Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - balkon, Aramis Stilton, Delila, Dzielnica Pyłu

Przechodzimy przez kolejne części rezydencji, natrafimy na rytuał i dokonujemy wyborów mających swoje odbicie w teraźniejszości.

Kiedy uporasz się z łamigłówką w sejfie Stiltona wróć do rzeczywistości, dzięki czemu będziesz mógł przejść przez drzwi z prawej wprost na korytarz. Jeżeli cofniesz się do przeszłości, to z prawej strony zobaczysz podwójne drzwi - możesz je odblokować, aby wrócić do pokoju z biurkiem.

Jeśli udasz się w lewo, to trafisz na parter rozległego holu. W teraźniejszości znajdziesz tu ogara, a w przeszłości sporą grupę strażników. Warto (w teraźniejszości) przemknąć na schody z lewej. Prowadzą do piwnicy z windą, gdzie w windzie z lewej możesz zdobyć kościany amulet.

Strażnicy ukrywający kosztowności w piwnicy

Jeżeli w piwnicy przeniesiesz się do przeszłości, to usłyszysz dwóch rozmawiających ze sobą strażników (obrazek powyżej), ukrywających coś za lokalną ścianą. Kiedy skończą i się rozdzielą załatw ich jednego po drugim. W narożniku na lewo od ściany, za którą coś chowali, znajdziesz koło zaworu leżące na półce. Podnieś je i przerzuć przez dziurę w ścianie - jeśli dobrze trafisz, to przy okazji zniszczysz gniazdo krwiogzów.


Balkon i obejście piętra

Przenieś się do teraźniejszości i przejdź przez powiększoną obecnie dziurę. Wskocz do wody, podnieś koło zaworu i przepłyń do pomieszczenia z lewej. Na ścianie z prawej, tuż nad ziemią, znajdziesz miejsce, gdzie użyj koła zaworu, po czym zacznij je obracać. W ten sposób osuszysz pomieszczenie i zyskasz dostęp do sztabki srebra leżącej na skrzyni przy ścianie, przez którą przeszedłeś. Ponadto na rurach pod sufitem z lewej znajdziesz runę.

Kiedy wartownicy skończą rozmowę będziesz mógł rozprawić się ze strażniczką na dole

Wróć do głównego holu i przejdź w teraźniejszości na drugą stronę do kolejnej lokacji (przez otwartą bramę z prawej - uważaj na ogara, którego możesz uśpić usypiającym bełtem). Jeśli spojrzysz przez soczewki lub zaszyjesz się w kącie i przeniesiesz w czasie do przeszłości, to zobaczysz dwójkę rozmawiających przeciwników - jeden jest na balkonie, a strażniczka na dole (obrazek powyżej). Poczekaj, aż skończą, po czym ustaw się w dogodnej pozycji i ogłusz wartowniczkę.

Z prawej strony (w teraźniejszości) znajdziesz okno, przez które możesz dostać się do małego pomieszczenia. Z prawej strony stoi szafa, która zniknie, jeśli przejdziesz do przeszłości. Zamiast niej znajdziesz tu drzwi do kuchni z dwójką kucharek. Jest to ta sama kuchnia, do której mogłeś wejść z głównego holu niedługo po zdobyciu chronotronu.

Wsporniki, które możesz zniszczyć z kuszy

Będą w lokacji z balkonem cofnij się do przeszłości i zwróć uwagę na dwa wsporniki pod nim (strzałki na obrazku powyżej). Strzel w nie z kuszy, po czym przenieś się do teraźniejszości. Okaże się, że balkon jest zawalony i możesz wejść po nim na górę, co też uczyń. Jeśli otworzysz soczewki w chronotronie, to ujrzysz trójkę strażników.

Jeden stoi na wejściu do balkonu, a dwójka rozmawia przy szafkach z prawej. Podejdź do rozmawiającej dwójki w teraźniejszości, przez soczewki poczekaj, aż się rozejdą, po czym wyeliminuj każdego po cichu. W narożniku w przeszłości znajdziesz tu również obraz (Kwaternionowy jęk oprawcy).

Wejście do byłej pracowni

Po oczyszczeniu lokacji skieruj się do drzwi z lewej. W przeszłości znajdziesz za nimi korytarz z kilkoma strażnikami, a w teraźniejszości korytarz z gniazdami krwiogzów oraz gniazdostróżem, którego dość łatwo wyeliminować. Skieruj się w lewo eliminując kolejne gniazda i przejdź przez przejście przed sobą (obrazek powyżej). W środku, w przeszłości, natkniesz się na dwóch pracowników (są agresywni) oraz pilnującego ich strażnika. Podsłuchaj ich rozmowę w przeszłości, a kiedy się rozejdą wyeliminuj robotników.

Będąc w teraźniejszości zwróć uwagę na zniszczone okno z lewej. Wyjdź po nim na metalowy gzyms i przejdź do pomieszczenia z prawej. W przeszłości, na małej przestrzeni, zobaczysz tu trzech strażników. Otwórz drzwi z prawej i zwab ich jakimś hałasem do pomieszczenia - kiedy się rozbiegną możesz ich po kolei eliminować, a potem zabrać runę z pokoju, w którym przebywali.


Tylny dziedziniec i los Stiltona

Po zdobyciu runy wróć na korytarz i kontynuuj obchód w lewą stronę (uważaj na gniazdostróża). W przeszłości zobaczysz tu podwójne drzwi z lewej - jeśli je otworzysz, to odblokujesz wejście do głównego holu, który odwiedzałeś na początku pobytu w rezydencji. Kontynuuj obchód wzdłuż ściany z lewej - w teraźniejszości natkniesz się na kilka gniazd insektów, a w przeszłości na mapę domu Aramisa Stiltona wiszącą na ścianie. Nieco dalej jest także winda.

Ustaw się w teraźniejszości za plecami strażnika pilnującego drzwi

Ruszaj przed siebie w teraźniejszości (w soczewkach możesz oglądać ruchy licznych strażników), aż dotrzesz do sporego skupiska gniazd. Zniszcz je i przez soczewki zobacz pilnującego przejścia wartownika (obrazek powyżej). Ustaw się w teraźniejszości za nim i rozejrzyj się czy nikt się nie zbliża. Następnie przenieś się do przeszłości i podejdź do drewnianych, podwójnych drzwi za wartownikiem. Jest to przejście prowadzące na tylny dziedziniec, gdzie masz się dostać.

Po dotarciu na tylny dziedziniec zacznij od ogłuszenia strażnika stojącego na końcu korytarza z lewej. Jeśli od razu przeniesiesz się do teraźniejszości, to zostaniesz zaatakowany przez krwiogzy znajdujące się obok gniazda na środku holu.

Aramis Stilton (#1) i prowadzące do niego rusztowania (#2, #3)

Jeśli podejdziesz do barierki wychodzącej na dziedziniec, to zobaczysz licznych strażników (przeszłość) lub ogary (teraźniejszość). Twój cel, czyli Aramis Stilton (#1 na obrazku powyżej), przebywa w altance na dziedzińcu. Zamiast przedzierać się przez plac z wartownikami, najlepiej jest skorzystać z drewnianego rusztowania z lewej (#2 na obrazku powyżej) lub prawej (#3 na obrazku powyżej) strony placu. Dzięki nim z łatwością dotrzesz do altanki i Aramisa.

Pamiętaj, że oprócz zdecydowania o losie Aramisa Stiltona twoim głównym celem jest zdobycie kombinacji do tajnej komnaty, którą znajdziesz w pamiętniku przy mężczyźnie. Po dotarciu do altanki możesz postąpić na trzy sposoby:

  • Uciec - zostawisz wtedy Stiltona przy życiu i w teraźniejszości nic się nie zmieni.
  • Ogłuszyć Stiltona - (np. skacząc na niego lub korzystając z usypiającego bełta) - Aramis nie pojawi się na rytuale, który go odmienił. W ten sposób zmienisz teraźniejszość na lepsze. Pamiętaj jednak, że po skorzystaniu z chronotronu rezydencja będzie żyła pełnią życia i będą się po niej przechadzały osoby.
  • Zabić Stiltona - Aramis nie pojawi się na rytuale, a jego rezydencja opustoszeje (ale nie upadnie, tak jak gdybyś nic w przeszłości nie zmienił) i zostanie wystawiona na sprzedaż.

Rytuał i sekret Delili

Bez względu na podjętą decyzję wróć do teraźniejszości (jaka by nie była) i skieruj się w stronę podwójnych drzwi znajdujących się na parterze z lewej strony. Przejdź przez nie, aby dostać się do rezydencji raz jeszcze.

Drzwi do pracowni Stiltona - możesz je otworzyć w przeszłości zdobytym kodem lub zniszczyć deski, jeśli ogłuszyłeś Aramisa

Udaj się na piętro i skieruj się do podwójnych drzwi prowadzących do praocwni Aramisa (obrazek powyżej). Jeśli go ogłuszyłeś, to na drzwiach będą deski blokujące przejście - wystarczy je zniszczyć i wejść do środka, przez co wypełnisz również działanie specjalne Badacz czasu. Druga możliwość, to cofnięcie się do przeszłości (uważaj na wartowników) i wpisanie zdobytego w altanie kodu w mechanizmie z prawej strony.

Po wejściu do nowej lokacji skieruj się w lewo. Po chwili usłyszysz głosy kilku zebranych osób biorących udział w spotkaniu. Obejrzyj scenkę, która może mieć nieco inny przebieg w zależności od tego, jak postąpiłeś z Aramisem.

Przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie obejrzysz rytuał

Po zakończeniu spotkania przejdź korytarzem do kolejnego pomieszczenia. Podejdź do barierki i spójrz na dół, gdzie odbywa się rytuał (obrazek powyżej). Obejrzyj go, aby dowiedzieć się, w jaki sposób Delili udało się zdobyć swoje niezwykłe moce.

Po rytuale będziesz musiał opuścić rezydencję i udać się do Dzielnicy Pyłu. Skieruj się do podwójnych drzwi i otwórz je przyciskiem z lewej strony. Jeśli nie wyeliminowałeś wcześniej wartowników w holu, to będziesz mógł to uczynić teraz (albo skorzystać z chronometru po opuszczeniu lokacji, gdzie odbywał się rytuał i spotkanie). Jeżeli ogłuszyłeś Stiltona, to w teraźniejszości, na lewo od windy z prawej strony korytarza, pojawi się wejście do gabinetu, gdzie znajdziesz kościany amulet.


Dzielnica Pyłu

Kieruj się przed siebie w stronę wyjścia z rezydencji. Po dotarciu na dziedziniec przed willą znajdują się podwójne drzwi prowadzące do Dzielnicy Pyłu, z której tu przybyłeś. Skieruj się w ich stronę i przejdź przez nie. Następie udaj się w stronę kolejnych - kiedy spróbujesz je otworzyć wylądujesz w pustce, a po chwili w miejscu docelowym.

Uwaga - opisane poniżej sekrety i znajdźki będą dostępne tylko wówczas, gdy ogłuszyłeś Aramisa Stiltona. Jeżeli zostawiłeś go w spokoju, to teraźniejszość się po prostu nie zmieni.

Runa znajduje się na drewnianym rusztowaniu

Po scence w Pustce ponownie przejdź przez drzwi, aby znaleźć się w Dzielnicy Pyłu. Przed sobą znajdziesz mieszkanie Lucii Pastor, możesz do niego wejść i porozmawiać z kobietą, a następnie podnieść kościany amulet znajdujący się w pokoju z prawej. Następnie przejdź przez główną bramę na prawo od domu Lucii, a dotrzesz do drewnianego rusztowania (obrazek powyżej). Wskocz na nie, aby zdobyć runę.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Więcej:

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - hol, jadalnia, sejf Stiltona

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - działania specjalne

- Dishonored 2 - Misja 7: Pęknięta tafla rzeczywistości - sekrety i znajdźki


Z prawej strony rusztowania jest mały zaułek, z którego przy pomocy Mignięcia/Dalekiego chwytu, możesz dostać się na dach budynku z prawej. Znajdziesz tam kościany amulet. Następnie udaj się do czekającego na ciebie w tunelu Antona Sokołowa. Przed rozmową z nim warto podnieść kościany amulet leżący z lewej strony.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dishonored 2

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze