Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Wielkie Archiwa: dotarcie na dachy

Przechodzimy przez lokacje z ogromną ilością regałów z księgami i... klątwą.

Po pokonaniu bossa - Zbroi zabójcy smoków przejdź przez nowo otwarte przejście. Zejdź na dół po krętych schodach z prawej, a znajdziesz grudkę tytanitu. Następnie wróć na górę i skieruj się przed siebie wchodząc po kolejnych schodach. Przed sobą zobaczysz ognisko (Wielkie Archiwa - A na mapie), a za nim ciało z kluczem do Wielkich Archiwów oraz Bliźniaczymi mieczami Gottharda. Na prawo od głównego wejścia do lokacji jest natomiast szyb z windą (1 na mapie), którą będziesz mógł aktywować w dalszej części gry.

Po przejściu przez duże wrota rusz przed siebie i szybko zaatakuj przeciwnika ostrzeliwującego cię magicznymi pociskami (przed tymi naturalnie wykonuj uniki). Następnie zadaj mu kilka ciosów, co spowoduje, że przeniesie się na górę. Stamtąd będzie ostrzeliwał cię deszczem magicznych pocisków spadających w centralnej części lokacji - możesz ich jednak łatwiej unikać, niż gdyby rywal ostrzeliwał cię z pierwotnego miejsca.


Mapa - Wielkie Archiwa

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • A - ognisko o nazwie Wielkie Archiwa
  • B - jaszczurka z Migoczącym tytanitem
  • C - misa z woskiem
  • D - pomieszczenia z Kryształowym dzwonkiem pilnowane przez rycerza
  • E - dwie jaszczurki i dźwignia otwierające tajną komnatę (E2 na mapie)
  • E2 - tajna komnata, którą możesz otworzyć przy pomocy dźwigni (E na mapie)
  • F - drugi pojemnik z woskiem
  • G - przejście prowadzące do tajnej lokacji - aby je aktywować musisz uderzyć w ścianę mieczem
  • H - dźwignia otwierające tajne przejście do pomieszczenia z prawej
  • I - schody prowadzące na dachy
  • J - kamienny, latający golem pilnujący grudki tytanitu
  • K - szaman i skrzydlate potwory
  • L - dach z gargulcem i dwiema jaszczurkami
  • M - Fragment kości nieumarłego
  • N - misa z woskiem
  • O - trzech rywali: wojownik, łucznik i mag
  • P - Fragment estusa
  • R - Pierścień łowcy
  • S - barykady z przeciwnikami
  • T - boss - Lorian i Lothrik
  • 1 - winda, którą możesz w dalszej części etapu wrócić na początek przy ognisku Wielkie Archiwa
  • 2 - winda między wnętrzem budynku z kopułą, a lokacją na początku Wielkich Archiwów (możesz z niej skorzystać w późniejszej części etapu)
  • 3 - schody prowadzące z parteru na wyższy poziom w pierwszej części Wielkich Archiwów
  • 4 - drabina, którą możesz z kopnąć z wyższego piętra i zejść po niej na dół
  • 5 - schody prowadzące na wyższy poziom w lokacji (uważaj na małych rywali, którzy cię zaatakują, gdy zaczniesz po nich wchodzić na górę)
  • 6 - drabina łącząca dwie kondygnacje lokacji
  • 7 - drabina, po której zejdziesz na niższy poziom z mostkiem i przeciwnikiem ostrzeliwującym cię magicznymi pociskami
  • 8 - schody prowadzące na wyższe piętro za przeciwnikiem z magicznymi pociskami
  • 9 - drabina, którą możesz zrzucić z góry, aby stworzyć skrót do mijanej wcześniej lokacji
  • 10 - przejście z dachu na balkon z drabiną
  • 11, 12 - przejścia z dachu do górnej części budynku
  • 13 - przejście między schodami, a dachem przy szczycie kopuły
  • 14 - przejście do kopuły z Pierścieniem łowcy (R na mapie)
  • 15 - przejście między szczytem kopuły, a klatką pod sufitem
  • 16 - drabina pozwalająca zejść z belek pod sufitem na niższy poziom

Możesz teraz oczyścić pomieszczenie z prawej. Szybko zobaczysz małego przeciwnika z toporkiem - uważaj, bo gdy się zbliżysz potwór zacznie uciekać, a z góry zaatakuje cię drugi. Po wyeliminowaniu obydwu możesz podnieść grudkę tytanitu ze schodów z lewej.

Następnie wróć do głównego pomieszczenia i skieruj się do schodów z lewej, które zaprowadzą cię na górę (dotrzesz tam również, jeśli wejdziesz do miejsca, gdzie zaatakowałeś magicznego wroga i udasz się w lewo). Po znalezieniu się na górze skręć w prawo i zacznij gonić jaszczurkę (B na mapie), przy której znajdziesz Kryształowy klejnot i Migoczący tytanit. Jeśli chcesz dostać się do zwłok na górze (z Duszą przygnębionego rycerza), to skręć za rogiem korytarza w prawo, po czym wejdź na górę po schodach z lewej (uważaj na rywala, który zeskoczy ci za plecami).

Po uporaniu się z przeciwnikami zamocz głowę w pojemniku z woskiem (strzałka)

Wróć na główną drogę i ruszaj do kolejnej lokacji. Z prawej znajdziesz Grudkę tytanitu i małego wroga czającego się na półce z lewej. W drugiej części lokacji jest natomiast kilku dość wolnych i niezbyt wytrzymałych rywali (obrazek powyżej). Rozpraw się z nimi uważając na tego z tyłu, który może strzelać magicznymi pociskami oraz spowalniającą cię mazią. Następnie zamocz głowę w wosku (C na mapie, strzałka na obrazku). W ten sposób zapewnisz sobie ochronę przed klątwą, która może zostać rzucona w miejscach z charakterystycznymi, fioletowymi rękami.

Uwaga - wosk działa czasowo, jeśli widzisz, że nie pokrywa już głowy bohatera, to warto wrócić i zanurzyć się w nim jeszcze raz.

Zanim ruszysz dalej możesz jeszcze cofnąć się do narożnika z lewej, wejść po schodach i podnieść Łuskę z tytanitu. Z prawej strony jest z kolei rząd półek, między którymi znajdziesz rycerza z włócznią i tarczą. Po jego pokonaniu możesz podnieść jego broń oraz Grudkę tytanitu - drugą znajdziesz nieco dalej z prawej strony. Jeśli dojdziesz do końca korytarza, to dotrzesz do lokacji z kolejnym przedmiotem - Kryształowym dzwonkiem (katalizator - D na mapie).

Fioletowe ręce mogą wywołać klątwę, jeśli nie zanurzyłeś głowy w wosku

Aby kontynuować wróć do sali z woskiem i udaj się do przejścia z prawej. W prawo po skosie znajdziesz dwie jaszczurki z Migoczącym tytanitem oraz Klejnotem chaosu. Kiedy się zbliżysz uciekną w stronę półek, z których wysuną się fioletowe ręce (obrazek powyżej) - jeśli cię dotkną, a nie masz na głowie wosku, to rzucą na ciebie klątwę. Jeśli natomiast zanurzyłeś głowę w wosku, to nic ci nie zrobią.

Na lewo od jaszczurek znajdziesz ciało z Duszą nieznanego żołnierza, a nieco dalej na prawo między regałami dźwignię (E na mapie). Po jej pociągnięciu z lewej otworzy się sekretne pomieszczenie (E2 na mapie), w którym znajdziesz skrzynię z Puklami wiedźmy i ciałem z Wewnętrzną siłą (czar). Wróć do poprzedniej lokacji i udaj się na schody (3 na mapie) z prawej strony.

Z lewej znajdziesz jaszczurkę, którą szybko zabij

Na szczycie natkniesz się na dwóch wrogów - rozpraw się szybko z tym wychodzącym z prawej (przy zbliżeniu się do regału uważaj na niebieskie ręce), po czym rozpraw się z drugim czekającym z lewej strony. Przy tym drugim znajdziesz Łuskę z tytanitu. Wyrusz do przejścia z prawej - w nowej lokacji uważaj na wystrzeliwane z góry magiczne pociski. Na balkonie z prawej znajdziesz ciało z Grudką tytanitu, natomiast z lewej jaszczurkę z Migoczącym tytanitem (obrazek powyżej).

Jeśli chcesz dotrzeć do zwłok leżących na podwyższeniu, to wejdź na górę po schodach z lewej (5 na mapie) uważając na dwóch szybkich wrogów z toporkami (najlepiej ściągnąć ich na schody) oraz jednego na końcu przejścia z lewej (z regałów z prawej zaczną wyłazić niebieskie ręce). Po dotarciu do końca przejścia (cały czas uważaj na magiczne pociski wystrzeliwane z góry), podejdź do krawędzi, spójrz na dół i zeskocz na małą platformę z ciałem, gdzie znajdziesz Łuskę z tytanitu. Zeskocz na dół i ruszaj w lewo.

Na szczycie schodów z prawej strony znajdziesz kolejny pojemnik z woskiem

Zanim przejdziesz przez główne przejście przed sobą warto jeszcze skierować się na podwyższenie na szczycie schodów z prawej. Wyeliminuj po kolei trzech szybkich wrogów z toporami i wejdź na górę, gdzie znajdziesz ciało z Grudką tytanitu oraz drugi pojemnik z woskiem (F na mapie, obrazek powyżej), dzięki czemu nie będziesz musiał cofać się o kilka lokacji, żeby pokryć nim głowę bohatera.

Teraz możesz zejść na dół, przejść przez główne przejście z prawej, które zaprowadzi cię na balkon, gdzie na balustradzie znajdziesz trzy Kości wiodące do domu. Następnie wejdź na górę po drabinie z lewej (6 na mapie) i zaatakuj przeciwnika ostrzeliwującego cię magicznymi pociskami. Uważaj przy tym na dwóch wrogów (po jednym z lewej i prawej), którzy również mogą zaatakować cię z dystansu - uporaj się z nimi po tym, jak główny rywal znów zmieni swoją pozycję.

Strzałka wskazuje ukrytą komnatę (uderz w ścianę, aby ją odkryć)

Po uporaniu się z rywalami wejdź na górę po schodach z lewej i przygotuj się na odparcie kolejnych dwóch szybkich wrogów. Uważaj przy tym na ręce mogące wywołać klątwę, które będą wystawać z podłogi. W dalszej części możesz podejść do ściany z lewej i uderzyć w nią, dzięki czemu odkryjesz ukryty pokój (G na mapie, obrazek powyżej).

W środku znajdziesz bardzo szybkiego i niebezpiecznego lodowego rycerza. Wykonuj uniki przed jego atakami i nie daj się trafić, ponieważ zostaniesz zamrożony, co znacznie spowolni twoje ruchy. Za pokonanie rywala otrzymasz Zestaw rycerskiego przepatrywacza. Jeśli przejdziesz w prawo, to trafisz na zwłoki na krześle, przy których znajdziesz Strumień dusz. Jeżeli posiadasz broń dystansową, to będziesz mógł także ostrzelać przeciwnika strzelającego magicznymi pociskami, który stoi na balkonie z prawej.

Most z magicznym rywalem (#1), przejście prowadzące do rycerza na balkonie (#2) oraz dźwignia (#3) odblokowująca tajne przejście

Bez względu na to czy wszedłeś do tajnej komnaty czy nie, udaj się teraz w stronę drabiny na prawo od niej (7 na mapie). Zejdź na dół i podnieś Kamień pokutny, który znajdziesz przy ciele opartym o barierkę. Warto teraz wejść na mostek z lewej i ostatecznie rozprawić się z magicznym przeciwnikiem (#1 na obrazku powyżej). Po kilku ciosach będzie znikał, ale po chwili pojawi się w pobliżu, więc kontynuuj ataki, aż do jego pokonania, za co otrzymasz Kryształowy zwój.

Teraz możesz udać się w prawo i rozprawić z rycerzem (#2 na obrazku powyżej) na balkonie - w nagrodę otrzymasz Duży odłamek tytanitu, a następnie przesunąć dźwignię (H na mapie, #3 na obrazku powyżej) na prawo od schodów. W ten sposób odblokujesz tajne przejście, gdzie znajdziesz Pierścień uczonego oraz wannę z woskiem (F na mapie), do której mogłeś dotrzeć we wcześniejszej fazie etapu.

Przejdź przez most, gdzie pokonałeś magicznego przeciwnika i wejdź po schodach (8 na mapie) na górę. Z prawej strony znajdziesz windę (2 na mapie), którą możesz cofnąć się na początek całej lokacji Wielkie Archiwa. Kontynuuj w lewo, gdzie spotkasz trzech rywali ostrzeliwujących cię magicznymi pociskami (#1 na obrazku powyżej) oraz jednego na górze (#2 na obrazku powyżej), którego na razie nie masz jak zaatakować. Po uporaniu się z wrogami przeszukaj lokację - z prawej znajdziesz drabinę (9 na mapie - będziesz mógł ją zrzucić z góry w dalszej części etapu), Dużą duszę przygnębionego rycerza, a z lewej skrzynię z Łuskami z tytanitu. Następnie udaj się w stronę schodów (I na mapie, #3 na obrazku powyżej), po których wejdź na górę, kierując się w stronę dachów.

Następnie: Dark Souls 3 - Wielkie Archiwa: dojście do bossa

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze