Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Osada nieumarłych: dojście do bossa przez dom

W trakcie przechodzenia przez tę ścieżkę spotkasz rycerza Holdricka oraz odwiedzisz ognisko "Walący się most".

Jeśli zdecydowałeś się na ten wariant, a nie przez przejście przez most, to na placu po zabiciu kapłana udaj się w stronę domu z lewej (Strzałka 1 na mapie). Do budynku możesz dostać się zarówno od zaułka z lewej, jak i przejścia z prawej strony. Zanim jednak zdecydujesz się na któreś z rozwiązań, to zawczasu rozpraw się z przeciwnikami kręcącymi się w okolicy. Następnie zdecyduj się na którejś z wejść - obydwa doprowadzą do tego samego korytarza, chociaż w przypadku tego z lewej możesz zdobyć nieco przydatnych przedmiotów. Z prawej po prostu rozprawiasz się z jednym rywalem i zeskakujesz na dół przez dziurę w podłodze.

Jeśli udałeś się do przejścia z lewej, to otwórz drzwi i w pomieszczeniu z dużą ilością podczepionych ciał udaj się w prawo. Przy ścianie znajdziesz zwłoki z Żywicą dębowej sosny. Uważaj, bo kiedy się do nich zbliżysz, to z prawej zaatakuje cię potwór w klatce - kilka uderzeń wystarczy, żeby się z nim rozprawić i podnieść Niknącą duszę, którą zostawi.

Dziura w podłodze prowadząca do tajnego pomieszczenia

Warto jeszcze zniszczyć skrzynie z prawej, dzięki którym odkryjesz dziurę w ziemi (F1 na mapie), prowadzącą do ukrytego pokoju (F2 na mapie, obrazek powyżej). W środku znajdziesz zupę z estusa (odnawia życie i manę) oraz leżący na stole przedmiot związany z Przymierzem - Wojownik słońca. Wyjdź teraz przez drzwi, a trafisz na korytarz. Warto jeszcze wejść na schody z lewej i strącić zwłoki nad tobą, przy których znajdziesz Dużą duszą porzuconego ciała.


Mapa - Osada Nieumarłych

Mapę możesz powiększyć i pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - wejście do domu z podwieszonymi pod sufit ciałami
  • 2 - miejsce, w którym możesz zeskoczyć na ścieżkę poniżej prowadzącą do domu z ogniskiem Podnóże klifu
  • 3 - przejście między domem z ogniskiem (Podnóże klifu), a podejściem na balkon uwięzionym Cornyxem
  • 4 - przejście między jaskinią ze szczurami (dostaniesz się do niej korzystając z drabiny - 5 na mapie), a mostem przy ognisku o nazwie Walący się most (drzwi otworzysz tylko od strony jaskini)
  • 5 - drabina prowadząca do jaskini ze szczurami
  • 6 - zamknięte drzwi łączące dwie części podziemi
  • 7 - przejście między szczytem wieży, a jej dolną częścią (musisz zeskoczyć na dół)
  • 8 - schody prowadzące na klatkę schodową od placu z ognistym demonem (S na mapie)
  • 9 - przejście między klatką schodową, a górną częścią budynku, do którego trafisz po minięciu placu z ognistym demonem
  • 10 - schody prowadzące na wyższe piętro budynku
  • 11 - przejście prowadzące na szczyt budynku wznoszącego się nad terenem z Ognistym demonem (S na mapie)
  • 12 - przejście między półpiętrem, na które możesz dostać się windą (13 na mapie), a balkonem, na którym siedzi Siegward
  • 13 - wjazd windą na górę - możesz dojechać na samą górę, gdzie spotkasz Olbrzyma rzucającego włóczniami (H na mapie), albo wyskoczyć wcześniej (13 na mapie), a trafisz na półpiętro, gdzie po raz drugi spotkasz Siegwarda przed walką z demonem
  • 14 - zjazd windą na dół - dotrzesz w ten sposób do lodowego rycerza (P na mapie) i przejścia do lokacji Ofiarna droga
  • 15 - wysoka drabina prowadząca do lochów ze szczurami i statui Velki - bogini grzechu (N na mapie)
  • A - ognisko (Podnóże Wysokiej Ściany)
  • B - brama, za którą znajdziesz przejście do dalszej części lokacji oraz ognisko (Osada Nieumarłych - więcej map z ogniskami znajdziesz w tym miejscu)
  • C - Yoel
  • D - ciało z Kością Loretty (przedmiot związany z Greiratem)
  • E - kapłan i przeciwnicy oraz fragment Estusa (więcej map z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu)
  • Strzałka 1 - przejście przez dom
  • Strzałka 2 - przejście przez most
  • F1 - dziura w podłodze na piętrze, przez którą możesz dostać się do pomieszczenia z Zupą z Estusem oraz Talizmanem Słońca (F2 na mapie)
  • F2 - tajny pokój, do którego dostaniesz się przez dziurę w suficie (F1)
  • G - miejsce ataku Holdricka
  • H - ogromne włócznie rzucane przez olbrzyma - wykonuj przed nimi uniki
  • I - Fragment kości nieumarłego (więcej map z fragmentami kości znajdziesz w tym miejscu)
  • J - boss - Toczony przez klątwę Drzewiec
  • J2 - jaskinia, do której trafisz w trakcie drugiej części walki z Toczonym przez klątwę Drzewcem, po bitwie możesz tu rozpalić ognisko o nazwie Jama Pustych
  • K - mostek z przeciwnikiem posiadającym Szponiasty pierścień ognia
  • L - rycerz Eygone z Carimu - będzie służył, jako twój sprzymierzeniec jeśli przyjmiesz do siebie Irinę (M na mapie)
  • M - Irina z Carimu - przyjmij ją na służbę, a zyskasz sojusznika w postaci rycerza Egone'a (L na mapie)
  • N - statua Velki, bogini grzechu
  • O - rycerz Siegward z Catariny
  • P - lodowy rycerz, broniący przejścia do Ofiarnej drogi
  • R - Gigant rzucający włóczniami (H na mapie) - możesz zawrzeć z nim rozejm, dzięki czemu będzie rzucał włóczniami we wrogów w innych lokacjach (m.in. w Twierdzy Farrona i Katedrze Głębin)
  • S - ognisty demon, z którym możesz stoczyć walkę wypełniając zadanie dla Siegwarda

Na korytarzu (tym samym, na który trafiłbyś wybierając przejście z prawej) uważaj, bo spotkasz tu kilku wrogów. Oprócz potwora-klatki możesz tu jeszcze spotkać jednego lub dwóch szybkich rywali oraz przeciwnika z czerwonymi oczami (obrazek powyżej), przy którym zachowaj szczególną ostrożność. Drzwi z prawej są zamknięte (chyba, że wskoczyłeś do pokoju przez dziurę - F1 na mapie), dlatego wyrusz wzdłuż korytarza z lewej uważając pod koniec, ponieważ z prawej strony zaatakuje cię potwór w klatce.

Po wyjściu na zewnątrz warto zwrócić uwagę na wąski zaułek z prawej. Jeśli zniszczysz drewniane elementy, to przebijesz się do małej dróżki z lewej, która zaprowadzi cię do Duszy nieznanego podróżnika. Wróć na główną drogę i kontynuuj marsz przed siebie.

Kapłana możesz ostrzelać z dystansu przy pomocy łuku lub kuszy

Natkniesz się tutaj na kilku przeciwników oraz stojącego na podwyższeniu w oddali kapłana. Najpierw uporaj się ze zwykłymi rywalami wyciągając ich pojedynczo ze ścieżki, a potem rozpraw się z kapłanem - możesz strzelać (obrazek powyżej) do niego z łuku lub kuszy albo wejść na piętro budynku po schodach z lewej. Na początku drogi z lewej znajduje się małe pomieszczenie, które warto odwiedzić. W środku, oprócz przeciwnika, znajdziesz bowiem Bicz.

Zanim przejdziesz dalej warto odwiedzić piętro, na którym stał kapłan - dostaniesz się na nie po drabinie z lewej. Znajdziesz tu bowiem zwłoki z Odłamkiem tytanitu. Idąc dalej dotrzesz do budynku, a na ekranie pojawi się komunikat o ataku mrocznego ducha - świątynnego rycerza Holdricka.

W trakcie walki z Holdrickiem nie zostawiaj mu chwil na wytchnienie, ponieważ przeciwnik może się leczyć

Przejdź przez budynek i wyjdź na zewnątrz, gdzie zobaczysz sporych rozmiarów przeciwnika z piłą. Kiedy się do niego zbliżysz na arenie pojawi się również wspomniany wcześniej Holdrick (G na mapie, obrazek powyżej). Jest to świecący na fioletowo, dość szybki rywal, przy którym czeka cię wykonywanie sporej ilości uników. Po załatwieniu Holdricka i większego przeciwnika przeszukaj teren, ponieważ znajdziesz tu Kajdany z kręgosłupa. Następnie udaj się w prawo i rozpal ognisko o nazwie Walący się most.

Na lewo od ogniska znajduje się przejście, jednak nie będziesz w stanie go otworzyć. Wyrusz wzdłuż ścieżki prowadzącej do kamiennej bramy. Po jej przekroczeniu natkniesz się na kilku rywali, ale uważać musisz przede wszystkim na nadlatujące cały czas, ogromne włócznie (H na mapie) wbijające ciebie i rywali w ziemie. Jeśli nie chcesz, aby cię trafiały przemieszczaj się unikami. W okolicy znajdziesz sporo przedmiotów: Żar, kilka Młodych białych gałęzi, Dużą duszę porzuconego ciała, a na fragmencie ziemi z prawej Fragment kości nieumarłego (I na mapie). Pamiętaj, aby podczas poszukiwań stale unikać nadlatujących włóczni.

Jeśli chcesz, aby włócznie omijały bohatera i były kierowane tylko w przeciwników, to zainteresuj się zadaniem Siegwarda, w trakcie którego dotrzesz do miotającej nimi bestii na szczycie wieży. Zanim przejdziesz dalej warto udać się w lewo, gdzie przy drewnianym domu znajdziesz Zestaw kapłana (nakrycie głowy, niebieską szatę, rękawiczki i spodnie oraz niebieską tarczę).

Przejście prowadzące do areny z bossem

W budynku za placem z włóczniami znajdziesz na piętrze ciało z Wielką kosą. Po jej zabraniu lub zignorowaniu udaj się w prawo. Ścieżka prowadzi do kamiennego przejścia (obrazek powyżej), na końcu którego z lewej strony znajdują się drzwi. Po przejściu przez nie trafisz na arenę z bossem - Toczonym przez klątwę drzewcem.

Następnie: Dark Souls 3 - Osada nieumarłych: dojście do bossa przez most i rycerz Siegward

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Read this next