Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Wysoka Ściana Lothric - smok i droga do ogniska

Przemierzamy mury zamku spotykając przy tym wielkiego smoka oraz potwora w skrzyni.

Lokacja, do której trafisz po skorzystania z opcji szybkiej podróży w Kapliczce Zjednoczenia. Po dotarciu na miejsce przejdź przez drzwi i rusz przed siebie na plac, gdzie znajdziesz ognisko. Rozpal je i zdecyduj, w którą stronę chcesz się udać - na schody z prawej lub z lewej strony.

Schody z prawej (opcjonalne)

Na początek dobrze skorzystać ze schodów prowadzących na dół w prawo. Jednak zanim się tam udasz warto przejść przez fragment zniszczonego muru z prawej i pozbyć się kusznika na drewnianej platformie.

Po zejściu na dół rozpraw się z kilkoma słabszymi rywalami z lewej oraz dwoma psami, które cię zaatakują. Najlepiej prowokować je do ataku pojedynczo, blokować tarczą i wyprowadzać atak. Po rozprawieniu się z psami poczekaj, aż na schodach z lewej pojawi się duży szkielet z toporem.

Wbrew sporym rozmiarom przeciwnik jest szybki i dobrym miejscem na stoczenie z nim walki jest teren przy ognisku. Wycofaj się szybko po schodach na górę i rozpocznij walkę. Wykonuj uniki przed jego szybkimi atakami (obrazek powyżej). Rywal wyprowadza ich sporo, więc cierpliwie czekaj, aż w końcu się zmęczy, po czym szybko do niego dochodź i atakuj. Kiedy zregeneruje siły ponownie odskakuj, czekaj na jego zmęczenie i powtarzaj ataki, aż do uporania się z nim.

Drugim, podobnym przeciwnikiem jest szkielet z długim toporem na końcu ścieżki - możliwe, że zaatakuje cię przed tym ze zwykłym toporem - najważniejsze, aby walczyć z nimi pojedynczo, ponieważ we dwóch stanowią śmiertelne zagrożenie. Drugiego silnego rywala również możesz zwabić na arenę przy ognisku i tam się z nim rozprawić, jak zwykle unikając ataków i wyprowadzać je, gdy rywal się zmęczy.

Schody prowadzące na dół (#1) oraz ścieżka do wieży (#2)

Po oczyszczeniu prawej strony będziesz mógł udać się po schodach (#1 na obrazku powyżej) na dół. Znajdziesz tu Duszę opuszczonego ciała oraz zwykłego szkieletora, przy którym są trzy bomby zapalające. Ponadto jest tu wejście (informacja na ziemi - „skrót"), ale nie da się go otworzyć od tej strony.

W przypadku wieży na końcu drogi (#2 na obrazku powyżej), to znajdziesz na niej łucznika oraz modlących się rywali. Rozpraw się z tym pierwszym unikając jego strzałów, a potem załatw pozostałe potwory. Na arenie znajdziesz ciało, a przy nim długi łuk i strzały.

Uwaga - jeden z modlących się rywali, to ukryta wersja bossa - Iudexa Gundyra. Jeśli nie zabijesz go wystarczająco szybko, to po zbliżeniu się do niego rozpocznie transformację i zamieni się w bossa. Wtedy pokonanie go będzie znacznie trudniejsze, chociaż taktyka jest taka sama, jak w przypadku pojedynku, który odbyłeś już wcześniej.

Schody z lewej i smok

Po oczyszczeniu prawej flanki, co jest celem opcjonalny, wróć w pobliże ogniska i skieruj się do zejścia z lewej. Na dole trafisz na kolejną, sporą grupę potworów. Większość z nich stanowią modlący się przeciwnicy nie stanowiący większego zagrożenia, ale jest też kilku bardziej groźnych rywali (eliminuj ich pojedynczo).

Uważaj zwłaszcza na przeciwnika z lampą stojącego na końcu wąskiego przejścia. Jego krzyk przyzywa bowiem nowych wrogów, dlatego postaraj się go pozbyć, jak najszybciej. Gdybyś nie zdążył, to rozpraw się najpierw z posiłkami, a dopiero potem z nim samym.

