Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored: Death of the Outsider - misja 3: Napad na bank, Kradzież noża

Kradniemy nóż ze skarbca bankowego.

Teraz gdy jesteś już w banku, twoim zadaniem jest poszukanie skarbca i kradzież noża. Jeśli wykonałeś zadanie opcjonalne: Uśpij personel, to masz przed sobą wolną drogę, podczas której będziesz mógł swobodnie chodzić po banku, bowiem pracownicy i strażnicy będą słodko spać.

Pamiętaj jednak, by nie hałasować i nie potrącić nikogo, gdyż w takim wypadku personel zostanie zaalarmowany. Najlepiej będzie, jeśli przez cały czas będziesz skradał się. Kiedy zobaczysz leżącego strażnika, który leży na podłodze i blokuje przejście - wykorzystaj moc: Przeniesienie. Chcąc wypełnić kontrakt: Cicho jak mysz, nie możesz nikogo zabić.

Gdy uśpisz personel banku, pamiętaj, aby zachowywać się po cichu i nie potrącać leżących na podłodze strażników.

Droga do wewnętrznego atrium

Wchodząc do banku przez dach, dostaniesz się na czwarte piętro. Zejdź na sam dół, na pierwszy poziom. Dotrzesz do głównej sali banku. Tam za pomocą Przeniesienia przedostań się do pomieszczenia przez otwarte okno, które zobaczysz na prawo od kasy nr 1. Przenosząc się, wykorzystaj obiekty, takie jak wielki żyrandol i posągi, by dostać się wyżej. Do tego miejsca również można trafić przez korytarz na drugim piętrze.

Używając mocy Przeniesienie, przedostań się do pomieszczenia z otwartym oknem.

Skradaj się, aby nie obudzić pracowników banku. Będąc w środku, udaj się na lewo i przez barierkę zeskocz na niższy poziom do zamkniętego miejsca. Podejdź do czerwonego przycisku i naciśnij go, co sprawi, że będziesz mógł przedostać się do wewnętrznego atrium. Przejdź przez jedyne drzwi w tym pomieszczeniu.

Idąc na lewo, dotrzesz do przejścia przez kanały, z którego mogłeś skorzystać wykonując zadanie: Teren prac. Teraz udaj się w prawo, przejdź przez drzwi i idź korytarzem, aż dostaniesz się z powrotem do głównej sali. Wejście do wewnętrznego atrium jest już otwarte.

Jasną strzałką wskazano drogę do kanałów, a ciemniejszą do wewnętrznego atrium.

Uważaj! Gdy przekroczysz próg atrium, zostaniesz śmiertelnie porażony prądem, dlatego używając Przeniesienia dostań się na lampę przymocowaną do sufitu. Stamtąd przenieś się do małego korytarza, umiejscowionego prostopadle do dwóch urządzeń rażących prądem. W tym miejscu będziesz bezpieczny, ale musisz wyłączyć śmiercionośne maszyny. Wejdź do dwóch pomieszczeń, które znajdziesz w tym korytarzu, i wyciągnij zbiorniki z tranem ze stacji zasilającej.

Do pomieszczenia z dwoma urządzeniami rażącymi prądem dostaniesz się również, jeśli skorzystałeś z wejścia do banku przez dział czystości, wykonując zadanie: Poszukaj dozorcy.

Gry uporałeś się ze śmiercionośnymi maszynami, pora ruszać dalej: do wewnętrznego atrium.


Wewnętrzne atrium, archiwum, skarbiec

Kiedy wejdziesz do atrium, zobaczysz mechanicznego strażnika. Wskocz na lampę po lewej stronie i użyj Przeniesienia, by przedostać się na wyższy poziom. Obejdź sale. Dotrzesz do zamkniętych drzwi. Na dole zobaczysz biura pracowników. Przedostań się tam za pomocą Przeniesienia, tak aby mechaniczny strażnik cię nie zauważył. Dotrzyj do po małego pomieszczenia, gdzie znajduje się zbiornik z tranem.

Jeżeli go wyciągniesz, to ściana światła wyłączy się, dzięki czemu będziesz mógł przez nią przejść. Jednak zaalarmuje to strażników. Lepszym rozwiązaniem jest przeprogramowanie obwodu. To pozwoli ci przejść przez ścianę światła, mimo że jest włączona, a strażnicy, którzy się do niej zbliżą - zginą.

W tym celu potrzebujesz klucza elektrycznego, który możesz znaleźć kilku miejscach w Górnej Cyrii lub kupić w sklepie czarnorynkowym. Drobna uwaga: przeprogramowanie klucza może uniemożliwić ci wykonanie kontraktu: Cicho jak mysz , gdyż gdy jakiś strażnik zginie, to zadanie nie zostanie zaliczone.

