Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Deathloop - Najdłuższy dzień (1): plaża, kanały, biblioteka

Początek przygody.
Deathloop - Najdłuższy dzień (1): plaża, kanały, biblioteka Początek przygody.

Rozpoczynasz pierwsze zadanie w Deathloop na plaży. Jest to ważne miejsce ze względu na specyfikę rozgrywki. Każda śmierć głównego bohatera bowiem (po wykorzystaniu wszystkich powtórek), a także po zakończenie całego dnia, powoduje, że cykl rozpoczyna się na nowo - obudzisz się rankiem właśnie na tej plaży.

Idź w kierunku drzwi budynku (1), który znajduje się na wzgórzu. Przed wejściem znajdziesz broń i amunicję (2). Podnieś przedmioty i wypróbuj spluwę, strzelając do manekinów i obiektów oznaczonych pomarańczowym znakiem X, które znajdują się naprzeciwko drzwi.

Kiedy będziesz gotowa/y, otwórz drzwi i przejdź do pomieszczenia, w którym:

  • na tablicy (3) przyjrzyj się ośmiu celom, które musisz zlikwidować (na razie nie zawracaj sobie nimi głowy, w późniejszym etapie gry zajmiesz się eliminowaniem tzw. wizjonerów);
  • zabierz swój pierwszy doskonały medalion osobisty (4) - przedmiot, który wpływa na umiejętności i atrybuty;
  • z biurka zabierz hakofalówkę (5) - bardzo przydatny sprzęt, dzięki któremu będziesz mógł hakować urządzenia, a także otwierać drzwi;
  • korzystając z hakofalówki, otworzysz drzwi (6). Aby to zrobić, najpierw musisz zhakować antenę, która przymocowana jest to ściany, po lewej stronie drzwi. Najedź kursorem na antenę i użyj hakowalówki, przytrzymując odpowiedni przycisk.

Korytarzem dotrzesz do kanałów. Na wprost zobaczysz zamknięte na kod drzwi. Na razie się niemi nie przejmuj. Odnajdź wejście do tunelu (7). Deski zniszczysz kopniakiem. Wejdź w głąb groty.

Staraj się nie dotykać wody. Jeśli Colt wejdzie w kontakt z wodą, wówczas otrzyma obrażenia. Dlatego staraj się przeskakiwać pomiędzy beczkami, aby dotrzeć na drugą stronę. Jeśli wpadniesz do wody, szybko pobiegnij w kierunku lądu.

Teraz musisz przedostać się do górnej części lokacji, przechodząc przez ścieżkę (8), która biegnie wzdłuż skał. W drodze na wniesienie, w odpowiednich miejscach, skacz, wspinaj się i schylaj się.

Kiedy wejdziesz po schodach na górę, usłyszysz głos, a po chwili zobaczysz, obróconego do ciebie tyłem, przeciwnika (9). Wejdź w tryb skradania (kucnij), podejdź do oponenta i wykonaj egzekucję, czyli ciche zabójstwo. Wykonasz skrytobójstwo, wciskając odpowiedni przycisk (10) w momencie, gdy blisko podejdziesz do wroga.

Z ziemi koniecznie zabierz maczetę upuszczoną przez nieprzyjaciela. Idź dalej skalistą ścieżką wzdłuż skał. Jasne napisy poprowadzą cię do wzniesienia. Odnajdź wyrwę w murze (11) i spójrz przed siebie.

W oddali zobaczysz budynek (12), w którym mieści się biblioteka, czyli kolejny cel podróży po wyspie.

Kiedy przeskoczysz przez mur, poniżej zobaczysz kilku przeciwników. Możesz spróbować ich wyeliminować po cichu lub wdać się w otwartą walkę. Możesz także przemknąć niepostrzeżenie obok nich, skradając się wzdłuż klifu (13). Pamiętaj, aby ich oznaczyć, wciskając odpowiedni przycisk, kiedy umieścisz kursor na wrogu.

Jeśli zostaniesz ranny, użyj Fiz-popu (14), czyli przedmiotu leczącego, który znajdziesz w kilku miejscach przed wejściem do budynku.

Następnie podejdź do drzwi budynku (15) i zhakuj antenę (16), a będziesz mógł/a wejść do środka.

Wewnątrz nie znajdziesz innego przeciwnika, więc nie musisz uważać. Rozejrzyj się, gdyż odnajdziesz tam broń i stację leczącą, której możesz korzystać wielokrotnie. Następnie wejdź po schodach, które zaprowadzą cię na pierwsze piętro.

Wejdź do biblioteki, czyli jedynego otwartego pomieszczenia na tym piętrze. W rogu pokoju odnajdziesz dźwignię (17), którą pociągnij. Roleta odsłoni się, a Julianna schwyta cię na chwilę.

Teraz twoim zadaniem jest… zabicie głównego bohatera. Wyskocz przez okno (18), które znajduje się za biurkiem. Wcześniej możesz zniszczyć szybę, np. kopniakiem lub maczetą.

Colt zginie, ale wcale nie oznacza to jego definitywnej śmieci. Wręcz przeciwnie. Kiedy bohater obudzi się na plaży, rozpoczniesz na plaży kolejny cykl.

Następnie: Deathloop - Najdłuższy dzień (2): jak znaleźć mieszkanie Colta

Spis treści: Deathloop - Poradnik, Solucja

O autorze
Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze