Diablo 4 - Barbarzyńca: najlepszy build, umiejętności, aspekty, klejnoty
Jak prowadzić rozwój postaci i które zdolności wybrać.
Na tej stronie:
Jak grać Barbarzyńcą w Diablo 4
Barbarzyńca to klasa, która posiada jedynie zdolności walki w zwarciu. Posiada znaczną ilość zdrowia oraz możliwość jego umacniania, co pozwala postaci zajmować pierwsze miejsce w bitwie i ściągać na siebie uwagę wrogów - także z pomocą zdolności Prowokacja. Zdecydowanie jego mocniejszą stroną jest walka z grupami wrogów, ale wysoka mobilność pozwala mu skutecznie unikać ciosów bossów.
Jego okrzyki wzmacniają także innych członków drużyny, dlatego warto posiadać Barbarzyńcę w swojej grupie. Posiada cztery kluczowe mechaniki, które powinny być brane pod uwagę rozwijając bohatera: krwawienie, ciernie oraz umocnienie.
- Krwawienie - zadawaj dodatkowe obrażenia przeciwnikowi, które są rozłożone w czasie. Bohater może zadawać zwiększone obrażenia oraz spowalniać wrogów z tym statusem
- Umocnienie - zamiast zwiększać ilość maksymalnego życia, postaw na efekty umocnienia zdrowia. Zapewnia ono dodatkową redukcję obrażeń oraz może wpłynąć na zwiększenie siły ataku
- Ciernie - pasywny efekt, dzięki któremu atakujący cię wrogowie otrzymują niewielkie obrażenia. Pozwala to osłabiać i dobijać otaczające cię potwory
- Berserkowanie - status, który zwiększa szybkość ataku i obrażenia o 25%, a który aktywują wybrane umiejętności. Specjalizacja pozwoli wzmocnić ten status o kolejne 25%
Najlepsze umiejętności Barbarzyńcy
W tym przypadku skupiamy się na maksymalizacji wykorzystania szybkich ataków z nastawieniem na walkę dwoma szybkimi broniami. Przedstawiony build skupia się na wykorzystaniu Berserkowania oraz generowaniu dużych ilości Furii, aby umożliwić niemal ciągłe użycie Trąby Powietrznej.
UWAGA: liczba w nawiasie przy nazwie umiejętności sugeruje, o ile punktów powinieneś ją wzmocnić, gdy pozostaną ci wolne punkty do rozdysponowania
Umiejętności podstawowe
- Nagła Szarża (1): w początkowych fazach gry jest to wygodny w użyciu atak, choć powolny. Zadaje duże obrażenia, więc małe potwory padają po ciosie. Dodatkową cechą jest automatyczne doskakiwanie do przeciwnika. Ulepszenie końcowe: Bitewna Nagła Szarża
Umiejętności główne
- Trąba Powietrzna (5): dzięki pierwszemu ulepszeniu pozwala ci używać zdolności przez bardzo długi czas. Wykorzystaj ulepszenie Wściekła Trąba Powietrzna dla najlepszego efektu
- Punkt Uciskowy (3) (umiejętność pasywna): daje szansę na odsłonięcie (+20% zadawanych obrażeń); używając Trąby powietrznej twoje ataki są szybkie, dlatego odsłonięcie następuje często
- Chyżość (umiejętność pasywna): zwróć uwagę na tą pozycję, której rozwój zwiększy twoją szybkość poruszania się nawet o 12%. Nie przyda ci się w walce, lecz znacząco poprawi komfort w czasie swobodnej eksploracji
Umiejętności Defensywne
- Okrzyk Bojowy (5): okrzyk, którego głównym zadaniem będzie generowanie furii w końcowej fazie rozwoju z wykorzystaniem ulepszenia Taktyczny Okrzyk Bojowy. Pozwoli ci to zrezygnować z podstawowego ataku i po aktywacji okrzyku od razu zacząć walkę Trąbą Powietrzną
Umiejętności Bijatyka
- Okrzyk Wojenny (1): zwiększa zadawane obrażenia, a ze wzmocnieniem Mocarny Okrzyk Wojenny efekt wzmacnia się o kolejne 10%
- Grzmiący Głos (3): wydłuża działanie Okrzyków. Możesz skorzystać z dodatkowych pól: Dowodzenie Rajdem - by wzmocnić sojuszników w drużynie lub Gardłowy Ryk, aby tak sobie jak i towarzyszom zapewnić redukcję obrażeń (umiejętność pasywna)
- Agresywny Opór (1) i Bujna Furia (3) (umiejętności pasywne): zapewnia niemal ciągłe berserkowanie używając Trąby Powietrznej
Umiejętności Mistrzostwo broni
- Okulawienie (1) (umiejętność pasywna): spowolnij wrogów nadając krwawienie, aby stali się jeszcze łatwiejszym celem
- Walka Arenowa (3) i Bez Litości (3) (umiejętności pasywne): zwiększ obrażenia zwykłe oraz krytyczne spowolnionym wrogom - od efektu zdolności Okulawienie
- Twarda Skóra (2) i Kontratak (3) (umiejętności pasywne): ich zadanie to generowanie umocnienia. Gdy przekroczy ono wartośc 50% zdrowia, zadajesz wyższe obrażenia. W sytuacji krytycznej zwiększa szanse na przeżycie
Umiejętności Moce Specjalne
- Zew Starożytnych: raz na minutę wezwij potężne duchy, które pomogą ci w walce przez sześć sekund. Ulepsz maksymalnie tą zdolność
- Ciężka Ręka (3) (umiejętność pasywna): zwiększenie obrażeń krytcznych - te będą następować często przy użyciu Trąby Powietrznej
Umiejętności Moc pasywna
- Nieokiełznany Szał: wybierz tylko, jeśli jesteś w stanie wygenerować wystarczającą ilość Furii, by skutecznie używać Trąby Powietrznej, bowiem przy wyborze tej pozycji zużycie zasobu rośnie o 100%
Biegłość
Dwuręczne miecze - pozwalają nadawać krwawienie oraz spowolnienie dzięki zdolności pasywnej Okulawienie. Ponadto będziesz w stanie generować wysokie obrażenia krytyczne.
Rozwój Barbarzyńcy krok po kroku
Poniższa tabelka wskazuje propozycje doboru umiejętności na kolejnych poziomach bohatera, by efektywnie doprowadzić rozwój do ostatecznej wersji buildu.
Poziom | Na co wydać punkt |
---|---|
2 | Nagła Szarża 1 |
3 | Wzmocniona Nagła Szarża |
4 | Trąba Powietrzna 1 |
5 | Wzmocniona Trąba Powietrzna |
6 | Wściekła Trąba Powietrzna |
7 | Bitewna Nagła Szarża |
8 | Okrzyk Bojowy |
9 | Wzmocniony Okrzyk Bojowy |
10 | Taktyczny Okrzyk Bojowy |
11 | Trąba Powietrzna 2 |
12 | Trąba Powietrzna 3 |
13 | Trąba Powietrzna 4 |
14 | Trąba Powietrzna 5 |
15 | Okrzyk Wojenny 1 |
16 | Wzmocniony Okrzyk Wojenny |
17 | Potężny Okrzyk Wojenny |
18 | Skok 1 |
19 | Wzmocniony Skok |
20 | Potężny Skok |
21 | Okulawienie 1 |
22 | Grzmiący Głos 1 |
23 | Grzmiący Głos 2 |
24 | Dowodzenie Rajdem 1 |
25 | Zew Starożytnych |
26 | Większy Zew Starożytnych |
27 | Największy Zew Starożytnych |
28 | Agresywny Opór 1 |
29 | Bujna Furia 1 |
30 | Bujna Furia 2 |
31 | Bujna Furia 3 |
32 | Walka Arenowa 1 |
33 | Walka Arenowa 2 |
34 | Walka Arenowa 3 |
35 | Nieskończona Furia 1 |
36 | Okrzyk Bojowy 2 |
37 | Okrzyk Bojowy 3 |
38 | Okrzyk Bojowy 4 |
39 | Okrzyk Bojowy 5 |
40 | Dowodzenie Rajdem 2 |
41 | Dowodzenie Rajdem 3 |
42 | Grzmiący Głos 3 |
43 | Brak Litości 1 |
44 | Brak Litości 2 |
45 | Brak Litości 3 |
46 | Ciężka Ręka 1 |
47 | Ciężka Ręka 2 |
48 | Ciężka Ręka 3 |
49 | Punkt Uciskowy 1 |
Punkt za Sławę 1 | Punkt Uciskowy 2 |
Punkt za Sławę 2 | Punkt Uciskowy 3 |
Punkt za Sławę 3 | Gardłowy Ryk 1 |
Punkt za Sławę 4 | Gardłowy Ryk 2 |
Punkt za Sławę 5 | Gardłowy Ryk 3 |
Punkt za Sławę 6 | Twarda Skóra 1 |
Punkt za Sławę 7 | Twarda Skóra 2 |
Punkt za Sławę 8 | Kontratak 1 |
Punkt za Sławę 9 | Kontratak 2 |
Punkt za Sławę 10 | Kontratak 3 |
Najlepsze aspekty dla Barbarzyńcy
Najważniejsze aspekty dla twojego ekwipunku, które możesz zdobyć w lochach:- Aspekt Gwałtownej Trąby Powietrznej: zwiększa szansę na obrażenia krytyczne używając Trąby Powietrznej. Lokalizacja: Warownia Garanów (Scosglen)
- Aspekt Ślepej Furii: dodatkowe obrażenia od krwawienia w czasie berserkowania. Lokalizacja: Pole Żałoby (Suche Stepy)
- Aspekt Rezonującej Furii: przyspiesza generowanie Furii dzięki okrzykom i pozwala szybciej zrezygnować z ataku podstawowego. Lokalizacja: Pieczary Sirocco (Kedżystan)
- Aspekt Odrętwiającej Wściekłości: dodatkowe umocnienie przy wysokim generowaniu Furii. Lokalizacja: Heretycka Twierdza (Hawezar)
- Nieustępliwy Aspekt: zapewnij sobie niemal ciągłe berserkowanie przy użyciu Trąby Powietrznej. Lokalizacja: Azyl Hakana (Kedżystan)
- Żelaznokrwisty Aspekt: redukcja obrażeń, gdy w pobliżu znajdują się krwawiący wrogowie. Lokalizacja: Zapomniane Ruiny (Kedżystan)
Najlepsze klejnoty dla Barbarzyńcy
Jeśli szukasz ogólnych informacji o tych cennych kamieniach, zajrzyj na naszą stronę o klejnotach i złotniku.
Wybór klejnotów dla poszczególnych typów wyposażenia:
- Broń: szafiry, lecz w początkowych etapach gry możesz rozważyć użycie topazów
- Biżuteria: czaszki, by zwiększyć odporność
- Pancerz: rubiny zwiększą maksymalną ilość zdrowia, lecz jest to niewiele w początkowych etapach gry. Warto wtedy zastosować szmaragdy do generowania cierni lub szafiry, aby zmniejszyć otrzymywane obrażenia podczas umocnienia od okrzyków
Zobacz także: Diablo 4 - klasy postaci: najlepsza na start
Spis treści: Diablo 4 - Poradnik, Solucja