Przejdź przez ścianę światła, tak aby nie zauważył cię mechaniczny strażnik. Wejdź na wyższe piętro, i udaj się do Działu ochrony i administracji. Podejdź do drzwi i naciśnij czerwony przycisk, by porozmawiać przez mikrofon ze strażnikiem. Dowiesz się, że potrzebujesz kodu, aby przejść dalej. Chcąc go zdobyć, udaj się do archiwum (poziom -1) windą lub pieszo.

Musisz zdecydować, czy chcesz wyłączyć ścianę światła, co zaalarmuje strażników, czy przeprogramować ją, w celu zabijania wrogów.

Archiwum

W archiwum okaże się, że podłoga jest pod napięciem, i nie będziesz mógł swobodnie przez nią przejść. Możesz ją wyłączyć, wyciągając zbiornik z tranem, który znajduje się na końcu pomieszczenia, ale to zaalarmuje strażników. Lepiej będzie, jeśli zostawisz zbiornik z tranem w spokoju, a za pomocą Przeniesienia dostań się do korytarza, gdzie stacjonuje mechaniczny strażnik. Zrób to tak, aby nie zauważył cię, gdy się pojawisz - wcześniej oznacz go Wejrzeniem.

Wejdź na skrzynię i za pomocą Przeniesienia przedostań się do jednego z korytarzy archiwum (zaznaczono strzałkami) Wewnątrz poruszaj się po metalowych kładkach, uchroni cię przed wzrokiem mechanicznego żołnierza.

Kiedy będziesz w środku, poruszaj się w archiwum po drewnianych regałach i na podwieszonych, metalowych sufitach - wtedy nie dostrzeże cię mechaniczny strażnik. Zabierz kod do działu ochrony z ciała Peni i udaj się z powrotem na poziom 2. Uważaj na podłogę pod napięciem!


Jak ominąć podłogę pod napięciem w dziale ochrony i administracji

Mając kod, przedostaniesz się do działu ochrony i administracji. Omiń strażnika, który siedzi w pomieszczeniu na prawo. Idź dalej korytarzem, aż dotrzesz do podłogi pod napięciem. Musisz ją wyłączyć. W tym celu dostań się do pomieszczenia, którego wejście zlokalizowane jest na lewo od dwóch nieruchomych strażników. Idź wzdłuż szatni i przejdź przez okno.

Tam - przez kratę - zobaczysz zbiornik z tranem. Chcąc dostać się do tego pomieszczenia, użyj mocy: Wejrzenie. W niematerialnym stanie dostań się do pokoju ze zbiornikiem, idąc korytarzem z podłogą pod napięciem. Ustaw znacznik przeniesienia tak, aby był widoczny przez kratę. Następnie za pomocą mocy Przeniesienie, przedostań się do tego miejsca. Wyjmij zbiornik i rusz w kierunku pomieszczenia kontroli, gdzie przekieruj skarbiec do Gabinetu Dyrektorki, poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku (górny przyciski na panelu).


Gabinet Dyrektorki i skarbiec bankowy

Zawróć i udaj się na trzeci poziom, po drodze otwierając drzwi za pomocą czerwonego przycisku. Nie daj się wykryć; postaraj się jak najszybciej przedostać się na wyższe piętro, gdyż strażnicy po chwili pojawią się w dziale ochrony! W gabinecie podejdź do biurka, naciśnij kolejny czerwony przycisk, a skrytka za obrazem stanie otworem. Podejdź i zabierz klucz do skarbca i amulet. Następnie wejdź do skarbca i otwórz sejf za pomocą dwóch kluczy, które zdobyłeś w poprzednim rozdziale. Zabierz nóż o dwóch ostrzach i udaj się windą lub schodami na drugie piętro.

Odrygluj zamek i przejdź przez drzwi, które znajdziesz po lewej stronie. Wyjdź z atrium głównymi drzwiami - tak jak tutaj wszedłeś - zeskakując na niższy poziom. Uważaj na strażników, którzy obudzili się, gdy zmieniłeś położenie skarbca. Najlepiej wyjść z banku przez dział czystości. Dlatego w korytarzu, w którym wcześniej wyłączyłeś dwie maszyny rażące prądem, skręć w prawo, a następnie opuść bank przez metalowe drzwi.

Najszybszą drogą powrotną na zewnątrz jest droga przez dział czystości.


Chcąc wyjść z pomieszczenia działu czystości, naciśnij czerwony przycisk. Pojawi się śmietnik, do którego wejdź. Następnie strzel z wolnostrzału w czerwony przycisk, co umożliwi ci się wydostanie z tego pomieszczenia.

Teraz możesz udać się w stronę kolejki i zakończyć misję, ale uważaj na strażników po drodze. Górną Cyrię możesz również opuścić łodzią, którą znajdziesz na kanale, niedaleko tamy.

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze