Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Days Gone - porównanie wersji PS4 i PS4 Pro od Digital Foundry

Analiza techniczna.

Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie Days Gone w wersjach dedykowanych obu konsolom Sony - PS4 i PS4 Pro.

Największą niewiadomą była wydajność, zwłaszcza w sekwencjach walki z hordami potworów. Okazuje się, że na mocniejszym modelu platformy przez większość czasu gra działa w 30 klatkach na sekundę, a płynność nie spada nawet podczas wspomnianych starć z dużymi grupami świrusów.

Produkcja od deweloperów ze studia Bend radzi sobie również dobrze na bazowym PS4, choć w tym przypadku w niektórych scenach dochodzi do spowolnień. Dziennikarze podkreślają jednak, że nie wpływają na ogólną rozgrywkę, a premierowa aktualizacja 1.03 wprowadziła dodatkowe udoskonalenia w tym aspekcie.

Zobacz na YouTube

Na wersji Pro gra działa w 4K, ale obraz - tak jak w wielu innych produkcjach Sony - jest skalowany w „szachownicowy” sposób. Na standardowej konsoli tytuł wyświetlany jest w natywnym 1080p.

Days Gone to jeden z nielicznych tytułów na wyłączność platform PlayStation stworzony w oparciu o silniku Unreal Engine 4. Na obu modelach PS4 projekt wygląda podobnie, wyróżniając się szczegółowym otoczeniem. Mocniejsze urządzenie zapewnia jednak drobne udoskonalenia, widoczne na przykład w cieniach podłoża.

Zobacz na YouTube

Zobacz: Days Gone - premiera i najważniejsze informacje

W produkcji wcielamy się w Deacona, który próbuje przeżyć w nieprzyjaznym środowisku, opanowanym przez świrusy - stwory przypominające zombie. Ważnym towarzyszem podczas przygody jest motocykl głównego bohatera.

Tytuł zadebiutuje jutro, 26 kwietnia, na PS4. „To gra, która nie daje obietnic bez pokrycia i po prostu stawia na solidne rzemiosło. Wielbiciele gier akcji w otwartym świecie mają przed sobą kilkadziesiąt godzin solidnej rozgrywki” - czytamy w naszej recenzji Days Gone.

Źródło: Digital Foundry

Read this next