Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Zmora Korony, działania specjalne

Zdecyduj o losie brutalnego mordercy i ucieknij z Insytutu.

Po dotarciu do sali operacyjnej na dole oddziału rekonwalescencyjnego i rozmowie z Hypatią oraz Vasco dowiesz się, że to pani doktor jest poszukiwaną przez ciebie Zmorą Korony. Ranny mężczyzna opowie ci o eksperymencie, w wyniku którego Hypatia stała się bezwzględnym mordercą.

Po chwili wyjawi też kod do sejfu, w którym znajdują się notatki umożliwiające stworzenie lekarstwa dla pani doktor. Po chwili rozmowa zostanie przerwana przez odmienioną Hypatię, która wpadnie do pomieszczenia i pobiegnie za Vasco (warto zwrócić uwagę, że z lewej strony jest audiograf). Zdecyduj teraz czy chcesz zabić kobietę czy też posłuchać Vasco i spróbować jej pomóc.


Zabicie Zmory Korony

Po dość nieoczekiwanym obrocie spotkania z Hypatią i Vasco staniesz przed wyborem wyeliminowania Zmory Komory lub udzieleniu jej pomocy. Jeżeli chcesz się z nią rozprawić, to możesz znaleźć ją na sąsiedniej sali (jeszcze będziesz wystarczająco szybki) lub w pomieszczeniu nad tobą, gdzie dostaniesz się po schodach.

Hypatię możesz zabić w walce bezpośredniej lub strzelając do niej z bełtów

Od ciebie zależy taktyka, jaką wybierzesz w trakcie pojedynku. Możesz wyciągnąć miecz i zaatakować Hypatię bezpośrednio (obrazek powyżej). Rywalka jest dość wytrzymała i szybka, więc przygotuj się na korzystanie z możliwości bloków i używania eliksirów zdrowia. Druga opcja jest znacznie prostsza. Po zlokalizowaniu Zmory Korony przygotuj sobie ognisty bełt i strzel nim we wroga z zaskoczenia. Jeden celny strzał załatwi sprawę.


Uratowanie Zmory Korony

Druga opcja, to posłuchanie Vasco i zdobycie jego notatek, dzięki którym możliwe jest uratowanie doktor Hypatii. Udaj się na wyższe piętro uważając, aby nie wejść w drogę znajdującej się tu Hypatii (warto wspomagać się zdolnością Mignięcie/Daleki chwyt).

Sejf Vasco z notatkami (#1) oraz drzwi do jego gabinetu (#2)

Wróć na główną klatkę schodową i zejdź piętro niżej na oddział chorobowy (Disease treatment). Jest to ta sama lokacja, którą mogłeś odwiedzić w związku z woźnym Hamiltonem https://www.eurogamer.pl/articles/2016-11-26-dishonored-2-misja-3-droga-pani-doktor-hamilton-podziemia-hypatia-i-vasco. Przejdź przez podwójne drzwi na końcu lokacji, po czym wpisz podany przez Vasco kod w sejfie (#1 na obrazku powyżej) z lewej (jeśli go nie pamiętasz, to w dzienniku przejdź do zakładki Cele, a potem wybierz Wskazówki dot. misji - Kombinacja do sejfu Vasco).

Po otworzeniu sejfu podnieś notatki i przeczytaj je. Następnie przejdź do biura z prawej strony (#2 na obrazku powyżej), skąd weź strzykawkę. Udaj się z nią do pobliskiego pokoju z krwiogzami i ciałem. Wbij w nie strzykawkę, pobierz substancję i wróć do gabinetu, po czym wejdź w interakcję z aparaturą na stole z lewej.

Zakradnij się do Zmory Korony i wystrzyknij jej przeciwserum. Możesz to uczynić także podczas walki

Po wstrzyknięciu substancji użyj palnika, poczekaj chwilę i napełnij strzykawkę przeciwserum. Wróć do sali zabiegowej dr Hypatii na wyższym piętrze i zlokalizuj ją. Powinna być w swoim gabinecie. Zakradnij się do niej i wbij strzykawkę z substancją (obrazek powyżej). Kiedy przemiana się zakończy porozmawiaj z badaczką.


Wyłączenie wieży strażniczej i ucieczka

Bez względu na to, w jaki sposób rozwiązałeś sprawę ze Zmorą Korony, będziesz teraz musiał opuścić Instytut i wrócić na Groźną Wręgę. Zanim to uczynisz czeka cię jeszcze jedno zadanie - wyłączenie wieży strażniczej.

Teren ze strażnikami i wieżą strażniczą

Możesz się do niej dostać schodząc na parter i przechodząc na taras za windą. Wyeliminuj okolicznych wartowników i przejdź dalej, gdzie spotkasz kolejną parę wrogów i wieżę. Druga możliwość, to skorzystanie z okiennicy w pokoju z Vasco. W ten sposób od razu dostaniesz się na teren z wieżą i rywalami (obrazek powyżej), omijając balkon.

Najlepiej jest uśpić przeciwnika z prawej bełtem usypiającym (znajdziesz go na stole przy ciele w sali, gdzie spotkałeś doktor Hypatię), a potem zejść i załatwić drugiego. Podejdź do krawędzi i kiedy wieża odwróci się tyłem przeskocz na nią. Otwórz klapę i wyjmij pojemnik z tranem.

Zobaczysz, jak do brzegu zaczyna zbliżać się łódka z Maegan. Zeskocz na strażnika poniżej, ogłusz go, po czym skieruj się w stronę czekającego na ciebie Foster. Wejdź na pokład i oddal się od Instytutu.


Działania specjalne

Zatopiony wrak - zaraz na początku misji, zanim zdobędziesz mapę Instytutu i w ogóle do niego wejdziesz, zwróć uwagę na wrak łodzi w pobliskiej zatoce (przy filarach na szyny). Wpłyń do niej, przeszukaj i wypłyń, a zaliczysz to działanie.

Trzej świadkowie - aby wypełnić to działanie musisz zrealizować trzy cele. Przeczytać list do porucznika Valiente, który znajdziesz jeszcze przed przejściem ściany światła o odnalezieniem mapy Instytutu, uratować woźnego Hamiltona oraz porozmawiać z Vasco.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz:

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - mapa Instytutu, biuro dr Hypatii

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Hamilton, podziemia, Hypatia i Vasco

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Sekrety i znajdźki


Opuszczona piwnica - wypełnisz je, jeżeli dotrzesz do podziemi po zrzuceniu windy ze szczytu wieży.

Przeciwserum - zadanie to wypełnisz, jeżeli stworzysz lek, który uratuje doktor Hypatię.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze