Skip to main content

Digital Foundry tłumaczy, dlaczego Cyberpunk 2077 nie dostał ulepszonej wersji na PS5 Pro

Trudno cokolwiek ulepszyć.

Cyberpunk 2077 to jedna z tych gier, które aż proszą się o specjalny tryb graficzny, zaprojektowany specjalnie pod możliwości PlayStation 5 Pro. Nie wygląda jednak na to, aby CD Projekt zamierzał taki pomysł zrealizować. Potencjalne powody stojące za decyzją przeanalizowali redaktorzy Digital Foundry.

Mimo wcześniejszych wyjaśnień od CD Projektu, niektórzy gracze wciąż mają nadzieje, że studio zmieni zdanie. „Czy ktoś z was zauważył podejrzaną pustkę... niewidzialnego słonia w pokoju... pustą przetrzeń w otchłani? Mówię oczywiście o braku aktualizacji Cyberpunk 2077 na PS5 Pro!” - pisze jeden z widzów w zapytaniu do Digital Foundry.

Udzielenia odpowiedzi podjął się Oliver Mackenzie. Jego zdaniem CD Projekt Red nie zdecydował się na ulepszenie gry, ponieważ wymagałoby to zbyt dużych nakładów pracy, związanych nie tyle z grą, co ulepszeniem narzędzi wykorzystywanych przez programistów.

- Nie byłbym w tej w kwestii zbyt pewny ani podekscytowany. Być może mogliby odblokować możliwości ray tracingu, ale inne fundamentalne zmiany mogłyby być trudne [do wprowadzenia - dop. red] - wyjaśnia Mackenzie.

- Nie sądzę, aby mieli możliwość na polepszenie jakości grafiki, pominąwszy wykorzystanie mocniejszego GPU do ulepszenia DRS [dynamicznego skalowania rozdzielczości], choć to już działa w Cyberpunku bardzo dobrze, sięgając wysokich wartości - mówi dalej.

Zobacz na YouTube

- Myślę, że wersja Cyberpunk 2077 na PS5 Pro, którą mamy teraz, jest naprawdę dobrą wersją Cyberpunka dla tego sprzętu. Nie sądzę, aby sięgnięcie po PSSR [technologię skalowania rozdzielczości od Sony] miałoby wiele sensu, jeśli wyniki miałyby być podobne lub gorsze od FSR, które wykorzystują teraz - dodał.

Wersja Cyberpunk 2077 na PS5 Pro korzysta z funkcji Game Boost, dzięki czemu gra działa nieco płynniej niż na standardowej „piątce”. Na usprawnienia techniczne raczej nie mamy co liczyć, ale kto wie? W planach mogą być jeszcze mniejsze aktualizacje zawartości, podobne do patcha 2.2.

Zobacz także