Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Ofiarna droga: przejście przez bagno, dojście do bossa

Poznaj poszczególne zakamarki podmokłych terenów oraz dowiedz się, jak walczyć z krabami i która ze ścieżek prowadzi do kolejnego potężnego przeciwnika.

Po wyruszeniu od ogniska (Forteca w połowie drogi) trafisz na nowego przeciwnika, zaopatrzonego w kawał ostrego drzewa. Ci rywale są dość słabi, ale koniecznie wykonuj uniki przed ich szarżami i rozprawiaj się z nimi od tyłu. Możesz teraz skorzystać ze ścieżki z lewej (znajdziesz tu więcej rywali) albo zeskoczyć na dół po dwóch półkach skalnych przed sobą (ominiesz w ten sposób wrogów, a na drugiej półce znajdziesz Duszę nieznanego podróżnika).

Uwaga! - do bossa możesz dostać się zarówno wybierając przejście przez Lewą część bagna (patrz podrozdział "Komnata z Kosturem"), jak i jego środkową część (Dojście do bossa). Najlepiej jest jednak dokładnie sprawdzić każdy zakamarek tej rozległej lokacji.


Mapa - Ofiarna droga

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - przejście przez most
  • 2 - wąska ścieżka prowadząca lokacji z Toporem rozbójnika, Zestawem oraz Bliźniaczymi sztyletami rozbójnika
  • 3 - sekretne przejście pod mostem
  • 4 - przejście do bossa - Kryształowego Mędrca
  • 5,6 - przejścia między ruinami, a piwnicą z
  • A - pierwszy z nowych, skrzydlatych przeciwników
  • B - kamienna brama, będąca jednocześnie wiaduktem
  • C1 - miejsce, z którego możesz z łuku ostrzelać wrogiego szamana
  • C2 - szaman, po drugiej stronie mostu
  • D - ognisko (Forteca w połowie drogie) oraz postacie niezależne (NPC) - Anri i Horace
  • E - droga przez bagno (lewa strona przy głazach)
  • F - droga przez bagno (centrum)
  • G - droga przez bagno (prawa strona)
  • H - ślad przyzywający Hodricka
  • I - fragment Estusa
  • J - wejście do ruin
  • K - wejście do komnaty z Czarnym rycerzem
  • L - Czarny rycerz
  • M - dwóch wrogich rycerzy
  • N - przejście z ruin na balkon
  • O - dziura w murze na półpiętrze prowadząca do Tarczy złotego sokoła
  • P - boss Kryształowy Mędrzec

Lewa część bagna - suchy ląd, rycerz Hodrick i fragment estusa

Jeśli zdecydowałeś się iść w lewo, ale nie zgodnie ze ścieżką, tylko trzymając się głazów z lewej strony lokacji (E na mapie), to wkrótce spotkasz tu przeciwnika w postaci sporego płaza. Nie są oni zbyt wytrzymali ani niebezpieczni, ale jeśli przebywasz koło nich zbyt długo, to zaczną rozpylać fioletową woń powodującą niebezpieczne zatrucie.

Znak przyzywający szalonego upiora

Kontynuuj marsz „lewą flanką" eliminując po drodze napotkanych rywali. Wrogów z drzewcami możesz tu łatwo neutralizować między drzewami, gdzie nie mają możliwości skutecznego szarżowania. Rozglądaj się dokładnie, ponieważ znajdziesz tu: dwa Odłamki tytanitu (jeden przy głazach, drugi przy drzewie wśród drewnianych krzyży) i Wielką tarczę smoków bliźniąt. Jeśli się rozejrzysz, to znajdziesz również ognisko (Puszcza Ukrzyżowań) - mapy z ogniskami znajdziesz w tym miejscu. Jeśli zejdziesz nieco do centrum i będziesz szedł dalej przed siebie, to ujrzysz kamienne filary tworzące bramę. Na lewo od nich jest znajdziesz natomiast fioletowy ślad (H na mapie) na ziemi (obrazek powyżej), dzięki któremu możesz przyzwać szalonego upiora.

Jest to rycerz Hodrick, z którym mogłeś mieć już do czynienia wcześniej. Jego duch, to wymagający rywal - szybki i potrafiący się regenerować, jednak przy odrobinie cierpliwości i korzystaniu z uników powinieneś dać sobie z nim radę. Za wygrany pojedynek otrzymasz tysiąc dusz.

Unikaj ataków wroga i wyprowadzaj szybkie kontry

Możesz teraz postąpić na dwa sposoby - idąc przed będziesz mijał z prawej strony ścianę starego budynku. Na końcu drogi możesz zeskoczyć na dół i udać się w kierunku palącego się miejsca z prawej. Zanim tam pójdziesz, to po zeskoczeniu na dół spójrz na wnękę z lewej, gdzie znajdziesz fragment Estusa (I na mapie - więcej map związanych z fragmentami Estusa znajdziesz w tym miejscu). Przy ognisku jest dość niebezpieczny potwór z krzyżem umieszczonym na plecach (obrazek powyżej). Wykonuj uniki, po czym szybko wyprowadzaj własne ataki.

Do ogniska dotrzesz również, jeśli przy znaku z szalonym upiorem pójdziesz w prawo i przejdziesz przez dużą bramę z lewej. Jest to zresztą jedyna droga powrotna od ogniska.


Lokacja z Kosturem heretyka

Po pokonaniu Hodricka (lub ominięciu znaku z nim) możesz również skręcić nieco w prawo i odnaleźć małe wejście (J na mapie) do ruin (obrazek poniżej). Oczywiście możesz się do niego dostać również po przejściu do ogniska, wystarczy się wtedy cofnąć przed ruiny i spojrzeć w prawo.

Wejście prowadzące do lokacji z Kosturem heretyka i przejściem do bossa

Po wejściu do środka przygotuj się na walkę z kilkoma przeciwnikami. Rywale walczący wręcz znajdują się na parterze, a ostrzeliwujący cię mag na górze. Dobrze jest wyciągać pojedynczych wrogów na zewnątrz lub pod wnękę z prawej strony, gdzie mag nie będzie w stanie cię ostrzeliwać. To właśnie we wnęce na parterze znajdziesz Kostur heretyka - katalizator wzmacniający na krótki czas czarodziejskie zaklęcia.

Po oczyszczeniu parteru możesz udać się na górę i rozprawić z magiem oraz innymi rywalami. Jeśli przejdziesz przez mostek znajdujący się na wprost, na szczycie schodów, to trafisz do części ruin opisanych poniżej w akapicie o centralnej części Bagna (Wariant 2 przejście w lewo - ruiny, Tarcza złotego sokoła, dojście do bossa). Możesz je stąd oczyścić (droga w prawo) lub od razu udać się do bossa (4 na mapie) - Kryształowego Mędrca (droga na wprost).


Środkowa część bagna - zalany teren i kraby

W centrum lokacji (F na mapie) czeka cię nieco więcej i trudniejszych potyczek, niż w przypadku lewej flanki. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że walczysz w wodzie, jest tu więcej otwartych terenów, a wrogowie są znacznie trudniejsi do pokonania niż przeciwnicy z drzewcami.

Staraj się obchodzić kraby i atakować je z tyłu

Chodzi tu bowiem o kraby. Te małe załatwisz kilkoma ciosami, ale prawdziwym wyzwaniem są te ogromny (obrazek powyżej). Te będą próbowały uderzać cię szczypcami, opluwać, a jeśli podejdziesz bliżej, to albo schwytają cię i uniosą do góry albo oderwą się od ziemi i przygniotą swoim cielskiem.

Jak zatem walczyć z krabem? Przede wszystkim staraj się go obchodzić, na przykład kiedy pluje cieczą i atakować od tyłu. Inna możliwość, to ściągnięcie go w pobliże dwóch stojących obok siebie drzew, gdzie przeciwnik może się zaklinować (dość często wrogowie pędzą przed siebie, nie obchodząc przeszkód). W ten sposób będziesz mógł atakować go od frontu bronią dystansową lub czarami. Bez względu na taktykę, pamiętaj, że to niebezpieczny przeciwnik i nie lekceważ go. Na nic zda się też atakowanie np. ze wzniesienia, gdzie nie może do ciebie dojść, ponieważ w takim przypadku może się zakopać i pojawić z pełnym paskiem życia.

W trakcie eksploracji tej części bagien możesz znaleźć: Odłamki tytanitu, Zielone pąki, Tarczę z trawiastym herbem (przy drzewie przy jednym z krabów), Pierścień z Wielkiego Bagna.


Heysel Żółtopalca

W trakcie pobytu w centralnej części bagna otrzymasz w pewnej chwili informację o pojawieniu się mrocznego ducha - Heysel Żóltopalcej. Jeśli taki komunikat pojawi się na ekranie, a ty jesteś w trakcie walki, to lepiej wycofaj się nieco albo szybko uporaj się ze swoimi rywalami.

Heysel to szybka przeciwniczka atakująca zarówno z dystansu, jak i z bliska

Dlaczego? Ponieważ po chwili pojawi się czerwony duch Heysel (obrazek powyżej), który cię zaatakuje. Żołtopalca posiada zdolności magiczne, więc jeśli będziesz próbował się oddalić, to ostrzela cię magicznymi, niebieskimi pociskami. Lepiej jest zatem skrócić dystans i przystąpić do normalnej walki. Uważaj przy tym na szybkość wroga, odpierając jego ataki tarczą i unikami. Kiedy to możliwe sam wyprowadzaj ciosy.

Pokonanie Heysel zapewni ci ponad dwa tysiące dusz oraz Kilof i Koronę Pustyni. Pamiętaj jednak, aby prowadzić z nią walkę na terenie bez innych rywali.


Eksplorując dalej podmokłe tereny znajdziesz jeszcze: Tom piromancji Wielkiego Bagna (przy drzewie w pobliżu kamiennej budowli), Zielone pąki, a przy stałym lądzie Zestaw upadłego rycerza (hełm, zbroję, rękawicę, spodnie). Ogólnie idąc cały czas przed siebie dotrzesz do kamiennej budowli. Wybierz kierunek, w który chcesz się udać. Przy jednym z drzew na lewo od środkowej części muru znajdziesz Zestaw twórcy zaklęć (kaptur, szatę, karawasze i buty).

Od dojścia do ściany możesz udać się w dwóch kierunkach - w prawo (#1) i w lewo (#2)

Wariant 1 (przejście w prawo - czarny rycerz i Węgiel z Farron) - z prawej strony natkniesz się na pas ziemi (G na mapie) ciągnący się wzdłuż wzgórza. Jest tutaj kilka grup „zwierzaków" produkujących fioletowe, zatruwające toksyny oraz dwóch znacznie bardziej niebezpiecznych rywali z krzyżami na plecach. Tych ostatnich atakuj pojedynczo i przygotuj się na uniki, ponieważ wrogowie są szybcy i agresywni.

Po oczyszczeniu przejścia możesz wejść ruin przez małe przejście z prawej strony (K na mapie). Na prawo od wejścia zobaczysz zamknięte drzwi, za którymi znajduje się lodowy przeciwnik. Na chwilę obecną nie będziesz mógł się tam jednak dostać. Udaj się zatem w lewo, gdzie trafisz na rozwidlenie. Jeśli udasz się na nim do wąskiego przejścia z prawej, to dotrzesz do ciał z Zestawem najmity (hełmem, zbroją, rękawicami i spodniami).

Czarnego rycerza kontratakuj po serii jego ciosów

Wróć na rozwidlenie i skieruj się przed siebie, w kierunku schodów z czarnym rycerzem(L na mapie, obrazek powyżej). Jest to niebezpieczny przeciwnik, który wykonuje mieczem zamaszyste ciosy i często chroni się za tarczą. Najlepiej unikać serii jego ataków, a kiedy odsłoni się po nich na chwilę, przeprowadzać kontratak. Po jego pokonaniu będziesz mógł podnieść Żar i Rękawice czarnego rycerza.

Ponadto z prawej strony przy ścianie znajdziesz Bliźniacze ostrza najmity. Jeśli natomiast dotrzesz do końca lokacji, to przy ciele znajdziesz Węgiel z Farron - składnik umożliwiający tworzenie mocnych broni związanych ze statystyką siły.

Wariant 2 (przejście w lewo - ruiny, Tarcza złotego sokoła, dojście do bossa) - jeśli udałeś się w lewo (#2 na obrazku powyżej), to po chwili trafisz na stały ląd. Z prawej strony zobaczysz schody, a na nim dwóch wrogich rycerzy (M na mapie). Jeden jest zaopatrzony w miecz, a drugi w pałkę. Jeśli przystąpisz do walki z nimi, to uważaj na jednoczesne ataki obydwu, przed którymi wykonuj uniki.

Staraj się atakować rycerzy pojedynczo

Najlepiej skupić się na jednym z nich (obrazek powyżej) i atakować go, dopóki nie padnie. Znacznie ułatwi ci to rozprawienie się z drugim. Ale uważaj przy tym, żeby zbyt długo nie zwlekać z atakami. Wrogowie posiadają bowiem zdolność uleczania siebie i kompana, więc gdy widzisz, że to robią, to staraj się od razu przerwać rzucanie czaru. Ponadto przeciwnicy dysponują pomniejszymi zdolnościami magicznymi (np. odepchnięciem), więc miej się na baczności. Za pokonanie wrogów otrzymasz Wielki miecz wygnańca i Wielką pałkę.

Po starciu udaj się na schody z prawej, na których pojawili się przeciwnicy. Jeśli pójdziesz przed siebie, to trafisz na ciało z dwiema Kośćmi prowadzącymi do domu. Możesz kontynuować marsz przed siebie, ale trafisz na schody i zamknięte przejście.

Uwaga! - jeśli skorzystasz z drabiny prowadzącej na dół, to dostaniesz się do przejścia prowadzącego do lokacji Twierdza Farrona.

Wejście do budynku (#1), w którym znajdziesz Zestaw czarodzieja i Pierścień mędrca oraz przejście do ruin po schodach (#2)

Kontynuuj marsz w lewo, obchodząc znajdujące się przed tobą skały. W ten sposób dotrzesz ruin kolejnego budynku z dwoma wejściami. Jeśli udasz się do przejścia na wprost (5 na mapie, #1 na obrazku powyżej), to dotrzesz do pomieszczenia z przeciwnikiem z krzyżem na plecach (jest szybki, więc uważaj na jego ataki). Ponadto znajdziesz tu Zestaw czarodzieja (kaptur, szatę, rękawiczki i spodnie) oraz Pierścień mędrca.

Po oczyszczeniu lokacji wróć na zewnątrz i udaj się na schody (N na mapie, #2 na obrazku), które zaprowadzą cię do wnętrza ruin. Załatw lokalnych wrogów i wejdź na górę po schodach z prawej. Jeśli wejdziesz na sam szczyt, to dotrzesz do balkonu. Możesz z niego zeskoczyć na teren poniżej i udać się w lewo, gdzie znajdziesz zwłoki z Pierścieniem ofiary.

Przejście prowadzące do Tarczy złotego sokoła

Możesz teraz zeskoczyć na dół i wrócić na te same schody, tylko tym razem na półpiętrze przejdź przez zniszczony fragment muru (O na mapie, obrazek powyżej). Skręć w lewo i schodź na dół po kolejnych półkach, aż dotrzesz do zwłok przy drzewie, przy których znajdziesz Tarczę złotego sokoła.

Wróć do ruin, ale tym razem nie idź na schody z prawej, tylko rusz przed siebie. W korytarzu znajdziesz jaszczurkę z Kryształowym klejnotem (pamiętaj, że musisz ją szybko zabić zanim zniknie). Wejdź po schodach na górę i skręć w prawo. Rozpraw się z kilkoma wrogami i zdecyduj czy chcesz udać się w lewo (trafisz do lokacji opisanej w akapicie Lokacja z Kosturem heretyka) czy w prawo (droga do bossa - Kryształowego mędrca).

Droga do bossa - ruiny

Przejście prowadzące do bossa (4 na mapie) jest wypełnione przeciwnikami. Tych walczących wręcz staraj się wyciągać pojedynczo i eliminować. Uważaj natomiast na znajdujących się po drugiej stronie przejścia magów, którzy będą ostrzeliwać cię magicznymi pociskami. Najlepiej przeczekać ich serie ukrywając się za licznymi filarami (uważaj przy tym, bo z prawej strony jest dziura w ziemi (6 na mapie), przez którą możesz wpaść do pomieszczenia z Pierścieniem mędrca. Przemieszczaj się do nich w ten sposób, po czym szybko eliminuj. Po oczyszczeniu drogi wyjdź na ścieżkę i kontynuuj nią, aż do areny z Kryształowym Mędrcem (P na mapie).

Następnie: Dark Souls 3 - Boss: Kryształowy Mędrzec

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze