Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Hamilton, podziemia, Hypatia i Vasco

Zdobywamy informacje od woźnego i przeszukujemy kolejne skrzydła Instytutu.

Po przeszukaniu biura dr Hypatii opuść pomieszczenie i skieruj się na taras z lewej, gdzie znajdują się kwatery prywatne (Private rooms). Kiedy trafisz na zewnątrz zobaczysz budynek z pokojami. W jednym z nich odnajdziesz ołtarz i dwie runy. Uważaj, bo w pobliżu przebywa wartownik. Możesz go efektownie wyeliminować dostając się na dach budynku (z wykorzystaniem specjalnych zdolności), a potem skacząc na niego z góry.

Wróć na piętro z biurem dr Hypatii. Możesz udać się po schodach na górę i rozbroić pułapkę przed drzwiami. Ich samych jednak nie otworzysz, ponieważ potrzebujesz do tego klucza od woźnego.


Zdobądź klucz Hamiltona (cel opcjonalny)

Jeśli chcesz dotrzeć do woźnego Hamiltona to zejdź dwa piętra niżej i przejdź przez drzwi z lewej, prowadzące do oddziału chorobowego (Disease treatment). Przed sobą zobaczysz strażnika, a po chwili z prawej strony zacznie zbliżać się elitarna wartowniczka. Jeżeli zadziałasz szybko i np. ogłuszysz ich przy pomocy bełtów usypiających, to uda ci się uratować Hamiltona (część działania specjalnego Trzej świadkowie).

Pudełko z kluczem do pokoju Hamiltona

Jeśli będziesz zwlekał, to strażniczka wejdzie do pokoju z woźnym i po chwili go zabije. Od ciebie zależy więc czy zdołasz go uratować. Jeżeli nie, to poczekaj, aż rywale się rozejdą i rozpraw się z nimi jeden po drugim. Bez względu na to czy uratowałeś mężczyznę czy nie, twoim celem jest wejście do pokoju z lewej i podniesienie klucza leżącego na stole (obrazek powyżej).

Możesz się jeszcze rozejrzeć na spokojnie po tym skrzydle. Na lewo od pomieszczenia z kluczem jest pomieszczenie z audiografem odtwarzającym muzykę oraz eliksirem zdrowia i formułą. Po drugiej stronie korytarza znajdziesz natomiast pokój z krwiogzami i kilkoma gniazdami (nic więcej tu nie znajdziesz). Za podwójnymi drzwiami jest natomiast biuro z sejfem na kod, a po drugiej stronie pokój Vasco - obecnie niedostępny.


Mapa - Instytut Addermire

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk.

Mapę znajdziesz na parterze Instytutu w lobby, za ścianą światła.


Ze zdobytym kluczem udaj się na najwyższe piętro Instytutu. Niemal na szczycie schodów rozbrój pułapki (podejdź do nich i wciśnij klawisz widoczny na ekranie), a potem przejdź przez drzwi i przeczytaj dziennik Hamiltona leżący na stole z prawej strony. W ten sposób zdobędziesz kolejne informacje związane ze Zmorą Korony.


Przeszukanie szczytu wieży i podziemi (opcjonalne)

Wróć na poziom z biurem dr Hypatii i wyjdź jeszcze raz na taras, gdzie wcześniej znalazłeś ołtarz z dwiema runami. Skorzystaj ze zdolności Mignięcie/Daleki chwyt, aby dostać się na dach pobliskie budowli z kominami.

Szczyt wieży (#1) z czarnym kościanym amuletem oraz otwarte okno (#2) prowadzące do wnętrza budynku

Z prawej strony zobaczysz wieżę Instytutu. Na jego szczycie (#1 na obrazku powyżej) znajdziesz czarny kościany amulet. Po jego zabraniu warto przenieść się przez małe, otwarte okno nieco poniżej (#2 na obrazku powyżej).

Po znalezieniu się w środku podnieś runę z lewej strony i podejdź do szybu windy. Zobaczysz dwie liny podtrzymujące kabinę. Uderz w nie mieczem, co spowoduje, że cały mechanizm spadnie na dół, przebijając się, aż do podziemi (poziom -1).

Przejście do podziemi przez szyb windy

Po drugiej stronie szybu są skrzynki, po których możesz bezpiecznie zeskakiwać coraz niżej, aż do nowo odblokowanej lokacji (Biuro rzeczy znalezionych - obrazek powyżej). Warto odwiedzić to miejsce, ponieważ znajdziesz tu runę, obraz (Anton Sokołow w subtraktywnym świetle) oraz notatkę i dziennik. Po przeszukaniu podziemi wróć na poziom rekonwalescencyjny (4 na mapie).


Oddział rekonwalescencyjny - Hypatia i Vasco

Przejdź przez drzwi z prawej, które tym razem uda ci się otworzyć, dzięki kluczowi dr Hypatii. Uważaj, bo cała lokacja jest wypełniona krwiogzami i sporą ilość gniazd. Likwiduj je jedno po drugim uważając na latające insekty.

Gniazda możesz niszczyć mieczem lub podpalać

Pamiętaj, że w tym celu możesz powoli się do nich zakradać i atakować mieczem lub wspomagając się ognistymi bełtami (obrazek powyżej). Z prawej strony znajdziesz łazienkę z eliksirem, natomiast jeśli zniszczysz gniazdo na wprost wejścia, to odkryjesz runę. W środkowej części lokacji jest pomieszczenie z kościanym amuletem (dostaniesz się do niego przez otwartą komorę świetlną).

Możesz nieco rozejrzeć się w lokacji (znajdziesz tu m.in. eliksir zdrowia przy ciele pacjenta), po czym udaj się do w stronę podwójnych drzwi z prawej (tabliczka Restricted area). Przejdź przez nie i skieruj się na schody z lewej prowadzące na dół (na piętrze nie znajdziesz nic interesującego).

Poszukiwana pani doktor

Po dotarciu na dół przejdź do sali z lewej, gdzie spotkasz Alexandrię Hypatię (obrazek powyżej). Podejdź do kobiety i rozpocznij rozmowę. Po jej zakończeniu porozglądaj się nieco po sali, gdzie znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów.

Następnie udaj się do gabinetu pani doktor i przeszukaj go. Oprócz audiografu, kościanego amuletu i obrazu (Oceniam ją od wewnątrz i od zewnątrz) znajdziesz tu również notatkę związaną z porwaniem Antonowa i gazetę z artykułem o Zmorze Korony.

Porozmawiaj z Vasco, aby poznać prawdę na temat Zmory Korony

Kiedy skończysz skieruj się do prawego skrzydła sali, gdzie znajdziesz leżącego na łóżku Vasco (obrazek powyżej). Podejdź do mężczyzny i rozpocznij z nim rozmowę (część działania specjalnego Trzej świadkowie). Wyjawi ci, że Zmorą Korony jest dr Hypatia, której po jednym z eksperymentów pomieszały się zmysły.


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz:

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - mapa Instytutu, biuro dr Hypatii

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Zmora Korony, działania specjalne

- Dishonored 2 - Misja 3: Droga pani doktor - Sekrety i znajdźki


Mężczyzna poprosi cię, abyś jej nie zabijał, ponieważ jest dobrym człowiekiem. Poda ci przy tym kod do swojego sejfu, w którym można znaleźć formułę umożliwiającą uratowanie kobiety. Po chwili rozpocznie się animacja, w której do sali wpadnie odmieniona pani doktor, która rzuci się w pogoń za Vasco. Od ciebie teraz zależy czy zabijesz Hypatię czy postanowisz jej pomóc.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze