Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dawn of War 3 - kampania: Niebezpieczna propozycja

Szóste zadanie kampanii fabularnej.

W szóstej misji kampanii fabularnej będziemy ponownie dowodzić Arcyprorokinią Machą oraz podległymi jej Eldarami. Naszym wrogiem w tym scenariuszu będą oddziały Kosmicznych Marines, a celem zabójstwo Gabriela Angelosa.

Przed rozpoczęciem misji będziemy mieli możliwość wybrania towarzyszących nam jednostek elitarnych. Możemy wybrać trzy z dostępnych czterech. Chociaż poprawniej byłoby napisać jedną z dostępnych dwóch, ponieważ Arcyprorokini i Jain Zar są wyborem narzuconym odgórnie przez grę. Wybierając pomiędzy Władcą Upiorów a Bojowymi Skorpionami polecałbym tego pierwszego ze względu na większe możliwości bojowe.

Scenariusz rozpoczniesz na południowym krańcu mapy, mając do dyspozycji Dwie jednostki Ponurych Mścicieli oraz Machę. Twoim celem jest dotarcie do pozostałych eldarskich sił zaznaczonych na minimapie. Udaj się w ich kierunku, lecz uważaj, gdyż w połowie drogi napotkasz siły Kosmicznych Marines zgromadzone wokół konsoli alarmowej.

Będzie ona używana do wezwania posiłków. Zniszcz ją na samym początku, pozbawiając przeciwnika możliwości wezwania wsparcia. Jeśli ci się nie uda, po pewnym czasie do walki dołączy dodatkowy oddział Taktycznych Marines. Pokonaj wroga, nie powinno to nastręczać trudności nawet uwzględniając oddziały wsparcia.

Szybko niszcz konsole, żeby wróg nie mógł wezwać wsparcia.

Kawałek drogi za obozowiskiem wrogów spotkasz jednostkę Łowców, snajperów posiadających zdolność Ukrycie, którzy dołączą do twojej armii. Podejdź do znajdującego się w pobliżu punktu zasobów, a włączy się przerywnik filmowy.

Otrzymasz kontrolę nad bazą oraz nowe zadanie. Musisz przejąć dwa centra łącznościowe znajdujące się na mapie: jedno w zachodniej, drugie we wschodniej jej części. Stwórz w Portalu Wojowników oddziały Wyjących Banshee i rusz całą armią w kierunku dwóch punktów zasobów znajdujących się pomiędzy bazą a wschodnim centrum łączności.

W pobliżu obu punktów z zasobami znajdują się wrogie oddziały. Uważaj, ponieważ będą one korzystać ze znajdujących się w pobliżu konsol, żeby wezwać pomoc. Niszcz je w pierwszej kolejności. Jednostki Banshee wykorzystuj do eliminowania wrogiej piechoty walczącej wręcz oraz oddziałów Dewastatorów z ciężkim sprzętem. W pobliżu punktów z zasobami znajdują się osłony kryjące, które możesz wykorzystać do planowania ataku.

Po zajęciu obu rozbuduj je i uzupełnij siły. Nie atakuj centrum łączności! Zamiast tego idź swoją armią w kierunku ostatniego, wschodniego punktu z zasobami i przejmij go. Powinieneś mniej więcej w tym momencie otrzymać informacje o jednostkach zwiadowców wysłanych na poszukiwania twojej bazy. Jednostki wroga wyruszą z jednego z dwóch posterunków zwiadowczych. Będziesz je widział pomimo mgły wojny, uderz na nie. Nie pozwól im znaleźć obozu.

Pamiętaj o wykorzystaniu gromadzonych ciągle zasobów. Wybuduj w bazie Kaplicę Duszy i wykorzystaj ją, żeby zwiększyć obrażenia zadawane przez jednostki piechoty oraz rozwinąć ich tarcze. W Portalu Wojowników, poza podstawowymi jednostkami uzupełniającymi armię, stwórz oddział Duchów Cienia oraz Mrocznych Żniwiarzy.

Pierwsi są skuteczni przeciwko pojazdom, budynkom - w tym także konsolom - oraz ciężko opancerzonym jednostkom piechoty. Drudzy doskonale radzą sobie ze słabym, licznym wrogiem.

Po zgromadzeniu sił udaj się na wschód w kierunku pierwszego centrum łącznościowego. W jego pobliżu znajduje się także posterunek zwiadowczy, który warto zniszczyć.

Samo centrum jest silnie bronione, znajduje się tam między innymi dretnot czy silnie obsadzona ciężka osłona. Pamiętaj, żeby uniemożliwić wrogowi włączenie alarmu, gdyż spowoduje to włączenie wieżyczek obronnych, które będziesz musiał wtedy zniszczyć. Dretnota zniszcz jednostkami przeciwpancernymi, bunkier zajmij oddziałami Banshee. Wykorzystuj też zdolności swoich jednostek elitarnych, powinieneś mieć już wtedy co najmniej dwie z nich.

Wieżyczki mogą zostać aktywowane, jeżeli dopuścisz do wezwania wsparcia.

Po pozbyciu się wroga cofnij swoje jednostki do bazy, wzmocnij je dodatkowymi siłami i rusz w kierunku drugiego celu. Możliwe, że w tym samym momencie z niedostępnego obszaru mapy na północy wyruszą dwa pojazdy antygrawitacyjne, mające za zadanie zlokalizowanie twojej bazy. Zniszcz je, Duchy Cieni nie powinny mieć z nimi żadnych problemów.

Drugie centrum bronione jest przez podobne siły co pierwsze. Zniszcz wrogie siły, zaczynając jak zwykle od konsoli. Jeżeli posiadasz już jednostkę - Władcę Upiorów, będzie łatwiej. Wykorzystaj go jako tanka, niech wrogowie skupią na nim cały ostrzał, powinien to wytrzymać. Resztą sił eliminuj po kolei jednostki przeciwnika. Po pozbyciu się wroga nie zajmuj punktu, lecz najpierw idź zniszczyć drugi posterunek zwiadowczy, znajdujący się kawałek drogi na północ. Znajdziesz przy nim zasoby, które możesz przejąć i wykorzystać.

Następnie wróć do centrum łączności i je przejmij. Odblokujesz wtedy kolejny rejon mapy oraz dostaniesz zadanie zniszczenia zlokalizowanego na nim Centrum Dowodzenia. Skorzystaj z eldarskiej zdolności przenoszenia budynków i umieść swoją bazę bliżej celu, w miejscu polecanym przez grę. Kolejnym zadaniem dodatkowym, które otrzymasz, będzie zbudowanie Portalu Wieczności w celu rekrutowania ciężkiej piechoty.


Spis treści: Dawn of War 3 - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Dawn of War 3 - kampania: Nadciąga ciemność


Zbierz liczne siły i rusz większością z nich w kierunku centrum dowodzenia. Zostaw parę jednostek w bazie, gdyż wróg może zrzucać do jej środka przekaźniki orbitalne z oddziałami. Do celu misji możesz dotrzeć za pomocą dwóch przejść, żadne nie jest łatwiejsze. Wybierz więc jedno z nich i uderz. Najpierw wkrocz Władcą Upiorów, niech odciągnie uwagę nieprzyjaciela, a następnie uderz swoją piechotą walczącą wręcz na jednostki znajdujące się w bunkrze. Pozostałymi siłami eliminuj wroga z dystansu. Postaraj się szybo niszczyć budynki wroga, powstrzyma go to przed tworzeniem nowych jednostek do walki.

Niszcząc budynki pozbawisz wroga możliwości wystawienia kolejnych oddziałów.

Jeżeli poniesiesz straty, cofnij się do obozu, by je uzupełnić. Uważaj na możliwy kontratak za pomocą przekaźników orbitalnych. Po zregenerowaniu sił zaatakuj ponownie, lecz wycofuj się, gdy stracisz tarcze i zaczniesz ponosić duże straty. Korzystając z walki zaczepnej uda ci się w końcu przebić i zniszczyć wrogie centrum dowodzenia. Pojawi się wtedy Jonah Orion, którego pokonanie zakończy misję. Zaatakuj go wszystkimi siłami i ciesz się zwycięstwem.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Oczekiwanie na obraz okładki
Powiązane tematy
O autorze

Adam Thiem

Contributor

Komentarze