W tym miejscu odnajdziesz klejnot (K) oraz dwie drogi prowadzące do wnętrza wieży (#1 i #2)

Po oczyszczeniu przejścia warto nieco się rozejrzeć. Z lewej znajdziesz duszę opuszczonego ciała, a na kości smoczej głowy z prawej Czysty klejnot (K na obrazku powyżej). Teraz od ciebie zależy czy udasz się dalej bezpośrednio przez wieżę (#1 na obrazku powyżej - wariant #1) czy też wybierzesz nieco trudniejszą, ale bardziej opłacalną drogę przez górę wieży (#2 na obrazku powyżej - wariant #2).

Jeśli zdecydowałeś się na drugi wariant, to przygotuj się na walkę z kilkoma rywalami, czekającymi na górze. Przede wszystkim wyeliminuj przeciwnika z lampą, a potem tych, którzy cię zaatakują. Następnie wykończ modlących się. Skieruj się teraz na górę wieży po schodach z lewej, załatw pojedynczego wroga i podnieś Lornetkę leżącą przy zwłokach.

Strzałka wskazuje wejście do wieży z lewej strony smoka

Wróć na plac i udaj się do przejścia z lewej strony smoka (obrazek powyżej). W ten sposób dotrzesz do przejścia, gdzie znajdziesz ciało z dwiema Żywicami złotej sosny. Jeśli ruszysz przed siebie, to trafisz do tego samego pomieszczenia, do któregoś dostałbyś się wybierając wcześniej wariant #1. Rozpraw się z przeciwnikiem czyhającym za skrzyniami z prawej oraz z drugim znajdującym się z lewej i przeszukaj pomieszczenie - znajdziesz tu bomby zapalające. Następnie zejdź piętro niżej korzystając z drabiny.

Przejdź przez lochy i wyjdź do przejścia, gdzie znajdziesz sporo wrogów. Gdyby jakiś do ciebie podbiegł, to wycofaj się do budynku (z tyłu będą ostrzeliwać cię kusznicy) i załatw go. Następnie skieruj się na schody z lewej i cofnij się, ponieważ po chwili pojawi się smok, który ogniem zabije wrogów na górze. Po pierwszym ataku wybierz dolną ścieżkę i kiedy smok pojawi się ponownie, szybko wycofaj się, aby uniknąć ognia (obrazek powyżej), który oczyści ci dalszą drogę.

Aby przejść dalej możesz skierować się na plac na szczycie schodów (#1) lub wybrać dolne przejście (#2)

Teraz od ciebie zależy czy w dalszą drogę wyruszysz wybierając wariant #1 ze schodami (#1 na obrazku powyżej) czy też wariant #2, czyli przejście dołem (#2 na obrazku powyżej). W obydwu przypadkach musisz poczekać, aż smok zionie ogniem raz lub dwukrotnie i kiedy nabiera powietrza należy działać szybko.

Wariant #1 - na placu na górze znajduje się sporo interesujących przedmiotów. Chodzi konkretnie o Żar, Pałkę i znajdujący się w narożniku z lewej miecz Claymore. Przedmioty zdobywaj pojedynczo tzn. wbiegaj na górę, kiedy ogień skończy się palić, podnoś jeden i szybko wracaj na schody, gdzie ukrywaj się przed kolejnym atakiem smoka. Najwięcej problemów będziesz miał z Claymore - najlepiej próbować zdobyć go przy wyzerowanym liczniku dusz, ponieważ łatwo jest w tym momencie zginąć. Po jego zdobyciu natychmiast zacznij przeskakiwać w stronę krawędzi, poniżej której znajdują się schody, na które zeskocz (#2 na obrazku powyżej). Przy dużej szybkości działania powinno ci się udać - gdybyś zginął to albo wróć po dusze lub zignoruj to, jeżeli nie miałeś ich zbyt wiele.


Pokonanie smoka

Uwaga - istnieje również opcja pozbycia się smoka, co umożliwi ci zwiedzenie piętra bez pośpiechu. Aby to uczynić zdobądź łuk lub kuszę (możesz je zakupić albo znaleźć w tej lokacji, jeśli na początku udasz się w prawo) i zaopatrz się u Opiekunki Kapliczki w około 100 strzał lub bełtów. Następnie ustaw się na schodach z lewej w taki sposób, aby ogień przeciwnika nie mógł dotrzeć do bohatera, po czym zacznij ostrzeliwać jego prawe skrzydło. W ten sposób będziesz zadawał mu najwięcej obrażeń (strzelanie w tułów zabiera mu mniej życia). Kontynuuj, aż smok odleci, za co otrzymasz Duży odłamek tytanitu.


Następnie możesz skierować się w stronę drzwi pod smokiem (dotrzesz do wieży) albo wrócić na schody i wybrać dolne przejście (patrz wariant #2).

Uważaj na serie ataków i bloki wykonywane przez rycerza

Wariant #2 - jeśli nie zależy ci na przedmiotach na podwyższeniu z lewej, to po prostu rusz przed siebie dolnym przejściem, oczywiście w momencie, gdy smok nie zieje ogniem. Rozpraw się z przeciwnikami przy schodach, uważając na rycerza z tarczą (obrazek powyżej). Najlepiej blokować jego podwójne ciosy lub przed nimi odskakiwać, a potem wyprowadzać szybkie kontrataki. Teraz od ciebie zależy czy udasz się do wieży z lewej, aby pokonać jednego potwora czy od razu skierujesz się w prawo.


Skrzynia potwór (Mimik)

Jeśli zdecydowałeś się wejść do wieży z lewej (dostaniesz się tam automatycznie, jeśli przeszedłeś pod paszczą smoka lub po skręceniu w lewo na szczycie schodów z rycerzem), to załatw kilku słabszych wrogów, którzy mogą rzucać w ciebie kamieniami.

Niepozorna skrzynia to w rzeczywistości śmiertelnie niebezpieczny potwór

Następnie zejdź na dół po schodach lub drabinie i zwróć uwagę na skrzynię z lewej (obrazek powyżej). Jeśli do niej podejdziesz i wciśniesz klawisz interakcji, to z miejsca zostaniesz zjedzony. Druga możliwość, to zaatakowanie skrzyni, czy to w walce wręcz czy też korzystając np. z bomb zapalających.

Jeśli zdecydowałeś się na walkę, to wykonuj uniki przed potworem. Uważaj zwłaszcza na moment, kiedy próbuje cię złapać, ponieważ może cię wykończyć w ten sposób jednym ciosem. Po odskoku wyczekaj na dogodny moment i wyprowadzaj własne ciosy, aż przeciwnik nie padnie. Warto stoczyć z nim pojedynek, ponieważ po walce, oprócz sporej liczby dusz, zdobędziesz również Topór wojenny głębin zadający nie tylko obrażenia fizyczne, ale również od mroku.


Bez względu na to czy odwiedziłeś wieżę z potworem-skrzynią czy też nie, udaj się teraz do wieży z prawej strony (jeśli nie zabiłeś jeszcze rycerza, to możesz go spotkać teraz, uważaj też na słabszych rywali w pobliżu).

Ten rywal nie jest zbyt wytrzymały, ale uważaj na jego szybkie ataki

Po wejściu do środka zaatakuje cię szybki przeciwnik (obrazek powyżej). Zablokuj jego atak lub wykonaj unik i rozpraw się kilkoma szybkimi ciosami. Na dole, gdzie na razie nie schodź, przebywa drugi taki sam potwór. Jeśli cię zauważy, to może wbiec na górę po schodach z lewej, więc przygotuj się na ewentualne odparcie przeciwnika.

Po walce przejdź po belce do ciała na końcu i podnieś trzy bomby zapalające. Następnie skorzystaj z przejścia z prawej, wejdź po schodach na plac i skorzystaj z ogniska - punkt kontrolny Wieża na ścianie.

Następnie: Dark Souls 3 - Wysoka Ściana Lothric: skrzydlaty rycerz i dojście do bossa

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze