Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dead Space Remake na długim gameplayu. To będzie raj dla fanów horrorów

Twórcy pokazują ulepszenia.

Motive Studio właśnie podzieliło się z graczami obiecaną wcześniej prezentacją remake'u Dead Space. To całkiem długi, bo 8-minutowy gameplay, pokazujący walkę, eksplorację i ulepszenia nowej wersji.

W materiale nagranym na początku rozdziału 3., Isaac próbuje dostać się do pomieszczenia kontrolnego, by zrestartować silnik statku. Na przykładzie hangaru pokazano, jak dużo pracy włożono w remake. Lokacja jest znacznie większa i przygotowana na eksplorację.

Okręt Ishimura jest natomiast całą jednostką, którą przemierzamy bez ekranów ładowania - na pieszo lub w powietrzu.

Nasza redakcja miała też okazję obejrzeć zorganizowaną za zamkniętymi drzwiami prezentację deweloperów o Dead Space Remake. W większości podkreślono na niej jednak tylko najważniejsze cechy gry, o których wiedzieliśmy już wcześniej:

  • Gra powstała na czterech filarach: szacunku do oryginału, grozie, nieprzerwanej immersji i kreatywnym gameplayu;
  • Oferuje całkiem nowe modele graficzne i nowy dźwięk;
  • Rzowija też warstwę narracyjną poprzez nowe aktywności, opowiadające o losach postaci pobocznych;
  • Isaac jest podobno bardziej ludzki, a o jego psychicznej i fizycznej kondycji będzie nas informować m.in... sposób oddechu bohatera;
  • Twórcy opracowali specjalny system reżyserski o nazwie Intensity Director, przypominający ten, który znamy z Left 4 Dead. Dyryguje on jednak nie tylko spawnami wrogów, ale też efektami: światłem, cząsteczkami i dymem. Jest używany „zawsze, gdy gracz eksploruje korytarze Ishimury”;
  • Ishimurę można przejść od jednego końca do drugiego bez ekranów ładowania;
  • Wrogowie mają system organizcznych „warstw”, które odsłonią się w miarę otrzymywania obrażeń: skórę, mięśnie, kości.

- To prawdziwy remake, a nie remaster - tłumaczył Roman Campos-Oriola, dyrektor kreatywny. - Wykorzystujemy Frostbite Engine, by dostarczyć pełne klimatu doświadczenie godne 5. generacji [deweloper ma oczywiście na myśli PS5 i Xbox Series X/S, ale EA nazywa te konsole właśnie 5. generacją - red.].

Remake Dead Space zadebiutuje 27 stycznia na PC, PS5 i Xbox Series X/S.

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze