Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Diablo 4 to gra-usługa. Znamy szczegóły sezonów, Karnetu, sklepu i mikropłatności

Blizzard ma „armię twórców”, którzy przez lata będą rozwijać grę.

Blizzard opublikował obszerny wpis dotyczący popremierowych planów dla Diablo 4. Studio nazywa produkcję grą-usługą i dysponuje podobno całą „armią twórców” oddelegowaną do rozwijania tytułu przez najbliższe lata.

Sezony w Diablo 4

Podział na sezony będzie przypominał system znany z Diablo 3 i Diablo 2: Resurrected, ale tym razem ze znacznie większym wsparciem od Blizzarda.

  • Otrzymamy „do czterech” sezonów rozcznie, jeden na kwartał;
  • Każdy nowy sezon to nowe funkcje, serie zadań, przeciwnicy, legendarne przedmioty oraz inne udogodnienia;
  • Pierwszy sezon ruszy na premierę Diablo 4;
  • Początek nowego sezonu oznacza reset poprzedniego. By zagrać w nowym sezonie, trzeba stworzyć nową postać. Wszystko po to, by gracze, którzy nie brali udziału w poprzednich sezonach, też mogli się dobrze bawić;
  • Z sezonu na sezon mają się też polepszać wrażenia z gry i komfort. Gracze będą mogli głosować, które z funkcji są priorytetem do naprawy lub wdrożenia.

Blizzard obiecuje też zwracać uwagę na stale zmieniającą się tzw. „metę”, czyli np. biuldy, które dają najwięcej przewagi. Twórcy chcą często rewidować systemy, by zapewnić odpowiedni balans.

Drzewko rozwoju postaci

Karnet Sezonowy

Wzorem największych gier-usług, chociażby Fortnite, Diablo 4 będzie mieć swoją wersję „battle passa”. Blizzard nazywa go Karnetem Sezonowym.

  • Karnet Sezonowy podzielony jest na dwa poziomy. Poziom podstawowy zapewnia darmowe nagrody, a za odblokowanie poziomu Premium trzeba zapłacić;
  • Nagrody zdobywamy w ramach postępów w danym sezonie;
  • Nagrody z Karnetu Premium to wyłącznie przedmioty kosmetyczne. Blizzard zapewnia, że nie zwiększają mocy postaci i nie dają przewagi;
  • Niektóre elementy ozdobne z Karnetu Premium będą ekskluzywne dla Karnetu;
  • Wśród darmowych nagród znajdą się natomiast wzmocnienia, które „ułatwią i przyspieszą zdobywanie doświadczenia świeżo stworzonymi postaciami sezonowymi”;
  • Nagrodą w Karnecie będzie też waluta premium, którą można wydać na elementy ozdobne w sklepie.

W trakcie trwania sezonu, gracz może w każdej chwili zdecydować się na przejście z wersji darmowej do Premium. Można też zapłacić za „przeskoczyczenie” wybranej liczby szczebli Karnetu, by natychmiast odblokować znajdujące się na nich nagrody (z wyłączeniem wzmocnień, których nie da się zdobyć, płacąc).


Sklep i mikrotransakcje

Wewnętrzny sklep Diablo 4 będzie sprzedawał wyłącznie przedmioty kosmetyczne. Nie znajdziemy tam wzmocnień czy „przyspieszaczy” doświadczenia.

Sklep w wersji beta
Sklep w wersji beta

Gracze powinni kupić produkt dlatego, że tego chcą, a nie dlatego, że czują się do tego zmuszeni. I powinni też dokładnie wiedzieć, co kupują, zanim za to zapłacą, by uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek” - tłumaczy Blizzard.

  • Asortyment w sklepie oparto na dużej liczbie transmogryfikacji broni i pancerzy znajdowanych w grze;
  • Blizzard zapowiada, że raczej nie uświadczymy „szalonych” skinów, a elementy kosmetyczne będą mieć związek ze światem Diablo;
  • „To holistyczne fantazje, których poszczególne komponenty można bez końca mieszać z transmogryfikacjami pancerzy zdobywanych podczas rozgrywki”;
  • Za przedmioty w sklepie płaci się walutą Premium.

Twórcy zapewniają, że najładniejsze zbroje i pancerze nie będą dostępne do zdobycia wyłącznie w sklepie. „Gracze mogą odnaleźć wspaniałe, unikatowe i legendarne przedmioty, nigdy nie zaglądając do sklepu. Sklep daje więcej opcji wyboru, ale nie będą one lepsze od tych dostępnych dla wszystkich.”

Legendarny pancerz znaleziony w grze (z lewej) kontra ozdobny pancerz ze sklepu (z prawej)
Legendarny pancerz znaleziony w grze (z lewej) kontra ozdobny pancerz ze sklepu (z prawej)
Legendarny pancerz znaleziony w grze (z lewej) kontra ozdobny pancerz ze sklepu (z prawej)

Diablo 4 nie ma jeszcze daty premiery, ale zadebiutuje w 2023 roku.

Read this next