z wiedzą magiczną. Preferowane rasy - elfy, jaszczury.

Skrytobójca (Shadowblade).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Intelligence (inteligencja) +1

Zdolności:

  • Scoundrel (łajdak) +1 - podnosi szybkość przemieszczania się oraz zwiększa współczynnik trafień krytycznych.
  • Necromancer (nekromancja) +1 - automatyczne leczenie postaci w momencie zadawania przeciwnikom obrażeń.
  • Sneaking (skradanie) +1 - wpływa na szybsze poruszanie się oraz zmniejsza ryzyko wykrycia przez inne postacie w trybie skradania.

Talent:

  • Back stabber - umożliwia wyprowadzanie niespodziewanych ataków w plecy przeciwników z wykorzystaniem noży oraz sztyletów.

Umiejętności:

  • Backslash (cięcie od tyłu) - umożliwia doskoczenie i zaatakowanie przeciwnika od tyłu z większego dystansu.
  • Chloroform (chloroform) - zadaje obrażenia magiczne oraz zapewnia szansę na uśpienie celu (sleeping).
  • Mosquito swarm (rój komarów) - tworzysz rój ogromnych komarów zadających wrogom obrażenia fizyczne, które dodatkowo wywołują efekt krwawienia (bleeding), a bohaterowi przywracają punkty życia.
  • Adrenaline (adrenalina) - od razu otrzymujesz 2 dodatkowe punkty akcji, ale w kolejnej turze tracisz jeden.
  • Throwing knife (rzut nożem) - możesz rzucić w przeciwnika nożem atakując go od przodu lub rzucając mu w plecy.
  • Raining blood (krwawy deszcz) - tworzy krwawe plamy oraz wywołuje u celów krwawienie (bleeding) i sprawia, że postacie stają się mokre.
  • Blood sucker (krwiopijca) - przywraca punkty życia z okolicznych kałuży krwi. Im jest jej więcej, tym więcej życia zostanie przywrócone.
  • Decaying touch (dotknięcie rozkładu) - klątwa sprawiająca, że mikstury i czary przywracające zdrowie zadają rany.

Wayfarer (wędrowiec) - postać z dużą dozą zręczności preferująca bronie dystansowe w połączeniu ze zdolnościami magicznymi. Preferowane rasy - elfy, jaszczury.

Wędrowiec (Wayfarer).

Atrybuty:

  • Finesse (finezja) +2
  • Intelligence (inteligencja) +1

Zdolności:

  • Huntsman (myśliwy) +1 - zapewnia dodatkowy bonus do obrażeń w trakcie atakowania ze wzniesienia.
  • Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
  • Bartering (handel) +1 - możesz taniej kupować przedmioty u handlarzy i drożej je sprzedawać.

Talent:

  • Pet Pal (przyjaciel zwierząt) - umożliwia prowadzenie rozmów z napotkanymi zwierzętami.

Umiejętności:

  • Markman's fang (kieł strzelca) - specjalna strzała, która rani wszystkich wrogów, którzy staną na jej drodze, przelatując przez nich.
  • Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.
  • Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
  • First aid (pierwsza pomoc) - eliminuje negatywne efekty okaleczenia (crippled), powalenia (knocked down), oślepienia (blinded), głuchości (silenced), krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) oraz zatrucia (poisoned). Ponadto leczy 30 procent zdrowia postaci.
  • Mark (znamię) - wybrany cel otrzymuje karę do uników (dodge) oraz nie może stać się niewidzialny.
  • Ricochet (rykoszet) - strzała, która po trafieniu w cel może się odbić i trafić w kilka kolejnych celów zadając im obrażenia.
  • Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
  • Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.

Witch (czarownik) - typowa magiczna klasa, którą można rozwijać w dwóch kierunkach. Pierwszy stawia na zdolności ofensywne, zadające obrażenia przeciwnikom, a drugi na rozwój defensywny. Preferowane rasy - jaszczury, ludzie.

Czarownik (witch).

Atrybuty:

  • Intelligence (inteligencja) +2
  • Constitution (wytrzymałość) +1

Zdolności:

  • Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
  • Necromancer (nekromancja) +1 - automatyczne leczenie postaci w momencie zadawania przeciwnikom obrażeń.
  • Persuasion (perswazja) +1 - zwiększenie szans przekonania osób do własnych racji w trakcie dialogu.

Talent:

  • Leech (pijawka) - sprawia, że postać automatycznie się leczy, kiedy stoi na kałuży krwi.

Umiejętności:

  • Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
  • Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.
  • Raining blood (krwawy deszcz) - tworzy krwawe plamy oraz wywołuje u celów krwawienie (bleeding) i sprawia, że postacie stają się mokre.
  • Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.
  • Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
  • Mosquito swarm (rój komarów) - tworzysz rój ogromnych komarów zadających wrogom obrażenia fizyczne, które dodatkowo wywołują efekt krwawienia (bleeding), a bohaterowi przywracają punkty życia.
  • Blood sucker (krwiopijca) - przywraca punkty życia z okolicznych kałuży krwi. Im jest jej więcej, tym więcej życia zostanie przywrócone.
  • Decaying touch (dotknięcie rozkładu) - klątwa sprawiająca, że mikstury i czary przywracające zdrowie zadają rany.

Wizard (czarodziej) - klasa magiczna opierająca się głównie na atakach dystansowych związanych z różnymi żywiołami. Preferowane klasy - jaszczury, ludzie.

Czarodziej (wizard).

Atrybuty:

  • Intelligence (inteligencja) +2
  • Constitution (wytrzymałość) +1

Zdolności:

  • Pyrokinetic (magia ognia) +1 - zapewnia dodatkowe bonusy do obrażeń podczas ataków ogniowych.
  • Geomancer (magia ziemi) +1 - podnosi obrażenia zadawane z wykorzystaniem trucizny oraz zwiększa szybkość odnawiania pancerza.
  • Loremaster (mistrz wiedzy) +1 - umożliwia efektywniejsze identyfikowanie przeciwników oraz wszelkiego rodzaju przedmiotów i zwojów.

Talent:

  • Far out man - zwiększa promień działania czarów i zwojów o 2 metry.

Umiejętności:

  • Searing daggers (ogniste sztylety) - wystrzeliwuje trzy ogniste sztylety, które zadają obrażenia od ognia mogące podpalić ofiarę.
  • Ignition (zapłon) - zadaje obrażenia od ognia i podpala wszystkich wrogów i łatwopalne materiały znajdujące się wokół bohatera.
  • Fossil strike (uderzenie skamieniałości) - ogromny głaz zadający obrażenia od żywiołu ziemi. Zostawia za sobą ślad łatwopalnej ropy.


  • Peace of mind (spokojna głowa) - na trzy tury podnosi o jeden punkt siłę, finezję, inteligencję oraz bystrość. Usuwa także negatywne efekty oślepienia (blinded), przerażenia (terrified), uroku (charmed), kpiny (taunted), uśpienia (sleeping) i rozwścieczenia (enraged).
  • Haste (pośpiech) - cel tej zdolności zyskuje na trzy tury możliwość szybszego poruszania się oraz jeden dodatkowy punkt akcji w każdej turze. Ponadto eliminuje negatywne efekty spowolnienia (slowed) i okaleczenia (crippled).
  • Fortify (wzmocnienie) - zdolność znacznie podnosząca wskaźnik obrony, która dodatkowo eliminuje negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning) i zatrucia (poisoned). Postaci korzystającej z tej zdolności nie można teleportować.
  • Contamination (skażenie) - atak zadający rany i zatruwający na kilka tur okolicznych przeciwników.
  • Poison dart (zatruta strzałka) - strzałka zadająca obrażenia fizyczne oraz zatruwająca cel na kilka tur.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze