Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Death Stranding - zlecenie 3: kremacja - ciało prezydent

Dostarczamy zwłoki do spalarni.

Obecna misja, czyli zlecenie 3, rozpocznie się po zakończeniu poprzedniego zadania, czyli zlecenie 2: dostawa morfiny - oddział izolacyjny. Do naszego plecaka zostało przytwierdzone automatycznie ciało. Musimy je dostarczyć do spalarni, która tym razem znajduje się poza Węzłem Stołecznym.

Czas więc wyruszyć w świat i zrealizować naszą pierwszą, pełnoprawną dostawę. W tym celu musisz podążać do głównej bramy kompleksu. Możesz także uruchomić mapę (wciśnij Options na padzie), aby zobaczyć, gdzie znajduje się miejsce docelowe. Twój ładunek będzie powodował przechylanie bohatera. Zachęcamy do lektury tej strony naszego poradnika, aby ułatwić sobie zadanie - utrzymywanie i łapanie równowagi.

Jeśli chodzi o wybór trasy do celu - tak jak w każdym kolejnym zleceniu - jest właściwie dowolny i zależny od twojej wyobraźni. Jako że dopiero jednak zaczynasz przygodę w Death Stranding, poniżej przedstawiamy sugerowaną trasę (1) - to niebieska linia.

Przy wyjściu z Węzła Stołecznego zauważysz na pewno wysoki, szpiczasty obiekt. To strażnica, która służy do szerszego skanowania najbliższego otoczenia. Dzięki temu zlokalizujesz przedmioty i ważne miejsca w zasięgu wzroku. Działanie strażnicy i innych obiektów będziemy szerzej poruszać na innych stronach naszego poradnika.

Na razie jednak powinieneś skupić się na dostarczeniu przesyłki. Możesz skorzystać z zaproponowanej wyżej trasy lub dobrać inną, dowolną. Po minięciu głównej rzeki warto jednak obejść niewielkie góry z prawej strony - to znacznie łatwiejsza trasa. Co ciekawe, w świecie gry możesz już zauważyć działania innych graczy, na przykład drabiny nad wodą (2).

W tym miejscu warto zaznaczyć, że rozłożenie przedmiotów umieszczonych przez innych graczy w świecie gry, będzie wyglądać zupełnie inaczej dla każdego gracza. Nie jesteśmy więc w stanie polecić jednej, uniwersalnej ścieżki podróży, gdyż jest zależna od różnych obiektów.

Gdy dotrzesz do spalarni, wykonaj interakcję na terminalu w środku, gdzie zrealizujesz dostawę. Przytrzymaj przycisk X na padzie, aby dokonać kremacji. Zostaniesz także poinformowany o nadciągającym opadzie deszczu temporalnego. Musisz więc wracać do bazy. Zostaniesz poinformowany o konieczności spalenia ŁD, ale bohater zdecyduje się tego nie robić.


Powrót do Węzła Stołecznego i pierwsze spotkanie z wynurzonymi

Po wyjściu na zewnątrz czeka cię pierwsze bezpośrednie zetknięcie z wynurzonymi. Aby ich zlokalizować, zatrzymaj się i wciśnij R1, dzięki czemu wykonasz skan. Wynurzeni (3) to ciemne, unoszące się w górze postacie z falującą pępowiną.

Absolutną podstawą zachowania, gdy wynurzeni pojawiają się w świecie, jest przebywanie na kuckach (wciśnij kółko na padzie) i powolne poruszanie się. Cały czas też skanuj teren za pomocą R1 (najlepiej nie poruszając się), by lokalizować kolejne zagrożenie.

Staraj się omijać wynurzonych jak najszerszym łukiem, a gdy nie jest to możliwe, podczas ich mijania wstrzymuj oddech (przytrzymaj R1) - zminimalizuje to ryzyko wykrycia. Pamiętaj jednak, że nie możesz wstrzymywać oddechu bez końca, o czym informować cię będzie pasek przy postaci.

Jeśli zostaniesz wykryty, ugrzęźniesz w czarnej mazi (4). Jeśli się tak stanie, przede wszystkim nie przejmuj się ładunkiem - będziesz mógł go odzyskać. Trzymaj wówczas L2 i R2, aby nie stracić równowagi, idź przed siebie i cały czas naciskaj kwadrat na padzie. Istnieje duża szansa, że uwolnisz się - musisz wówczas jak najszybciej opuścić czarną kałużę.

Pamiętaj także, że im bliżej jesteś wynurzonych, tym odradek (skaner ze śmigłami na twoim ramieniu) kręci się szybciej, a także zmienia kolor z niebieskiego na pomarańczowy.

Bez względu na to, czy wpadniesz w szpony wynurzonych, czy nie, musisz wrócić do Węzła Stołecznego, gdzie zaczynałeś zadanie. Możesz wrócić tą samą trasą lub wybrać inną - decyzja należy do ciebie. Po dotarciu na miejsce uruchomi się przerywnik i misja zostanie zakończona. Oglądaj scenki, aby poznać dalsze tajniki fabuły gry.

Następnie: Death Stranding - kwatera, zlecenie 4: środki nootropowe, stacja na zachód od Węzła Stołecznego

Spis treści: Death Stranding - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Death Stranding - Death Stranding - repatriacja, zlecenie 2: dostawa morfiny - oddział izolacyjny

Read this next