Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dishonored 2 - Misja 1: Długi dzień w Dunwall - ucieczka z Wieży

Po zamachu stanu musimy wydostać się z więzienia.

Po rozpoczęciu kampanii fabularnej i wybraniu poziomu trudności rozpocznie się kilka scenek, po których wcielisz się w postać Emily udającej się do pałacu. W środku spotkasz zaproszonych gości oraz Corvo, z którym władczyni rozpocznie rozmowę.

W pewnej chwili przebieg uroczystości zostanie niespodziewanie zaburzony. Po zakończeniu scenki będziesz musiał zdecydować czy dalszą część gry chcesz grać, jako Emily czy też jako Corvo. Chociaż w teorii Emily jest opisywana jako postać do cichej rozgrywki, a Corvo raczej do brutalniejszych rozwiązań, to w rzeczywistości każdym z bohaterów możesz grać na różne sposoby. Ich wybór nie ma też większego wpływu na przebieg samej gry. Pamiętaj jednak, że dysponują oni unikalnymi zdolnościami.


Wyjście z pokoju i dotarcie na parter

Po wybraniu postaci poczekaj, aż kolejna scenka dobiegnie do końca. Kiedy to nastąpi znajdziesz się w zamkniętym pokoju, z którego należy uciec. Zanim to uczynisz możesz nieco się rozejrzeć podnosząc przy tym notatki z biurka lub wchodząc w interakcję z zegarem i globusem.

Otwórz okno i wyjdź przez nie na zewnątrz

Kiedy będziesz gotowy podejdź do zamkniętego okna (obrazek powyżej), otwórz je i przejdź przez nie na gzyms na zewnątrz. Udaj się w prawo i wejdź do pomieszczenia ze zwłokami leżącymi na ziemi. Podejdź do rannej Alexi Mayhew i porozmawiaj z nią. Kiedy umrze możesz podnieść notatkę leżącą na ziemi oraz miecz.

Skieruj się do korytarza przed sobą. Z prawej strony znajdują się drzwi, za którymi stoi strażnik (włączy się tu samouczek, dzięki któremu możesz nauczyć się wychylać w różnych kierunkach). Z lewej strony korytarza jest pomieszczenie, gdzie znajdziesz nieco pieniędzy, natomiast na końcu jest łazienka z pierwszym sekretem - audiografem (Ciężkie czasy).

Zakradnij się do wartownika i wykradnij klucz do cesarskich komnat

Wróć na korytarz i przejdź przez drzwi, za którymi znajdziesz strażnika. Możesz podejść do niego od tyłu i ukraść mu klucz (obrazek powyżej) i zostawić w spokoju albo zabić lub ogłuszyć. Dzięki kluczowi możesz otworzyć drzwi z prawej, które prowadzą do pokoju, gdzie zaczynałeś misję.

Skieruj się w lewo i zejdź na dół po schodach. Pod schodami znajduje się stolik, a na nim notatka, z którą możesz się zapoznać. Twoim celem jest jednak pomieszczenie, do którego prowadzi krótki korytarz.

Poczekaj na dogodny moment i wyeliminuj wartownika

Uważaj, ponieważ po pokoju chodzi strażnik. Możesz skorzystać z wychylenia, aby ocenić, kiedy ustawi się do ciebie plecami. Wtedy możesz się do niego zakraść (obrazek powyżej) i go poddusić. Gdyby cię zauważył (nad głową pojawi się charakterystyczna ikona), to wycofaj się i poczekaj, aż wróci do swoich obowiązków i poczekaj na kolejną dogodną sytuację. Kiedy go uśpisz zanieś ciało do narożnika z lewej.


Pokonanie Mortimera Ramseya i wejście do Azylu

Oczywiście, jeśli nie zależy ci na niskim poziomie chaosu, to możesz wejść przez otwarte drzwi i wyeliminować go brutalnie od tyłu lub w walce na miecze. Bez względu na sposób, w jaki to uczynisz udaj się do drzwi z lewej i otwórz je.

Ukryj się w zaciemnionym narożniku i poczekaj, aż Ramsey będzie przechodził

W tym momencie w dzienniku pojawi się nowy cel - będziesz musiał pozbyć się Mortimera Ramseya. Usłyszysz, jak rozmawia on ze strażnikami. Możesz wkroczyć do pokoju i rozpocząć otwartą walkę, ale licz się z tym, że wtedy rzucą się na ciebie wszyscy okoliczni wrogowie. Zamiast tego lepiej ukryć się w narożniku, gdzie mogłeś ukryć ciało i poczekać, aż Ramsey zacznie samotnie iść przez pokój (obrazek powyżej).

Wyrusz za nim i zdecyduj czy chcesz go zabić (wysoki poziom chaosu) czy tylko ogłuszyć (niski poziom chaosu). Po rozprawieniu się z przeciwnikiem przeszukaj jego ciało i podnieś cesarski sygnet. Możesz jeszcze przeszukać salę tronową, w której jest dwóch wartowników (możesz ich wyeliminować), ale nie znajdziesz tam zbyt wiele cennych rzeczy.

Użyj sygnetu na punkcie przy kominku, żeby odkryć tajne przejście

Jeśli nie zabiłeś Ramseya, a jedynie go ogłuszyłeś to podnieś ciało i wróć na piętro budynku. Następnie podejdź do kominka i użyj sygnetu w miejscu na prawo od niego (obrazek powyżej). W ten sposób otworzysz tajne przejście prowadzące do Azylu (tajnej komnaty cesarzowej). Połóż ciało i zamknij drzwi korzystając z przycisku z lewej (wypełnisz działanie specjalne Fortuna Ramseya).

Wejdź do pokoju i przeszukaj go. Na stole z lewej znajdziesz eliksir zdrowia, a także pistolet oraz lunetę, dzięki której możesz obserwować oddalone miejsca i wrogów. Na szafce w sypialni z prawej znajdziesz audiograf (Do mojej kochanej Emily - wypełnisz działanie specjalne Słowa Jessamine).


Spis treści: Dishonored 2 - Poradnik, Solucja

Zobacz:

- Dishonored 2 - Długi dzień w Dunwall - ucieczka z miasta

- Dishonored 2 - Długi dzień w Dunwall - sekrety i znajdźki


Warto jeszcze zajrzeć do sąsiedniego pomieszczenia z sejfami i otworzyć je. W jednym znajdziesz sztabkę złota wartą 150 sztuk złota (wypełnisz działanie specjalne Waluta państwowa). Kiedy będziesz gotowy przejdź przez drzwi z lewej i wybierz opcję Udaj się na ulice Dunwall, dzięki czemu opuścisz Wieżę.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dishonored 2

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze